Olenko ainoa, jota ei kiinnosta tippaakaan torjua naaman ikääntymistä ja ryppyjä ja ostaa yhtään mitään anti-age-tuotteita?
Olen 45 ja mulle on täysin ok näyttää 45-vuotiaalta. Ei vaan ole pientäkään kiinnostusta yrittää näyttää nuoremmalta. Olen onnellinen ja nautin elämästä tällaisena.
Ikänäkö ja kroppaan hiipivä kankeus ärsyttävät, mutta joku silmän alle putkahtanut ryppy on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että siinähän ryppyilee.
Mieheni on 40, hiusraja perääntyy ja pieni pömppismaha etenee, heitetään vaan läppää vanhenemisesta. Eli silläkään rintamalla ei ahdista ja hyvä pitkä suhde on ihan jostain muusta kiinni kuin rypyistä naamassa.
Vettä, vihanneksia, joogaa, unta, kaunokirjallisuutta ja 8 km kävelyä päivässä saa riittää, jos ei riitä niin töttöröö. Penniäkään en tule pistämään mihinkään anti-age-humppaan. Täysin ok myös että muut niin tekevät, jos se heidät tekee onnelliseksi! Ei pahaa sanaa muiden valinnoista.
Kommentit (104)
En tiennytkään että Tommi Kinnusen kirjat pitää naaman rypyttömänä😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.
Sulle alapeukuttajalle; oikeasti mulla ei ole ryppyjä silmien ympärillä, en sille mitään mahda, liekö joku anatominen juttu. Varmaan niitä pikkuhiljaa alkaa tulla. Toki kasvoissa muuten ikä näkyy, en kuvittelekaan näyttäväni nuorelta, muut arvioitkoot minkä ikäiseltä näytän, mulle riittää että näytän itseltäni.
Ja myös näet hyvin ilman silmälaseja!🤣
En todellakaan, silmälasit on ollut kymmenvuotiaasta ja vahvat miinukset onkin.
Vierailija kirjoitti:
Humblebrag-trolli.
Ei ne voiteet sitä paitsi edes auta. Ne ruokavaliot ja liikunnat vähän, joten enemmänhän sinä teet ikääntymistä ehkäistäksesi kuin voiteiden käyttäjät
Höpsö. Eivät kaikki ole kiinnostuneet voiteista tai ikuisesta nuoruudesta. Liikunta ja ruokavalio tietenkin alkavat vanhempana näkymään kehossa, mutta vielä suurempi vaikutus on sillä miltä ne tuntuvat. Liikunnalla ja ruokavaliolla saa "ostettua" terveempiä ja kivuttomampia vuosia jos tekee oikeita valintoja. Väärillä valinnoilla saa tuhottua terveyden. Se näkyy ulkonäössäkin riippumatta siitä haluaako sen näkyvän vai ei.
Mutta on niillä voiteillakin vaikutuksia. Veljeni vaimo käyttää paljon kaikenlaisia voiteita sen lisäksi, että syö terveellisesti. Hän on saanut korjattua myös veljeni auringon pahasti polttaman ihon terveen näköiseksi voiteillaan. - kaikki jo luulivat että siihen oli jäänyt pysyvät jäljet sillä ne olivat olleet iholla jo vuosia, mutta niin vaan lähti punoitus ja epätasaisuudet pois kun sai kunnollista hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän muutenkaan välitä yhtään miltä näytät ja pukeudut Kuomiin ja siihen haisevaan toppatakkiin.
Takkini ei haise, varpaani pysyvät kuomissa lämpiminä ja ei tule vaivaisenluita kun on jalalle tilaa kengässä.
Arvasin että Kuomat on Ap:n mieleen!
No tuon kirjoitti joku muu kuin minä aloittaja, mutta lenkitän koiria metsässä ja ratsastan ulkona ympäri vuoden, joten todellakin Kuomat jalassa mennään! Toppataki kuolassa ja karvoissa, taskuissa näkkäriä ja haisevia treeninakkeja, täydellistä <3
Mutta tänään pikkumusta päälle, puuteria poskeen ja samppanjabaaria kohti :)
Vai niin. Minä olen 42 eikä ole ryppyjä tai roikkuvaa naamaa ja iho ei ole pelkästään "hyvä" vaan hehkuvan kaunis. Käytän luonnonkosmetiikkatuotteita enkä todellakaan lähtisi vesi-perusvoide-linjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.
Kuusikymppinen eikä ryppyjä, olet maailmanennätys😆🤣
Se riippuu ihotyypistä tuleeko ryppyjä vai ei.
Mummollani oli rasvainen, paksu iho, eikä hänelle tullut ryppyjä ennenkuin joskus seitsemänkymppisenä. Hänen ongelmansa oli ihon löystyminen. Silmäluomileikkaukseen suostui lähtemään siinä vaiheessa kun ei enää nähnyt mitään luomiensa takaa.
Veikkaan että itse joudun samaan operaatioon joskus tulevaisuudessa. Nyt vielä luomet pysyvät oikealla paikallaan eivätkä valu silmän päälle.
Muutaman ilmerypyn olen onnistunut kehittämään silmäkulmiini, mutta näkyvät vain hymyillessä.
Olen aina pitänyt vanhoja naisia kauniina riippumatta siitä onko heillä ryppyjä vai ei.
Perjantai on etätyötä tekevillä sosiaalitantoilla taas kevyt päivä joten trollit on aina vaan väsyneempiä.
Et ole ainoa, kaikki eivät usko johonkin "vitamiini-instituutin" tutkimiin voiteisiin ja ikuisen nuoruuden ihannointiin ja sen ihannoinnin ylläpitämiseen jota joka tuutista mainostetaan.
Minulla ei ole ryppyjä muualla kuin silmäkulmissa, ikää nyt 57. Johtunee rasvaisesta ihonlaadusta. Teininä ja nuorena aikuisena rasvoittuva iho finneineen oli kamala rasite, mutta näin vanhemmalla iällä siitä on ollut jopa kiitollinen. Totta kai iho kiiltää ja huokoset ovat edelleen isot, vaikka miten mattapintaisia ihonhoitotuotteita ja meikkivoiteita käyttäisi, mutta ryppyjä ei tule, vaikka aikaa kuluu ja vanhenen.
Sori vaan tädit, mutta yli 40-v nainen jolla ei ole ryppyjä on suunnattoman lihava jolloin rasva ja neste pitää siitä huolen. Ette ole maailman ihmeitä, ette vain näe ryppyjänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle alapeukuttajalle; oikeasti mulla ei ole ryppyjä silmien ympärillä, en sille mitään mahda, liekö joku anatominen juttu. Varmaan niitä pikkuhiljaa alkaa tulla. Toki kasvoissa muuten ikä näkyy, en kuvittelekaan näyttäväni nuorelta, muut arvioitkoot minkä ikäiseltä näytän, mulle riittää että näytän itseltäni.
Ja myös näet hyvin ilman silmälaseja!
En todellakaan, silmälasit on ollut kymmenvuotiaasta ja vahvat miinukset onkin.
LOL, Siis joidenkin hupsujen mielestä mulla ei ole laseja? Miten te sen näette, kun istun selin ikkunaan. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ja palstan akkojen mukaan miehet yliarvioi ulkonäkönsä🤔
Missä kohtaa mä sanoin näyttäväni yhtään miltään?
Sanoin ettei mua kiinnosta yrittää näyttää yhtään nuoremmalta kuin oikeasti olen ja pistää rahaa anti-age-teollisuuden tuotteisiin.
Ja ei tämmösestä taa alottaa keskustelua, ketä kiinnostaa, ole hiljaa, naiset sitä ja naiset tätä jne. - haloo tää on keskustelupalsta. Skippaa jos et tykkää, katso mitä kaikkia älyttömän tärkeitä aiheita täällä on...
Raivoisasta alapeukutuksesta näkee, että keski-ikäinen nainen ei monien mielestä saa olla naamaansa tyytyväinen. Sen tiesinkin. Olen silti. Enkä koskaan arvostele kenenkään muun ulkonäköä enkä elämäntyyliä.
Olen usein saanut kuulla nuoresta ulkonäöstäni ja olen jo 65 vuotias.
Eräskin nuori nainen sanoi kuultuaan ikäni,
että "nykyajan vanhat näyttää ihmeen nuorilta". Terveet elämäntavat ovat
aina olleet etusijalla elämässäni. En käytä alkoholia kuin erittäin vähän ja satunnaisesti,
en polta. Elämä on ihanaa ilman mitään päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös näet hyvin ilman silmälaseja!🤣
Mä olen yli kuudenkymmenen, on rypistynyt iho, ohentuneet hiukset, kuivuneet limakalvot, mutta tosiaankin, näen hyvin ilman silmälaseja. Entäpä itse?
Et. Mulle tärkeintä on olla siisti ja puhdas sekä pitää kuntoa yllä. Olen 58. Miksen saisi näyttää ikäiseltäni? En minä ole yhtään sen nuorempi tai vanhempi vaikka näyttäisin miltä. En ole edes kiinnostunut kuulemaan minkä ikäiseksi minua luullaan. Ikäni on se mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan tädit, mutta yli 40-v nainen jolla ei ole ryppyjä on suunnattoman lihava jolloin rasva ja neste pitää siitä huolen. Ette ole maailman ihmeitä, ette vain näe ryppyjänne.
Sori vaan täti, mutta sinä olet täysin väärässä. Olet merkillisen katkera jostain kumman syystä.
Geeneillä on isoin merkitys. Erityisesti paksu rasvainen iho ei helposti ryppyynny, ja kuivaihoiselle voi tulla jo parikymppisenä selkeät juonteet. Mutta eivät hoitotuotteetkaan täysin humpuukia ole. Kosteutettu iho näyttää täyteläisemmältä, ja aurinkovoide, retinoli ja c-vitamiini tutkitusti ehkäisevät ja korjaavat ikääntymisen merkkejä, varsinkin retinoli. Itse en retinolista luopuisi, sillä ihoni kestää sitä hyvin ja se todella on häivyttänyt pieniä juonteita. Toki kenenkään ei ole pakko hoitaa ihoaan, jos on tyytyväinen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Perjantai on etätyötä tekevillä sosiaalitantoilla taas kevyt päivä joten trollit on aina vaan väsyneempiä.
Teen etätöitä mutta en sosiaalialalla. Perustele, mikä aloituksessa ei voi olla mun rehellinen mielipide. Lue se ajatuksella ja erittele. Se on nimittäin ihan just mitä mä ajattelen: mua ei kiinnosta yrittää näyttää nuoremmalta kuin olen.
Lue logiikan kymmenen käskyä äläkä sorru ad hominem -argumentaatiovirheeseen vaan siksi että sua ottaa keski-ikäiset naiset pattiin.
Mulla ainakin on ryppyjä vaikka olen vasta 37. Otsassa vaakarypyt ja sibeliusjuonteet. Suupielet valuu alaspäin ja kaulassa on kurttuista ihoa. Silmien ympärillä on paljon ryppyjä.. Minkäs teet. En polta, juo, enkä ota aurinkoa.
Et ole ainoa, ollaanhan Suomessa jossa naiset ei halua näyttää kauniilta eikä hienolta.