Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee kuvitelma, että työttömien suurin ongelma olisi tekemisen puute?

Vierailija
20.04.2023 |

"Työttömiä pitää aktivoida."
Mistä tulee kuvitelma, että pitkäaikais- ja toistuvaistyöttömien suurin ongelma olisi tekemisen puute?
Kyllä meillä tekemistä on, mutta ei sellaista tekemistä, josta joku olisi valmis maksamaan käypää palkkaa.

On toki työttömiä, jotka kärsivät tekemisen puutteesta, mutta se menee useimmilla ohi, jos työttömyys jatkuu pidempään, tai on toistuvaa, koska ihmisellä on taipumus keksiä tekemistä itselleen.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kuitenkaan huolissaan pelkkää yötyötä tai esim. kuppilassa tyyliin 18-04.30 tekevien rytmistä Eikä lukuisten yksin työtä tekevien sosiaalisista kontakteista. Esim. itse ole tänään nähnyt töissä kahta ihmistä koko päivänä. Olen pienen suunnittelutoimiston ainoa työntekijä ja tänään on oli poikkeus, että kävi yhteistyökumppani paikalla. Usein meillä käy vain joku urakoitsija ovella tuomassa tai hakemassa jotain. Olen lukuisia päiviä täysin yksin. Ketään ei kiinnosta minun sosiaalisten kontaktien puute. Tai kun tein toiminimellä töitä yksin kotona ilman työaikoja. Miksei kukaan ollut huolissaan? 

Siis en tänään nähnyt kuin kahta ihmistä ja se on enemmän kuin yleensä. Pomo on paikalla jos on ja sitten käy muita jos käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla