Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen opettanut lapselleni, että jos alkaa masentaa, kannattaa mennä juoksulenkille

Vierailija
22.04.2023 |

Koska urheilu vapauttaa kehoon hyvää oloa.

Tänäänkin mennään yhdessä juoksemaan.

Toki ollaan puhuttu ja itkettykin asioista, jotka aiheuttavat masennusta, mutta tarvitaan vielä
adrenaliinipaukku

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään liika ei johda hyvään.

Vierailija
2/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään liika ei johda hyvään.

Liika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuo voi johtaa häiriintyneeseen käyttäytymiseen.

Vierailija
4/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat jotka masentaa on eri asia kuin asiat jotka aiheuttaa masennusta, eli depressiosta sairautena. Toivottavasti hyväksyt myös sen jos lapsesi ovat joskus heikkoja ja sairaita, eivätkä syystä tai toisesta pysty lenkille.

Vierailija
5/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut kaikille jotka jaksavat kännistä sönkötystäni kuunnella että jos alkaa pierettää kannattaa mennä piereskelemään.

Vierailija
6/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. No onnea sit vaan. Sitä tarvitaan.

Vierailija
7/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika positiivinen tunnelma täällä hei 🥳

Ap

Vierailija
8/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä ap! Juuri näin mielestäni pitääkin tehdä, liikunnan tuomat fysiologiset hyödyt psyykeeseen ovat ihan todellisia. Se ei ole mitään humpuukia.

Muista kuitenkin myös tuo, mitä joku edellä sanoi että jos lapsi joskus sairastuu oikeaan masennukseen, hyväksy hänet vaikkei lenkki enää auttaisikaan tai lenkille ei pystyisi.

Vierailija
9/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lasten hyvä oppia, miten voi hallinnoida omia mielentilojaan, ainakin tiettyyn rajaan asti. On myös hyvä opettaa lapset hakemaan mielenrauhaa luonnosta, esim. viemällä heitä metsään retkille eväineen. Kun sen kerran oppivat, osaavat palata sinne. Eli olen ap:n kannalla. Voihan sinne lenkille lähteä äiti mukaan.

Vierailija
10/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat jotka masentaa on eri asia kuin asiat jotka aiheuttaa masennusta, eli depressiosta sairautena. Toivottavasti hyväksyt myös sen jos lapsesi ovat joskus heikkoja ja sairaita, eivätkä syystä tai toisesta pysty lenkille.

Se, että kannustan lasta urheilemaan ei sulje pois sitä, ettenkö voisi hyväksyä hänen heikkouttaaan.

Enkös sanonut aloituksessa, että ollaan puhuttu ja itketty?

Vierailija
11/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opettanut lapselle että itkut ja murheet kannattaa heti purkaa ja käsitellä ja että murheita on turha ruveta vatvomaan pitkään . Kurjuus menee aina ohi . Metsälenkeillä ja luonnossa olen hänen kanssaan liikkunut pienestä asti ja opettanut nauttimaan pienistä ihmeistä . Ei ole mitään masennusta ikinä ollut minulla eikä hänellä . Kunnosta huolehtiminen , terveelliset elämäntavat ja riittävä uni ja lepo on hyvä resepti . Kuntojumppa , pyöräily ja juoksu tuovat fiilikset pintaan . Itse juoksin teininä pitkiä lenkkejä ja siinä 15-20 km välillä viimeistään tuli se flow tila , mahtava fiilis tuon vajaan 2h lenkin jälkeen .

Vierailija
12/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan hyvä vinkki. Ja se kun käy niillä lenkeillä säännöllisesti, niin on jotain työkaluja varastossa, joista tietää varmaksi etukäteen että ne auttaa pahan paikan tullen. Että ei vasta sitten ala miettiä omaa jaksamista ja selviytymiskeinoja kun ollaan jo paljon pahemmassa jamassa, silloin ei välttämättä riitä jaksaminen siihen että joutuisi testailemaan mikä toimii ja mikä ei.

Vierailija
13/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhempien pitäisi opettaa lapsilleen, että ihan jokaisella ihmisellä tulee elämässä vastaan esim. epämieluisia työtehtäviä jotka ahdistavat ja jännittävät mutta se ahdistus ei ole tekosyy jäädä kotiin. Nykyisin lähes kaikki nuoret ajattelevat, että jos vaikka koulussa sanoo että tämä esitelmä nyt ahdistaa niin sitten sitä ei tarvi tehdä. Lapset ja nuoret eivät koskaan ooi menemään ulos sieltä mukavuusalueelta jos aina hyysätään ja annetaan jättää tekemättä. Ihan oikeasti kaikilla tulee silloin tällöin eteen noita tilanteita ja niistä kyllä selviää jos yrittää mutta vanhemmat eivät edes yritä opettaa tätä lapsilleen ja nuorilleen vaan jopa vaativat opettajilta että heidän lumihiutaleen ei tarvi tehdä mitään mitä ei halua. Siinähän sitä sitten oppii että kun vaan sanoo että ahdistaa niin ei tarvi.

Vierailija
14/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän vastaajien äo on? Te teette aika nopeita johtopäätöksiä meinaan muutaman sanan perusteella

Vierailija
15/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juokseminen tosiaan adrenaliinipaukku?

Vierailija
16/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä ap! Juuri näin mielestäni pitääkin tehdä, liikunnan tuomat fysiologiset hyödyt psyykeeseen ovat ihan todellisia. Se ei ole mitään humpuukia.

Muista kuitenkin myös tuo, mitä joku edellä sanoi että jos lapsi joskus sairastuu oikeaan masennukseen, hyväksy hänet vaikkei lenkki enää auttaisikaan tai lenkille ei pystyisi.

Vai että ihan psyykeeseen.

Vierailija
17/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyvanhempien pitäisi opettaa lapsilleen, että ihan jokaisella ihmisellä tulee elämässä vastaan esim. epämieluisia työtehtäviä jotka ahdistavat ja jännittävät mutta se ahdistus ei ole tekosyy jäädä kotiin. Nykyisin lähes kaikki nuoret ajattelevat, että jos vaikka koulussa sanoo että tämä esitelmä nyt ahdistaa niin sitten sitä ei tarvi tehdä. Lapset ja nuoret eivät koskaan ooi menemään ulos sieltä mukavuusalueelta jos aina hyysätään ja annetaan jättää tekemättä. Ihan oikeasti kaikilla tulee silloin tällöin eteen noita tilanteita ja niistä kyllä selviää jos yrittää mutta vanhemmat eivät edes yritä opettaa tätä lapsilleen ja nuorilleen vaan jopa vaativat opettajilta että heidän lumihiutaleen ei tarvi tehdä mitään mitä ei halua. Siinähän sitä sitten oppii että kun vaan sanoo että ahdistaa niin ei tarvi.

Eihän silloin pääse luokalta.

Vierailija
18/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opettanut lapselle että itkut ja murheet kannattaa heti purkaa ja käsitellä ja että murheita on turha ruveta vatvomaan pitkään . Kurjuus menee aina ohi . Metsälenkeillä ja luonnossa olen hänen kanssaan liikkunut pienestä asti ja opettanut nauttimaan pienistä ihmeistä . Ei ole mitään masennusta ikinä ollut minulla eikä hänellä . Kunnosta huolehtiminen , terveelliset elämäntavat ja riittävä uni ja lepo on hyvä resepti . Kuntojumppa , pyöräily ja juoksu tuovat fiilikset pintaan . Itse juoksin teininä pitkiä lenkkejä ja siinä 15-20 km välillä viimeistään tuli se flow tila , mahtava fiilis tuon vajaan 2h lenkin jälkeen .

Omakehu haisee!

(Näin minulle lapsena opetettiin.)

Vierailija
19/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ja jos lapsesi sairastuu syöpään, niin ei muuta kuin lenkille. Niin ne sairaudet paranee.

Vierailija
20/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on myös mahdollista ehkäistä ja jopa hoitaa vakavaa masennustilaa.

https://www.duodecimlehti.fi/duo96351