Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että naapuri jollain tapaa huijaa sossutukia itselleen

Vierailija
23.04.2023 |

Voiko ilmoittaa johonkin tippiin, ja sitten kela alkaisi tutkimaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään   sossu tai Kela  soittaa   isännöitsijälle asuuko yksinhuoltaja   oikeasti yksin ja kyselevät kaikenlaisia asumisista.  Olen isännöitsijä.   Ei ole minun asia  mitään ilmiantaa.  Hyvä jos  saa  yksinhuoltajakorotukset,  oikein mukava  pikku perhe.  Äidit tekee  kauheasti  töitä.

Saattaa saada kuule paljon muutakin. Tt tukea elämiseen, asumistukea ja muuta. Elämä on voinut olla rankkaa, enkä edes pilaile. Tosin voihan se olla ilman yh statustakin yhtä rankka tai jopa rankempaa.

Vierailija
22/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en epäile vaan tiedän. Mies nostaa asumistuet sun muut etuudet vuokra-asunnosta, missä ei asu. On avoliitossa, asuvat yhdessä. Avopuolisonsa nostaa leskeneläkkeensä sun muut tuet. Näin sitä rahastetaan sumeilematta yhteiskunnan piikkiin.

Eihän ne oikeasti tee mitään väärää, seurustella saa vaikka asuisi eri osoitteessa, saa jäädä jopa yöksi kumppaninsa luo etkä sinä voi sille mitään.

Täällä joku kyylä oli kai käräyttänyt naapurin nuoren naisen jonka kämpällä joku mies alkoi viihtyä enemmänkin kun kaikkien postilaatikkoon oli jaettu lappu missä muistutettiin että jokaisen pitää maksaa oma vesimaksunsa ja autopaikastakin pitää maksaa. Auto kun kuppasi vieraspaikalla tämän tästä.

Mä en tajua tätä vesimaksuista ulinaa, koska eiköhän lähes kaikissa ole omat vesimittarit ja vesilaskut tasataan puolivuosittain tai vuosittain. Sitten vaan maksaa lisää jos ei henkilölukumääräinen kuukausimaksu riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että naapurin asioihin sotkeutuminen voi vaikuttaa naapurisuhteeseen negatiivisesti. Enhän minä tiedä, mutta epäilen.

Vierailija
24/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että avoliitosta ja muistakin liitoista ei Suomessa päätä valtio. Jos virallinen osoite on eri kuin seurustelukumppanin niin sille ei kukaan mitään voi. 

Vierailija
25/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en epäile vaan tiedän. Mies nostaa asumistuet sun muut etuudet vuokra-asunnosta, missä ei asu. On avoliitossa, asuvat yhdessä. Avopuolisonsa nostaa leskeneläkkeensä sun muut tuet. Näin sitä rahastetaan sumeilematta yhteiskunnan piikkiin.

Eihän ne oikeasti tee mitään väärää, seurustella saa vaikka asuisi eri osoitteessa, saa jäädä jopa yöksi kumppaninsa luo etkä sinä voi sille mitään.

Täällä joku kyylä oli kai käräyttänyt naapurin nuoren naisen jonka kämpällä joku mies alkoi viihtyä enemmänkin kun kaikkien postilaatikkoon oli jaettu lappu missä muistutettiin että jokaisen pitää maksaa oma vesimaksunsa ja autopaikastakin pitää maksaa. Auto kun kuppasi vieraspaikalla tämän tästä.

Periaatteessa joo. Varmaan asukas itsekään ei halua ilmaiseksi ketään majoittaa, paitsi en tiedä kuinka varoissaan itse on, yleensähän mitä enemmän rahaa on, niin sitä vähemmän stressaa sun ja mun rahat.

Miehethän palstaviisauden mukaan vaan loisii ja vie naisten rahat ja tämäkin tapaus todistaa sen. Naiset tajuaa vasta siinä vaiheessa kun pankkitili näyttää nollaa ja mies loisinut syönyt jo kymppitonnien edestä ilmaiseksi.

Vierailija
26/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että avoliitosta ja muistakin liitoista ei Suomessa päätä valtio. Jos virallinen osoite on eri kuin seurustelukumppanin niin sille ei kukaan mitään voi. 

Kuten seksikerroista tai ruuan jakamisesta.

Tietenkin Kelalta voisi kysyä tarkemmin mikä on ihan oikeasti määritelmä avioliiton omaisessa suhteessa. Jos sen perusteella aletaan rangaistuksia jakelemaan, se pitää olla tarkoin määritelty. Jos olisi joko tai, meillähän ei voisi olla suhteita, missä kummallakin oma asunto ollenkaan, Kelan tukia saavilla siis.

Vierailija
27/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo. Varmaan asukas itsekään ei halua ilmaiseksi ketään majoittaa, paitsi en tiedä kuinka varoissaan itse on, yleensähän mitä enemmän rahaa on, niin sitä vähemmän stressaa sun ja mun rahat.

Miehethän palstaviisauden mukaan vaan loisii ja vie naisten rahat ja tämäkin tapaus todistaa sen. Naiset tajuaa vasta siinä vaiheessa kun pankkitili näyttää nollaa ja mies loisinut syönyt jo kymppitonnien edestä ilmaiseksi.

Varmaan eriäviä mielipiteitä miten pitäisi rahat jakaa tuollaisissa tilanteissa. Niinkuin muutenkin rahojen jako suhteessa on subjektiivinen näkemys, minkä kokee oikeudenmukaiseksi kukin. Eihän kaikki perinteisissä malleissakaan jaa kaikkea aina 50/50. Jotkut jakaa, jotkut ei. Jotkut jakaa suhteessa tuloihin ja jotkut ihan epätasaisesti kuka nyt mitäkin se mukaan mitä pystyy ja mitä on.Tuo jälkimmäinen yleensä kun kummatkin tienaa kivasti tai toinen ihan hirveästi.

Vierailija
28/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tätä vesimaksuista ulinaa, koska eiköhän lähes kaikissa ole omat vesimittarit ja vesilaskut tasataan puolivuosittain tai vuosittain. Sitten vaan maksaa lisää jos ei henkilölukumääräinen kuukausimaksu riitä.

Kunhan vesimittari näyttää oikein eikä aleta sen nojalla lisälaskuttamaan.

Vierailija
29/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vesimittari näyttää oikein eikä aleta sen nojalla lisälaskuttamaan.

No tottamooses, eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse. Ja muuten, voi olla itse paikalla kun mittari luetaan. Joissain se on asunnossa, jossain yhteisissä tiloissa, mutta voi sinne silti mennä mukaan ja merkata lukemat. Sittenhän se on helppo itsekin tarkistaa laskujen oikeellisuus.

Vierailija
30/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräät vttuili aikoinaan miten olen köyhä luuseri kun olin työtön. Heitin ilmoille huhun, jonka mukaan olemme mieheni kanssa näennäisesti eronneet ja sosku hoitaa kaiken ja en ikinä töissä saisi näin isoja rahoja kuukaudessa. ja kaikki näin vaikka asutaan miehen kanssa oikeasti yhdessä, mutta ollaan laitettu osoitteet eri osoitteisiin. Oikeasti emme ole tehneet näin ikinä, mutta halusin vain antaa haukkujille ajattelemisen aihetta ja he alkoikin kihistä kiukusta, kun mulla menikin sitten kuvitellusti hyvin. 

Vierailija
31/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkkeeseen ei vaikuta senttiäkään se, asuuko yhdessä jonkun kanssa vai ei. Asuntotuen nostaminen vuokra-asuntoon on huijausta vain siinä tapauksessa, että ei itse maksa vuokraa ko. asunnosta tai asunnossa asuu joku muu. Seurustelukumppanin luona saa yöpyä, vaikka asuisi virallisesti muualla.

Vierailija
32/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hetkinen, kumpi siinä siis huijaa? Jos yh maksaa tililtään vuokran ja ruuat itselleen ja penskoilleen niin kuka huijaa ja ei saa myöskään pimeänä vuokraa isona setelitukkuna. Ja mies maksaa omat kulunsa ja asuntonsa. Riippuu kai katsojasta ja ennakkoasenteesta, mutta huvittavaa ajatella, että tukien saaja olisi tuossa jotenkin superhyötyjä. Saattaapi olla toisinpäin.

