Petteri Orpo: "Lihavat vuodet on nyt takana" - oletko valmis niukkuuteen?
Kommentit (152)
Demareilla oli tilaisuus leikata talous kuntoon haluamallaan tavalla. Koska he eivät sitä tehneet, muut hoitavat homman omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko valmiit niukkuuteen paitsi vuorineuvokset niinkö?
Vuorineuvoksia on Suomessa muutama kymmenen, ja he ovat maksaneet hyvät verot arvonimestään. Ihmeellinen fetissi sosialisteille.
Siis mitkä lihavat vuodet??!!??? Korona ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttama energiakriisi ja inflaatio ei kyllä meikäläisen elämää ole lihottanut!! Missä todellisuudessa nämä kokkarit elää? Tosin vielä kurjemmaksihan se menee kun ruvetaan leikkaamaan kasvun edellytyksiä, mutta väärin silti puhua "lihavista vuosista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuorineuvoksia on Suomessa muutama kymmenen, ja he ovat maksaneet hyvät verot arvonimestään. Ihmeellinen fetissi sosialisteille.
Autisti assburgeri lukee taas sanasta sanaan eikä ymmärrä vertauskuvia...
Vertauskuvasi ovat vain niin huonoja, että niistä pitää huomauttaa.
Ei sillä, että minä katsoisin autismin pahaksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä lihavat vuodet??!!??? Korona ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttama energiakriisi ja inflaatio ei kyllä meikäläisen elämää ole lihottanut!! Missä todellisuudessa nämä kokkarit elää? Tosin vielä kurjemmaksihan se menee kun ruvetaan leikkaamaan kasvun edellytyksiä, mutta väärin silti puhua "lihavista vuosista".
Ne elää ihan samanlailla eri todellisuudessa kuin virheet vaikkakin eri todellisuudet niin silti molemmat puolueet eivät elä tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ei tule tekemään yhtään järkevää ja tolkullista päätöstä, jolla saataisiin Suomeen investointeja ja työpaikkoja! Leikkaaminen hullun lailla vaan tuhoaa edellytyksiä kasvuun.
Petterin hallitus rysähtää karille alle vuodessa. Siihen hallitukseen ei kannattaisi minkään puolueen lähteä, sillä Petterin kyydissä kaikki puolueet menettävät kannatustaan raskaasti.
Petterin tilanne on surkea. Hän ei ole koskaan tehnyt oikeita töitä vaan on pyrkyröinyt politiikassa haaveillen pääministeriydestä. Nyt hänestä saattaa pääministeri tullakin, mutta se merkitsee samalla Petterin loppua politiikassa. Kun Petteri rupeaa leikkaamaan kuutta miljardia "lihavien vuosien" (mikä idioottimainen ilmaus!) jälkeen, hänestä tulee yhtä vihattu kuin kelvottomasta Juha Sipilästä.
Vapaasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
Sieltä vuorineuvoksen 26 000e netto kuukausieläkkeestä voisi napsaista 20 000e pois koska hänellä on ollut aikaa hankkia sijoitusomaisuutta. On väärin, että tämän hetken työssäkäyvien lauma elättää tuollaista elintasoporsasta joka ei tee yhtään mitään hyödyllistä enää tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Porvari kirjoitti:
Minusta valtion pitäisi toimia kuin järkevien kansalaistenkin. Ensin tienataan ja sitten vasta kulutetaan. Tuottaviin investointeihin voidaan toki ottaa velkaa.
Nyt on otettu syömävelkaa tulevien sukupolvien maksettavaksi.
Ei yhteiskunta ja velanhoito ole kuin yksityistalous. Jos velan korko on korkeampi kuin talouskasvu, on aihetta huoleen. Valtio hoitaa velkapapereitaan eri tavoin kuin yksityiset ja hankkii rahansa muualta kuin lähipankista. Valtion rahoitustua hoidetaan myös sijoitusten ja osakekauppojen kautta on line eli jatkuvasti.
Valtion velka on eri asia kuin kotitalouksien yksityinen velka. Yksityinen velka ei periydy seuraavalle sukupolvelle. Valtion velka periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
Sieltä vuorineuvoksen 26 000e netto kuukausieläkkeestä voisi napsaista 20 000e pois koska hänellä on ollut aikaa hankkia sijoitusomaisuutta. On väärin, että tämän hetken työssäkäyvien lauma elättää tuollaista elintasoporsasta joka ei tee yhtään mitään hyödyllistä enää tällä hetkellä.
Selvitä ensin kuka maksaa vuorineuvoksen eläkkeen?
Selvitä sitten paljonko valtio saa verotuloja vuorineuvoksen eläkkeestä.
Kerro sitten kuinka nuo poisjäävät verotulot korvataan muilla veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen jäljiltä on totuttu siivoamaan savuavat rauniot. Niin käy nytkin.
Kykypuolue on osoittanut kyllä kykynsä jo moneen kertaan, aina kuitenkin vaan saa sen vakiokannatuksensa jollain ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten kuinka nuo poisjäävät verotulot korvataan muilla veroilla.
Mikset itse selvitä, jos mielestäsi tiedät? Mitä siinä viisastelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikataanko myös sinun tuleva eläkkeesi? Se on helppoa. Poistetaan sinun palkasta pidätettävä eläkevakuutusmaksu. Jos et maksa et myöskään saa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten kuinka nuo poisjäävät verotulot korvataan muilla veroilla.Mikset itse selvitä, jos mielestäsi tiedät? Mitä siinä viisastelet.
Sinä olet ainoa joka ei tiedä. Muut tietää.
Tavallisena palkansaajana olen elänyt alle varojen.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan osani. Jos esimerkiksi ruoan arvonlisäveroa on korotettava, pulitan uikuttamatta.
Ruuan hinta on noussut jo 20% ja se tulee nousemaan lisää. Lisäksi ensi vuonna polttoaineet kallistuvat 50 senttiä litralta ja se nostaa ruuan hintaa lisää. Ruuan hinnasta on puolet veroja joten valtion tulot kasvavat automaattisesti kun ruoka kallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikataanko myös sinun tuleva eläkkeesi? Se on helppoa. Poistetaan sinun palkasta pidätettävä eläkevakuutusmaksu. Jos et maksa et myöskään saa eläkettä.
Minä kannatan työeläkemaksun poistoa. Jokainen säästäköön itse itselleen oman eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan osani. Jos esimerkiksi ruoan arvonlisäveroa on korotettava, pulitan uikuttamatta.
Ruuan hinta on noussut jo 20% ja se tulee nousemaan lisää. Lisäksi ensi vuonna polttoaineet kallistuvat 50 senttiä litralta ja se nostaa ruuan hintaa lisää. Ruuan hinnasta on puolet veroja joten valtion tulot kasvavat automaattisesti kun ruoka kallistuu.
Persut on ainoa porukka, joka laskisi polttoaineiden pumppuhintoja.
Kokoomuksen leikkausmania johtaa tuhoon, jos leikkaukset on mekaanisia eikä mieyitä tarkasti, aiheutuuko siitä suuremmat kustannukset myöhemmin vai seuraako siitä työn tehostumista ja työpaikkoja. Eihän ole mitään järkeä leikata, jos siitä valtion verotulot vähenevät ja valtion menot kasvavat! Kokoomus on kehunut sadalla tuhannella uudella työpaikalla mutta sehän on utopiaa, jos tänne ei saada isoja investointeja ja pienyrittäjiä lisää. Kumpaankaan ei auta leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on ainoa porukka, joka laskisi polttoaineiden pumppuhintoja.
Verotulot samalla laskisi reilusti eli pitäisi leikata jostain.