Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika paljon saat syödä että olet BMI 25

Vierailija
23.04.2023 |

Eli ylipainon rajalla. Omat syömiset:

Alkoholia monta kertaa viikossa (suurin syy lihomiseen)
Karkkia monta pussia viikossa (2. suurin syy lihomiseen)
Eineksiä lähes päivittäin
Ruuat täynnä juustoa, voita ja annokset isoja
En ollut koskaan oikeasti nälissään

Ei riittävästi vettä
Ei liikuntaa
Ei stressinhallintaa
Ei hyviä unia

Nykyään tilanne on aivan eri (BMI 22 ja tippuu) ja syön terveellisesti sekä liikun. Eikä tee edes tiukkaa. Nyt jälkikäteen ällistyttävää miten huonosti voi elää eikä ollut vielä edes lihava (BMI 30).

Syöttekö te pullukat aivan jatkuvasti vai mitä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI on vaihdellut 20.3 - 39.5 välillä, nyt 22.3 ja silloin megaläskiaikoina tuli syötyä karkkipäivänä kokonainen pussi keksejä ja päälle joku 3L limua. Siis sellainen säkki jotain kaurakeksejä ym. leivoin joka kolmas päivä, kävin pari kertaa kuukaudessa jossain rollossa ja alin BMI oli kautena jolloin söin pääasiassa vegaanisesti, rasvoina pääasiassa kookosöljy ja olin sokeriherkkulakossa.

On muuten jännä kuinka yhteiskunta ja ihmiset muuttuu ympärillä oman painon myötä :D Nykyään on vaikeaa luottaa, koska saman eri kohtelun saaminen samalta ihmiseltä laihana ja läskinä on jäätävää :D

Reilu ylipaino viestii selkärangattomuutta, pitkän tähtäimen ajattelun kyvyttömyyttä ja huonoa itsekuria. Lihavasta näkee heti päällepäin että hän ei pysty pitämään pitkän tähtäimen suunnitelmista kiinni eikä ole valmis sietämään hetkellistä epämukavuutta suuremman hyvän edessä.

Siksi hoikkia kunnioitetaan helposti enemmän kuin lihavia. Epäreiluutta toki, että tämä ei aina pidä paikkaansa. Mutta elämä on epäreilua ja se täytyy jokaisen vain hyväksyä.

Silloin kun olin hoikka ei minun tarvinnut sietää mitään epämukavuuksia, söin vaan nälän pois.

Nyt lihavana olen koko ajan nälkäinen ja se vaikeuttaa nukkumista ja keskittymistä töihin ja heikentää liikuntakykyä. Olen siis miinuskaloreilla suurimmaksi osaksi, välillä ylläpitokaloreilla.

Ymmärräthän, että et ole miinuslaloreilla jos et laihdu. Nälkä ei ole luotettava mittari, varsinkaan lihavan nälkä.

Itse laihduin normaalipainon sisällä lähes 10kg 1kg/kk vauhtia eli hitaasti. Sain välillä palella, tutista ja nälkiintyä, että mitään tapahtui ja paino laski.

Olen laihtunut 13 kiloa. Kun aikoinaan laihdutin normaalipainon sisällä niin  helppoa oli. Nyt on todella tiukassa. Kilo kuussa on minunkin tahti. Palelu on tosiaan yksi minunkin oire, talvella varsin ikävää kun asuntoni on viileä. Kesällä sen sijaan ei haittaa. Helteellä minun kannattaakin sitten paastota.

Vierailija
62/62 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI on vaihdellut 20.3 - 39.5 välillä, nyt 22.3 ja silloin megaläskiaikoina tuli syötyä karkkipäivänä kokonainen pussi keksejä ja päälle joku 3L limua. Siis sellainen säkki jotain kaurakeksejä ym. leivoin joka kolmas päivä, kävin pari kertaa kuukaudessa jossain rollossa ja alin BMI oli kautena jolloin söin pääasiassa vegaanisesti, rasvoina pääasiassa kookosöljy ja olin sokeriherkkulakossa.

On muuten jännä kuinka yhteiskunta ja ihmiset muuttuu ympärillä oman painon myötä :D Nykyään on vaikeaa luottaa, koska saman eri kohtelun saaminen samalta ihmiseltä laihana ja läskinä on jäätävää :D

Reilu ylipaino viestii selkärangattomuutta, pitkän tähtäimen ajattelun kyvyttömyyttä ja huonoa itsekuria. Lihavasta näkee heti päällepäin että hän ei pysty pitämään pitkän tähtäimen suunnitelmista kiinni eikä ole valmis sietämään hetkellistä epämukavuutta suuremman hyvän edessä.

Siksi hoikkia kunnioitetaan helposti enemmän kuin lihavia. Epäreiluutta toki, että tämä ei aina pidä paikkaansa. Mutta elämä on epäreilua ja se täytyy jokaisen vain hyväksyä.

Tanssin aloitin 4-vuotiaana satubaletissa, viulunsoiton 6-vuotiaana. Siitä lähtien treenattu joka päivä, tällä hetkellä opetan molempia. Pitkän tähtäimen itsekuri ja selkärankakin kunnossa. Vegaani olen ollut 30 vuotta joten ravintopuolellakaan ei ole huono itsekuri.

En ole huomannut että minua ei kunnioitettaisi vaikka välillä sairauden vuoksi on ollut reilusti ylipainoa. Päinvastoin, tanssi- ja soittotaitojani on aina ihailtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan