Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, jota ei kiinnosta tippaakaan torjua naaman ikääntymistä ja ryppyjä ja ostaa yhtään mitään anti-age-tuotteita?

Vierailija
21.04.2023 |

Olen 45 ja mulle on täysin ok näyttää 45-vuotiaalta. Ei vaan ole pientäkään kiinnostusta yrittää näyttää nuoremmalta. Olen onnellinen ja nautin elämästä tällaisena.

Ikänäkö ja kroppaan hiipivä kankeus ärsyttävät, mutta joku silmän alle putkahtanut ryppy on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että siinähän ryppyilee.

Mieheni on 40, hiusraja perääntyy ja pieni pömppismaha etenee, heitetään vaan läppää vanhenemisesta. Eli silläkään rintamalla ei ahdista ja hyvä pitkä suhde on ihan jostain muusta kiinni kuin rypyistä naamassa.

Vettä, vihanneksia, joogaa, unta, kaunokirjallisuutta ja 8 km kävelyä päivässä saa riittää, jos ei riitä niin töttöröö. Penniäkään en tule pistämään mihinkään anti-age-humppaan. Täysin ok myös että muut niin tekevät, jos se heidät tekee onnelliseksi! Ei pahaa sanaa muiden valinnoista.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten sama, ap, olen myös 45, mutta mulle ei oo vaan vielä tullut ryppyjä. Ja kyllä tämä mulle passaa!

Passais sullekin. Mutta koska olet jo ryppyinen, niin toki hyvä suhtautauakin noin.hehe😺.

En minäkään ryppyjä estele, eivät vaan hanakasti tule minulle.

Vähän sama, että se hyväksytään mitä tulee.

Kyllä sinäkin mieluiten olet nuorekas, hyväkuntoinen, normipainoinen ja rikas.

Samaa mieltä.

Jos kyseinen ap 45 olisi ihmeen nuorekas, tuskin hän sitä peittelisi,

Mutta kun ei ole, niin happamia sano kettu jne .

Vierailija
82/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Teitä ryppynaamoja on Prismat pullollaan näin perjantaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, ap.

Ikääntymistä ei voi estää. Kukaan.

Markkinamiesten mukaan sitä voi torjua ostamalla heidän kalliita tuotteitaan ja käyttämällä isoa arsenaalia tuotteita joka päivä eri tarkoitukseen ja omistamalla ison osan ajastaan ihonhoitoon.

Puntaroidessani haluanko ryhtyä tuohon, onko se vaivan arvoista, täytyy katsoa, mitä potentiaalista hyötyä sillä saisi? Millä tavalla se nuoruuden turha tavoittelu parantaisi elämänlaatuani?

Vastaus, johon tulen, on: ei millään. Vietän paljon aikaa koirien ja hevosten kanssa, joita ei ihmisen ulkonäkö kiinnosta tippaakaan. Olen naimisissa miehen kanssa, joka on tyytyväinen ulkonäkööni ja vanhenee kanssani yhdessä. Katsoessani peiliin ei ikääntyvä naama harmita yhtään. 

Avasiko tämä yhtään asiaa? Elämme kulttuurissa, jossa naisen kuuluu olla nuori, siksi telkkarin ja somen herkeämätön pommitus nuoruusnaamarasvoja, joita ostamalla elämäsi paranee - en usko tähän.

Se on samaa markkinointituubaa kuin iänikuinen laihduttaminen, vaatevaraston uusiminen kolmen kuukauden välein, auton ja kännykän uusiminen kerran vuodessa - osta osta kuluta kuluta.

En kritisoi ketään, joka haluaa käyttää aikaa ja rahaa ihonhoitoon ja yrittää pysyä nuorena. Se on heidän juttu :)

Minä en YRITÄ PYSYÄ NUOREKKAANA, OLEN SITÄ YRITTÄMÄTTÄ. KYMMENEN VUOTTA NUOREMMILLA ON ENEMMÄN JUONTEITA JOTEN KAI MINÄ IHAN LUONNOSTAAN SITTEN AIKA NUOREN NÄKÖINEN OLEN, n44

Vierailija
84/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pyykkipoika niskaan niin naama on kireällä eikä roiku 👍

Vierailija
85/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai on etätyötä tekevillä sosiaalitantoilla taas kevyt päivä joten trollit on aina vaan väsyneempiä.

Teen etätöitä mutta en sosiaalialalla. Perustele, mikä aloituksessa ei voi olla mun rehellinen mielipide. Lue se ajatuksella ja erittele. Se on nimittäin ihan just mitä mä ajattelen: mua ei kiinnosta yrittää näyttää nuoremmalta kuin olen.

Lue logiikan kymmenen käskyä äläkä sorru ad hominem -argumentaatiovirheeseen vaan siksi että sua ottaa keski-ikäiset naiset pattiin.

Perustelet nuorekkuutta kaunokirjallisuuden lukemisella ja vielä puhut argumentaatiosta 😆

Kaunokirjallisuuden lukeminen torjuu aivojen ikääntymistä ja muistisairauksia. Tutkittua tietoa. Toimii eri tavalla ja paremmin tähän tarkoitukseen kuin tietokirjallisuus.

Luepa vielä kerran aloitus tällä kertaa ihan ajatuksella, jos et vieläkään ymmärtänyt. En yritä olla nuorekas. Haluan olla terve. Siksi mainitut terveelliset elintavat.

Arvasin ettå lyöt tämän kortin pöytään 🤣. Aloituksella ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Dementikot ovat usein täysin ilmeettömiä mikä vähentää ryppyjä.

Selvensin, miksi mainitsin muita asioita kuin varsinaisen pointin. Joko et vaan ymmärrä, mitä yritän sanoa, mikä on ihan ok, tai haluat lukea ne vahvistusharhaasi tukevalla tavalla, mille en voi mitään :)

Vierailija
86/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat tietävät että nykyisin jopa teineillä on kaulajuonteita someryhdin takia.

On niitä ennenkin ollut, ihan lukemisen takia. Mua kiusattiin yläasteella kaulan "vuosirenkaista", kun pitkän kaulan ympärillä on aina ollut 3 syvää rengasmaista vaakasuoraa ryppyä.

Vierailija
87/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten sama, ap, olen myös 45, mutta mulle ei oo vaan vielä tullut ryppyjä. Ja kyllä tämä mulle passaa!

Passais sullekin. Mutta koska olet jo ryppyinen, niin toki hyvä suhtautauakin noin.hehe😺.

En minäkään ryppyjä estele, eivät vaan hanakasti tule minulle.

Vähän sama, että se hyväksytään mitä tulee.

Kyllä sinäkin mieluiten olet nuorekas, hyväkuntoinen, normipainoinen ja rikas.

Samaa mieltä.

Jos kyseinen ap 45 olisi ihmeen nuorekas, tuskin hän sitä peittelisi,

Mutta kun ei ole, niin happamia sano kettu jne .

Ei kun sinäkään et ymmärrä tai halua ymmärtää. En sanonut etten halua olla nuorekas. Ei ole happamia pihlajanmarjoja. Sanoin että en tavoittele sitä, koska en pidä sitä tavoittelemisen arvoisena. Terve, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen olen, se ON tavoittelemisen arvoista, koska se tuntuu hyvältä.

Jollekin toiselle anti-age-voiteilla sivelty naama on arvokas ja tämä on täysin ok. Sillä määrällä millä sitä mainostetaan, voisi luulla, että tämä on kaikille naisille elämän päämäärä. Siksi kysymys olenko ainoa? Tiedän etten ole, mutta keskustelupalstalle saa postata mitä huvittaa!

Kylläpä herättää raivoa kun keski-ikäinen nainen ei nöyrry itkemään ikäänsä. Eipä haittaa!

Vierailija
88/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän muutenkaan välitä yhtään miltä näytät ja pukeudut Kuomiin ja siihen haisevaan toppatakkiin.

Kusta päässä, kun tuollaisia kirjoitat? En ole toistaiseksi tavannut yhtään haisevaa toppatakkia.

Vierailija
89/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikeasti käyttää vaikka mitä tököttiä ja kauhea ahdistus kurppiintumisesta, kunhan höpöttää mitä sattuu. :D

Vierailija
90/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anti-age ja new age. :) Itseäni kiinnostaa voiteet, muttei liiassa määrin, kohtuus kaikessa. Ei nyt ihan kaikkia myrkkyjä kannata ihoon työntää purkkikaupalla. Jotain voiteita hyvä olla (itsellä), muille en niitä vaadi. Kehossa iholla kyllä voi Suomen olosuhteissa esiintyä kuivuutta, suihku jo hieman kuivattaa.

Vierailija
91/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan peukuista oletteko samaa mieltä mun määritelmien kanssa

Rypytön: kasvot perusilmeella iho on sileä.

Ryppy: "rypyläinen" iho, näyttää samalta kuin jos esim kämmenselän ihoa puristaa hieman sormilla kasaan. Ryppyjä on yleensä ensin esim silmien alla, tai tupakoitsijalla huulen yläpuolella. Näkyvät myös kasvot perusilmeellä. Ryppyjä ei ole lapsilla tai teineillä. Ryppyjä ei voi yleensä hoitaa botoksilla enää niiden synnyttyä, koska rypyt eivät oikene vaikka lihakset rentoutuu.

Juonne: "iso ryppy" eli yksittäinen iso "rotko" ihossa. Näkyy kasvot perusilmeellä mutta useimmiten korostuu ilmehtiessä. Usein muodostuu lihasten vaikutuksesta (esim otsa tai Sibeliukset), piirteiden valahtamisesta (nasolabiaali) tai on synnynnäinen (esim kaula). Voi olla synnynnäisistä syistä myös nuorilla, ja jos johtuu lihasten käytöstä (esim otsa tai Sibeliukset) näitä voi hoitaa botoksilla jos tekee sen ajoissa ennen kuin kohtaan muodostuu pysyvä ryppy.

Juonne ja ryppy eivät ole mustavalkeita, eli on myös harmaa alue jossa ei voi sanoa varmaksi onko jokin kurttu juonne vai ryppy.

Vierailija
92/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita pyykkipoika niskaan niin naama on kireällä eikä roiku 👍

Oliskos helpompia konsteja kumota tuo maan vetovoima?

Vierailija
93/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ryppyvoiteet kiinnosta. Minulle riittää lippalakin käyttäminen ja kasvojen akupainanta.

Vierailija
94/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.

Sulle alapeukuttajalle; oikeasti mulla ei ole ryppyjä silmien ympärillä, en sille mitään mahda, liekö joku anatominen juttu. Varmaan niitä pikkuhiljaa alkaa tulla. Toki kasvoissa muuten ikä näkyy, en kuvittelekaan näyttäväni nuorelta, muut arvioitkoot minkä ikäiseltä näytän, mulle riittää että näytän itseltäni.

Tai sitten sinulla on vain huono näkö tai todella pingottunut iho rasvan takia?

Vierailija
95/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään erityisiä tuotteita, mutta teen kyllä kasvojumppaa päivittäin ihan samalla tavalla kuin treenaan muutakin kroppaa. Tykkään pitää lihakset kunnossa. 

Vierailija
96/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinonn kirjoitti:

Ei voi vähempää kiinnostaa joku ulkonäkö eikä mitä muut siitä aattelee.

Ei minuakaan kiinnosta mitä muut ajattelevat, mutta itse tykkään katsoa naamaani. 

Vierailija
97/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan, että hiukset harmaantuvat/valkaistuvat, niin ei tarvitse värjätä enää 🥰

Miksi sinun pitää sitten nyt värjätä? 

Vierailija
98/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on ryppyjä vaikka olen vasta 37. Otsassa vaakarypyt ja sibeliusjuonteet. Suupielet valuu alaspäin ja kaulassa on kurttuista ihoa. Silmien ympärillä on paljon ryppyjä.. Minkäs teet. En polta, juo, enkä ota aurinkoa.

Vaihda stressittömämpään työhön tai ihmissuhteeseen. Stressi rypyttää.

Vierailija
99/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan! Olen reilusti yli kuusikymppinen, ja enimmäkseen en ole käyttänyt edes kosteusvoidetta kasvoilla, kun iho on ollut rasvainen, ei vain ole tarvinnut. Nyt yhtäkkiä löysin itseni tilanteesta, että on täytynyt alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun iho kuivuu talviaikaan. Kaikkeen sitä vanhemmiten joutuu. Ei sentäs ole vielä ryppyjä.

Sulle alapeukuttajalle; oikeasti mulla ei ole ryppyjä silmien ympärillä, en sille mitään mahda, liekö joku anatominen juttu. Varmaan niitä pikkuhiljaa alkaa tulla. Toki kasvoissa muuten ikä näkyy, en kuvittelekaan näyttäväni nuorelta, muut arvioitkoot minkä ikäiseltä näytän, mulle riittää että näytän itseltäni.

Tai sitten sinulla on vain huono näkö tai todella pingottunut iho rasvan takia?

Mette Mannonen! Se on ihan epänormaalin rypytön silmien ympäristöstä ollakseen jo viisikymppinen. Millähän kirurgilla se käy?

Vierailija
100/104 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo huudella jos on pitkä parisuhde ja kaikki kunnossa. Itse etsin puolisoa ja täytyy myöntää että välitän yrittää näyttää nuorekkaalta.

Olen esteetikko ja yksinkertaisesti haluan olla kaunein ja nuorekkain itseni mitä mahdollista. Vanhememinen on kaikin puolin masentavaa, ihan sama miten paljon valehdellaan itselleen, ja taistelen kyllä sitä vastaan.