Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti vielä ihmisiä, joiden sukuun, ystäviin tai tuttaviin ei kuulu vielä yhtäkään mmuuttajaa?

Vierailija
23.04.2023 |

Vieläkö on impivaaralaisia?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismin kirjoa on kyllä kanadalaisen insinöörin sekä ihan kantasuomalaisillakin lapsilla, se on geneettistä eikä liity äidin traumataustaan millään tavalla.

Jos olisit viitsinyt lukea tuon Lääkärilehden artikkelin kokonaan tietäisit että tutkijat epäilevät D-vitamiinin puutteen olevan syy siihen miksi Afrikasta ja lähi idästä tulleiden äitien lapset ovat yliedustettuna autismin kirjon dg saaneissa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te jossain vittulanjängällä? Täällä stadissa vähintään lapsen kaverit ovat vähintään puoliksi jostain ja monen työkaveri.

Helsinki onkin jo menetetty tapaus. Yököttävää edes käydä siellä.

Parempi Helsingissä, kuin maalla, jossa on naitu serkkuja samasta kylästä satoja vuosia. Seurauksena suuri määrä perinnöllisiä tauteja ja muita visuaalisia erikoisuuksia.

Joku kuunnellut tarkalla korvalla Fatim Diarran juttuja metsistä ja maaseudusta.

Kuka tuo on? Tuohan on yleisesti tiedetty suomalaisten geeniperimästä, mutaatioita, mitä esiintyy vain täällä? Oletko tehnyt sukuselvityksen itse, mitä suoja vanhempasi olivat keskenään?

Erittäin monella on noita dna mutaatioita täällä, harva vaan tietää, koska ei järjestelmällisesti testata. Ne löytyvät muiden sairauksien tutkimusten sivutuotteena.

Jaaha, taas joku asioista täysin pihalla oleva rodunjalostaja paljastaa oman typeryytensä.

Maahànmuuttajien lapsilla on Suomessa paljon vaikeita autismikirjon häiriöitä

Potilaista autismikirjon häiriö (ASD) oli 306:lla, joista 233 oli kehitysviiveisiä. Heistä 209 (89,7 %) oli syntynyt Suomessa, mutta vain 7,3 %:lla molemmat vanhemmat ja 11,6 %:lla äiti oli kotoisin Suomesta. Potilaiden vanhempia oli 75 maasta. Afrikasta ja Lähi-idästä tulleiden äitien lapsilla oli noin 50-kertainen vaikean ASD:n riski verrattuna suomalaistaustaisten äitien lapsiin. (Lääkärilehti 2022)

Nykytietämyksen mukaan raskausaikainen ja vauvavuoden tapahtumat ovat ne, jotka tekevät näitä neuropsykiatrisia ongelmia. Äidin kokema stressi, väkivalta, ja traumat aikaansaavat vaurioituneita lapsia. Sama näkyy tuolla syrjäytyneissä suomalaisissa. Lähes kaikki lastensuojelun lapset ovat tuolla tematiikalla. Ei liene yllättävää, että hum sysitä tänne tulleilla lapsilla näitä ongelmia on. Nämähän eivät koske vaikkapa sen kanadalaisen insinöörin lasta.

Jäkä jäkä jäkä. Mutuile vaan lisää rotutohtori. Sinunlaisesi persun tunnistaa kyllä amistason älystä ja ripulin hajusta.

Vierailija
82/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki onkin jo menetetty tapaus. Yököttävää edes käydä siellä.

Sinunkaltaisia junttieinareita ei pääkaupunkiseudulla kaivatakaan. Pysy vain siellä peräkammarin tuntumassa tai pihahuussin takana piilossa. Hävettää kesäturismin aikaan, kun kaltaisesi toljottavat vihaisesti lippalakin takaa jokaista vähänkin tummempaa ulkomaalaista. Minua yököttää sinunkaltaisesi sivistymättömät moukat.

Junantuomat junttieinarit Helsinkiä elättävät. Syntyperäiset helsinkiläiset ovat vähemmistöä.

-Kaikista Helsingissä asuvista vain vajaat 40 prosenttia on syntynyt täällä. Kautta 1800-luvulla alkaneen tilastoinnin ovat syntyperäiset helsinkiläiset olleet vähemmistö keskellä muualta tulleita. HS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä. On minulla muunmaalaisia ystäviä, mutta he ovat korkeasti koulutettuja. Ei siis mitään pakolaistaustaa tms.

Olisi kyllä mielenkiintoista tutustua tällaisiin ihmisiin mutta koen näkeväni työn kautta sitä maailmaa riittävästi, kun olen th. Vapaa-ajalla ei enää tarvitse.

Ei se korkea koulutus takaa juuri mitään, tosin tuo on hyvin yleinen harhaluulo. Tausta ja lähtömaa vaikuttaa paljon enemmän muun muassa siihen mikä se sivistystaso on tai miten suhtautuu Suomeen ja sen alkuperäisempään väestöön.

Eräskin korkeakoulututkinnon suorittanut ei tiennyt kuka tämä hiljattain edesmennyt Englannin kuningatar oli. Ei ollut koskaan kuullut edes nimeä, saatikka että olisi ymmärtänyt jotain Euroopan historiasta noin ylipäätää. Lisäksi asenne on ylimielinen.

Ennemmin ottaisin tänne oppimishaluisia, positiivisella, suomalaisia arvostavalla asenteella muihin suhtautuvia palkolais-statuksella tulijoita kuin tuollaisia. Olisi myös erittäin suotavaa kunniottaa tämän maan kieltä ja kulttuuria sekä ymmärtää suomalaisuudesta edes jotain alkeita, kuten meidän historiamme Venäjän naapurina ja mitä kaikkea siitäkin taakasta moni kantaa harteillaan vielä tänäkin päivänä jossain muodossa. Lisäksi yhteiskuntaa ei voi kunnolla ymmärtää jos ei edes lähihistoriaan viitsitä perehtyä.

Eli ei se yksi tutkinto lopultakaan ratkaiseva tekijä tässä ole. Asenne asenne ja asenne. Se ratkaisee.

Vierailija
84/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kuulu lähipiiriin yhtään mahantunkeutujaa.toivon ettei tulekkaan.näitä rosvoja hiippailee toimettomana ympärillämme liikaa.me hölmöt suomalaiset maksamme heidän lorvimisen täällä.

kuka ihme ottaa jonkun kamelinajajan töihin kun eihän se edes osaa lukea omaakaan kieltä.

Mistä mielikuva, kouluttamattomista ja köyhistä pako la isista.

Pakolaisstatuksella on jopa kuninkaalisia, kuten Kreikan kuninkaaliset tai naapurina asuu Venäjän tsaarin jälkeläisiä, ovat korkeasti koulutettuja ja keskimääräistä varakkaampia, jos vertaa kantasuomalaisiin ja sivistyneempiä kuin persut.

Vierailija
85/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika outoa.

Olen ollut kansainvälisissä yrityksissä töissä jo 90-luvun alusta ja työympäristöni ja -kaverini aina n 1/2 ulkomaalaisia. Jo 60-luvulla lapsuudenystäväni olivat Boliviasta sotaa paenneita. Lasten päiväkodeissa ulkomaalaistaustaisia 80-luvun alusta saakka. 

Nykyisin perheessäni on 2 vävyä ulkomailta, toinen Euroopasta toinen paljon kauempaa. 

Itse olen parhaillaan mm Italiassa:)

Just tollanen että olen parhaillaan mm Italiassa. Haluat korostaa kansainvälisyyttäsi vaikka sitten valehtelemalla. Et voi olla parhaillaan monessa maassa.

Itseasiassa asun osan vuotta täällä Italiassa. Ja osan Suomessa mutta en tietenkään yhtäaikaa molemmissa:) Teknisesti aika mahdotonta, eikö??

Mutta minäkin olen siis toiseen maahan muuttanut (mm, ei siis muunmuassa;D)

Vierailija
86/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulla ihan lähisukulaisten puolisoina virolainen ja saksalainen, mutta eipä meistä kukaan ole heitä maahanmuuttajiksi leimannut, vaikka määritelmällisesti sellaisia ovatkin. EU-maiden kansalaisilla on oikeus asua, opiskella ja tehdä töitä Suomessa. Ihan suomalaisina heitä pidän, vaikka saksalaisen kanssa puhutaan sekaisin saksaa, englantia ja suomea, jokainen oman kielitaitonsa puitteissa. Virolaisen tunnistaa ulkomailla syntyneeksi lähinnä  vähän harvinaisemman etunimen perusteella.

Vierailija
87/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja olen ylpeä siitä. M28

Kannattaako sisäsiittoisuudesta olla kovin ylpeä. 

Vierailija
88/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä. On minulla muunmaalaisia ystäviä, mutta he ovat korkeasti koulutettuja. Ei siis mitään pakolaistaustaa tms.

Olisi kyllä mielenkiintoista tutustua tällaisiin ihmisiin mutta koen näkeväni työn kautta sitä maailmaa riittävästi, kun olen th. Vapaa-ajalla ei enää tarvitse.

Eikö pakolaistaustaisissa voi mielestäsi olla korkeasti koulutettuja?

Vierailija
89/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla ihan lähisukulaisten puolisoina virolainen ja saksalainen, mutta eipä meistä kukaan ole heitä maahanmuuttajiksi leimannut, vaikka määritelmällisesti sellaisia ovatkin. EU-maiden kansalaisilla on oikeus asua, opiskella ja tehdä töitä Suomessa. Ihan suomalaisina heitä pidän, vaikka saksalaisen kanssa puhutaan sekaisin saksaa, englantia ja suomea, jokainen oman kielitaitonsa puitteissa. Virolaisen tunnistaa ulkomailla syntyneeksi lähinnä  vähän harvinaisemman etunimen perusteella.

