Työkkäri ehdotti että vaihdan vakityön 1kk määräaikaiseen, mitä hittoa??
Ihan tosissaan sieltä akka soittaa ja meinaa, että vaihtaisin nykyisen vakityön 25-30h/vk 1kk määräaikaiseen työsuhteeseen, jossa täydet tunnit. Siis mitä koulutettuja apinoita sielä työkkärissä työskentelee, vai saako kenties sielä tehdä töitä kännissä? Muita selityksiä en tuolle aivopierulle keksi.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joku työkkäristä soittaisi sinulle jos olet jo töissä?
Osa-aikalaiset ovat velvoitettuja hakemaan kokoaikatöitä.
Eikä ole, elleivät itse ilmoittaudu työnhakijoiksi ja nosta päivärahaa. Jos nostaa työkkärin rahaa niin tottakai pitää myös hakea niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joku työkkäristä soittaisi sinulle jos olet jo töissä?
Osa-aikalaiset ovat velvoitettuja hakemaan kokoaikatöitä.
Eikä ole, elleivät itse ilmoittaudu työnhakijoiksi ja nosta päivärahaa. Jos nostaa työkkärin rahaa niin tottakai pitää myös hakea niitä töitä.
Miten työkkäri heille soittaisikaan, jos eivät ole ilmoittautuneet työnhakijoiksi ja tuo vastaamasi viesti oli kommentti nimenomaan soittotilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä saisin työn joka kestää 1kk,en kyllä paljoa töitä tekis, kun tiedän et kohta loppuu kuiten. Sit voi antaa kenkää ja ettiä työntekijän 3 viikoksi. Haetaan melkein 3 viikkoa, kukaan ei ota töitä ja keikkalainen pariksi päiväksi.
Minä olen tehnyt kerran tuollaisen kuukauden (tai no 7vk) pätkän ja kun tein työni hyvin, sain sieltä suosittelijan jonka kehujen perusteella sain nykyisen vakkarityöni. Kannattaa oikeasti miettiä miten työnsä tekee.
Tarkoitus on saada sinulle karenssi jos et hae tuota työtä. Näin tukiasi leikataan. Hyvinvoinnilla ei ole merkitystä, pääasia että tilastot paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin noin 20v sitten Staffpointin listoilla kun etsin uutta työpaikkaa. Heille olin ilmoittanut että olen parhaillaan myymäläpäällikkönä vakituisena. Tarjosivat minulle myös osa-aikaista kesätyötä myyjänä samalta alalta. Kuulemma sopisi minulle tosi hyvin se työ, tyttö sanoi puhelimessa. Kysyin että oletko tosissasi että vaihtaisin kokoaikaisen vakituisen työn kuukauden pätkään ja vielä myymäläpäälliköstä myyjäharjoittelijaksi? Hihitteli vain luurin toisessa päässä. Sen koommin en siihen puljuun ole ollut yhteydessä. Itse asiassa sain paremman paikan ja vaihdoin yritykseen jossa käytettiin paljon Staffpointin listoilla olevia kesätuuraajina. Sain esimiehen vakuutettua miten järjettömän kallista se on ja heistä luovuttiin. Kyseessä on ketju jolla paljon myymälöitä ympäri Suomea. Mahtoi tulla kalliiksi.
Halvempiahan ne on Staffpointin kautta kuin suoraa palkattuina, sun ei esimiehellä nähtävästi ollut mitään budjettivastuita.
Halvempia? Jos työtunnista laskuttivat 200€/h?? Ei taatusti ole halvempia kun tuntipalkka oli jotain 10€ paikkeilla (luonnollisesti sivukulut päälle). Kaksi kuukautta oli kesätyöntekijän pesti maksimissaan.
Ja esimies itse totesi että järkyttävän kallista pitää noita staffilaisia tuuraamassa lomia ja saikkuja. Ei ollut yrityksellä enää varaa heihin.
Vierailija kirjoitti:
Tee hallintokantelu.
Tämä. Jos tarina on tosi niin virkailija on tehnyt jäätävän virheen.
Miksi ihmeessä olet työkkärin listoilla? Teet käytännössä täydet tunnit ja silti haluat olla työnhakijana, ei nyt ihan tule ymmärrystä tälle. Koska jos jonain kuukautena tunteja onkin se 20 ja haluat soviteltua etuutta, niin et sitä saa, koska olet ilmoittanut olevasi kokoaikatöissä.