Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäväni uusi miesystävä narsisti vai muutenkaan hullu?

Moikkis
23.04.2023 |

Hei palstailijat. Tarviisin teidän apua ja kommentteja seuraavaan ongelmaan:

Hyvällä ystävälläni on erikoinen miesystävä. Aloitan kuitenkin alusta.
No ystäväni muutti eteläiseen Suomeen melko lähelle minua. (30km)Sai töitä ja asunnon. Muutti lastensa kanssa. Hän oli tavannut myös tämän miehen, ja he olivat tapailleet.
Ensimmäinen kumma juttu oli, että minä en saanut auttaa ystävääni muutossa. Olisin sen mielelläni tehnyt, ja siitä olisi voinut tulla mukava yhteinen kokemus.
He olivat siis saaneet päähänsä tehdä muutto keskellä kesäyötä.(300km) Sitten tuli vaan tietoa minulle, että he itseasiassa tekivät muuton jo.
Autoin sitten muuten ystävääni kyllä, käytiin esim. Huonekkaluja ostamassa ym.
Näin tämän miesystävän pari kertaa. Ihan Ok. Vaikutelma tuli. Vaikka hän vähän hössötti. Esim. Lähti ostamaan uusia klemmareita pesukoneen asennusta varten. Sitten kun huomasin,( me naiset tehtiin muuta, asennettiin lamppuja jne) että mies on asentanut klemmaria TUNNIN menin auttamaan. Hän oli avannut klemmarin, niin ettei sitä voinut kiristää. Kiersin klemmarin taas ympyräksi, ja sitten homma onnistui.

Mutta sitten elokuun jälkeen näin ystävän yhden kerran lokakuussa.Soittelimme ja tekstasimme kyllä, epäsäännöllisen säännöllisesti toisillemme.
Ystävä oli tosi väsynyt, sillä hänellä oli takana väkivaltaisesta miehestä eroaminen ja uuden työn aloitus ja kolmen (4,6,7 v )lapsen hoito.
Ja tämä uusi seurustelu.
Lokakuun alussa tapasin ystävän ja hänen kolme lastaan. Käytiin yhdessä perhe tapahtumassa. Se mies ei kyllä ollut mukana.
Ystävä oli aivan lopussa, ja kertoi että on haaveillut kuolemisesta. Järkytyin.
Ehdotin terapiaa tms. Ammattiapua.

Hän ilmeisesti kävi jossakin juttelemassa. Meitä on siis kolmen hengen ystäväporukka, ja olin jo puhunut tämän toisen ystävän kanssa yhteisen ystävämme kummasta miehestä.

Siis ystävä perui monia tapaamisia, tai muutti niitä viime hetkellä. Olen niin monta kertaa pyydellyt heitä ja koko uusperhettä siis käymään minun luona.
Ei se miesystävä minua niin paljon haittaa.
Mutta miesystävän outo käytös on sitä, että he ovat AINA menossa. Milloin on hotellia mies varannut, milloin lähtevät yhenäkin laivalle.
Siis kokoajan on äijä kehittänyt jotakin yhteistä tekemistä. Ystäväni on tietty ensin käynyt viemässä lapsensa äitinsä hoitoon 200 km päähän. Ja sitten muun ajan on miehen pyöritettävissä??
Mitä tämä tälläinen oikein on?
Niin, sitten ystäväni on periaatteessa muuttanut lasten kanssa miesystävän luokse.
Toinen ystäväni tästä kolmen koplasta osti asunnon sen miesystävän läheltä. N.15km on matkaa.
Hän yritti kysellä osoitetta, ja ystävämme ei kertonut.
Ystävämme ei siis halua meitä muita kylään.
Nyt oli tämän asunnon ostaja ystäväni lapsella synttärit. Menin sinne, ja tämä seurusteleva ystävä tuli myös juhliin. Hän kertoi, että oli aivan väsyksissä, kun on paljon menoa sen miehen kanssa. Hän oli ensin ajanut äitinsä luota aamulla juhliin. Hän valitti, että haluaisi vaan olla kotona, ja pestä lastensa pyykkejä, nukkua kunnolla, tiskata astiat ja muutenkin siivota, ja sitten lopuksi ottaa vähän viiniä. Ja nukkua ja olla yksin ja ajatella.
Kuitenkin hän kiirehti juhlista miesystävän luokse, joka oli varannut hotellihuoneen n. 200 km. Päästä.
Siis ei sinne lastenhaku suuntaan.
No hän lähti sinne. Juttelin toisen ystäväni kanssa tästä. Meitä vähän järkytti se havainto, että miesystävä tekee tahallaan sellaisia peliliikkeitä, että ystävä on aivan lopussa.
Mitä hemmettiä pitää varata hotelli niin järkky kaukaa?
Ja voiko se tuollainen käytös olla tahallista? Ennenkaikkea MIKSI??
Olen tosi huolissani ystävästä. Pahoittelut, jos teksti oli sekavaa.
Kysykää lisää&kommentoikaa? 👍 kaikki vinkit on nyt kullanarvoisia.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tietysti muutenvaan hullu.

