Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt omat päättelemäni siitä että luistavatko miehet kotitöistä

Vierailija
23.04.2023 |

Ja tullut siihen tulokseen että eivät luista, vaikka näin naiset usein valittavat. Totuus on, että naiset yrittävät mielivaltaisesti sanella että milloin esim siivotaan. Ei se ole mitään yhteisneuvottelua. Sinkkunakin mies kyllä siivoaa oman kämppänsä, kunhan saa tehdä sen oman aikataulunsa mukaan ilman että joku diktaattorimaisesti yrittää sanella. Kyllähän jokainen tajuaa, ettei pakottamalla mitään synny.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi on että entisaikojen ns naisten työt vaaditaan jaettavaksi, mutta entäs perinteiset miesten työt, miksi niitä ei vaadita jaettavaksi?

Risusavotta, kaskeaminen ja halkojen hakkaaminen?

Huomaa kyllä, ettet niistä miesten töistä mitään tiedä 😆

Mitäs ne on kerros- ja rivitaloissa? Pienissä pihattomissa omakotitaloissa?

Tässä mun naapurustossa ne on yhtä usein naiset kuin miehet, jotka tekee esim. pihatöitä.

Vierailija
42/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

anal master kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se aikataulu on tasoa kerran kuukaudessa ja siivous on tyyliä tavarat pinoiksi pöydille ja nurkkiin sekä hutiloitu imurointi.

Niin ei käy sellainen.

Hahahahah näin paljon nussivana miehenä voin kertoa, että *kerran puolessa vuodessa*. Siivoaminen on akkojen touhua, kun eivät mihinkään merkityksellisempään kykene.

Ja uhreilta on toki luvat kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä, miten harvoin meillä siivotaan. Silti kukaan vieraista ei kauhistele hajua tai sotkuja, päinvastoin, ihmettelevät, miten näin iso talo on aina siisti, ei tiskejä altaassa eikä roskia ympäriinsä.

Olisiko siksi, että täällä eletään ihmisiksi eikä siivota asioita, joita ei tarvitse siivota. Silloin energian voi kohdistaa sinne, mikä kaipaa siivousta. Miksi imuroida koko talo, kun riittää, että imuroit eteisestä hiekat pois ennen kuin ne on levitetty ympäriinsä. Pakonomainen tarve puunata jääkaapin ovesta sormenjälkiä ei kerro siisteydestä yhtään mitään muuta kuin sen, että taas menee yhden naisen elämä hukkaan.

Vierailija
44/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset osaa sopia siivoamisesta. Liian yleistä kuitenkin on, ettei olla osattu sopia. Minkälaiset ihmiset näitä parisuhteita yleensäkin muodostaa, minä vaan kysyn? Ilmeisesti lapsekkaat, itsekkäät jne. Vai miten se siltä vaikuttaa. Moderni mies kyllä siivoaa jämptisti asuntonsa kuin mihin on armeijassakin opetettu. Mutta liikaa taitaa olla helppoheikkejä...

Ja ainiin, piti sanoa, että olisi meitä kunnon miehiäkin ollut...

Vierailija
45/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoan asuntoni ehkä kerran kuukaudessa ja teen kotitöitä todella harvoin. Jos asuisin naisen kanssa niin naiselle tuo ei riittäisi ja se nalkuttaisi minulle etten tee kotitöitä tarpeeksi.

Ei miehet luista kotitöistä vaan miehille riittää vähempi siisteys kuin naisille.

Naiset käyttää kotitöitä alistus keinona miehiä kohtaan.

M33

Mä oon hyväksynyt sen ettei heteromiehestä saada salonkikelpoista. Pysyttelen vastaisuudessa yksineläjänä. Säälittää lähinnä kanssasisaret joilla on naiivi usko harlekiinikirjasta ponnahtavalle prinssille. Ei taso on ylläolevan kaltaista, uskokaa jo.

Arvaas mitä, kerron sulle jotain mikä voi yllättää: kun naiset eivät tule keskenäänkään toimeen. Mitäs siihen sanot? Lesbot eroaa kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä.

Ehkä vois joskus sinne peiliinkin katsoa.

Vierailija
46/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tiedä, miten harvoin meillä siivotaan. Silti kukaan vieraista ei kauhistele hajua tai sotkuja, päinvastoin, ihmettelevät, miten näin iso talo on aina siisti, ei tiskejä altaassa eikä roskia ympäriinsä.

Olisiko siksi, että täällä eletään ihmisiksi eikä siivota asioita, joita ei tarvitse siivota. Silloin energian voi kohdistaa sinne, mikä kaipaa siivousta. Miksi imuroida koko talo, kun riittää, että imuroit eteisestä hiekat pois ennen kuin ne on levitetty ympäriinsä. Pakonomainen tarve puunata jääkaapin ovesta sormenjälkiä ei kerro siisteydestä yhtään mitään muuta kuin sen, että taas menee yhden naisen elämä hukkaan.

No rehellisyyden nimissä ei kai kukaan vieras ala kommentoida huushollin lemuja tai sotkuja? Vaikka niitä olisikin. Mun yhden kaverin kämppä haisee silmiä pistävälle kissan kuselle. Huomautanko siitä? En.

Vierailija
47/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan asuntoni ehkä kerran kuukaudessa ja teen kotitöitä todella harvoin. Jos asuisin naisen kanssa niin naiselle tuo ei riittäisi ja se nalkuttaisi minulle etten tee kotitöitä tarpeeksi.

Ei miehet luista kotitöistä vaan miehille riittää vähempi siisteys kuin naisille.

M33

Sama itsellä. Siivoan ehkä noin kerran kuussa ja en koe todellakaan asuvani missään narkkarikämpässä. Kun sitten siivoan, niin teen sen suht hyvin. Pyyhin huiskalla pölyjä ja imuroin myös sängyn ja sohvan alta, että en vain helposti näkyviä paikkoja. Kerta kuusa riittää ihan hyvin. Toki jos sattuu esim vieraita tulemaan, niin sitten teen ylimääräisen siivouksen.

Vierailija
48/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Mä oon hyväksynyt sen ettei heteromiehestä saada salonkikelpoista. Pysyttelen vastaisuudessa yksineläjänä. Säälittää lähinnä kanssasisaret joilla on naiivi usko harlekiinikirjasta ponnahtavalle prinssille. Ei taso on ylläolevan kaltaista, uskokaa jo.

Arvaas mitä, kerron sulle jotain mikä voi yllättää: kun naiset eivät tule keskenäänkään toimeen. Mitäs siihen sanot? Lesbot eroaa kaikkein suurimmalla todennäköisyydellä.

Lue. Yksineläjä

Vierailija
49/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä puhetta miesten sotkuisuudesta. Aikuisiälläni kun olen sinkkumieskavereideni asunnoissa käynyt niin varsin siistiä on ollut joka paikassa. Tuskin meillä mitään vieraskoreuttakaan on että minun takia alkaisivat suursiivouksia tekemään. Itsekin yksin asuessani siivoilin kyllä ihan aktiivisesti ja oli suht siistiä. Melkein sanoisin että asun nyt itseäni "epäsiistimmän" naisen kanssa.

M36

Vierailija
50/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi on että entisaikojen ns naisten työt vaaditaan jaettavaksi, mutta entäs perinteiset miesten työt, miksi niitä ei vaadita jaettavaksi?

Tässä mun naapurustossa ne on yhtä usein naiset kuin miehet, jotka tekee esim. pihatöitä.

No sitten elät tilastopoikkeamassa tai katsot valikoiden. Tilastot eivät tue tuota väittämääsi.

Kerrostalossa ei ole mitään huollettavaa/korjattavaa koskaan? Ei mitään omaisuutta, teknisiä laitteita tai harrastusvälineitä tai leluja? Ei remppaa/korjattavaa? Ette omista autoja tai mökkejä tms.? Tosi moni mies hoitaa myös perheen taloudellisia asioita.

Moni nainen herää kyllä niihin hommiin, kun yhtäkkiä jää yksin kaiken sen kanssa, mikä on aiemmin hoitunut kuin itsestään.

Vierailija
51/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, niitä sinkkumiesten itse siivottuja koteja on nähty riittämiin. :D Yhdessä sellaisessa lattia piti uusia kokonaan raivaussiivouksen jälkeen.

No tuo ei ole mikään normaali tilanne, vaan tuollaisella tyypillä on jo muutoinkin elämänhallinta vituillaan. Vaikka saatoin sinkkuna ollessani siivota poikamiesboxini varsin harvoin, niin ikinä se ei päässyt sellaiseen kuntoon että asunto olisi ollut pilalla. Lähinnä kertynyttä irtopölyä oli villakoirien muodossa.

Vierailija
52/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä puhetta miesten sotkuisuudesta. Aikuisiälläni kun olen sinkkumieskavereideni asunnoissa käynyt niin varsin siistiä on ollut joka paikassa. Tuskin meillä mitään vieraskoreuttakaan on että minun takia alkaisivat suursiivouksia tekemään. Itsekin yksin asuessani siivoilin kyllä ihan aktiivisesti ja oli suht siistiä. Melkein sanoisin että asun nyt itseäni "epäsiistimmän" naisen kanssa.

M36

Saattaa olla kuten miesten suhteen kaikessa - variaatiota on ihan hemmetisti. Jotkut siivoaa pakonomaisesti ja jotkut asuu ihan täydellisessä kaaoksessa sikolätissään.

