Mikä Suomesta tekee muka maailman onnellisimman maan? Jokainen päivä tylsää ja harmaata
Suomessa on kaikki erittäin kallista ja verotetaan kovasti. Autot ja alkoholi hyvä esimerkki.
Suomen ilmasto on hyvin ankea, pimeä kylmä pitkä talvi ja kesä on lyhyt.
Palkat on heikot suurimmalla osalla ihmisistä.
Suomen luonto on oikeastaan hyvin yksipuolinen ja tylsä ja mitään erikoisuuksia ja nähtävyyksiä ei täältä löydy.
Baareissa, ravintoloissa ja kahviloissa ei huvita käydä korkeiden hintojen takia, eli missään ei voi aikaa viettää kohtuullisella hinnalla.
Suomen plussat on puhdas luonto ja väljä asutus sekä pieni asukasluku. Ilmeisesti onnellisuudesta kysytään rikkailta ja hyvätuloisilta joille Suomi on hyvä maa kun korkeat hinnat ei haittaa elämistä ja voivat elää luksuselämää.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne onnelliset tykkää talvesta, pimeästä ja hiljaisuudesta?
Suomalaisille maailma on auki, muuttakaa sinne missä luulette viihtyvänne paremmin.Niin, onhan jopa niitäkin ihmisiä jotka ihan tarkoituksella muuttavat tänne kylmään jostain lämpimistä maista. Jos teitä kiinnostaa tukala kuumuus niin muuttakaa sellaiseen maahan jossa sitä herkkua piisaa. Mä taas inhoan kuumuutta, joten koen syntyneeni ihan oikeaan maahan. Ja muutenkin tykkään Suomen luonnosta. Meillä on todella vähän täällä mitään pelättävää. Tyyliin punkit pahimpia ja joka kesäinen uutinen kuinka hauki puree varpaasta.
Olen itse matkustellut paljon ja oppinut sitä kautta arvostamaan Suomen luontoa. Se on tosiaan aika tylsä, mutta siksi juuri hyvä.
Miten voit sanoa Suomen luontoa tylsäksi, jolla on neljä eri vuodenaikaa? Minkä maan metsästä saa kerättyä niin paljon antimia kuin meidän? Entäpä ruska-ajat?
Tajuan ettei täällä kannanottajilla ole ulkomaalaisia ystäviä, jotka olisivat vierailleet Suomessa ja kertoneet miten kaunis maa tämä on, mikä vahinko!
Suomen luonto on tylsä, jos on asunut koko ikänsä Suomessa. Joka suatanan syksy lehdet kellastuu puissa ja tulee ruska. Joka suatanan talvi sataa lunta ja maa peittyy valkoiseen. Joka suatanan kevät sinivuokot ja leskenlehdet nousevat talven jälkeen maasta. Ja joka suatanan kesä saa syödä lähes koko maailman makeimpia mansikoita. Tylsäähän se on, kun sama toistuu vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Mulla on meksikolainen lähisukulainen. Muutti Suomeen vähän yli 10 vuotta sitten. Pitää Suomea ja erityisesti Suomen luontoa ja vuodenaikoja aivan ihanana asiana. Ennen muuttoaan ihmetteli, miksi me suomalaiset niin hehkutetaan kesää. Meksikossa kun kesä on kaikkea muuta kuin miellyttävä vuodenaika. Joku suomalainen taas varmasti tykkäisi, kun appelsiinipuut kasvaisivat omalla pihalla. Siitä olisi ihanaa käydä aamulla keräämässä appelsiinit, purista tuoremehua aamiaiselle ja sitten lähteä +44 asteen helteessä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille maailma on auki, muuttakaa sinne missä luulette viihtyvänne paremmin.Niin, onhan jopa niitäkin ihmisiä jotka ihan tarkoituksella muuttavat tänne kylmään jostain lämpimistä maista. Jos teitä kiinnostaa tukala kuumuus niin muuttakaa sellaiseen maahan jossa sitä herkkua piisaa. Mä taas inhoan kuumuutta, joten koen syntyneeni ihan oikeaan maahan. Ja muutenkin tykkään Suomen luonnosta. Meillä on todella vähän täällä mitään pelättävää. Tyyliin punkit pahimpia ja joka kesäinen uutinen kuinka hauki puree varpaasta.
