Petteri Orpo: "Lihavat vuodet on nyt takana" - oletko valmis niukkuuteen?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan osani. Jos esimerkiksi ruoan arvonlisäveroa on korotettava, pulitan uikuttamatta.
Ruuan hinta on noussut jo 20% ja se tulee nousemaan lisää. Lisäksi ensi vuonna polttoaineet kallistuvat 50 senttiä litralta ja se nostaa ruuan hintaa lisää. Ruuan hinnasta on puolet veroja joten valtion tulot kasvavat automaattisesti kun ruoka kallistuu.
Persut on ainoa porukka, joka laskisi polttoaineiden pumppuhintoja.
Verotulot samalla laskisi reilusti eli pitäisi leikata jostain.
Se on faktaa alapeukuttajista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
No 400 e siitä voidaan leikata.
Enäänestämtnikinä kirjoitti:
Orpo voi muuttaa akkansa kanssa saman katon alle asumaan ettei valtion tarvii maksaa Petterin asuntoa.
Kulukorvauksista voivat säästöt aloittaa ja laskea palkkaansa. Ai, niin! Nehän nostikin just palkkaansa.
Edellekkään ministerit tai kansanedustajat eivät saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kokoomuksen visio? Entä persujen visio? Mielenkiinnolla odotan hallituspohjas ja ennen kaikkea hallitusohjelmaa tulevan kuukauden aikana!
Kokoomuksen visio tietysti on Suomi täynnä kehitysmaalaisia huippuosaajia tekemässä paskaduuneja mitättömällä palkalla. Näin kokoomushenkiset yrittäjät voivat säästää henkilöstökuluissa, kun huippuosaajille ei makseta kunnon palkkaa.
Lisäksi Kokoomus muuttaa lainsäädäntöä niin, että yrittäjät voivat siirrellä varansa paratiisisaarille pois isänmaan verottajan ulottuvilta.
Orpo voi muuttaa akkansa kanssa saman katon alle asumaan ettei valtion tarvii maksaa Petterin asuntoa.
Kulukorvauksista voivat säästöt aloittaa ja laskea palkkaansa. Ai, niin! Nehän nostikin just palkkaansa.
Orpo pitäisi laittaa oikeisiin töihin edes kerran elämässään. Niljake siipeillyt koko ikänsä muiden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kokoomuksen visio? Entä persujen visio? Mielenkiinnolla odotan hallituspohjas ja ennen kaikkea hallitusohjelmaa tulevan kuukauden aikana!
Petterin katastrofihallitus ei kahta juhannusta näe. Hajoaa kansan inhoamana ja riitaisena.
Petteri, kuten kaikki ammattipoliitikot, vaan on niin pihalla. Ei hänellä ole aavistustakaan siitä että tosi monella ei koskaan ole ollut "lihavia" vuosia, ei edes normaalipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän kokoomus meinaa kustantaa varakkaiden veroalet jos kaikesta täytyy tinkiä?
Katsokaa Kokoomuksen vaaliohjelmaa. Kokoomus meinaa myydä isänmaan ja veronmaksajien omaisuutta ulkomaille ja yksityistää sitä.
Kokoomus kusettaa rahat omaan taskuun ja viis veisaa isänmaan edusta.
Juuri näin. Lisäksi HS juuri kirjoitti, että Woltilla on Suomessa jonossa yhteensä yli 10000 ihmistä. Tähän jonoon Kok haluaa lisää ihmisiä tarvehankinnan poistamalla ja rahat menevät Doordashin (Woltin omistaja) omistajille Yhdysvaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kulukorvauksista voivat säästöt aloittaa ja laskea palkkaansa. Ai, niin! Nehän nostikin just palkkaansa.Edellekkään ministerit tai kansanedustajat eivät saa palkkaa.
Niin, mutta sama kai se on millä nimellä kutsutaan sitä rahaläjää joka tilille tupsahtaa vaikkei mitään tekisikään?
Vierailija kirjoitti:
Petteri, kuten kaikki ammattipoliitikot, vaan on niin pihalla. Ei hänellä ole aavistustakaan siitä että tosi monella ei koskaan ole ollut "lihavia" vuosia, ei edes normaalipainoisia.
