Aika paljon saat syödä että olet BMI 25
Eli ylipainon rajalla. Omat syömiset:
Alkoholia monta kertaa viikossa (suurin syy lihomiseen)
Karkkia monta pussia viikossa (2. suurin syy lihomiseen)
Eineksiä lähes päivittäin
Ruuat täynnä juustoa, voita ja annokset isoja
En ollut koskaan oikeasti nälissään
Ei riittävästi vettä
Ei liikuntaa
Ei stressinhallintaa
Ei hyviä unia
Nykyään tilanne on aivan eri (BMI 22 ja tippuu) ja syön terveellisesti sekä liikun. Eikä tee edes tiukkaa. Nyt jälkikäteen ällistyttävää miten huonosti voi elää eikä ollut vielä edes lihava (BMI 30).
Syöttekö te pullukat aivan jatkuvasti vai mitä?
Kommentit (62)
Noh, mitäs sitten syöt nyt päivän aikana? Tarkasti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Mitali sulle on jo postissa!
Kiitos!
Olisin itse tarvinnut tällaista herättelyä jo kauan sitten. Laihdutusyritykset oli tasoa Kokeilen kaksi viikkoa ilman karkkia ja luovutan heti kun tekee liikaa mieli. En ymmärtänyt miksi en laihdu! Minulla oli vääristynyt käsitys siitä miten paljon oikeasti söin ja miten huonosti elin. Kuvittelin sen olevan normaalia, että joka toinen päivä syödään lasagnea niin että napa paukkuu ja viikonloppuna pitsaa ja kaljaa, sekä karkkia aina kun tekee mieli.
Saman huomannut. Mulla on ollut bmi korkeimmillaan 25, ja mässytin ihan huolella. Niin paljon sai syödä mitä huvittaa ja ähkyynkin. Karkkia, leivoksia, sipsejä, monta kertaa roska/noutoruokaa viikossa ja mehut ja limsat päälle. Kotiruokaa myös tietenkin, paljon leipää, rasvaa runsaasti ruokiin. Alkoa en käytä. Kävely liikuntana. Mahdotonta ymmärtää miten bmi:n saisi kunnolla ylös. On siinä tekemistä.
Minä olen bmi 24, ja joo, juon viiniä n 10 annosta viikossa ja syön karkkia puoli pussia viikossa.
Mutta ruoka-annokset ovat aika pieniä. Puolet kasviksia. Enkä syö mitään klo 19 jälkeen.
Voi luoja kun tekee mieli lonkeroa...
Paskat tarvitse. Sopiva lääke niin minisyömisilläkin tulee painoa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mitäs sitten syöt nyt päivän aikana? Tarkasti ottaen.
2 lämmintä ateriaa, kasvispainotteista, ei isoja kasoja perunamuusia, pastaa tai juustoa. Esim papu-porkkanapihvi ja vihersalaatti. Tai höyrytettyä kukkakaalia ja tofua. Joka päivä tulee välillä vähän nälkäkin, mikä on terveellistä. Vatsan kuuluu ajoittain kurnia.
Juon paljon vettä ja otan kuitulisää tarvittaessa. Tarkkailen että käyn vessassa tarpeeksi usein. Liikunnaksi askelia 10k päivässä tai 5km juoksulenkki.
Vierailija kirjoitti:
Paskat tarvitse. Sopiva lääke niin minisyömisilläkin tulee painoa koko ajan.
Joo, mulla ihan hillitön (8kg) nestekertymä kropassa rytmärilääkkeestä. 58kg->66kg, tosi kiva.
Kannattaa syödä runsaasti rasvaa sisältäviä ruokia niin metabolian ei tarvitse turhaan pilkkoa kaikkia rasvahappoketjuja vaan voi suoraan iskeä ne läskiksi.
Parissa vuodessa olen lihonut 75 kg -> 95 kg. Tämä tuli syömällä ja juomalla.
En jaksa lukea aloitusta alkuunkaan, mutta ihmettelen, mistä ihmiset tietävät BMI:nsä.
Minä olen tänää syönyt: 4 viljan puuroa normaali annoksen raejuustolla ja Alentaja-levitteellä.
Kahvia
Lautasellisen jauhelihakeittoa, riisipiirakan Alentaja-levitteellä ja kevyt juustoviipale
Tuorekurkun pätkän
Piolikkaan omenan
Kahvia
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea aloitusta alkuunkaan, mutta ihmettelen, mistä ihmiset tietävät BMI:nsä.
Netti pullollaan laskureita, annnat pituutesi ja painosi ja laskuri laskee
No ihmisiäkin on hyvin eri pituisia. 150 cm ja 170 cm saavat syödä aika eri määrät pysyäkseen hoikkana.
Itse jos söisin kuten ap kuvailee, painaisin varmaan 100 kg. Olen 162 cm.
BMI on vaihdellut 20.3 - 39.5 välillä, nyt 22.3 ja silloin megaläskiaikoina tuli syötyä karkkipäivänä kokonainen pussi keksejä ja päälle joku 3L limua. Siis sellainen säkki jotain kaurakeksejä ym. leivoin joka kolmas päivä, kävin pari kertaa kuukaudessa jossain rollossa ja alin BMI oli kautena jolloin söin pääasiassa vegaanisesti, rasvoina pääasiassa kookosöljy ja olin sokeriherkkulakossa.
On muuten jännä kuinka yhteiskunta ja ihmiset muuttuu ympärillä oman painon myötä :D Nykyään on vaikeaa luottaa, koska saman eri kohtelun saaminen samalta ihmiseltä laihana ja läskinä on jäätävää :D
Aika paljon saisin syödä ja juoda alkoholia, että saisin painoindeksini edes 19-20 välille. Olen nyt saanut kilon painoa lisää, joten painoindeksini on sentään 18,5 entisen 18,2 sijaan. Peruskulutukseni on kehonkoostumusmittauksen perusteella 1202 kcal vuorokaudessa enkä harrasta liikuntaa. Kun painoindeksini oli joku 19,7 söin lähes kaikki ateriani ulkona ja käytin alkoholia päivittäin.
Elimistö yrittää ylläpitää saavutetun painon, siksi nuoruuden jälkeenkin saa aikansa syödä liikaa, ennenkuin elimistö antaa periksi ja pullahtaa.
Samaten kun laihduttaa, niin hidastahan se tahtoo olla, mutta sitkeys palkitaan. Onnittelut ap:lle.
Olin juuri työmatkalla viiden kollegan kanssa. Kyllä: hoikat söivät huomattavasti vähemmän kuin normaalipainoiset.
Ihmettelen pikemminkin, että nuo paljon syövät eivät olleet ylipainoisia sillä ruokamäärällä, mutta ehkäpä työmatka oli poikkeus syömisiin.
Mutta hoikat aina jättivät ruokaa lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
BMI on vaihdellut 20.3 - 39.5 välillä, nyt 22.3 ja silloin megaläskiaikoina tuli syötyä karkkipäivänä kokonainen pussi keksejä ja päälle joku 3L limua. Siis sellainen säkki jotain kaurakeksejä ym. leivoin joka kolmas päivä, kävin pari kertaa kuukaudessa jossain rollossa ja alin BMI oli kautena jolloin söin pääasiassa vegaanisesti, rasvoina pääasiassa kookosöljy ja olin sokeriherkkulakossa.
On muuten jännä kuinka yhteiskunta ja ihmiset muuttuu ympärillä oman painon myötä :D Nykyään on vaikeaa luottaa, koska saman eri kohtelun saaminen samalta ihmiseltä laihana ja läskinä on jäätävää :D
Reilu ylipaino viestii selkärangattomuutta, pitkän tähtäimen ajattelun kyvyttömyyttä ja huonoa itsekuria. Lihavasta näkee heti päällepäin että hän ei pysty pitämään pitkän tähtäimen suunnitelmista kiinni eikä ole valmis sietämään hetkellistä epämukavuutta suuremman hyvän edessä.
Siksi hoikkia kunnioitetaan helposti enemmän kuin lihavia. Epäreiluutta toki, että tämä ei aina pidä paikkaansa. Mutta elämä on epäreilua ja se täytyy jokaisen vain hyväksyä.
Mitali sulle on jo postissa!