Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet itse teroittanut puukot ja sakset?

Vierailija
22.04.2023 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla taisin tehdä niin.

Vierailija
2/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli riitaa veitsien ja puukkojen teroittamisesta. Mielestäni se on miesten homma, mutta tuo ei osaa. Täytyykö mun itse kaikki hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puukot teroittaa aina teurastajaisäni.

Vierailija
4/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu ne olisi  voinut teroittaa, jos en minä itse? En nyt muista, milloin viimeksi. Minulla on aika hyvät sakset ja veitset, ei niitä kovin usein tarvitse teroittaa.

Vierailija
5/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksia en koskaan, mutta puukkoa viimeksi toissa viikolla. 

Vierailija
6/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teroitin, johon sipaisen veitset aina kun paras terävyys on kadonnut. Oli kyllä hyvä hankinta.

Vierailija
7/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli teurastaja. Oli kunnia-asia pitää kaikki veitset niin terävinä, että niillä sai mennentullen paperia leikatun.

Vierailija
8/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää tehdä sen homman ja ehtiikin aika terottamaan ennen, kuin ehdin käsittää että joku puukko on ehkä vähän tylsä.

Vierailija
9/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksia en teroita mutta puukot teroitan pari kertaa kuukaudessa. Fileeraus veitsen teroitan  aina ennen kun fileeraan kalaa ja kalastan kyllä usein joten pari kertaa viikossa vähintään teroitan.

Vierailija
10/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tai millä hoidatte teroituksen kun se näyttää aika vaikelta, onko helppo oppia?

Vierailija
11/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hackmannin veisisarjan seassa se puikko, jolla voisi veitsiä viilata. En ole kokeillut.

Vierailija
12/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme viikkoa sitten. Mulla on semmoinen kaksipuoleinen hiomakivi jolla saa tosi teräväksi.

Vierailija
13/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Saksia en teroita mutta puukot teroitan pari kertaa kuukaudessa. Fileeraus veitsen teroitan  aina ennen kun fileeraan kalaa ja kalastan kyllä usein joten pari kertaa viikossa vähintään teroitan.

Mun ongelmat on sakset. Ne rupeaa olemaan tylsät. Ajattelin ostaa uudet, mutta ilmeisesti joku osaa jääkin teroittaa.

Vierailija
14/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tormekilla teroitan ja teräviä ovat.

Vierailija
15/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettimään, mitä tiedän teurastajiata. Ne tekee kovaa fyysistä työtä ammattitaidolla. Fyysisyys ja mahdolliset ongelmat tulee mieleen.

Vierailija
16/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Mun ongelmat on sakset. Ne rupeaa olemaan tylsät. Ajattelin ostaa uudet, mutta ilmeisesti joku osaa jääkin teroittaa.

Osta saksien teroitin, ei ole kallis.

Vierailija
17/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin miettimään, mitä tiedän teurastajiata. Ne tekee kovaa fyysistä työtä ammattitaidolla. Fyysisyys ja mahdolliset ongelmat tulee mieleen.

Kovin duuni on hoitaa nauta puoliksi. Jokainen voi kokeilla.

Vierailija
18/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tai millä hoidatte teroituksen kun se näyttää aika vaikelta, onko helppo oppia?

Tässä vähän mallia 

https://www.youtube.com/

19/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kyllä jo kauan ja ihan hiljattain mietin, että pitäisi taas terottaa. Laiskuuttani olen ostanut uusia sen sijaan, että olisin terottanut vanhat 

Vierailija
20/21 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän mallia 

https://www.youtube.com/

Siis näin https://www.youtube.com/watch?v=0fxL8v2dMho

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme