Olenko ainoa, jota ei kiinnosta tippaakaan torjua naaman ikääntymistä ja ryppyjä ja ostaa yhtään mitään anti-age-tuotteita?
Olen 45 ja mulle on täysin ok näyttää 45-vuotiaalta. Ei vaan ole pientäkään kiinnostusta yrittää näyttää nuoremmalta. Olen onnellinen ja nautin elämästä tällaisena.
Ikänäkö ja kroppaan hiipivä kankeus ärsyttävät, mutta joku silmän alle putkahtanut ryppy on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että siinähän ryppyilee.
Mieheni on 40, hiusraja perääntyy ja pieni pömppismaha etenee, heitetään vaan läppää vanhenemisesta. Eli silläkään rintamalla ei ahdista ja hyvä pitkä suhde on ihan jostain muusta kiinni kuin rypyistä naamassa.
Vettä, vihanneksia, joogaa, unta, kaunokirjallisuutta ja 8 km kävelyä päivässä saa riittää, jos ei riitä niin töttöröö. Penniäkään en tule pistämään mihinkään anti-age-humppaan. Täysin ok myös että muut niin tekevät, jos se heidät tekee onnelliseksi! Ei pahaa sanaa muiden valinnoista.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo huudella jos on pitkä parisuhde ja kaikki kunnossa. Itse etsin puolisoa ja täytyy myöntää että välitän yrittää näyttää nuorekkaalta.
Olen esteetikko ja yksinkertaisesti haluan olla kaunein ja nuorekkain itseni mitä mahdollista. Vanhememinen on kaikin puolin masentavaa, ihan sama miten paljon valehdellaan itselleen, ja taistelen kyllä sitä vastaan.
Varmaan on masentavaa, jos teet vanhenemisesta itsellesi vihollisen. Ethän voi kuin hävitä taistelun sitä vastaan, toinen vaihtoehto on kuolla. Hyväksynnän voisi kuvitella olevan helpompi tie, mutta kukin tyylillään.
Ei se oman vanhenemisen hyväksyntä mitään auta jos kukaan muu ei hyväksy sitä, eli jos esim kumppani tai työ jää sen takia saamatta että ikää on liikaa. Ikärasismi on olemassaoleva asia.
Kuten usein todettua, ei ne yksittäiset rypyt vanhenna ketään vaan naaman yleinen valahtaminen, löystyminen ja hehkun katoaminen iholta. Ryppyvoiteet muutaman pintapuolisen rypyn häivyttämiseen sinänsä turhia eikä auta näyttämään nuoremmalta. Vain kirurgin veitsi auttaa.
Ja naama valuu miehillä siinä missä naisillakin vaikka miesten iho ehkä rypistyykin hitaammin.
Varmaan on masentavaa, jos teet vanhenemisesta itsellesi vihollisen. Ethän voi kuin hävitä taistelun sitä vastaan, toinen vaihtoehto on kuolla. Hyväksynnän voisi kuvitella olevan helpompi tie, mutta kukin tyylillään.