Vierailija
53/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähentänyt kotitöiden tekemistä. En enää viitsi kokata, puuro käy tai paistan kananmunia. Mies nurisee, mutta näköjään on ruokaa löytänyt, kun on vielä hengissä. Saunan peseminen on tylsää, joten en sitä enää pese. Siellä lienee viemäri tukossa tai jotain, kun se haisee pahalle, joten lopetin saunomisen. Enää en leivo, pullaa saa kaupasta. Näköjään olen tottunut likaisiin lattioihin ja pölyyn, kun ne ei häiritse. Kertakäyttöastiat on näppäriä. Mikäs tässä.

Vierailija
54/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä ainakin teen omassa kodissani tasan mitä huvittaa, eikä se kuule kenellekään muulle.

Vierailija
55/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Lue. Yksineläjä

Kyllä. Vaikka olis(it). Turha silti kitistä niistä miehistä aina.

Vierailija
56/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten elät tilastopoikkeamassa tai katsot valikoiden. Tilastot eivät tue tuota väittämääsi.

Kerrostalossa ei ole mitään huollettavaa/korjattavaa koskaan? Ei mitään omaisuutta, teknisiä laitteita tai harrastusvälineitä tai leluja? Ei remppaa/korjattavaa? Ette omista autoja tai mökkejä tms.? Tosi moni mies hoitaa myös perheen taloudellisia asioita.

Moni nainen herää kyllä niihin hommiin, kun yhtäkkiä jää yksin kaiken sen kanssa, mikä on aiemmin hoitunut kuin itsestään.

En ole se jolle vastaat, mutta kysyin saman kysymyksen aiemmin. En saanut vastausta.

Auto on minun, minä hoidan siihen liittyvät asiat. Kaikki korjaukset kuuluvat huoltofirmalle, mitään ei saa tehdä itse. Telkkari kun hajosi, minä tilasin sille korjauksen. Pesukoneen starttinappulaa mies kyllä koitti korjata taannoin, hajotti koko masiinan.

Mitä ne miesten työt ovat?

Vierailija
57/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Saattaa olla kuten miesten suhteen kaikessa - variaatiota on ihan hemmetisti. Jotkut siivoaa pakonomaisesti ja jotkut asuu ihan täydellisessä kaaoksessa sikolätissään.

Sama naisissa. Turha luulla et kaikki on automaattisesti jotain kodinhengettäriä sukupuolensa vuoksi.

Nykyään ei sukupuoli kerro mitään siivoustaidoista tai kodin viihtyisyydestä.

T. Vuokranantaja

Vierailija
58/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kodinkoneiden huoltamista tai lelujen korjaamista? Oikeestiko sä luulet että noi on miesten töitä? Auton huoltaa ammattilainen, jotkut hiton tuulilasinpesunesteet nyt lisää se joka niitä sattuu sillä hetkellä tarttemaan. Ja jokainen kai maksaa omat laskunsa. Ja älä nyt puhu jostain hiton lampun vaihtamisesta, kuten yleensä. Teidän nais- ja mieskuva on jostan 50-luvun Amerikasta.

Vierailija
59/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 16 asunnon taloyhtiö ja olen asunut tässä nyt 10 vuotta. Syksyllä ja keväällä on pihatalkoot, En ole vielä kertaakaan nähnyt, että pariskuntien molemmat osapuolet olisivat osallistuneet talkoisiin. Yksin asuvat naiset ja miehet niihin osallistuvat sekä pariskuntien miehet sekä lapsia. Ja hommat on enimmäkseen kevyitä, tyyliin leikataan puskista kuivat oksat, kitketään rikkaruohoja istutusalueilta, kerätään roskia ja öljytään tai maalataan pihakalusteita. Naiset kuitenkin viettävät aikaa lastensa kanssa leikkialueella eli käyttävät yhteistä pihaa aikaa paljonkin ympäri vuoden. Meidän taloyhtiössä on siis perinteinen työnjako voimissaan parisuhteissa, naiset hoitaa lapsia ja miehet tekee raskaat ja likaiset ulkotyöt.

Vierailija
60/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaskeaminen on verrattavissa pyykin huuhteluun avannossa.

Mutta tosiaan, missä on naiset, jotka puhdistaa rännejä, huoltaa omakotitalon katon, kunnostaa terassin (ja muistaa myös suoristaa sen!), korjaa ruohonleikkurin ja vie peräkärryllä pihajätteet kaatopaikalle?

Miehethän on sitä mieltä että tienaaminen maskulisoi naista. Noudatakaa omaa saarnaa älkääkä päästäkö naisia miehistymään fyysisten töiden äärelle.

Vissiin ei paljon päästetä. Juuri missään ei näy niin vähän naisia kuin Sortti-asemien asiakkaina. Suunnilleen 95% jotain kökköä sinne vuokraperäkärryllä raahaavista on miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän