Työkkäri ehdotti että vaihdan vakityön 1kk määräaikaiseen, mitä hittoa??
Ihan tosissaan sieltä akka soittaa ja meinaa, että vaihtaisin nykyisen vakityön 25-30h/vk 1kk määräaikaiseen työsuhteeseen, jossa täydet tunnit. Siis mitä koulutettuja apinoita sielä työkkärissä työskentelee, vai saako kenties sielä tehdä töitä kännissä? Muita selityksiä en tuolle aivopierulle keksi.
Kommentit (67)
Eli haluat käydä vain osa-aikatyössä ja "laskuttaa" Kelaa?
Mistäs tiedät vaikka tästä vakityöstä saisit ihan vakipaikan tuon määräaikaisuuden jälkeen?
Ehkä työnantaja testaa työnhakijoita tällä tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joku työkkäristä soittaisi sinulle jos olet jo töissä?
Osa-aikatyöltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin täysillä työtunneilla pitkään määräaikaisessa ja koulutustani vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä ja ällistyin, kun olisi silti pitänyt samaan aikaan etsiä pysyvää työtä, vaikka en varmasti olisi löytänyt yhtä hyväpalkkaista työtä. Onneksi silloin ei vielä tarvinnut raportoida joka kuukausi hakemistaan työpaikoista, en hakenut veetu yhtään työtä koska mikään paikka ei olisi ollut yhtä hyväpalkkainen. Eli täyden työpäivän jälkeen olisi vielä pitänyt etsiä työtä! Vaikka kaikki muut työt olivat huonopalkkaisempia. Umpihullua TE toimiston touhua.
Miksi olit työnhakijana työkkärissä, jos sinulla oli määräaikainen työsuhde täysillä tunneilla? Eihän siinä ole mitään järkeä, et ainakaan etuuden takia tuota tehnyt. Me muut emme ole kokoaikatyössä ollessamme työkkärin asiakkaita kuin poikkeustapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Noniin kertokaapa työkkärin tädit nyt, mikä järki tässä yllä kuvatussa ehdotuksessa on?
Kokoaikatyön vastaanottamishalukkuus on edellytys etuuden saamiselle. Jos ei halua kokoaikatyötä, ei tarvitse soviteltua etuutta. Se järki tuossa ehdotuksessa on eli itsevalittu osa-aikatyö ei mahdollista edes osittaista työttömyysetuuden maksamista.
Ei tietenkään saa soviteltua päivärahaa, jos poistaa täpän kohdasta "haen kokoaikatyötä"
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla rasti ruudussa "haen kokoaikatyötä"? Jos on, niin äkkiä nappaa se pois, tuon rastin takia ne joutuu tarjoamaan sulle yli 2 vko kestäviä kokoaikaisia työsuhteita. Kun olet ilmoittanut, että kokoaikatyöt ei kiinnosta, niin saat olla ihan rauhassa.
Ei tule soviteltua päivärahaa jos kieltäytyy kokoaikatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa soviteltua päivärahaa, jos poistaa täpän kohdasta "haen kokoaikatyötä"
Ja ap:han ei hae kokoaikatyötä, joten rasti pois.
Älä viitsi jauhaa paskaa, tällaista ei kukaan ole sinulle ehdottanut. Miten pimeä se sinun "vinttisi" oikein on, nyt kipin kapin läpivalaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on avohoitopotilas kertomuksineen, eli skippaa koko homma, heille tulee usein hallusinaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ne soitti minulle, vaikka olin ollut jo 4 vuotta eläkkeellä ja vuoden sitä ennen sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet?
Yrittävät, että lopetat osa-aikaisen, menet kuukaudeksi kokoaikaiseen ja sitten kuukauden jälleen voivat lätkäistä sulle 3 kuukauden karenssin siitä alkaen, kun lopetit osa-aikaisen ja tadaa saadaan säästettyä kahden kuukauden, kun sulle ei tarvitse maksaa työttömyystukea.
Käsittääkseni osa-aikaisen työn jättämisestä ei seuraa karenssia, joten heillä on hieman vallankäyttö ongelmiakin tuollaisen lain ulkopuolella toimivan vallattoman kapinallisen kanssa joka ei alistu systeemille.
Kyllä seuraa karenssia jos lopettaa osa-aikaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin täysillä työtunneilla pitkään määräaikaisessa ja koulutustani vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä ja ällistyin, kun olisi silti pitänyt samaan aikaan etsiä pysyvää työtä, vaikka en varmasti olisi löytänyt yhtä hyväpalkkaista työtä. Onneksi silloin ei vielä tarvinnut raportoida joka kuukausi hakemistaan työpaikoista, en hakenut veetu yhtään työtä koska mikään paikka ei olisi ollut yhtä hyväpalkkainen. Eli täyden työpäivän jälkeen olisi vielä pitänyt etsiä työtä! Vaikka kaikki muut työt olivat huonopalkkaisempia. Umpihullua TE toimiston touhua.
