Petteri Orpo: "Lihavat vuodet on nyt takana" - oletko valmis niukkuuteen?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
Sieltä vuorineuvoksen 26 000e netto kuukausieläkkeestä voisi napsaista 20 000e pois koska hänellä on ollut aikaa hankkia sijoitusomaisuutta. On väärin, että tämän hetken työssäkäyvien lauma elättää tuollaista elintasoporsasta joka ei tee yhtään mitään hyödyllistä enää tällä hetkellä.
Leikataanko myös sinun tuleva eläkkeesi? Se on helppoa. Poistetaan sinun palkasta pidätettävä eläkevakuutusmaksu. Jos et maksa et myöskään saa eläkettä.
Olen eläkkeellä, mutta se ei ole kohtuuton. Vuorineuvos voi tulla saamaan vaikka samaa eläkettä kuin minäkin. Siinä menisi monen työssäkäyvän eläkemaksut heidän omien eläkkeiden säästöön eikä vanhan ukon elättämiseen. Siis kaiketi ymmärrät, että suurimmaksi osaksi nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksaa nyt tällä hetkellä työssä käyvä sukupolvi, ne ei ole mitään itsellemme säästämiä rahoja, vain pieni osa siitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus huuteli vaalien alla, kuinka kauheasti velkaa on otettu ja ei olisi pitänyt ottaa.
Silloin Kokoomus oli ihan hiljaa, kun velkaa otettiin yritystukia varten. Kokoomukselle kelpasi se velkaraha oikein hyvin. Samoin Ukrainan tilanteesta johtuva ja koronaan liittyvä velka oli Kokoomukselle ihan okei.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan osani. Jos esimerkiksi ruoan arvonlisäveroa on korotettava, pulitan uikuttamatta.
Ruuan hinta on noussut jo 20% ja se tulee nousemaan lisää. Lisäksi ensi vuonna polttoaineet kallistuvat 50 senttiä litralta ja se nostaa ruuan hintaa lisää. Ruuan hinnasta on puolet veroja joten valtion tulot kasvavat automaattisesti kun ruoka kallistuu.
Persut on ainoa porukka, joka laskisi polttoaineiden pumppuhintoja.
Verotulot samalla laskisi reilusti eli pitäisi leikata jostain.
Niin. Juurihan tässä työnnettiin Uniper-kuvion yhteydessä 15 miljardia kaivoon. Niilläkin rahoilla olisivat suomalaiset ajelleet halvalla bensalla monta kilometriä.
Kuka vastusti ylimääräistä lapsilisää 2022 ja sähkötukia? Nehän valuivat hyödyksi juuri varakkaimmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan osani. Jos esimerkiksi ruoan arvonlisäveroa on korotettava, pulitan uikuttamatta.
Ruuan hinta on noussut jo 20% ja se tulee nousemaan lisää. Lisäksi ensi vuonna polttoaineet kallistuvat 50 senttiä litralta ja se nostaa ruuan hintaa lisää. Ruuan hinnasta on puolet veroja joten valtion tulot kasvavat automaattisesti kun ruoka kallistuu.
Niin. Juurihan tässä työnnettiin Uniper-kuvion yhteydessä 15 miljardia kaivoon. Niilläkin rahoilla olisivat suomalaiset ajelleet halvalla bensalla monta kilometriä.
Kyse oli 3 miljardista. Puhutaan edes oikeilla numeroilla.
Marinin hallitus otti 10 miljardia ylimääräistä velkaa yli koronamenojen ja Ukrainan sodan. Se tekee hallitusvuotta kohti 2.5 mrd. Ei siis ottanut 40 miljardia kuten palstaöyhöt täällä valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaiskustannukset vähintään 15 mrd.