Niin mikä tämä kirjoituksen pointti oli, että kun olet oikean värinen ja lähes suomalaisen näköinen et ole enää edes ul komaalainen et mmuuttaja vaan ihan vaan suomalainen suit sait. 

Vierailija
90/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen pikkukaupungissa asuessa olisi jotenkin tosi outoa, jos kaikki yrittäisivät jonossa vongata kylän ainoaa mustaa miestä kaverikseen. Ettei vaan haukuta rasistiksi. Ukrainalaisia riittäisi kaveriksi kaikille, muttei osata venäjää eikä ne mitään muuta.

Kai he nyt sentään äidinkieltään ukrainaa puhuvat?

Vierailija
91/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja opiskelun kautta kyllä tuttavia, joista yhteen olen tällä hetkellä yhteydessä työn kautta. Varsinainen perhe, suku ja ystävät ovat kyllä sitten ihan supi suomalaisia. Ja iha pk-seudulla asun kyllä.

Vierailija
92/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu, ihan samalla tavalla muiden EU-maiden asukkaat on ulkomaalaisia kuin EU:n ulkopuolelta tulleet.

Vierailija
93/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahmutit ja Abdullahit ovat niin sivistyneitä, että jokaisen vi-her-vaz-zarin unelma on tutustua heihin oikein suuressa ryhmässä. Muut normaalijärkiset kiertävät kaukaa.

Sinut kierrän mielelläni kaukaa. Truvallisinta.

Näinpä mikä ihmisivihaajista tekee normaalijärkisen. Ihmisen joka ei tunne yhtäkään leimaa miljoonia ihmisiä ihan vaan älykkyytensä asiosta joka lienee sisäsiitoksen tuotosta.

Vierailija
94/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja olen ylpeä siitä. M28

Siis kukaan tuttavasi ei ole koskaan muuttanut maasta toiseen? Ei esim. Suomesta Ruotsiin tai Ruotsista Suomeen? Tai V*näjältä Suomeen?

Vierailija
95/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu, ihan samalla tavalla muiden EU-maiden asukkaat on ulkomaalaisia kuin EU:n ulkopuolelta tulleet.

Ja sinä persuna ja rajatkiinnityyppinä kuvittelet, että jotenkin pystyt tunnistamaan nämä EU-maiden asukkaat ja vielä erottelemaan heidät Suomessa syntyneistä suomalaisista, jotta voit heitä syrjiä, todella hassua!

Vierailija
96/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: On, kuten minä.

Vierailija
97/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei se korkea koulutus takaa juuri mitään, tosin tuo on hyvin yleinen harhaluulo. Tausta ja lähtömaa vaikuttaa paljon enemmän muun muassa siihen mikä se sivistystaso on tai miten suhtautuu Suomeen ja sen alkuperäisempään väestöön.

Eräskin korkeakoulututkinnon suorittanut ei tiennyt kuka tämä hiljattain edesmennyt Englannin kuningatar oli. Ei ollut koskaan kuullut edes nimeä, saatikka että olisi ymmärtänyt jotain Euroopan historiasta noin ylipäätää. Lisäksi asenne on ylimielinen.

Ennemmin ottaisin tänne oppimishaluisia, positiivisella, suomalaisia arvostavalla asenteella muihin suhtautuvia palkolais-statuksella tulijoita kuin tuollaisia. Olisi myös erittäin suotavaa kunniottaa tämän maan kieltä ja kulttuuria sekä ymmärtää suomalaisuudesta edes jotain alkeita, kuten meidän historiamme Venäjän naapurina ja mitä kaikkea siitäkin taakasta moni kantaa harteillaan vielä tänäkin päivänä jossain muodossa. Lisäksi yhteiskuntaa ei voi kunnolla ymmärtää jos ei edes lähihistoriaan viitsitä perehtyä.

Eli ei se yksi tutkinto lopultakaan ratkaiseva tekijä tässä ole. Asenne asenne ja asenne. Se ratkaisee.

Miksi suomalaisia tulisi jotenkin erityisesti arvostaa? Tyyppi, joka tulee tännen vaimon tai työpaikan kautta arvostaa tietenkin noita asioita, mutta miksi pitäisi olla jotain kummallista suomalaisuuden arvostamista tai kunnioitusta?

Vierailija
98/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on, minä

Vierailija
99/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Miksi suomalaisia tulisi jotenkin erityisesti arvostaa? Tyyppi, joka tulee tännen vaimon tai työpaikan kautta arvostaa tietenkin noita asioita, mutta miksi pitäisi olla jotain kummallista suomalaisuuden arvostamista tai kunnioitusta?

Kummallista? Huoh...

Tästä nyt voisi kirjoittaa vaikka esseen mutta lyhyesti :

Onhan se nyt päivän selvää että kun tullaan asumaan vieraaseen maahan ja vieraaseen kulttuuriin, asenteen on oltava kunnioittava, ei esim ylimielinen.

Vierailija
100/117 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te jossain vittulanjängällä? Täällä stadissa vähintään lapsen kaverit ovat vähintään puoliksi jostain ja monen työkaveri.

Tarkoititko "kaverit"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi