Mitäpä arvelette - 6 vuoden seurustelu ja yhteen muutto
Ollaan seurusteltu 6 vuotta. Itse olen toivonut yhteen muuttamista jo kauan, mies joo joskus, muttei vielä, koska Ja joka kerta kun tulee puheeksi, löytyy uusi syy miksi ei vielä.
Mitäpä veikkaatte, muutetaanko koskaan yhteen? Itsellä alkaa usko loppua. Onko kellään takana tarinaa, jossa olisi muutettu pitkän seurustelun jälkeen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kolmen vuoden jälkeen muutettiin yhteen. Minun painostuksesta. Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut. Miestä selkeästi ahdisti yhdessä oleminen, halusi elää ns. sinkkuelämää suhteessa, mennä ja tulla välittämättä minusta. Erohan siitä lopulta seurasi, vaikka useita vuosia asuttiinkin yhdessä. Eli jos asia tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta miehelle, niin en suosittele.
Mutta eikö ole hyvä, että asia selvisi ja mies sai lopulta olla sinkku. Totuuden selviämiseen mennyt kauemmin jos ette olisi asuneet yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen vuoden jälkeen muutettiin yhteen. Minun painostuksesta. Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut. Miestä selkeästi ahdisti yhdessä oleminen, halusi elää ns. sinkkuelämää suhteessa, mennä ja tulla välittämättä minusta. Erohan siitä lopulta seurasi, vaikka useita vuosia asuttiinkin yhdessä. Eli jos asia tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta miehelle, niin en suosittele.
Mutta eikö ole hyvä, että asia selvisi ja mies sai lopulta olla sinkku. Totuuden selviämiseen mennyt kauemmin jos ette olisi asuneet yhdessä.
Ehkä suhde olisi jatkunut ihan hyvin, jos he eivät olisi muuttaneet yhteenn.
Ei kokemusta. Entä jos ehdotat perheen perustamista? Elatusmaksut saavat yleensä miehen muuttamaan yhteen. 🤫
Ei erillissuhde oo mikään oikea suhde. Siinä vedetään kermat päältä ja vaihdetaan uuteen kun parempi löytyy. Ja sitten kun löytyy se oikea niin löytyy myös haluja sitoutua, muuttaa yhteen, mennä naimisiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei erillissuhde oo mikään oikea suhde. Siinä vedetään kermat päältä ja vaihdetaan uuteen kun parempi löytyy. Ja sitten kun löytyy se oikea niin löytyy myös haluja sitoutua, muuttaa yhteen, mennä naimisiin jne.
Lisättäköön tähän, että useimmiten se on se parisuhteen mies joka ei halua sitoutua. Mukavampi pitää ovet raollaan uusien naisten varalta.
En voi muuttaa naisen kanssa yhteen koska olen työtön. Näin mennyt jo 4 vuotta. Naiseni on sanonnut että voi maksaa koko vuokran mutta itsetuntoni ei siihen suostu. Työn saaminen on kyllä vaikeaa, varsinkin pitkäaikaista työtä ei saa. Nukun välillä viikkoja kyllä tyttöystävän luona ja käyn sitten omassa kämpässä välillä nukkumassa yhden kaksi yötä. Sujuu tää näinkin seurustelu mutta tyttöystäväni ei oikein ymmärrä miksen voi suostua että hän maksaa laskut. En halua elää toisen siivellä niin seon.
Etsi joku muu.
Me menimme naimisiin ja perustimme perheenkin erillään asuen. Meille enemmän erillään kuin yhdessä olo oli luonnollista alusta alkaen emmekä alkaneet muuttamaan molemmille ja lopulta koko perheelle sopivaa ja toimivaa systeemiä.
Miksi olisi pakko muuttaa yhteen, jos ei edes ole aikeissa hankkia yhteisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä oltaisiin kyllä todennäköisesti erottu nopeammin, jos mies ei olisi tuossa vaiheessa suostunut muuttamaan kanssani yhteen.