Vierailija
33/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen asunnon vuokra täytyy kuitenkin maksaa.

Rästivuokrista seuraa häätö ja vuokrien periminen oikeusteitse.

Luuletko ettei tuollaisesta mitään seuraamuksia tule? Parhaimmillaan pääsee holhouksen alle kun ei osaa huolehtia raha-asioistaan.

Vierailija
34/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmissa (putki-)remontoimattomissa taloissa ei ole. Edellisessä asunnossani oli vesimaksu aluksi 25€/hlö, laskivat sitten summan 20€/kk. Minä ja lapseni maksettiin siellä 40€/kk vedestä. Muutettiin toiseen taloyhtiöön, jossa on mittarit. Nyt minun ja lapsen vedenkulutus on mittarin laskujen mukaan yhteensä 20€/kk. Vanhassa osoitteessa on joko naapurit käyttäneet tolkuttoman määrän vettä tai sitten talo on maksanut muita kulujaan liian suurilla vesimaksuilla.

Vierailija
35/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin törkeä perätön ilmianto Kelaan.Syy? Lapsen isä auttoi kauppaostoksissa, koska kauppaan pitkä matka kävellen pienen lapsen kanssa eikä itsellä korttia.Kantoi painavat kauppakassit asuntooni ja siksi joku k..ipää katsoi asiakseen mustamaalata minut Kelaan,lastsuojeluun ja taloyhtiön johdolle.

"Isä ajaa hienolla autolla" :20 vuotta vanha sukulaiselta lainassa ollut mersu

"Isä asuu hyvällä omakotitaloalueella" :ei asunut-halvassa vuokrakämpässä-sukulaisen osoite rekkarin perusteella urkittu.

"Nainen käyttää tukia väärin,jos jotain muuta väittää niin valehtelee!" :ei ole laitonta pitää yhteyttä lapsensa isään ja pyrkiä olemaan väleissä lapsen vuoksi.

Lisäksi teki meistä perättömiä sisällöltään aivan käsittämättömän törkeitä lastensuojeluilmoituksia sekä valehteli taloyhtiön hallitukselle, että mm.metelöimme kellon ympäri,paukuttelemme ovia,kolistelemme hiljaisuuden aikana ym. -mikään tästä ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Siinä pa..ayhtiössä emme montaa kuukautta asuneet.

Kela-ilmojen lisäksi mielisairas ilmoittelija siis valehteli lastsuojelulle mm:

"Lapsi kulkee likaisissa rikkinäisissä vaatteissa"-lapsellani aina ollut puhtaat,ehjät vaatteet-mistä hel..stä tämä ilmoittelija edes voisi sellaista nähdä-kiikarillako? Mitään moitteen sijaan ei lapseni vaatteissa ole koskaan ollut, päinvastoin-hänet aina puettu keskivertoa paremmin ja siistimmin vs.monet muut ikäisensä lapset. 

-"asunnossa ei koskaan käy ketään kylässä,äiti ja lapsi eivät käy koskaan ulkona"-ulkoilimme joka päivä useampiakin tunteja ja kyläilimme mm.viereisellä pihalla asuvien tuttujen lapsiperheiden luona ja keskustassa leikkipuistoissa-Miksi väkipakolla pitäisi kutsua ketään luokseni kylään jos en jaksa ketään pikkulapsiarjen keskellä kestitä tai viihdyttää? Sairasta.

-"äiti käyttäytyy omituisesti,käyttää varmaan huumeita" Pöyristyttävää törkeän kunnianloukkauksen määreet kevyesti täyttävää törkypuhetta-miten tällaista kukaan edes VOI tuntemattomista ihmisistä lähteä väittämään!?!

Ilmoitus jatkui tätä rataa loputtomasti,mm veljeni oli miesystäväni -joka ikinen lastensuojeluilmoituksessa esitetty väite oli täydellinen vastakohta todellisuudelle,joita lakimiehen terapeutin lastensuojeun lääkäreiden ym kanssa selviteltiin pitkään ja hartaasti-siihen voimavarani hupenivatkin täysin.