Nyt en ihan ymmärrä mitä henkilö joka on pitkään täysillä tunneilla edes roikkuu te:n listoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikalaiset ovat velvoitettuja hakemaan kokoaikatöitä.
No ei aina ole näinkään. Kauppoihinhan ei saa muuta kuin osa-aika soppareita, itsellänikin vain 20 h/ vko, mutta käytännössä tunteja on kuitenkin viikottain 30-37,5. Kerroin tämän työkkäriin ja mulle merkattiin sinne, että teen kokoaikatyötä, vaikka en tee. Olen edelleen työkkärin listoilla (en hae tukia huom), mutta en velvoitettu hakemaan muita töitä.
Työttömyystukea saadakseen pitää hakea ja olla valmis ottamaan kokoaikatöitä, vaikka olisitkin osa-aikaisena jossain. Ihan protokollan mukaan mennään. Jos et hae niin se voidaan katsoa työstä kieltäytymiseksi ja karenssia pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ne soitti minulle, vaikka olin ollut jo 4 vuotta eläkkeellä ja vuoden sitä ennen sairaslomalla.
Olitko mahdollisesti unohtaa päivittää statuksesi työkkärin suuntaan? Kyllä sinne on asiallista ilmoittaa, jos päättää työnhakunsa syystä tai toisesta. Eiväthän he voi siellä tietää, että joku on jäänyt eläkkeelle tai vaikka kuollut, jos heille ei ilmoiteta asianmukaisesti.
Koulutettuja apinoita, todella. Niitähän siellä työskentelee. Korkeakoulututkinto on vaatimuksena paikan saamiseksi. TE- toimistovirkailijan tutkintoa ei ole erikseen olemassa, joten papereita voi käsitellä ihan minkä vaan tutkinnon suorittanut. Suurin ongelma ei kuitenkaan löydy työntekijöistä. Koko systeemi on täysi susi. Jokainen hallitus haluaa jättää oman puumerkkinsä työttömyyden hoitoon, joten laaditaan uusi laki asian tiimoilta. Kaikki vanhat lait ovat myös voimassa, joten tuloksena on helvetillinen himmeli, josta kukaan ei enää ota selvää. Parempi olisi hajottaa koko rakenne, ja lähteä alusta liikkeelle, hyvin yksinkertaisin askelmerkein. Oikeasti olisi aika miettiä perustuloa, jonka päälle saisi ansaita rahaa, menettämättä perustuloa. Sama perustulo niin työttömälle, opiskelijalle kuin hoitovapaata viettävällekin. Vapautuisi työvoimaa TE-palveluista oikeasti auttamaan ihmisiä työllistymään.
Koitin päästä kuntouttavaan mutta sinne ei huolita kuin mielenterveys potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Olit siis täysillä tunneilla, etkä siis olisi saanut senttiäkään soviteltua päivärahaa. Eihän ne sinua mihinkään pakottaa voi, jos et kerran edes saanut minkäänlaista työttömyystukea.
Minkä ihmeen kumman takia sinä työkkärin listoilla ylipäätään roikuit, jos kerran sinulla oli pitkäaikainen kokopäivätyö?
Voihan töitä hakea ihan itse jos haluaa samalla parempaa paikkaa etsiä. Työkkäristä niitä parempia paikkoja tuskin tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Koulutettuja apinoita, todella. Niitähän siellä työskentelee. Korkeakoulututkinto on vaatimuksena paikan saamiseksi. TE- toimistovirkailijan tutkintoa ei ole erikseen olemassa, joten papereita voi käsitellä ihan minkä vaan tutkinnon suorittanut. Suurin ongelma ei kuitenkaan löydy työntekijöistä. Koko systeemi on täysi susi. Jokainen hallitus haluaa jättää oman puumerkkinsä työttömyyden hoitoon, joten laaditaan uusi laki asian tiimoilta. Kaikki vanhat lait ovat myös voimassa, joten tuloksena on helvetillinen himmeli, josta kukaan ei enää ota selvää. Parempi olisi hajottaa koko rakenne, ja lähteä alusta liikkeelle, hyvin yksinkertaisin askelmerkein. Oikeasti olisi aika miettiä perustuloa, jonka päälle saisi ansaita rahaa, menettämättä perustuloa. Sama perustulo niin työttömälle, opiskelijalle kuin hoitovapaata viettävällekin. Vapautuisi työvoimaa TE-palveluista oikeasti auttamaan ihmisiä työllistymään.
Hyvä idea. Perustulo olisi 300 e/kk ja sen lisäksi voisi hakea valtion takaamaa lainaa. Perustulon lisäksi ei olisi muita tukia eli ei asumis- eikä toimeentulotukea, sairaille/invalideille toki omat tukensa. Perustulo verotettaisiin kokonaan pois, jos tienaisi kuukaudessa yli 600 e.
No ei tietenkään saa, mutta sehän se on ap:n juttu, ei ole mitään tarvetta kokoaikatyölle, kun jo on tarpeeksi tunteja muutenkin. Kieltäytyminen kokoaikatyöstä aiheuttaa karenssin.