Suodatinpussit loppu! Avuntarve akuutti!
Miten valmistan aamukahvini? Suodatinpussit loppu! Nim. Epätoivoinen
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Nenäliina, talouspaperi tai servetti taiteltuna toimii.
Jep. Ja jos näitä ei ole niin käy wc-paperiin. Puhdastahan se on.
WC paperia taittelet sinne suppiloon jos ei talouspaperia löydy.
Tai jos sulla on sihtiä niin keität kuin pannukahvin laitat purut suoraan pannun pohjalle ja kuuma vesi päälle ja kaadat teesihdin läpi kuppiin.
Talouspaperia oon käyttänyt. Menisköhän wc-paperikin.
Vierailija kirjoitti:
WC paperia taittelet sinne suppiloon jos ei talouspaperia löydy.
Tai jos sulla on sihtiä niin keität kuin pannukahvin laitat purut suoraan pannun pohjalle ja kuuma vesi päälle ja kaadat teesihdin läpi kuppiin.
Tai kattilassakin voi keittää.
Vierailija kirjoitti:
Servereistä lähtee väriä.
Pannukahvit nyt sitten vaan, vaikka kattilassa jos kahvipannua ei löydy.
Aivan akuuttiin tilanteeseen tämä ei nyt auta, mutta hanki vastaisuuden varalle pressopannu. Mä käytän sitä aina. Ei tarvitse koskaan muistaa ostaa erikseen suodatinpusseja. Tykkään pressokahvin mausta ja lisäplussana, tuleehan se halvemmaksikin.
Talouspaperia.
Tai sitten kutsut itsesi jonkun luo aamukaffelle.
Talous- tai wc-paperi. Molemmat toimii.
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperia.
Tai sitten kutsut itsesi jonkun luo aamukaffelle.
Ois varmaan helpompi lainata se yks suodatinpaperi kun kutsua itse itsensä kokonaan aamukahville.
Talouspaperi toimii hyvin, vessapaperi meinaa revetä.
Tissiliivejäkin on kokeiltu, tuli idea kun halpisliivien kuppi oli ihan filtterin muotoinen. Varmaan kyllä irtosi jotain kiinalaisia kemikaaleja sadassa asteessa, mutta ihan hyvää oli kun ei miettinyt liikaa. :-P
Mulla ne ei ikinä pääse loppumaan. Prioriteetti nr. 1.
On se vaikeeta. Keitä pannukahvit, onnistuu kattilassakin.
Terässiivilä, jos on. Sellainen isompi versio teesiivilästä.
Moni työkaverini tekee kahvit niin, että purut mukiin ja vettä päälle. Purut kyllä laskeutuu pohjalle. Itsekkin olen testannut.
Nuorena tuli pitkänkin aikaa tehtyä kattilakahveja ja hyvveehän se oli. Sama kuin pannukahvi, pannu vain sattui olemaan kattilan muotoinen. Mutta tässä simppeli ohje: vesi kattilaan ja levylle kiehumaan. Kun kiehuu, pois levyltä ja heti rouheet (kahvi) sekaan. Annat kahvirouheen laskeutua muutaman minuuttia, ja varovasti kun sitten kaadat kuppiin niin rouheet jäävät pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi toimii hyvin, vessapaperi meinaa revetä.
Tissiliivejäkin on kokeiltu, tuli idea kun halpisliivien kuppi oli ihan filtterin muotoinen. Varmaan kyllä irtosi jotain kiinalaisia kemikaaleja sadassa asteessa, mutta ihan hyvää oli kun ei miettinyt liikaa. :-P
Periaatteessa dual- kestosuodatin.
Näitä tilanteita varten mulla on kestosuodatin. Mutta talouspaperi toimii myös.