Sori liian pitkä aloitus.

Vierailija
2/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkis kirjoitti:

Äh, tietysti muutenvaan hullu.

Sori liian pitkä aloitus.

En jaksanut lukea.

Vierailija
4/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Tiedät kyllä miksi 😅😅

Vierailija
5/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on ollut väkivaltainen suhde, ilmeisesti lasten isän kanssa. Ja joku pohjasyy, miksi hän on jäänyt suhteeseen (lapsuuskoti?). Hän ehkä aloitti suhteen uuden tyypin kanssa liian pian, ei ole parantanut itseään ja opetellut rajojaan. Nyt sitten on umpiväsyneenä tyypin kanssa, joka imee hänestä kaikki voimat.

Vierailija
6/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan hän ihan vaan ns. uusavuton?

Mitä tämä asia muuten sinulle kuuluu?

Vierailija
7/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sait minkään liittymään narsismiin? Ystäväsi on kaheli ja puoliso myös mutta miten se narsismi tähän nyt tuli?

Vierailija
8/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asia minulle kuuluu, olen hänen ystävänsä.

Joo hävettää tuo aloitus, liian pitkä vuodatus

Vierailija
9/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo aika väärältä kuulostaa, että mies sitoo ystävääsi itseensä ja väsyttää tahallaan. Minun ex teki tuota, valvotutti, haukkui ja väsytti ja sitten kun olin aivan loppu, kiristi minulta jotain. Hän teki nettitestin jonka mukaan oli viitteitä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Sillä ei kyllä ole mitään väliä, vaan sillä ettei ystäväsi voi hyvin tuossa suhteessa ja hänellä on taustaa alistavien miesten kanssa. Puhu ja juttelen hänelle vaikka puhelimessa tai viesteitse tuosta suhteesta, jos muuten ette voi nähdä. Kuolintoiveet ovat vakava merkki.

Vierailija
10/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on yksi väline, mutta lisäksi tarvitaan ihan konkreettisia muutoksia elämään. Ystäväsi haaveilee asioista x ja tekee silti asioita y, jotka imevät hänen voimansa. Ei tervettä toimintaa.

On läheisriippuvainen tai jotenkin manipuloitu suhteessa?

Vierailija
11/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö ystäväsi ja hänen miesystävänsä kautta?

Kaipaat säpinää elämääsi, niiden ainaisten keittiöpsykologia-diagnosointien lisäksi?

Vierailija
12/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin ystävälle:

-mitä, se mies pyörittää sua ihan tahallaan, miks hemmetissä otti hotellin niin kaukaa?

Ystävä kertoi, että hänen mielestään he reissavat liikaa. Ja ne tulee aina mieheltä ne reissuvisiot.

Ystävä joutuu toki hakemaan lapset su, ja tekemään n. 500 km kierroksen että pääsee hotellilta äitinsä luo ja hakemaan lapset, ja sitten kotiin. Väsyneenä.

Vierailija
13/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätkö ystäväsi ja hänen miesystävänsä kautta?

Kaipaat säpinää elämääsi, niiden ainaisten keittiöpsykologia-diagnosointien lisäksi?

Onhan se ihan mahdoton ajatus että välittäisi toisesta ihmisestä

Vierailija
14/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että juttu päättyy huonosti.  Mitäpä tuossa voi tehdä? Kysy ystävältäsi onko hän vaarassa?

Vierailija
15/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Samaa kysyn minäkin. Mitä ihmettä!? Minusta vaikutti siltä, että sinulla ei ole nyt kaikki kotona. Jos mies järjestää tekemistä ja touhua, niin sinun mielestä se on hulluutta. En kyllä ihan jaksanut perehtyä tuohon aloitukseesi, oli sen verran sekava.

Vierailija
16/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni takana narsisti suhde, ja kyllä, olisin toivonut että joku olisi auttanut minua huomaamaan narsistin huonon käytöksen.

Siksi nyt yritän auttaa ystävääni.

Ymmärrän kyllä etten voi toisten elämää elää tai tehdä toisten ihmisten päätöksiä.

Vierailija
17/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän valitti, että haluaisi vaan olla kotona, ja pestä lastensa pyykkejä, nukkua kunnolla, tiskata astiat ja muutenkin siivota, ja sitten lopuksi ottaa vähän viiniä. Ja nukkua ja olla yksin ja ajatella.

Kuitenkin hän kiirehti juhlista miesystävän luokse, joka oli varannut hotellihuoneen n. 200 km. Päästä.

Ystäväsi on miesystävänsä kanssa, vaikka haluaisi levätä ja viettää kotielämää. Hän pelkää yksinoloa niin paljon, että vääntyy solmulle miehen vuoksi? Väärän miehen, joka antaa vääriä asioita, haluaa vääriä asioita eikä välitä ystäväsi jaksamisesta.

Jos ystäväsi on läheisriippuvainen, hän ei uskalla irrottaa ennen kuin on muu turvaverkko, saanut hoitoa tai väsyy niin että pimahtaa.

Vierailija
18/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneen kaukaa varaaminen jne voi johtua ihan pihiydestä. Ja jospa siellä saa dokata tai sekoilla rauhassa.

Yllättävää että mies tekee tuollaista. Usein kai nainen yrittäisi keksiä ohjelmaa ja haukkuu miestä, jos mies haluaa levätä lomalla tms.

Outoa jos ystävä ei kerro asunnon osoitetta. Voiko olla sotkuista. 

Olisiko mies bipolaarinen ja maniassa, jos oikeasti on ylikierroksilla?

Vierailija
19/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on läheisriippuvuutta monenlaista. Toiset valittavat, etteivät saa kotoaan liikkua, tässä tapuksessa tekemistä on liikaakin. Mies yrittää miellyttää uutta kumppaniaan, mutta ei huomaa, että toiselle riittäisi normaali elämä.

Yleensäkin ihmettelen, että nainen muuttaa uuden miehen perässä nopeasti lapsineen vaikka toiselle puolelle maata, ettei vaan tämä elämän suuri rakkaus löydä nopeasti toista. Tietenkin ihmiset joutuvat muuttamaan eri syistä, mutta sinne uuden miehen luo on lähdettävä heti ja monesti lyhyen tuttavuuden jälkeen. Naapurin yh lähti tyttärensä kanssa toiselle puolelle maata muutama viikko ennen tytön ysiluokan loppua, ei voinut edes kesälomaan odottaa.

Vierailija
20/79 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tilanne huolestuttava. Sinä ja minä tiedämme miten juuri narsisti imaisee ihmisen ja täyttää tilan ja vauhti on niin kovaa, ettei ehdi hahmottaa tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi