Pelottava jysähtävä pamaus päässä juuri nukkuessa
Tai sitten vihlaisu. Säpsähdän ylös lähes paniikissa. Mikä on?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan todellinen juttu. Kun nukahtaa niin äkkiä herää jysähdykseen ja pelästyy. Ihan kuin kaasupullo olisi räjähtänyt vieressä, se on minulla usein ekana mielessä. Liittyy varmasti uneen vajoamiseen
Mä luulin ekalla kerralla, että nyt vähintään räjähti jotakin naapurissa ellei sitten tullut ohjusta ikkunasta ja nyt romahtaa katto niskaan ja talo sortuu ympäriltä. Se ääni oli niin tajuttoman kova ja yhtäkkinen enkä edes käsitä kuinka siinä tilanteessa noin nopeasti ehti miettiä tuollaisen kauhuskenaarion.
Ärsyttävää, mutta ihan normaalia.
Minä kuulen joskus pamahtavan äänen, mutta se on kovuudeltaan tasoa koiran haukahdus tai auton oven pamautus. Herään ja ihmettelen miten mies ei herännyt, vaan nukkuu rauhallisesti.
Olen päätellyt että ääni kuuluu vain omassa päässäni, niin todellinen kuin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan todellinen juttu. Kun nukahtaa niin äkkiä herää jysähdykseen ja pelästyy. Ihan kuin kaasupullo olisi räjähtänyt vieressä, se on minulla usein ekana mielessä. Liittyy varmasti uneen vajoamiseen
Mä luulin ekalla kerralla, että nyt vähintään räjähti jotakin naapurissa ellei sitten tullut ohjusta ikkunasta ja nyt romahtaa katto niskaan ja talo sortuu ympäriltä. Se ääni oli niin tajuttoman kova ja yhtäkkinen enkä edes käsitä kuinka siinä tilanteessa noin nopeasti ehti miettiä tuollaisen kauhuskenaarion.
Kai ne aivot käy ylikierroksilla. Minä olen herätessä pniikissa, erittäin virkeä ja ajattelen myös nopeasti "pahaa tapahtuvan" eli ei sellaista hitautta kuin yleensä herätessä
Liittyykö ilmiöön paha haju ja köntsät housuissa?
Vaiva on yleinen, mutta tästä ei paljoa puhuta.
Minulla ensimmäisen kerran paukahti erämaamökissä. Oli pilkkopimeää ja luulin, että joku kolautti minua otsaan. Sitten nukuimmekin valot päällä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö ilmiöön paha haju ja köntsät housuissa?
Sinulleko käy näin? Ei liity tähän ilmiöön, mutta voisit kokeilla tena vaippoja.
Mä nukahdin eilen kuumeessa, ja yhtäkkiä wäpsähdän siihen, että mun edessä on maitokäärme.
Untahan se oli, mutta huh huh.
Närästystä, laihduttaminen auttaa.
Paniikkihäiriö, höpölääke auttaa.