Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt omat päättelemäni siitä että luistavatko miehet kotitöistä

Vierailija
23.04.2023 |

Ja tullut siihen tulokseen että eivät luista, vaikka näin naiset usein valittavat. Totuus on, että naiset yrittävät mielivaltaisesti sanella että milloin esim siivotaan. Ei se ole mitään yhteisneuvottelua. Sinkkunakin mies kyllä siivoaa oman kämppänsä, kunhan saa tehdä sen oman aikataulunsa mukaan ilman että joku diktaattorimaisesti yrittää sanella. Kyllähän jokainen tajuaa, ettei pakottamalla mitään synny.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, kertoo koko naisten kotipuuhien olevan urbaani legenda kun faktuaaliset vasta-argumentit poistetaan. Miksi ette kestä totuutta. Ei se löydy sillä että suljette ikävät tosiasiat pois kuplasta jossa keskenänne päätätte ideologiatotuuksia.

Kyllä nämä miestenkin kotipuuhat vaikuttaa erikoisilta, kun kukaan ei osaa kertoa enemmän näistä välttämättömistä miestentöistä.

Vierailija
102/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan, joka haluaa päättää milloin, miten ja kuinka usein siivotaan, kehtaa puhua tasa-arvosta yhtään mitään. Tasa-arvon kuuluu myös päätäntävallan jakaminen. Asia mikä ei näytä vauvamammoilta onnistuvan vähääkään.

Mietitään vaikkapa jotain autostanne hyvin pikkutarkkaa miestä, joka haluaa sen siivottavan joka sunnuntaiaamu klo 8:00. Siellä puhdistatte kesät talvet pari tuntia autoa sunnuntaisin ja mies huomauttelee jatkuvasti, jos johonkin jää jokin pölyhiukkanen. Mitkään kavereiden brunssi ehdotukset ei ole tekosyitä kaistaa auton puunauksesta. Kaikki työt lasketaan ja epäbalanssista huudetaan kovaan ääneen. Sitten kun valitat, että kerrostaloasunnon siivoamiseen kuin menee vähemmän aikaa kun tähän pahuksen autoon, niin mies vaan toteaa että ei ole mitään miesten ja naisten töitä. On vain erilaisia siisteyskäsityksiä.

Lopeta rähjääminen.

Minusta auton peseminen on turhaa. En tekisi sitä milloinkaan, mutta mies haluaa. Minusta on myös älytöntä pestä renkaat ennen säilöön laittamista. Ruohon leikkaaminen on turhaa, ei sitäkään pitäisi tehdä milloinkaan. Täysin tarpeetonta minusta. Parisuhteessa vain on tehtävä kompromisseja toisen mieliksi.

Jos kukaan ei halua tehdä sinulle mieliksi, mieti mitä teet väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kiukkuinen miestenmies käy täällä alapeukuttamassa kaikki viestit, joissa ollaan sitä mieltä, ettei ole erikseen mitään miesten ja naisten töitä. Tai jos vertailun vuoksi haluaa pohtia, että onko se pyykkihuolto lapsiperheessä (lajittelu, pesukoneen täyttö, tyhjennys, kuivumaan laitto, kaappeihin viikkaaminen) useamman kerran viikossa sama kuin jonkun ruuvin kiristäminen kerran vuodessa?

Sanoin täällä kerran että vain miesten töiden tekeminen ei riitä, kun niihin menee niin vähän aikaa.

Sanoin esimerkiksi että auton katsastukseen menee 20 minuuttia kerran vuodessa. Joku mies alkoi huutaa, että ilmeisesti mies sitten asuu katsastusasemalla, kun en laske matka-aikaa. Kerran vuodessa tehtävälle katsastusreissulle.

Voi niitä naisia, jotka näitä pellejä joutuvat sietämään.

Vierailija
104/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, kertoo koko naisten kotipuuhien olevan urbaani legenda kun faktuaaliset vasta-argumentit poistetaan. Miksi ette kestä totuutta. Ei se löydy sillä että suljette ikävät tosiasiat pois kuplasta jossa keskenänne päätätte ideologiatotuuksia.

Kyllä nämä miestenkin kotipuuhat vaikuttaa erikoisilta, kun kukaan ei osaa kertoa enemmän näistä välttämättömistä miestentöistä.

Miehet aina näissä keskusteluissa selittää jostain renkaanvaihdosta. Ylipäätään tehdään useimmiten 2 x vuodessa (vs. tiskit ja pyykit, mitkä lapsiperheessä on lähes joka päivä). Itse olen kyllä hoitanut autonrenkaani ihan samoin sekä avioliitossa ollessa että eron jälkeen sinkkuna, siis renkaat rengashotellissa, jossa ne myös vaihdetaan. Ex-miehelläni ei avioliiton aikanakaan ollut mitään tekemistä mun autoni kanssa. Ihan itse vein sen huoltoon ja renkaanvaihtoon jne. Itse asiassa mies joskus halusi käyttää huoltoa, mistä minun piti hänet hakea. Jopa eron jälkeen.

Vierailija
105/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan, joka haluaa päättää milloin, miten ja kuinka usein siivotaan, kehtaa puhua tasa-arvosta yhtään mitään. Tasa-arvon kuuluu myös päätäntävallan jakaminen. Asia mikä ei näytä vauvamammoilta onnistuvan vähääkään.

Mietitään vaikkapa jotain autostanne hyvin pikkutarkkaa miestä, joka haluaa sen siivottavan joka sunnuntaiaamu klo 8:00. Siellä puhdistatte kesät talvet pari tuntia autoa sunnuntaisin ja mies huomauttelee jatkuvasti, jos johonkin jää jokin pölyhiukkanen. Mitkään kavereiden brunssi ehdotukset ei ole tekosyitä kaistaa auton puunauksesta. Kaikki työt lasketaan ja epäbalanssista huudetaan kovaan ääneen. Sitten kun valitat, että kerrostaloasunnon siivoamiseen kuin menee vähemmän aikaa kun tähän pahuksen autoon, niin mies vaan toteaa että ei ole mitään miesten ja naisten töitä. On vain erilaisia siisteyskäsityksiä.

Jos auton puunaamiseen menee kaksi tuntia, niin sitten tavallisen kerrostalokolmion siivoamiseen menee 20 tuntia. Tunnetko montakin naista, jotka vaativat tuollaista siivousurakkaa joka viikonloppu?

Vierailija
106/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies tuhahteli kärsivänä, kun pyysin häntä pesemään kotimme lattian puolestani. Oli kuulemma tarpeetonta lapsemme ristiäisiä varten. Minulla oli sektioarpi ja myös toivuin kohtutulehduksesta, enkä kivuitta lattiapesuun pystynyt. Mutta turhaa mikä turhaa, maitolänttisen lattian pesu!

Mies tienasi enemmän. Ei halunnut maksaa puoliksi siivoojan satunnaisia käyntejä. Siivoojaa en koskaan saanut tilata, yksin hoidin siivoukset.

Erottuamme sain tehdä kotimme loppusiivouksen yksin, samalla kun hän käytti nämä noin 3 tuntia pienen henkilöauton pakkaamiseen muuton vimeisillä tavaroilla. No, tämä ei enää yllättänyt kauheasti.

Vierailija
107/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi on että entisaikojen ns naisten työt vaaditaan jaettavaksi, mutta entäs perinteiset miesten työt, miksi niitä ei vaadita jaettavaksi?

Risusavotta, kaskeaminen ja halkojen hakkaaminen?

Kaskeaminen on verrattavissa pyykin huuhteluun avannossa.

Mutta tosiaan, missä on naiset, jotka puhdistaa rännejä, huoltaa omakotitalon katon, kunnostaa terassin (ja muistaa myös suoristaa sen!), korjaa ruohonleikkurin ja vie peräkärryllä pihajätteet kaatopaikalle?

Kuulehan viisastelija ensinnäkin osaa noista mainitsemistasi asioita ei tarvi tehdä edes jokavuosi. Tai tehdään kerran vuodessa. Eli aika turha verrata ruuanlaittoon, siivoukseen, lastenhoitoon jne joita tehdään päivittäin. Toisekseen minä naisena olen kyllä vienyt kaatopaikalle peräkärryllä tavaraa. Olen leikannut kuusiaidan moottorisahalla traktorin kauhasta. Ajan traktoria tarvittaessa. Teen polttopuut metsästä moottorisahalla. Niin ja rännit meillä puhdistaa se joka kerkeää. Usein mies mutta välillä minä.

Tavallisesti hoidan suunnilleen kaikki perinteiset naisten kotityöt koska minulla enemmän niihin aikaa. Nyt olen ollut kaksi päivää sairaana ja mies on lasten kanssa laittanut ruuat ja minulle on tuotu valmis ruoka sängyn ääreen.

Onneksi olemme oy perhe ab. Teemme kumpikin kotitöitä ja vaikka yleensä perinteisellä jaolla niin tarvittaessa kumpikin osaa suurimman osan kotitöistä yksinkin. Kotitöistä ei ole tarvinut koskaan tapella. Se tekee joka kerkeää ja jaksaa. Jos en jaksa tehdä ruokaa niin mies tekee. Välillä mies sanoo että laiskottaa lähteä laittamaan tulet pannuhuoneelle niin minä saatan hyvin käydä laittamassa tulet. Ja meillä käytännössä miehellä on kaikkiaan enemmän töitä vaikka tekee kotona vähemmän kotitöitä kuin minä mutta tekee enemmän yhteisen yrityksemme töitä kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme