Pystyn syömään minkä tahansa aterian ilman juomaa, miksi jotkut eivät saa alas edes pientä lounasta ilman kahta lasia juotavaa?
Kommentit (134)
Kyylä kunnon aterian kruunaa se hyvin valittu hyvä juoma! Viinit ja oluet aterian mukaan! Kahvi, avec, jälkiruokaviini
Vierailija kirjoitti:
Täällä oikeesti jengi ihan erektiossa sönköttää, miten yli-ihminen sitä on kun ei juo ruuan kanssa. Ja toiset samanlaiset rinkir*nkkaa ympärillä.
Suomessa ihmset ja eipä oikein muuallakaan enää ihmetytä. Tätä se on ja tulee olemaan kun kansaa koijataan silmiin ja persuksiin. Sekoaahan siinä.
Mitä vähemmän välittää idiooteista, sitä paremmin voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään juo ruokailun yhteydessä mitään.
Eikä pitäisikään juoda.Jahas ja miksei? Jos syöt pelkästään lihot. Nesteytys pitää hoikkana. Eli kannattaisi juoda vettä jo ihan senkin vuoksi. Ihmenhän on suurimmaksi osaksi vettä. Ruuatta ihminen pysyy pitkään elossa muttei ilman vettä. Että mikäköhän tämän järkeilyn taustalla on??
"Juominen ei kuulu aterialle
Juo aterioiden välillä: puoli tuntia ennen ateriaa tai sitten pari tuntia ruokailun jälkeen. Liika neste laimentaa hyödyllisten suolahappojen toimintaa ja häiritsee ruoansulatusta. Ruoka tulee myös pureskeltua hyvin, kun sitä ei huuhtele hätäisesti alas".
Oletko juuri käynyt yläasteen kun sössötät täällä asioita, mitä lapsetkin tietävät? Itse ainakin teen päivittäin paljon muutakin, mikä ei ole elimistölle optimaalista. Esim nyt tuijotan tätä puhelinta.
Sjögren, astma, kortison. Suu on kuiva ku beduiinin sandaali 😋
Jos juomatta syöminen tekee onnelliseksi, aloitan harjoittelun heti. Ei vaan ole tullut ennen mieleen, että näiden asioiden välillä on yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole paljon matkustellut lentämällä näemmä.
Olen tai en, mitä se kuuluu sulle😇
Jos olisit niin tietäisit ettei turvatarkastuksesta mennä läpi omilla vesipulloilla.
Ihme näsäilijä.
Koska sä oot viimeksi lentänyt? Nykyisistä turvatarkastuslaitteista mennään läpi myös vesipullon kanssa. Käsimatkatavaroita ei tarvi edes purkaa laatikkoon, riittää kun laukku menee masiinan läpi. Joskus saattaa vielä olla käytössä vanha laite, mutta uudesta mä olen mennyt viimeiset kuukaudet.
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää vaan, mut mua jotenki vaan niin ärsyttää ku mun mies juo aina heti perään ku vähänkää syö jotain 😂 Haukkaa leivästä palan, heti juo perään. Haukkaa toisen palan, juomista taas perään. Syö haarukallisen ruokaa, juomista perään. Toinen haarukallinen ja taas kulaus perään. 😅
En vaan tajua miten aikunen ihminen ei osaa edes yhtä leipäpalaa pureskella ja nielasta ilman että sinne suuhun pitää samalla ahdata sitä juomistaki 🤦
Lasketko miehesi suupalat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä tuollaista saa vähän ihmetelläkin, ainakin itse niin teen.
Itse juon ehkä puoli lasia vettä ruoan kanssa. Muutenkaan en paljoa juo. 2 mukia kahvia päivässä, ja sit tuon puol lasia vettä kahdesti päivässä. Kesällä vähän enemmän jos on kuuma. En kärsi nestehukasta enkä ole janoinen. Näin on ollut aina. Jos juon enemmän, juoksen vessassa puolen tunnin välein, eli ei imeydy eikä elimistöni sitä tarvitse.
Luuletko, että veden tehtävä on vain imeytyä elimistöön 😂
Itse kärsin ainakin kuivasta suusta (vaikka juon tarpeeksi). Voit kokeilla vaikka semmoista, että hengität pidempään suun kautta ja sitten yrität syödä jotakin kuivaa.
Sylkirauhasten toimintahäiriö/sairaus. Minkäs teet. Kosteampi ruoka menee, mutta kuivan kanssa on pakko juoda. Jännää, että sekin voi ärsyttää jotain.
Laittakaa nyt poistoon!
Ei tämmöiselle 💩kannata antaa mitään ääntä...
Meilläkään ei lapsuudenperheessä juuri juotu. Äiti kertoi tarinaa tutustaan, joka oli alkanut terveysmielessä juoda vettä ja sen johdosta mahanahka oli venynyt eikä enää palautunut. Ehkä hän pelkäsi samaa.
Peruskouluaikana pyörtyilin usein ja päivystyksestä todettiin aina, että kuiva tyttö, pitäisi juoda. Juomattomuuteen oli kotona oppinut ja muistan, etten käynyt koskaan koulupäivän aikana vessassa. Ihmettelin, kun monet kävivät.
Nykyisin juon vettä ehkä liiaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää vaan, mut mua jotenki vaan niin ärsyttää ku mun mies juo aina heti perään ku vähänkää syö jotain 😂 Haukkaa leivästä palan, heti juo perään. Haukkaa toisen palan, juomista taas perään. Syö haarukallisen ruokaa, juomista perään. Toinen haarukallinen ja taas kulaus perään. 😅
En vaan tajua miten aikunen ihminen ei osaa edes yhtä leipäpalaa pureskella ja nielasta ilman että sinne suuhun pitää samalla ahdata sitä juomistaki 🤦
Niin. tässä on malliesimerkki vauvasuisesta mieslapsesta.
Anteeksi arvosteluni, miehesi on varmasti oikein kelpo mies ja rakastaa sinua, mutta vauvavaihe on jäänyt päälle.
Kyllä mä sanoisin, että tässä ketjussa se olet sinä lutkutuspuheinesi, kenestä Freud kiinnostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Oisko heillä nestehukka?
Isäni oli janoinen ja tahtoi aina ison lasin vettä. Äitini mielestä janoon piti riittää aina puolentoista desin lasillinen vettä. Muu oli jotenkin tyyliin ei nyt syntiä, mutta jotain vikaa kuitenkin. Pitkään minulla oli nuorena virtsatientulehduksia, kunnes opin juomaan vessassa hanasta kourasta vettä kunnes tuntui hyvältä.
Itse syön nykyään minkä vaan ihmepillerin noin vaan ilman mitään apuja, mutta äitini ei pysty, kun ei pysty nielemään, kakoo, kakoo, jää kurkkuun kiinni, kuivaa niin. No juo nyt vettä. Ei... tai jos nyt sitten puolikkaan siitä pikkulasista, ettei nyt sentään ahnehdi. Siis vettä j...alauta s...ana.
Kaikenlaista erikoista mielisairautta sitä on. Ymmärtäisin jos kyse olisi kirkkaasta viinasta, mutta että vettä pitää säännöstellä. Otan osaa. Äitini meni kimppaan narsistin kanssa ja YH-isäni oli siivoushullu. Siis sellainen että ei ole ihan tervettä ja rajoitti lasten elämistä. Myöhemmin selvisi että hänen äitinsä oli ihan samanlainen. Vaihtoi sunnuntaiksi muun muassa pyhäverhot ja matot. Ei nyt ihan tervettä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en hörpi pitkin päivää vesipullosta niinkuin jotkut työkaverit. Lounaalla kylläkin juon aina 2 lasillista vettä.
Tottumuskysymys.
Ai että tätä ketjua lukiessa herää ihan massiivinen kunnioitus. Housuissani suorastaan pullottaa, kun näen miten mahtavia ominaisuuksia sinulla on! Et hörpi pitkin päivää, aaaahhh, mä pyörryn!
Veden tarpeessa on kyllä ihmisissä hämmästyttäviä eroja. Itse en selviäisi autiomaassa varmaan tuntiakaan, juon paljon vettä ja janottaa "koko ajan". Toiset taas ovat näitä kuivan kesän oravia, jotka eivät juo ruoan kanssa, eivätkä paljon muutenkaan vettä ja joutuvat lähes pakottamaan itsensä juomaan.
Minuakin kiinnostaa, mikä tämän eron aiheuttaa.
Juoma uppoo paremmin kun syö samalla
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta ihmiset tunteekin ylpeyttä.
Juu nyt on kova. Viisi sivua jo tätä aihetta käsitelty.
Juu sen huomaa että ongelmia on