Olenko ainoa, jota ei kiinnosta tippaakaan torjua naaman ikääntymistä ja ryppyjä ja ostaa yhtään mitään anti-age-tuotteita?
Olen 45 ja mulle on täysin ok näyttää 45-vuotiaalta. Ei vaan ole pientäkään kiinnostusta yrittää näyttää nuoremmalta. Olen onnellinen ja nautin elämästä tällaisena.
Ikänäkö ja kroppaan hiipivä kankeus ärsyttävät, mutta joku silmän alle putkahtanut ryppy on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että siinähän ryppyilee.
Mieheni on 40, hiusraja perääntyy ja pieni pömppismaha etenee, heitetään vaan läppää vanhenemisesta. Eli silläkään rintamalla ei ahdista ja hyvä pitkä suhde on ihan jostain muusta kiinni kuin rypyistä naamassa.
Vettä, vihanneksia, joogaa, unta, kaunokirjallisuutta ja 8 km kävelyä päivässä saa riittää, jos ei riitä niin töttöröö. Penniäkään en tule pistämään mihinkään anti-age-humppaan. Täysin ok myös että muut niin tekevät, jos se heidät tekee onnelliseksi! Ei pahaa sanaa muiden valinnoista.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kiinnostu edes aurinkovoiteesta. Enolta leikattiin juuri melanooma 😐.
Kyllä! Enkä tarkoituksella edes ota aurinkoa.
Ei voi vähempää kiinnostaa joku ulkonäkö eikä mitä muut siitä aattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai on etätyötä tekevillä sosiaalitantoilla taas kevyt päivä joten trollit on aina vaan väsyneempiä.
Teen etätöitä mutta en sosiaalialalla. Perustele, mikä aloituksessa ei voi olla mun rehellinen mielipide. Lue se ajatuksella ja erittele. Se on nimittäin ihan just mitä mä ajattelen: mua ei kiinnosta yrittää näyttää nuoremmalta kuin olen.
Lue logiikan kymmenen käskyä äläkä sorru ad hominem -argumentaatiovirheeseen vaan siksi että sua ottaa keski-ikäiset naiset pattiin.
Perustelet nuorekkuutta kaunokirjallisuuden lukemisella ja vielä puhut argumentaatiosta 😆
Kaunokirjallisuuden lukeminen torjuu aivojen ikääntymistä ja muistisairauksia. Tutkittua tietoa. Toimii eri tavalla ja paremmin tähän tarkoitukseen kuin tietokirjallisuus.
Luepa vielä kerran aloitus tällä kertaa ihan ajatuksella, jos et vieläkään ymmärtänyt. En yritä olla nuorekas. Haluan olla terve. Siksi mainitut terveelliset elintavat.
Nyt pitää ihan kysyä näiltä kuusikumppisiltä yms keillä ei ole yhtään ryppyä, minkälaisia ihorypyt mielestänne on? Onko juonne ja ryppy eri vai sama asia?
Täällä myös yksi. Olen 48, teknisen alan asiantuntija-ammatissa. En todellakaan näe ikääntymistä tai sen merkkejä negatiivisena asiana tai yritä mitenkään niitä hidastaa tai estää. Ryppyjä ja harmaita hiuksia on, ja saa olla. Tykkään itse asiassa siitä, että alan vähitellen näyttää sellaiselta viisaalta senseiltä, ja se on pelkkä bonus, että miesvaltaisella alalla ei niin paljoa enää lähestytä muissa kuin työasioissa. Nuorena oli ihan riesaksi asti ihastujia ja työpöydän kulmalla läppää heittäjiä.
Sitä ihmettelen, miten tässä ketjussa se ettei rypyt ja harmaat haittaa, yhdistetään siihen ettei välitä tyylistä ja ulkonäöstä? Ei näillä asioilla ole mitään tekemistä keskenään. Itse nautin kauniista vaatteista ja meikeistä ja kampauksista. Mutta niistä voi tosiaan nauttia niinkin, että hyväksyy ikänsä. Kummallinen ajatuskin, että jos esim. muoti kiinnostaa, pitäisi myös olla joku pakkomielteinen nuoruuden ihannoija. Äitini on 77 ja erittäin tyylikäs leidi edelleen. Eikä ole ikinä yrittänyt ryppyjä estää tai häivyttää, eikä voivotellut iän merkkejä.
No et oo kyllä ainoa. Ihan sama montako sataa tuhatta hieroo naamaansa ikänsä aikana jne. silti vanhenee ja rypistyy ja silleen ja mikä vika siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Seli seli, ap.
Ikääntymistä ei voi estää. Kukaan.
Markkinamiesten mukaan sitä voi torjua ostamalla heidän kalliita tuotteitaan ja käyttämällä isoa arsenaalia tuotteita joka päivä eri tarkoitukseen ja omistamalla ison osan ajastaan ihonhoitoon.
Puntaroidessani haluanko ryhtyä tuohon, onko se vaivan arvoista, täytyy katsoa, mitä potentiaalista hyötyä sillä saisi? Millä tavalla se nuoruuden turha tavoittelu parantaisi elämänlaatuani?
Vastaus, johon tulen, on: ei millään. Vietän paljon aikaa koirien ja hevosten kanssa, joita ei ihmisen ulkonäkö kiinnosta tippaakaan. Olen naimisissa miehen kanssa, joka on tyytyväinen ulkonäkööni ja vanhenee kanssani yhdessä. Katsoessani peiliin ei ikääntyvä naama harmita yhtään.
Avasiko tämä yhtään asiaa? Elämme kulttuurissa, jossa naisen kuuluu olla nuori, siksi telkkarin ja somen herkeämätön pommitus nuoruusnaamarasvoja, joita ostamalla elämäsi paranee - en usko tähän.
Se on samaa markkinointituubaa kuin iänikuinen laihduttaminen, vaatevaraston uusiminen kolmen kuukauden välein, auton ja kännykän uusiminen kerran vuodessa - osta osta kuluta kuluta.
En kritisoi ketään, joka haluaa käyttää aikaa ja rahaa ihonhoitoon ja yrittää pysyä nuorena. Se on heidän juttu :)
Hoidan ihoani, mutta simppelisti. En haksahda kosmetiikkamarkkinointiin muulta osalta kuin pigmenttiläiskien estossa. Nuorena en tajunnut aurinkorasvan tärkeyttä.
Ikääntyminen on sinänsä epäreilua, että geenit määrää paljon. Niihin ei voi vaikuttaa, joten panostan mieluummin elämäntapoihin kuin kalliiseen kosmetiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.
Kuusikymppinen jolla ei ole ryppyjä?! En ole nähnyt rypytöntä parikymppistäkään tähän mennessä.
Tämä kommentti panee jo ihmettelemään, mitä jotkut ymmärtävät sanalla ryppy. Ryppy vaikkapa silmäkulmassa on jotain sellaista mikä ei oikene kun lakkkaa nauramasta. Lapsillakin menee silmäkulmat "ryppyyn" nauraessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.
Kuusikymppinen jolla ei ole ryppyjä?! En ole nähnyt rypytöntä parikymppistäkään tähän mennessä.
Tämä kommentti panee jo ihmettelemään, mitä jotkut ymmärtävät sanalla ryppy. Ryppy vaikkapa silmäkulmassa on jotain sellaista mikä ei oikene kun lakkkaa nauramasta. Lapsillakin menee silmäkulmat "ryppyyn" nauraessa.
Joillain 20-30-vuotiailla on myös otsaryppyjä ja nasolabiaalijuonteita.
Minä käytän kosteusvoidetta ja aurinkorasvaa, siinä kaikki.
Syö herkkuja ja juon välillä alkoa niin pysyy posket pulleina eikä näy ryppyjä :D Sanotaan "pulla päivässä pitää luut piilossa" mutta voisi myös sanoa " punkkuhuikka päivässä pitää rypyt piilossa",
Tuskin. Tällä palstalla ketään ei kiinnosta pitää edes omasta vartalostaan huolta. Lihavien vartalot on yhtä houkuttelevia kuin festareiden bajamajat.
Tiedätte varmaan elokuvan "Kuolema pukee häntä".
16vuotiaana sitä mietti "kuka hullu tuon joisi?"
46vuotiaana miettii "tänne se pullo!"
On surullista, miten tyytymättömäksi peilikuvaansa kohtaan muuttuu kun vähän tulee nukkaa ylähuulen päälle ja löysää leuan alle eikä kukaan enää kysy henkkareita, kun ostaa tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai on etätyötä tekevillä sosiaalitantoilla taas kevyt päivä joten trollit on aina vaan väsyneempiä.
Teen etätöitä mutta en sosiaalialalla. Perustele, mikä aloituksessa ei voi olla mun rehellinen mielipide. Lue se ajatuksella ja erittele. Se on nimittäin ihan just mitä mä ajattelen: mua ei kiinnosta yrittää näyttää nuoremmalta kuin olen.
Lue logiikan kymmenen käskyä äläkä sorru ad hominem -argumentaatiovirheeseen vaan siksi että sua ottaa keski-ikäiset naiset pattiin.
Perustelet nuorekkuutta kaunokirjallisuuden lukemisella ja vielä puhut argumentaatiosta 😆
Kaunokirjallisuuden lukeminen torjuu aivojen ikääntymistä ja muistisairauksia. Tutkittua tietoa. Toimii eri tavalla ja paremmin tähän tarkoitukseen kuin tietokirjallisuus.
Luepa vielä kerran aloitus tällä kertaa ihan ajatuksella, jos et vieläkään ymmärtänyt. En yritä olla nuorekas. Haluan olla terve. Siksi mainitut terveelliset elintavat.
Arvasin ettå lyöt tämän kortin pöytään 🤣. Aloituksella ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Dementikot ovat usein täysin ilmeettömiä mikä vähentää ryppyjä.
Ei kiinnostanut muakaan, ennekyin täytin 60 v.
Tää muutos on just pahinta, voin kuvitella itseni vanhaja ja ryppyisenä, mutta tää prosessi ahdistaa, nähdä kun ryppyjä tulee.
Asiantuntijat tietävät että nykyisin jopa teineillä on kaulajuonteita someryhdin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppinen eikä ryppyjä, olet maailmanennätys😆🤣
Mulla on eläkkeelle jäänyt työkaveri, jolla ei myöskään ollut varsinaisesti ryppyjä. Hänellä oli todella sileä iho, joten voin uskoa, että rypyttömiä yli kuusikymppisiä on. Se ei kuitenkaan oikeasti tarkoita sitä, että henkilö näyttäisi kaksikymppiseltä, vaan kyllä hänestä silti näki, että vanhempi ihminen oli kyseessä.
Mun äiti on 56v eikä hänellä näy ollenkaan ryppyjä. On hieman ylipainoinen ja ihotyyppi rasvoittuva, jolloin edes otsassa tai silmien alla ei ole ryppyjä, ellei ilmehdi. Kuitenkin ikä näkyy kasvojen muodossa ja piirteiden valahtamisena, eli ei rypyttömyys pelkästään nuoreksi tee. Hän ei ole koskaan hoitanut ihoaan tai käyttänyt aurinkovoidetta, elintavatkin huonot, joten taitaa rypyttömyys tulla geeneissä.
Miksi tuntuu että lytätään heti jos ei halua käyttää ryppyvoiteita? Eihän se tarkoita että henkilö luulee olevansa parempi kuin ne jotka voiteita käyttävät. Meikkiäkään en käytä ja syy ei ole "Mullapas on hyvä itsetunto". Päinvastoin. Usein jopa hävettää näyttää maatiaiskanalta, mutta meikkaus ei vaan tunnu omalta jutulta. Itselleni riittää se etten käytä ollenkaan alkoholia tai tupakkaa ja liikun säännöllisesti. +Uutena juttuna tajusin että vaatteiden värit voivat vaikuttaa ulkonäköön melko radikaalisti. Eli tykkään kyllä näyttää hyvältä kunhan saan tehdä sen omalla tavallani. Harmaat hiukset aion kyllä peittää kasviväreillä sitten kun aika koittaa, ja tukkakin saa pysyä pitkänä.
Olen yrittäjä ja painoin sellaiset dedikset alkuviikolla että voin lorvailla perjantaina. Tulen hyvin toimeen.