Ainoastaan Kokoomuksen porukka on niin pihalla, että kelpuuttaa johtoonsa tyypin, joka ei tiedä työnteosta ja palkalla toimeen tulemisesta yhtään mitään, kun ei ole koskaan töitä tehnytkään.
Noloa niin Orpolle kuin Kokoomuksellekin. Ja tuhoisaa isänmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Ai onko tässä ollut jotkut lihavat vuodet meneillään? Enpä ole huomannut.
Sannafanit ainakin hehkuttivat 4vuotta kuinka ihanaa, ihanaa ja vielä kerran ihanaa kaikki on.
Kokoomus ehdottaa kansalle niukkuutta, nyt on kaikki nähty!
Mitkä lihavat vuodet? Olen ollut töissä vuodesta 1990 ja tiedän erittäin paljon mun kaltaisia. Pandemia kadotti kaikki asiakkaat, työt loppui. Nyt ei pääse mihinkään kun on jo yli 50 vuotias. Tästäkö kurjistumisesta pitää vielä vähentää?? En ymmärrä ketään joka äänesti kokoomusta vaikka olenkin ex yrittäjä. Ne on aina miettineet vain suuryrityksia ja muut voi haistaa kakan.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
Minulla jää nettona 1185 e/kk, työelämässä 16 v alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää nettona 1185 e/kk, työelämässä 16 v alkaen.
Siitä pitää vastuullisen talouspolitiikan nimissä leikata 600 euroa pois, jotta yritystukiin ja pääomaverotukseen ei tarvitse kajota ollenkaan.
Terveisin Petteri
Vierailija kirjoitti:
Mitkä lihavat vuodet? Olen ollut töissä vuodesta 1990 ja tiedän erittäin paljon mun kaltaisia. Pandemia kadotti kaikki asiakkaat, työt loppui. Nyt ei pääse mihinkään kun on jo yli 50 vuotias. Tästäkö kurjistumisesta pitää vielä vähentää?? En ymmärrä ketään joka äänesti kokoomusta vaikka olenkin ex yrittäjä. Ne on aina miettineet vain suuryrityksia ja muut voi haistaa kakan.
Lihavat vuodet = jatkettiin elämistä samaan tapaan kuin hyvinä Nokia vuosina ja lisättiin tämän päälle vielä reilusti menoja vaikka tuottavuus- ja talouskasvu olivat olemattomia ja seurauksena velkamäärä kasvanut massiiviseksi ja työnteon kannustimet heikentyvät jatkuvasti ja kotiin jäämisen kannustimia on vastaavasti paranneltu hallitus kerrallaan. "ex-yrittäjäksi" olet aika yksinkertainen jos tuo tosiaan piti sinulle ihan rautalangasta vääntää.
Suunnittelen matkaa viimeistään syksyllä ulkomaille. Sitä ennen pikkuremppa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan Kokoomuksen porukka on niin pihalla, että kelpuuttaa johtoonsa tyypin, joka ei tiedä työnteosta ja palkalla toimeen tulemisesta yhtään mitään, kun ei ole koskaan töitä tehnytkään.
Noloa niin Orpolle kuin Kokoomuksellekin. Ja tuhoisaa isänmaalle.
Orpo oli pari vuotta aikuiskoulutskeskuksessa heiluutemassa käsiään. Purra ei ole tehnyt päivääkään palkkatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen leikkausmania johtaa tuhoon, jos leikkaukset on mekaanisia eikä mieyitä tarkasti, aiheutuuko siitä suuremmat kustannukset myöhemmin vai seuraako siitä työn tehostumista ja työpaikkoja. Eihän ole mitään järkeä leikata, jos siitä valtion verotulot vähenevät ja valtion menot kasvavat! Kokoomus on kehunut sadalla tuhannella uudella työpaikalla mutta sehän on utopiaa, jos tänne ei saada isoja investointeja ja pienyrittäjiä lisää. Kumpaankaan ei auta leikkaukset.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009532816.html
Hyvä kolumni Jan Hurrilta aiheesta.