Pelottava jysähtävä pamaus päässä juuri nukkuessa
Tai sitten vihlaisu. Säpsähdän ylös lähes paniikissa. Mikä on?
Kommentit (49)
https://fi.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4j%C3%A4ht%C3%A4v%C3%A4n_p%C3%A4%C3…
Räjähtävän pään syndrooma.
Mullakin on ollut tätä. Yleensä siitä herää säpsähtäen. Rauhoittaa, etten ole ainoa.
Heräsin aamulla repivään rintakipuun niin etten saanut henkeä, lääkärissä vaan levittelivät käsiään että kaikki arvot täydellisiä. Äkkikuolema tulee olemaan kohtaloni.
Lapsuudesta lähtien joitain kertoja on kuulunut sähköinen räsähdys keskellä päätä.
Mulla oli tuota kun olin henkisesti erittäin kuormittavassa työpaikassa. Nyt vasta tajusin että ei ole sen jälkeen ollut kun vaihdoin työpaikkaa.
Unessa siirryt toiseen ulottuvuuteen. Toi pamaus on kun siirryt takaisin tähän ulottuvuuteen, yleensä siirtymä tosin käy ilman tuota pamaustakin.
Oi mikä helpotus huomata ja lukea tämä ketju. Tai siis ollaanhan me ainakin vielä kaikki elossa ;-)
Mulla on kanssa tuollaista tätä nykyä ja tuo on ihan erilainen mitä se sellainen "säpsähdys" kun just on nukahtamassa. Välillä ääni on just tuollainen särähtävä/sirahtava sähköiskumainen ja välillä taas sellainen jyrähtävämpi. Joskus ihan oikeasti jysähtää kuin olisi joku pommi räjäytetty lähellä. Siis todella outoa!
Äänivallihan se vaan murtuu paukahtaen, kun siirryt höyhensaarille.
Kurkiaisen laukaukset.
Kevätsota alkoi vasemman ja oikean aivopuoliskon välillä.
Stressi. Pää haluaa kertoa, nyt on aika ottaa rennommin.
Se on kropan yksi tapa kertoa päivän ylikuormitus ja stressi. Ethän muuten sitä tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Stressi. Pää haluaa kertoa, nyt on aika ottaa rennommin.
No ainakin pahentaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kropan yksi tapa kertoa päivän ylikuormitus ja stressi. Ethän muuten sitä tietäisi.
Tarttis saada nukkua. 🙄 Kun jysähtää, niin herään, nousen äkkiä istumaan ja tunnustelen olenko kuolemassa. 😄 Sen jälkeen nukahtaminen pelottaa.
Tämä on uusi juttu itselleni mitä tässä ketjussa luen. Räjähtävän pään syndrooma kuulostaa kovin stressaavalta.
Itse olen huutanut ja lähtenyt juoksemaan unessani, joten en missän nimessä tuommoista halua kokea edes kerran elämässäni.
Aivot nukahtaa ensin ja lihakset ei ehdi perästä ja nytkähtävät.
Just oon kaksi yötä taas kamppailut tämän ongelman kanssa. Ja on olleet paljon voimakkaampia kuin joskus aiemmin. Mulla tietyt lääkkeet altistaa hyvin paljon tälle ja kun nyt on ollut kaks tosi hankalaa yötä niin oon ollut todella huolestunut. Ja nyt tulikin tämä ketju ja wiki-artikkeli. Kuin tilauksesta. Joten kiitos tästä. En sinänsä oo epäillyt, että olisin ainoa, mutta se ei poista oireen äärimmäistä epämiellyttävyyttä.
Minulla oli samaa oiretta nuorempana. Se oli hirveä, pelottava tunne. Pelotti mennä nukkumaan, kun pelkäsin pään räjähtämistä. Kokemus loppui vanhemmiten, kun elämä rauhoittui. Liitän tuon oireen ahdistukseen, stressiin, pelkoon, itselläni. Tsemppiä kaikille, jotka oireesta kärsivät.
Minä olen kärsinyt tästä vuosia. Pään " räjähdys" siirtyi rintaan, kunnes loppui. Kamala, peloittava asia. Itselläni oli stressia, ahdistusta.
En sitten ole ainoa jolla "pää" paukahtaa kun just on rentoutunut uneen.
Tai lihakset hytkähtää, useimmiten vatsalihakset.