Olen itse matkustellut paljon ja oppinut sitä kautta arvostamaan Suomen luontoa. Se on tosiaan aika tylsä, mutta siksi juuri hyvä.
Miten voit sanoa Suomen luontoa tylsäksi, jolla on neljä eri vuodenaikaa? Minkä maan metsästä saa kerättyä niin paljon antimia kuin meidän? Entäpä ruska-ajat?
Tajuan ettei täällä kannanottajilla ole ulkomaalaisia ystäviä, jotka olisivat vierailleet Suomessa ja kertoneet miten kaunis maa tämä on, mikä vahinko!
Mistä metsistä ja mitä antimia?
Metsät hakattu maantasalle, että päästy Thaimaaseen. "Keväällä" toukokuussa metri lunta, ei kerkiä sienirihmastot valmistua syksyksi. Viime syksynä ne jotka jonkinlaisen puskan löysivät, saivat nolla sientä.
Ulkomaalaiset ovat kohteliaampia kuin suomalaiset, sanovat mitä toinen haluaa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssasi AP hyvinkin samaa mieltä. Pidän Suomea ankeana asuinpaikkana, tämä on hyvinvointiyhteiskunta niille joilla on rahaa, muille tämä on pelkkää ankeutta ja rahojen laskua. Ja todella Suomessa on törkeän huonot palkat, paitsi tietenkin Fortumin, Finnairin, Postin - valtionyhtiöitä, heillä on törkeän hyvät palkat, mutta hei heiltä on varmaan kysytty, ovat sitten onnellisia.
Käsittämättömän typerä kommentti. Menetpä MIHIN TAHANSA Suomesta, niin tuloerot ovat suuremmat. Eli päinvastoin kuin väität, Suomi on niitä harvoja maita joissa myös työttömät ja pienipalkkaiset elävät suhteellisen ok elämää. Ja vaikka Fortumin johdon bonukset ärsyttävät minuakin niin jälleen MISSÄ TAHANSA muussa maass myös johtajat tienaavat enemmän. Oletko koskaan matkustanut Suomen rajojen ulkopuolelle?
Pienipalkkaiset ja työttömät riutuvat köyhyydessä nykyään. OSTOVOIMA on tuhottu, sitä ei ole
Ahneet päättivät viedä köyhiltä viimeisetkin muruset pöydästä
Luulen, että suomalaiset olisivat onnellisempia jos aurinkoisia päiviä olisi enemmän ja enemmän rahaa käytössä. Näistäkin raha taitaa olla tärkeämpi onnellisuus tekijä.
Suomi on sellainen ok maa. Tasainen, harmaa tylsä. Mitään ei tapahdu. Ketään ei kiinnosta.
Suomen "luonto" on kyllä uskomattoman yliarvostettu suomalaiset puheissa. 90% on vaikeakulkuista teollista risukkoa jossa ei viihdy sen enempää eläimet kuin ihmiset. Ei korkeuseroja, ei luontotyyppieroja. Korona-aikaan innostuin käymään kansallispuistoissa vaelluksilla ja ihan kivoja ne ovat, mutta rehellisesti: kun olet nähnyt yhden olet nähnyt ne kaikki.
Kulttuuria ei ole kuin nimeksi, juuri mitään ei osata hyvin paitsi jätehuolto.
Ihmiset on byrokratian ja kyräilyn lannistamia zombeja. Suomesta tekee ankean talvi, sää ja luonto, mutta ennen kaikkea toiset suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pidä tukalasta kuumuudesta. Kyse on siitä, että toisista meistä se 25 C ≤ ei tunnu tukalalta, vaan miellyttävältä. Pakkaset taas tuntuvat sietämättömiltä.
Tosiasia kuitenkin on, että elämme kylmässä maassa, eikä se siitä muuksi muutu. Pitää joko sopeutua, tai muuttaa lämpimään. Valittaminen ei säätä muuksi muuta.
Mittaan onnellisuutta maahanmuuttoindeksillä. Mitä enemmän korkeakoulutetut asiantuntijat haluavat, johonkin maahan vapaaehtoisesri muuttaa, sitä parempi kohdemaa todennäköisesti on. Ei tarvitse pohtia propagandaa, vaan katsoa totuutta tilastosta.
Suomi ei juhli tässä mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssasi AP hyvinkin samaa mieltä. Pidän Suomea ankeana asuinpaikkana, tämä on hyvinvointiyhteiskunta niille joilla on rahaa, muille tämä on pelkkää ankeutta ja rahojen laskua. Ja todella Suomessa on törkeän huonot palkat, paitsi tietenkin Fortumin, Finnairin, Postin - valtionyhtiöitä, heillä on törkeän hyvät palkat, mutta hei heiltä on varmaan kysytty, ovat sitten onnellisia.
Käsittämättömän typerä kommentti. Menetpä MIHIN TAHANSA Suomesta, niin tuloerot ovat suuremmat. Eli päinvastoin kuin väität, Suomi on niitä harvoja maita joissa myös työttömät ja pienipalkkaiset elävät suhteellisen ok elämää. Ja vaikka Fortumin johdon bonukset ärsyttävät minuakin niin jälleen MISSÄ TAHANSA muussa maass myös johtajat tienaavat enemmän. Oletko koskaan matkustanut Suomen rajojen ulkopuolelle?
Pienimmät tuloerot ts. GINI kerroin on Slovakiassa, Sloveniassa, Azerbaitsenissa ja Ukrainassa.
Suomi on Tsetsenian ja Azerbaitsenin jälkeen sijalla 12
Sosialistimaissa kuten Neuvostoliitto ja muut itäblokin maissa tuloerot olivat paljon pienemmät ja kaikki olivat siellä tasaisen köyhiä edes kommunistisella eliitillä ei mennyt länsimaihin verrattuna hyvin.
Tuostakin voi jo päätellä että vasemmiston ajama Gini kerroin ei korreloi hyvin kansan 'onnellisuuden' kanssa.
Joku Afrikan valtioista oli onnellisuustutkimuksissa myös kärkisijalla, kunnes kriteereitä muutettiin painottamaan elintasoa. Aikalailla subjektiivinen mittari siis.
Jos Suomeen ja suomalaiseen elintasoon siirrettäisiin keskiluokkaista esim. Sveitsistä tai USA:sta he olisivat paljon onnettomia, suomalaisen keskiluokan elintaso on rajun verotuksen vuoksi paljon pienempi ja lisäksi ilmasto ankea.
Suomea voisi verrata usan alaskaan ja samat ongelmatkin pääosin. Pitkä talvi ja päihde ongelmat.
Alaskalaisille maksetaan puhdasta käteistä kuukausittain pelkästään sen vuoksi, että he asuvat Alaskassa. Vertailu ei oikein toimi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yhteiskunta toimii hyvin, mutta on tänne pesinyt maailman veemäisin kansa ja näyttää siltä, että käytöshäiriöt ja muu oireilu vain lisääntyy.
Hyvinvointi ei korreloi mielen onnellisuutta!
Tämä. Masentuneita ja itsemurhia taitaa olla eniten maailmassa jonkun Japanin jälkeen. Lisäksi alkoholi, joka suurin ongelma juuri Suomessa.
No tässähän on se hyvä puoli, että täältä saa vapaasti poistua, jos kaipaa jotain säpinää.
Sen sijaan että käyttää päivänsä valittamalla tylsää harmaata onnellisuutta ja raapimalla persettään täällä, voi siis pakata laukun ja ostaa menolipun Kolumbiaan tai Siperiaan.
Vierailija kirjoitti:
No tässähän on se hyvä puoli, että täältä saa vapaasti poistua, jos kaipaa jotain säpinää.
Sen sijaan että käyttää päivänsä valittamalla tylsää harmaata onnellisuutta ja raapimalla persettään täällä, voi siis pakata laukun ja ostaa menolipun Kolumbiaan tai Siperiaan.
Noh, syy siihen miksi minulla on perspektiiviä sanoa että Suomi on ankea loukko on juurikin se, että matkustan muualle aina kun kynnelle kykenen :)
Ei pitkä talvi ole ongelma, lounaissuomen loskapaska ehkä on, mutta ei sielläkään ole pakko asua.