Kerran harhainen ilmoittelija myös soitti poliisit, koska meille tuli lapsen isän kanssa puhelimessa kovaääninen sanaharkka. Siis soitti poliisit!

Kaikkein omituisinta on se, ettei Kela missään vaiheessa ilmoittanut minulle näistä perättömistä ilmiannoista tukia koskien-myös Kela syyllistyi rikokseen jättäessään ilmoittamatta asiasta jotta olisin voinut perättömiin syytöksiin puuttua ja tehdä esim. rikosilmoituksen. Mitään selitystä tai korvausta en mistään koskaan saanut, mutta elämämme kyllä meni monella tapaa hyvin rikki eikä koskaan palannut ennalleen- siinä eivät sossujen pahoittelut auta, kun oma jaksaminen loppui lopulta kesken ilmoituksia seuranneessa pyörityksessä -opinnot sekä autokoulut jäivät kesken tuon mulk..un takia!!!

3v kestäneeseen traumaterapiaan perättömästä ilmiantelusta seuranneen helvetin myötä sensijaan "pääsin". Veronmaksajat nyt kiittävät tuota ihmistä varmasti-ei tullut muuta kuin tuhansien eurojen lisäkustannukset yhteiskunnalle sen sijaan että olisi tullut opintonsa suorittanut ylioppilas, jolla on auto,työpaikka ja varaa maksaa verot!

Sinä aloittaja olet vastaavaa toimintaa edes harkitessasi selvästi kieroutunut, mielenhäiriöinen jonninjoutava muiden ihmisten elämiä sairaan ilkeämielisen nautinnon vuoksi rikkova ja sotkeva kus..pää josta itsestään tulisi tehdä ilmianto ja huoli-ilmoitus.

Vierailija
36/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli sellainen ilme naamalla että ymmärsin hänen huijaavan.

Onko ilme Feijan tai Somalin naamassa?

Vierailija
37/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muuten hyvä, mutta kelahan ne sossun tuet nykyään maksaa. Näkevät kyllä, jos joku niitä saa. Voi olla oikeutettu moniin tukiin (esim. jos vuokra-asunto, pieni palkka, pitkä työmatka jne.)

Jos tekee pimeitä töitä samalla, niin ilmoita ihmeessä.

Vierailija
38/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen asunnon vuokra täytyy kuitenkin maksaa.

Rästivuokrista seuraa häätö ja vuokrien periminen oikeusteitse.

Luuletko ettei tuollaisesta mitään seuraamuksia tule? Parhaimmillaan pääsee holhouksen alle kun ei osaa huolehtia raha-asioistaan.

No pelkästään tuollaisilla kriteereillä ei pääse ja tarvitaan aina läheisten tai henkilön oma suostumus.

Vierailija
39/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä tehtiin törkeä perätön ilmianto Kelaan.Syy? Lapsen isä auttoi kauppaostoksissa, koska kauppaan pitkä matka kävellen pienen lapsen kanssa eikä itsellä korttia.Kantoi painavat kauppakassit asuntooni ja siksi joku k..ipää katsoi asiakseen mustamaalata minut Kelaan,lastsuojeluun ja taloyhtiön johdolle.

"Isä asuu hyvällä omakotitaloalueella" :ei asunut-halvassa vuokrakämpässä-sukulaisen osoite rekkarin perusteella urkittu.

"Nainen käyttää tukia väärin,jos jotain muuta väittää niin valehtelee!" :ei ole laitonta pitää yhteyttä lapsensa isään ja pyrkiä olemaan väleissä lapsen vuoksi.

Lisäksi teki meistä perättömiä sisällöltään aivan käsittämättömän törkeitä lastensuojeluilmoituksia sekä valehteli taloyhtiön hallitukselle, että mm.metelöimme kellon ympäri,paukuttelemme ovia,kolistelemme hiljaisuuden aikana ym. -mikään tästä ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Siinä pa..ayhtiössä emme montaa kuukautta asuneet.

"Lapsi kulkee likaisissa rikkinäisissä vaatteissa"-lapsellani aina ollut puhtaat,ehjät vaatteet-mistä hel..stä tämä ilmoittelija edes voisi sellaista nähdä-kiikarillako? Mitään moitteen sijaan ei lapseni vaatteissa ole koskaan ollut, päinvastoin-hänet aina puettu keskivertoa paremmin ja siistimmin vs.monet muut ikäisensä lapset. 

-"asunnossa ei koskaan käy ketään kylässä,äiti ja lapsi eivät käy koskaan ulkona"-ulkoilimme joka päivä useampiakin tunteja ja kyläilimme mm.viereisellä pihalla asuvien tuttujen lapsiperheiden luona ja keskustassa leikkipuistoissa-Miksi väkipakolla pitäisi kutsua ketään luokseni kylään jos en jaksa ketään pikkulapsiarjen keskellä kestitä tai viihdyttää? Sairasta.

-"äiti käyttäytyy omituisesti,käyttää varmaan huumeita" Pöyristyttävää törkeän kunnianloukkauksen määreet kevyesti täyttävää törkypuhetta-miten tällaista kukaan edes VOI tuntemattomista ihmisistä lähteä väittämään!?!

Ilmoitus jatkui tätä rataa loputtomasti,mm veljeni oli miesystäväni -joka ikinen lastensuojeluilmoituksessa esitetty väite oli täydellinen vastakohta todellisuudelle,joita lakimiehen terapeutin lastensuojeun lääkäreiden ym kanssa selviteltiin pitkään ja hartaasti-siihen voimavarani hupenivatkin täysin.

Kerran harhainen ilmoittelija myös soitti poliisit, koska meille tuli lapsen isän kanssa puhelimessa kovaääninen sanaharkka. Siis soitti poliisit!

Kaikkein omituisinta on se, ettei Kela missään vaiheessa ilmoittanut minulle näistä perättömistä ilmiannoista tukia koskien-myös Kela syyllistyi rikokseen jättäessään ilmoittamatta asiasta jotta olisin voinut perättömiin syytöksiin puuttua ja tehdä esim. rikosilmoituksen. Mitään selitystä tai korvausta en mistään koskaan saanut, mutta elämämme kyllä meni monella tapaa hyvin rikki eikä koskaan palannut ennalleen- siinä eivät sossujen pahoittelut auta, kun oma jaksaminen loppui lopulta kesken ilmoituksia seuranneessa pyörityksessä -opinnot sekä autokoulut jäivät kesken tuon mulk..un takia!!!

3v kestäneeseen traumaterapiaan perättömästä ilmiantelusta seuranneen helvetin myötä sensijaan "pääsin". Veronmaksajat nyt kiittävät tuota ihmistä varmasti-ei tullut muuta kuin tuhansien eurojen lisäkustannukset yhteiskunnalle sen sijaan että olisi tullut opintonsa suorittanut ylioppilas, jolla on auto,työpaikka ja varaa maksaa verot!

Sinä aloittaja olet vastaavaa toimintaa edes harkitessasi selvästi kieroutunut, mielenhäiriöinen jonninjoutava muiden ihmisten elämiä sairaan ilkeämielisen nautinnon vuoksi rikkova ja sotkeva kus..pää josta itsestään tulisi tehdä ilmianto ja huoli-ilmoitus.

No huh. Kaikenlaisia mielipuolisia kyttääjiä sitä onkin!

Vierailija
40/43 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistäkin vähän samanlaisia huhuja varmaan, mutta ei kukaan ottanut yhteyttä, ei Kelasta eikä sossusta, joten eipä siinä mitään vaikutusta ollut sen kummemmin elämään. Minkäs sille voi kun ja jos muut juttelee ja huhuilee sen minkä kerkeää ja eivät tarkista huhuja asianomaisilta olen itse vähän sellainen, että en sano, enkä kysy mitään ellei kysytä. Kuka nyt pelkistä vihjailuista välittää. Huhujen ja vihjailujen keskelläkin voi elää miten huvittaa, ilman että antaa häiritä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi