Unelmatalossa olisi minun ja lasten puoli ja miehen puoli, erilliset sisäänkäynnit
Jos vain olisi varaa asuisin niin, että omistettaisiin koko paritalo. Toisessa puolikkaassa asuisi mies, toisessa asuisin minä lasten kanssa rauhassa. Väliovea ei olisi asuntojen välillä eikä välttämättä edes avainta toisen asuntoon. Mies joutuisi itse joko asumaan oman kaaoksensa kanssa tai siivoamaan itse ja pyykkäämään itse. Voitaisiin välillä istua iltaa yhdessä, käydä paikoissa yhdessä, grillailla pihassa yhdessä jne. Mutta molemmat hoitaisi omat kotityöt itse ja eikä kumpikaan voisi olla toisen asunnossa sotkemassa, syömässä ruokia pois jne.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
tärkeintä tässä suominaisten unelmatalossa olisi se, että mies maksaisi sen talon, lasten harrastukset, autot, mökit ja niiden kulut. nainen voisi sitten osaltaan maksaa omat vaatteensa, meikit, kengät, puolet lasten ruuista ja oman osuutensa lomamatkoista.
Höpsis. Nytkin maksetaan asiat puoliksi ja silloinkin maksettaisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se antaisi lapsille aika kieroutuneen mallin parisuhteesta ja perhe-elämästä.
Miten niin? Riitoja ei olisi, lapsilla olisi sekä äiti että isä saatavilla samassa talossa jne. Ap
Juu, eihän seinänaapureilla ikinä mitään riitoja voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tärkeintä tässä suominaisten unelmatalossa olisi se, että mies maksaisi sen talon, lasten harrastukset, autot, mökit ja niiden kulut. nainen voisi sitten osaltaan maksaa omat vaatteensa, meikit, kengät, puolet lasten ruuista ja oman osuutensa lomamatkoista.
miksi alapeukkuja? tuliko tässä liikaa maksettavaa naiselle, kun naiset yleensä joutuvat elämään sossuntuilla? ehkä sen miehen kuuluisi kuitenkin pitää huolta naisestaan ja maksaa sen vaatteet ja meikit, niin nainen saisi käyttää rahansa kahviloihin ja shoppailuun.
Allekirjoittakaa:
Joku tuolla sanoi että äijä olis Pattayalla. Sopis mulle. Yksi keskenkasvuinen hoidettava vähemmän.
Huonoa tuossa ap:n unelmassa on se, että mies pääsisi taas helpolla, kun ei sen tarviisi huolehtia , kuin vain omat sotkut ja ap hoitaisi yksin yhteististä lapsista johtuvat sotkut/ aamuhommat, laittaa lapset kouluun/päiväkotiin ja huolehtia aina laspille ruuat, välipalat jne.
Tuohan olisi miehelle ihan luksusta. Kyllä minulle naisena kävisi niin, että mies ja lapset asuisi samassa ja minulla olisi oma pikku kämppä talon toisessa päädyssä, jossa saisin olla rauhassa ja nauttia vain kirsikasta kakunpäällä, eli lapsista ja miehestä aina silloin kun haluaisin ja jaksaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Mun unelmatalossa olis vaan yks sisäänkäynti ja se olis ainoastaan mulle. Vaimolle ja lapsille olis oma sisäänkäynti jossain toisessa talossa.
Tämä luultavasti toteutuukin kohdallasi, tosin se ei ole välttämättä oma talo, vaan kaupungin vuokrakämppä kerrostalossa.
Minulla on onneksi oma mökki, jonne voin häippäistä silloin kun haluan olla itsekseni.
Muun ajan vietän oikein mielelläni miehen ja lasten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies suostuisi tuollaiseen. Ne haluu taloudenhoitajan vaimostaan.
Haist pee Minä olen mies ja olisin ihan hyvin tyytyväinen apn ehdotukseen. Valitse oma miehesi paremmin jos on noin negatiivista yleistystä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onneksi oma mökki, jonne voin häippäistä silloin kun haluan olla itsekseni.
Muun ajan vietän oikein mielelläni miehen ja lasten seurassa.
Minulla ei ole mökkiä, mutta lähden välillä hotellilomalle. Ja kotona on sen verran hyvin tilaa, että saan halutessani olla yksinkin niin paljon kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmansa kullakin mutta suosittelen ennemmin eroa.
Miksi? Mielelläni olen mieheni kanssa yhdessä ja parisuhteessa. Se, että haluan asua rauhassa ei muuta sitä.
Rauhassa lasten kanssa ilman toista vanhempaa? Hmmm....
Voihan lapset olla isänsä asunnossa vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mun unelmatalossa olis vaan yks sisäänkäynti ja se olis ainoastaan mulle. Vaimolle ja lapsille olis oma sisäänkäynti jossain toisessa talossa.
Miksi et elä unelmaasi? Tuohan on helppo järjestää. Otat eron ja häivyt ja asut sen jälkeen eri talossa, kuin vaimo ja lapset. Tuohan on ikivanha juttu ja tuota tehdään joka päivä Suomessakin.
Aika outoa, että unelmoit tuosta, etkä vie unelmointiasi loppuun, koska tuo on täysin järjestettävissä oleva asia. Arkipäivää tuhansille ja taas tuhansille perheille Suomessa. Mies asuu omillaan ja nainen omillaan lasten kanssa,. Ei mitään ihmeellistä. Sitä kutsutaan avioeroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi lapset rääkymässä miehen puolella ja minulla oma rauha.
miksi valitsit porsia?
Eiköhän tuossa kyseessä ole miehen lapset.
Vähintään oma huone ja iso sellainen talossa. Haluaisin seinille maalaukseni ja tyylini voisi olla aika erottuva ettei päästäisi kaikesta yhteisymmärrykseen. Miesluola tai naisluola on toisen ajamista johonkin pikkutilaan isomman tai vahvemman oikeudella. Ei hyvä. Oma soppi kummallekin osapuolella. Onko vaikeeta?
T: mies
Vierailija kirjoitti:
Päästäisit oman puolesi kuitenki repsottamaan julkisivun, talotekniikan ja pihan osalta. Kohta mätä hörskä koko murju. Mies vain häviää siis kuten muutoinkin.
Meillä minä, nainen, hoidan nämäkin lähes 100%. Tänä kesänä maalaan talomme sekä katon. Olen maalannut ne jo kerran aikaisemminkin. Puutarhatyöt teen kaikki aina. Viime kesänä laatoitin betonilaatoilla parisataa neliötä. Jos mies olisi näistä vastuussa, talo ja piha olisivat kamalassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäisit oman puolesi kuitenki repsottamaan julkisivun, talotekniikan ja pihan osalta. Kohta mätä hörskä koko murju. Mies vain häviää siis kuten muutoinkin.
Meillä minä, nainen, hoidan nämäkin lähes 100%. Tänä kesänä maalaan talomme sekä katon. Olen maalannut ne jo kerran aikaisemminkin. Puutarhatyöt teen kaikki aina. Viime kesänä laatoitin betonilaatoilla parisataa neliötä. Jos mies olisi näistä vastuussa, talo ja piha olisivat kamalassa kunnossa.
Rehellisesti, mieskö hinkui muuttamaan okt...
Isovanhemmilanni oli omat isot huoneensa. Samankokoinen olkkari ja normi keittiö. Huoneensa olivat heidän mielensä mukaiset ja hyvin erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmansa kullakin mutta suosittelen ennemmin eroa.
Miksi? Mielelläni olen mieheni kanssa yhdessä ja parisuhteessa. Se, että haluan asua rauhassa ei muuta sitä.
Muuta rauhaan asumaan.
Jos tästäkin pitää riidellä niin on ihan persuksista Suomalaiset. Toisenmääräämisoikeus???Mitenköhän tuolla muualla?
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja Ranskaan tai Jenkkilään. Ei Suomessa ole tuollaista.
Lasten jo kasvettua voisi olla hyväkin juttu. Lapsiperhearjessa arvostan kyllä sitä, että on kaksi aikuista jakamassa vastuuta ja hommia.
Vanhemmalla iällä olisi sikäli hyvä asua erillään, ettei sitten tarvitse ainakaan toisen omaishoitajana olla. Miehet kun sairastuvat ja dementoituvat keskimäärin aikaisemmin.