Otetaan esimerkki: kun sairas ei pääse nopeasti terveyskeskukseen hoitoon ja sairaus pahenee, hän joutuu menemään päivystykseen.Ehkä joutunut ottamaan ssiraslomaakin. Tämä tulee kalliimmaksi kuin nopea hoito sairauden alkuvaiheessa! Erikoissairaanhoito on sitten kaikista kalleinta hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylisuurista eläkkeistä voisi hyvin ottaa. Minulla jää nettona 1300€/kk, toivottavasti ei ainakaan minun ei kauheasti tarvitse osallistua talkoisiin.
Sieltä vuorineuvoksen 26 000e netto kuukausieläkkeestä voisi napsaista 20 000e pois koska hänellä on ollut aikaa hankkia sijoitusomaisuutta. On väärin, että tämän hetken työssäkäyvien lauma elättää tuollaista elintasoporsasta joka ei tee yhtään mitään hyödyllistä enää tällä hetkellä.
Leikataanko myös sinun tuleva eläkkeesi? Se on helppoa. Poistetaan sinun palkasta pidätettävä eläkevakuutusmaksu. Jos et maksa et myöskään saa eläkettä.
Olen eläkkeellä, mutta se ei ole kohtuuton. Vuorineuvos voi tulla saamaan vaikka samaa eläkettä kuin minäkin. Siinä menisi monen työssäkäyvän eläkemaksut heidän omien eläkkeiden säästöön eikä vanhan ukon elättämiseen. Siis kaiketi ymmärrät, että suurimmaksi osaksi nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksaa nyt tällä hetkellä työssä käyvä sukupolvi, ne ei ole mitään itsellemme säästämiä rahoja, vain pieni osa siitä on.
Ei se oikein reilua ole, että maksat valtavia maksuja, joiden perusteella sinulle luvataan tietty eläke. Sitten jälkikäteen ilmoitetaan, että et saakaan mitään. Jos koko eläkejärjestelmää ei olisi, vaan ne eläkemaksuihin pidätetyt rahat olisi saanut pitää itse, niin tuollainen vuorineuvos olisi sijoittanut ne. Silloin sen eläke ei olisi 26 000 netto, vaan 50 000 netto vähintään. Eläkejärjestelmä on tehottomin tapa hoitaa rahoja ja sijoittamalla ne itse pääsisi ihan eri luokan tuottoon.
Minulle sopisi mainiosti, että eläkemaksuni lopetataan enkä saa eläkettä, vaan hoida asian itse. Mutta sen ilmoituksen pitää tulla työuran alussa eikä sen jälkeen, että sen asian ehtii hoitamaan itse.
Marinin hallitus järjesti hyvin palkattuja suojatöitä kavereilleen. Kaiken maailman avustajia. Homma huipentui siihen, että osalle noista avustajista maksetaan jopa vuoden kova palkka siitä hyvästä, että nämä sitoutuvat olemaan tekemättä mitään työtä vuoden ajaksi. Satoja tuhansia euroja kaivoon karenssikorvauksien muodossa.
Täysin anteeksiantamatonta verorahojen haaskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko Uniper-sotku oli perskekon peruja, valtiovarainministereinä A. Stubb ja eräs hra Orpo.
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus järjesti hyvin palkattuja suojatöitä kavereilleen. Kaiken maailman avustajia. Homma huipentui siihen, että osalle noista avustajista maksetaan jopa vuoden kova palkka siitä hyvästä, että nämä sitoutuvat olemaan tekemättä mitään työtä vuoden ajaksi. Satoja tuhansia euroja kaivoon karenssikorvauksien muodossa.
Täysin anteeksiantamatonta verorahojen haaskaamista.
Kokoomuslaiset ovat taas olleet hyviä kierrättämään avustajia ja muita poliittisia broilereita terveysfirmoihin ja viestintätoimistoihin. Ei siis ihme, että kokoomus haluaa yksityistää terveydenhoidon.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka Orpo ja muut varakkaat aikoivat tähän osallistua? Joko olette valmiit esim. lapsilisistä luopumaan?
Kansa säästökuurille samalla, kun herrat vetävät yhä röyhkeämmin yhteiskunnalta hyötyjä itselleen. Esimerkkinä Fortum, joka on vain jäävuoren huippu tässä.
Olen valmis säästökuurille sen jälkeen, kun Kokoomus konkreettisesti näyttää miten he sen itse tekevät.
T: korkeakoulutettu duunari
Fortum ja se yliviikarin laitos eivät ole ainoita korruptiopesiä tässä maassa. Nehän toimivat vain maan tavan mukaan. Siihen maan tapaan pitäisi nyt puuttua kovalla kädellä. - Toiveajatteluahan tämä tietenkin on. Silloin kun korruptio on hallinnon ylimmillä tasoilla, on siihen puuttuminen erittäin vaikeaa.
Yliviikari saatiin pois, mutta hän näyttää vieläkin taistelevan kovasti vastaan eikä edes ymmärrä tehneensä mitään väärää. Hänhän vain toimi niinkuin kaikki muutkin. Noudatti maan tapaa.
Ja se Fortum. Nehän yrittivät huijata sopimuksiaan irtisanovia asiakkaita maksamaan tuhansien eurojen korvauksia. Yhtenä syynä oli "vääränlainen sopimuksen irtisanominen" ja väite siitä, että muut asiakkaat kärsivät kun sopimuksia irtisanotaan. Johtajille valmistelivat samaan aikaan satojen tuhansien eurojen ylimääräisiä palkkioita. Siis mitä helv€tin koplaamista tuokin touhu oikein.
Mikä on kokoomuksen visio? Entä persujen visio? Mielenkiinnolla odotan hallituspohjas ja ennen kaikkea hallitusohjelmaa tulevan kuukauden aikana!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi niukkuus ei koske kansanedustajia; juuri tuli taas oikein mukava korotus.
Lääkäreille riitti rahaa palkankorotuksiin, kun hoitajille jäi taas muruset. Kukaan ei varmaan enää ihmettele, miksi hoitajat lähtee pois ja leikkaussalit ovat tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan esimerkki: kun sairas ei pääse nopeasti terveyskeskukseen hoitoon ja sairaus pahenee, hän joutuu menemään päivystykseen.Ehkä joutunut ottamaan ssiraslomaakin. Tämä tulee kalliimmaksi kuin nopea hoito sairauden alkuvaiheessa! Erikoissairaanhoito on sitten kaikista kalleinta hoitoa.
Tämä on suuri menoerä ja ihan tahallisesti aiheutettu.
Nykyään ei tosiaan hoideta mitään alkuvaiheessa. Jäädään vaan seuraamaan paraneeko itsestään ja käsketään syömään buranaa. Samat potilaat sitten ramppaavat toistuvasti TK:ssa kun eivät saa hoitoa vaivoihinsa. Tämä aiheuttaa niitä paljon parjattuja jonoja. Jonot olisivat paljon lyhyemmät jos yhden ihmisen tarvitsisi käydä lääkärissä 1-2 kertaa sen sijaan että joutuu käymään 10-20 kertaa tai vielä useammin.
Sitten vasta aletaan miettimään hoitoa kun tilanne on paha ja vaikeasti hoidettavissa. Pahimmillaan se johtaa pysyvään työkyvyttömyyteen. Etenkin nuoren ihmisen kohdalla sellainen "säästäminen" on todella kallista.
Ai onko tässä ollut jotkut lihavat vuodet meneillään? Enpä ole huomannut.
Kokkarien hyville vwljille ne lihavat vuodet vasta alkavat.
Mitkä lihavat vuodet?
Moni jäi työttömäksi koronan takia ja yrityksiä jouduttiin kokonaan sulkemaan.
Toisen asteen maksuttomuus ei ollut mitään syömävelkaa vaan järkevä satsaus nuoriin. Nyt tosin taas halutaan leikata ammattikouluista persut etunenänässä! Järjetöntä.