Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistusasunto Turusta

Vierailija
23.04.2023 |

Kumpi olisi kannattavampaa: ostaa pieni kaksio Turun keskustan tuntumilta, esim. Raunistulasta, Portsasta tai Martista, jonka voisi myöhemmin laittaa vuokralle, jos perustaa perheen VAI ostaa suoraan ns. loppuelämän koti, kolmio, keskustan ulkopuolelta esim. Nummesta, Kohmosta, Hannunniitystä, Kärsämäeltä, Vähäheikkilästä tai Vasaramäeltä.

Olen 25-vuotias juuri vakipaikan keskustan tuntumilta saanut sinkku, ja tienaan verojen jälkeen noin 2100 euroa kuukaudessa.

En ole ASP-tiliä luonut, sillä haluan säilyttää mahdollisuuden asunnon vuokraamiseen yli kahdeksi vuodeksi, jos päättäisin esim. vaihtaa paikkakuntaa. Tällä hetkellä säästöjä noin 35 000 euroa.

Keskustasta, tai keskustan tuntumasta ostettu kaksio on hintaluokaltaan usein samaa kuin keskustan ulkopuolelta, kuitenkin hyvämaineiselta alueelta ostettu kolmio. Kolmiossa voisi hyvin asua pieni perhe, jossa yksi lapsi, tai 2 lasta jakavat yhden makuuhuoneen, joten se voisi olla pidemmällä tähtäimellä hyvä idea.

Toisaalta olen miettinyt, että jos perustan perheen, voisi silloin laittaa keskustan kaksion vuokralle ja muuttaa itse vuokralle esimerkiksi Portsan puutaloalueelle isompaan asuntoon siksi ajaksi, kun lapsi/ lapset tarvitsevat oman huoneen. Puutalo-osakkeessa asuminen on itselle ollut unelmana, mutta en kuitenkaan uskaltaisi ostaa sellaista omaksi, vaan ennemmin kerrostalokaksion/ kolmion.

Toki, jos löytäisi hyvänmallisen kaksion keskustan tuntumasta, jossa olohuone olisi isohko ja sen mallinen, jolloin siihen saisi muokattua aikuisten/ aikuisen makuusopin, voisi myös keskustakaksiosta luoda perheelle sopivan asunnon.

Toisaalta pienemmän asunnon voisi myydä, ja ostaa isomman tarvittaessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ensin se pienempi varsinkin jos ei vauvaa tulossa

Vierailija
2/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et saa lapsia? Osta pienempi asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat keskusta-kaksion hinnalla omakotitalon naapurikunnista.

Vierailija
4/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti tietysti!Portsa on rakenettu savimaalle ja sen huomaa.

Vierailija
5/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta parjää ilman autoa,jos työpaikka on kävelymatkan päässä kuten aloittajalla.

Vierailija
6/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö Bermudan neliöstä.

Vierailija
7/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi sun alueet kyllä täsmää hinta-ajatuksiisi.

Vierailija
8/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se kaksio keskustasta, läheltä työpaikkaa.

Vierailija
9/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kärsämäeltä vaan Kärsämäestä,

ei Vasaramäeltä vaan Vasaramäestä.

Nyt se keskusta-asunto, ja lapsiperheenä sitten muutto Kaarinaan.

Vierailija
10/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) tarvitsetko ammatissasi mahdollisesti työhuonetta? Onko sukulaisia ulkopaikkakunnalta? Osta kolmio.

Ja ihan tiedoksi: mä vuokraisin mielelläni kolmion Turusta hyvällä sijainnilla, ja tarjonta on ainakin nyt ihan pskaa. En ymmärrä, miksi aikuisena ihmisenä ja Helsingissä asuneena haluaisin enää ikinä vapaaehtoisesti asettua mihinkään yksiöön tai kaksioon, vieläpä jossain pk-seudun ulkopuolella. Mutta ei kun kaikki tyrkyttää vuokralle kompakteja citybokseja.

Vierailija
11/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) tarvitsetko ammatissasi mahdollisesti työhuonetta? Onko sukulaisia ulkopaikkakunnalta? Osta kolmio.

Ja ihan tiedoksi: mä vuokraisin mielelläni kolmion Turusta hyvällä sijainnilla, ja tarjonta on ainakin nyt ihan pskaa. En ymmärrä, miksi aikuisena ihmisenä ja Helsingissä asuneena haluaisin enää ikinä vapaaehtoisesti asettua mihinkään yksiöön tai kaksioon, vieläpä jossain pk-seudun ulkopuolella. Mutta ei kun kaikki tyrkyttää vuokralle kompakteja citybokseja.

Kolmio Turussa olisi täälläkin etsinässä. Ja minulle kalpaa mainiosti Varissuo, talot lenkkipolun lähettyvillä ovat äärirauhallisia.

Mutta  ÄLKÄÄ missään nimessä ostako asuntoja niistä Kupittaan aseman hirvityksistä! Metri matkaa parvekkeelta bussin katolle. :O Todella kamala paikka ja muutenkin täysin out. Porvarit tukehtuvat sinne - mikä tietysti on heille oikein.

Vierailija
12/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmio Turussa olisi täälläkin etsinässä. Ja minulle kalpaa mainiosti Varissuo, talot lenkkipolun lähettyvillä ovat äärirauhallisia.

Mutta  ÄLKÄÄ missään nimessä ostako asuntoja niistä Kupittaan aseman hirvityksistä! Metri matkaa parvekkeelta bussin katolle. :O Todella kamala paikka ja muutenkin täysin out. Porvarit tukehtuvat sinne - mikä tietysti on heille oikein.

Kupittaa on todella hyvä seutu. Opiskelijat haluaa asua siellä.

Vierailija
13/13 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta parjää ilman autoa,jos työpaikka on kävelymatkan päässä kuten aloittajalla.

Fölillä pääsee 55 €/kk tai 535 € vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme