Työkkäri ehdotti että vaihdan vakityön 1kk määräaikaiseen, mitä hittoa??
Ihan tosissaan sieltä akka soittaa ja meinaa, että vaihtaisin nykyisen vakityön 25-30h/vk 1kk määräaikaiseen työsuhteeseen, jossa täydet tunnit. Siis mitä koulutettuja apinoita sielä työkkärissä työskentelee, vai saako kenties sielä tehdä töitä kännissä? Muita selityksiä en tuolle aivopierulle keksi.
Kommentit (67)
Itse teen myös osaaikaista ja saan soviteltua päivärahaa. Minulla on nollasopimus ja se on parasta mitä voi olla. Tulot ovat lähes samat kuin kokoaikatyössä olisi, töitä ehkä pari päivää viikossa toisinaan ei mitään muutamaan kuukauteen. Stressiä ei ole, voimia ja aikaa tehdä kaikkea kivaa. En ymmärrä miten kokoaika työtä jaksavat tai ehtivät elämään.
Minun pitää hakea kerran kolmessa kuukaudessa töitä jostain, mutta teen niin huonon hakemuksen etten pääse muualle. Olen 50v .
Kuka edes etsii 1kk määräaikaisia työntekijöitä? Joku firma, joka ei keikkalaisia osaa palkata?
Ennakoivat Kokoomuksen pääministerikautta 😃 Siellä on työkkärin oikeistolaisilla virkasedillä ja tädeillä ilo pinnassa, kun nyt pääsevät rankaisee kunnolla osatyöllistettyjä ja työttömiä siitä, ettei kaikille riitä täysipäiväisesti töitä.
Olin noin 20v sitten Staffpointin listoilla kun etsin uutta työpaikkaa. Heille olin ilmoittanut että olen parhaillaan myymäläpäällikkönä vakituisena. Tarjosivat minulle myös osa-aikaista kesätyötä myyjänä samalta alalta. Kuulemma sopisi minulle tosi hyvin se työ, tyttö sanoi puhelimessa. Kysyin että oletko tosissasi että vaihtaisin kokoaikaisen vakituisen työn kuukauden pätkään ja vielä myymäläpäälliköstä myyjäharjoittelijaksi? Hihitteli vain luurin toisessa päässä. Sen koommin en siihen puljuun ole ollut yhteydessä. Itse asiassa sain paremman paikan ja vaihdoin yritykseen jossa käytettiin paljon Staffpointin listoilla olevia kesätuuraajina. Sain esimiehen vakuutettua miten järjettömän kallista se on ja heistä luovuttiin. Kyseessä on ketju jolla paljon myymälöitä ympäri Suomea. Mahtoi tulla kalliiksi.
Mitä työkkäristä sanottiin, kun todennäköisesti kieltäydyit?
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes etsii 1kk määräaikaisia työntekijöitä? Joku firma, joka ei keikkalaisia osaa palkata?
Varmaan jonkun vakkarin kesäloman lomitus..
Jos mä saisin työn joka kestää 1kk,en kyllä paljoa töitä tekis, kun tiedän et kohta loppuu kuiten. Sit voi antaa kenkää ja ettiä työntekijän 3 viikoksi. Haetaan melkein 3 viikkoa, kukaan ei ota töitä ja keikkalainen pariksi päiväksi.
Minulle Kelasta suositeltiin, että lopettaisin työni ja jäisin työttömäksi. Sanoin, että sittenhän saisin karenssia, ja sieltä vastattiin: "Se ei ole totta." En kuitenkaan lopettanut. Myöhemmin juttelin taas jonkun Kelan virkailijan kanssa samasta aiheesta, ja hän sanoi, että saisin karenssia jos lopettaisin työt. En ole varma kumpi piti paikkansa. Olen edelleen samassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet?
Yrittävät, että lopetat osa-aikaisen, menet kuukaudeksi kokoaikaiseen ja sitten kuukauden jälleen voivat lätkäistä sulle 3 kuukauden karenssin siitä alkaen, kun lopetit osa-aikaisen ja tadaa saadaan säästettyä kahden kuukauden, kun sulle ei tarvitse maksaa työttömyystukea.
Käsittääkseni osa-aikaisen työn jättämisestä ei seuraa karenssia, joten heillä on hieman vallankäyttö ongelmiakin tuollaisen lain ulkopuolella toimivan vallattoman kapinallisen kanssa joka ei alistu systeemille.
Siitähän tässä on kyse, vallankäytöstä. Lait voi sanoa mitä vain, mutta tyypit tekevät mitä lystäävät, koska mitään seurauksia heille ei ole tai niitä ei tule ainakaan aikoihin, koska käsittelyt kestävät ties kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen myös osaaikaista ja saan soviteltua päivärahaa. Minulla on nollasopimus ja se on parasta mitä voi olla. Tulot ovat lähes samat kuin kokoaikatyössä olisi, töitä ehkä pari päivää viikossa toisinaan ei mitään muutamaan kuukauteen. Stressiä ei ole, voimia ja aikaa tehdä kaikkea kivaa. En ymmärrä miten kokoaika työtä jaksavat tai ehtivät elämään.
Minun pitää hakea kerran kolmessa kuukaudessa töitä jostain, mutta teen niin huonon hakemuksen etten pääse muualle. Olen 50v .
Heh, sinä voit tehdä ihan normaalin hakemuksen. Ikäsi estää työllistymisen hyvin tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Noniin kertokaapa työkkärin tädit nyt, mikä järki tässä yllä kuvatussa ehdotuksessa on?
Laki ja asiakkaiden omat toiveet. Jos ap on laittanut, että on valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä, niin sitten ap:lle pitää sitä tarjota. Hän on muuten koska tahansa oikeutettu ilmoittamaan, että kokoaikatyö ei kiinnosta ja asia ratkeaa sillä, omalla aktiivisuudella!
Vierailija kirjoitti:
Mitä työkkäristä sanottiin, kun todennäköisesti kieltäydyit?
Että ei sitten mahda mitään jos ei nykyisessä työssä ole sen vertaa joustovaraa.🤣 Olisi pitänyt vastata että mene itse sinne kuukauden työpätkälle jos kerran nykyisen voi tosta noin vaan lopettaa kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin noin 20v sitten Staffpointin listoilla kun etsin uutta työpaikkaa. Heille olin ilmoittanut että olen parhaillaan myymäläpäällikkönä vakituisena. Tarjosivat minulle myös osa-aikaista kesätyötä myyjänä samalta alalta. Kuulemma sopisi minulle tosi hyvin se työ, tyttö sanoi puhelimessa. Kysyin että oletko tosissasi että vaihtaisin kokoaikaisen vakituisen työn kuukauden pätkään ja vielä myymäläpäälliköstä myyjäharjoittelijaksi? Hihitteli vain luurin toisessa päässä. Sen koommin en siihen puljuun ole ollut yhteydessä. Itse asiassa sain paremman paikan ja vaihdoin yritykseen jossa käytettiin paljon Staffpointin listoilla olevia kesätuuraajina. Sain esimiehen vakuutettua miten järjettömän kallista se on ja heistä luovuttiin. Kyseessä on ketju jolla paljon myymälöitä ympäri Suomea. Mahtoi tulla kalliiksi.
Halvempiahan ne on Staffpointin kautta kuin suoraa palkattuina, sun ei esimiehellä nähtävästi ollut mitään budjettivastuita.
Vierailija kirjoitti:
Noniin kertokaapa työkkärin tädit nyt, mikä järki tässä yllä kuvatussa ehdotuksessa on?
Niiltä puuttuu kokonaisnäkemys sun asioista.
Sittenhän sillä virkailijalla on kuukauden päästä vielä vaikeampi asiakas kun ei ole enää edes osa-aikatyössä vaan kokonaan työtön.
Siis onko sulla rasti ruudussa "haen kokoaikatyötä"? Jos on, niin äkkiä nappaa se pois, tuon rastin takia ne joutuu tarjoamaan sulle yli 2 vko kestäviä kokoaikaisia työsuhteita. Kun olet ilmoittanut, että kokoaikatyöt ei kiinnosta, niin saat olla ihan rauhassa.
Taisi olla viimeksi 80-luvulla kun työkkäristä on tarjottu töitä sellaiselle joka on jo töissä. Juttu on paska provo.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla rasti ruudussa "haen kokoaikatyötä"? Jos on, niin äkkiä nappaa se pois, tuon rastin takia ne joutuu tarjoamaan sulle yli 2 vko kestäviä kokoaikaisia työsuhteita. Kun olet ilmoittanut, että kokoaikatyöt ei kiinnosta, niin saat olla ihan rauhassa.
Saako soviteltua silti?
Itse olin täysillä työtunneilla pitkään määräaikaisessa ja koulutustani vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä ja ällistyin, kun olisi silti pitänyt samaan aikaan etsiä pysyvää työtä, vaikka en varmasti olisi löytänyt yhtä hyväpalkkaista työtä. Onneksi silloin ei vielä tarvinnut raportoida joka kuukausi hakemistaan työpaikoista, en hakenut veetu yhtään työtä koska mikään paikka ei olisi ollut yhtä hyväpalkkainen. Eli täyden työpäivän jälkeen olisi vielä pitänyt etsiä työtä! Vaikka kaikki muut työt olivat huonopalkkaisempia. Umpihullua TE toimiston touhua.
Käsittääkseni osa-aikaisen työn jättämisestä ei seuraa karenssia, joten heillä on hieman vallankäyttö ongelmiakin tuollaisen lain ulkopuolella toimivan vallattoman kapinallisen kanssa joka ei alistu systeemille.