Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: BB-Ninon sepelvaltiomotautia hoidettiin paniikkihäiriönä, masennuksena ja ahdistuksena

Vierailija
20.04.2023 |

Oikeuslääkäri sanoi meille, että Nino olisi voinut pelastua, jos joku olisi ymmärtänyt tehdä hänelle varjoainekuvauksen. Mutta häntä hoidettiin mielenterveyspotilaana, eikä hän saanut apua, vaikka koetti sitä saada, Anita-äiti kertoo
Hermas soitti useaan otteeseen itselleen ambulanssin, mutta äidin mukaan häntä ei otettu aina edes kyytiin.
Hänen kuolinsyykseen on varmistunut sepelvaltimotauti, jonka aiheuttamaan sairaskohtaukseen Hermas kuoli.

Ei juma tätä suomalaisen sairaanhoidon tasoa!!! Kaikki sairaudet yritetään hoitaa masennus ja psykoosilääkkeillä. Tk-lääkärit on kyllä äärimmäisen surkeita.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän varsin hyvin miksi häntä ei osattu ottaa vakavasti.

Pitäisi keskittyä niihin oireisiin eikä pärstäkertoimeen ja muiden lääkäreiden kirjaamiin satuihin.

Oireet ovat aina epämääräiset. Sen vuoksi sepelvaltimotautiin kuolee niin moni terveydestään välinpitämätön

Vierailija
42/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Aurora ei ottanut läheistäni sisään, vaikka tuotiin sinne suoraan im-yrityksestä. Ei kuulemma enää tee itselleen mitään, joten tarvetta hoitoonkaan ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi keskittyä niihin oireisiin eikä pärstäkertoimeen ja muiden lääkäreiden kirjaamiin satuihin.

Tämä.

Kenties itsepalvelukassojen sijaan pitäisi saadakin itsepalvelulääkärit. Olisi 24/7 palvelua tarjoava robotti jolle potilas kertoo oireensa (tai valikoi valikosta sopivat) ja sitten näiden perusteella robotti ohjaa suoraan jatkotutkimuksiin. Ja tälle robotille ei syötettäisi missään vaiheessa mitään aiempia diagnooseja vaan se ohjaisi oikeaan jatkohoitoon nimenomaan niiden sen hetkisten oireiden perusteella ja ilman mitään ennakkoluuloja. Näin jäisi se 9/10 täysin hyödytön terveyskeskuslääkärin tapaaminen pois. 

Se kun ei tee heti mitään vaan ensin pitää seurata 3kk tapahtuuko muutosta ja syödä buranaa ja vasta sitten voidaan alkaa harkitsemaan, että josko tarvitsisi ihan tutkiakin oireiden syytä.

Ilmeisesti se ei riittää seurannaksi minkä aikaa potilas on ensin itse kuulostellut oireitaan että tämä menee varmasti ohi viikossa/kahdessa. Tuon jälkeen sitten on vielä odotellut sen muutaman viikon, että se varattu aika lääkärille vihdoin koittaa eikä oireet ainakaan ole parantuneet, mutta silti sillä lääkärillä on ensimmäisenä mielessä että tilanne pitää alkaa seuraamaan. Sitähän on jo potilas itse seurannut viikkoja ja jos ne oireet olisi kadonneet ajan kanssa niin eihän se potilas edes lääkärin vastaanotolla olisi..

Vierailija
44/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin työkkärissä ja virkailija sanoi ja kirjoitti lausunnon että olen ollut työtön pitkään joten olen masentunut, sairas ja työkyvytön. Kysyin onko sillä lääkärin koulutus jotta se voi antaa lääkärin lausunnon minun terveydestäni. Haastoin myös virkkailijan oikeuteen ja oikeudessa todettiin ettei työkkärin virkailija voi sanoa sellaista. Se tuomittiin virkavirheestä ja sain 2500 euroa korvauksia.

Vierailija
45/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sairaanhoito on just tätä tasoa. Koettu on. Me ollaan täysin osaamattomien puoskareiden käsissä jotka ei jaksa tehdä töitään ja joka asiaan tuputetaan psyykettä syyksi.

Hoitajien aika menee vaan omaan napaan tuijottaessa, valittaessa ja vaatiessa.

Vierailija
46/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun potilas valittaa puristusta rinnassa/ahdistusta/hengitysvaikeutta tms oireita otan aina sydänfilmin vaikka potilas itsekin epäilisi oireita psyykkisiksi. Samoin mittaan verenpaineen ja tunnustelen sykkeen ranteesta. Parempi katsoa kuin katua. Tosin työskentelen somatiikan osastolla, en psykiatrialla.

En sit tiedä onko Auroran osastoilla käytössä ekg-laitetta, sillähän sen olis nopeasti tarkastanut miltä sydämen sähköinen toiminta näyttää. Aikanaan kun oli akuuttipsykiatrian osastolla harjoittelemassa, siellä oli kyllä ekg-laite, verenpainemittari ja täysi elvytysvälineistö.

T: Sh

Vierailija
47/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi piikkikuolema. Surullista...

Oletko olevinaan hauska?

Mistä tiedät mitä piikkejä siellä hullujenhuoneella annettiin?

Vierailija
48/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle osui kerran hyvä psykiatri, joka määräsi sydänfilmiin kun valitin ahdistusta rinnassa (tiesin itse että oli psyykkistä). Mutta liian usein tapahtuu tuollaista, että ei suhtauduta vakavasti fyysisiin oireisiin. Törkeää ja rikollista.

Silloin kun minut alettiin ottaa tosissaan psykan puolella, määrättiin minut myös verikokeisiin ja sydänfilmiin. Eikä se jäänyt siihen, vaan sama tehtiin ruutinilla seuraavana vuonna, ja sitä seuraavana.

Sen sijaan terveydenhoidon puolella en saanut lähetettä nieluviljelyyn, eikä vastaanotolla otettu edes tulehdusarvoja. En nähnyt lääkäriä ollenkaan, vaan hoitaja päätti että kuvittelen oireeni vakavemmiksi. Meni viikko oireiden vain pahennuttua, ja sitten menin yksityiselle. Nieluviljely, todettiin angiina ja sain antibioottikuurin ja paranin (tähän yhteen antibioottikuuriin loppui noin puolen vuoden on/off flunssa ja muu kipuilu).

Sitten vuosi myöhemmin yritin päästä julkisella puolella gynelle pahentuneiden kuukautiskipujen vuoksi. Minulle ei määrätty särkylääkettä edes, koska lääkäri epäili että masennusdiagnoosin kanssa ei sovi vahvemmat kipulääkkeet.

Tämän jälkeen piilotin Kanta-palvelusta kaikki, siis aivan kaikki mitä pystyin. Kas kummaa kun sitte kaksi vuotta edellisen tk-käynnin jälkeen (niin usein sairastan) oli taas mentävä tarkistuttamaan ettei ole streptokokkia. Ei ollut, mutta lääkäri määräsi Ventolinea "astman kaltaisiin flunssaoireisiin". Olisiko määrännyt jos en olisi piilottanut kaikkia psykiatrisen poliklinikan käyntejä?

Voimia taistoon tämän kuolleen nuoren omaisille. Taistetelette meidän kaikkien puolesta.

Vierailija
49/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä just pelkään omastakin puolesta: Kaikki fyysiset vaivat lakaistaan masennusdiagnoosin alle. Olen eriyttänyt nämä niin, että yksityisellä mielenterveysasiat ja julkisella puolella kaikki muu. Aikaisemmin on "hoidettu" mielialahäiriöpoliklinikalla sairaanhoitajan käynneillä, mutta siellä en parantunut vaan sain kammon koko paikkaa kohtaan. Onneksi löytyi hyvä yksityinen psykiatri.

Nyt on huomattu sitten tällainenkin juttu:

Masennuksesi voi ollakin fyysinen sairaus – Tietyt merkit paljastavat epäilyn (iltalehti.fi)

Eli jos sinusta tuntuu, että olet masentunut, niin kyse voikin olla  jostain fyysisestä sairaudesta, eikä lainkaan masennuksesta. Miten tämmöisetkin muka saadaan tutkittua kun jo pelkät fyysiset oireet leimataan masennukseksi, vaikka ei edes masentaisi yhtään.

Vierailija
50/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Kenties itsepalvelukassojen sijaan pitäisi saadakin itsepalvelulääkärit. Olisi 24/7 palvelua tarjoava robotti jolle potilas kertoo oireensa (tai valikoi valikosta sopivat) ja sitten näiden perusteella robotti ohjaa suoraan jatkotutkimuksiin. Ja tälle robotille ei syötettäisi missään vaiheessa mitään aiempia diagnooseja vaan se ohjaisi oikeaan jatkohoitoon nimenomaan niiden sen hetkisten oireiden perusteella ja ilman mitään ennakkoluuloja. Näin jäisi se 9/10 täysin hyödytön terveyskeskuslääkärin tapaaminen pois. 

Se kun ei tee heti mitään vaan ensin pitää seurata 3kk tapahtuuko muutosta ja syödä buranaa ja vasta sitten voidaan alkaa harkitsemaan, että josko tarvitsisi ihan tutkiakin oireiden syytä.

Ilmeisesti se ei riittää seurannaksi minkä aikaa potilas on ensin itse kuulostellut oireitaan että tämä menee varmasti ohi viikossa/kahdessa. Tuon jälkeen sitten on vielä odotellut sen muutaman viikon, että se varattu aika lääkärille vihdoin koittaa eikä oireet ainakaan ole parantuneet, mutta silti sillä lääkärillä on ensimmäisenä mielessä että tilanne pitää alkaa seuraamaan. Sitähän on jo potilas itse seurannut viikkoja ja jos ne oireet olisi kadonneet ajan kanssa niin eihän se potilas edes lääkärin vastaanotolla olisi..

Sentään pääsisi jatkotutkimuksiin. Meillä on tk: ssa otettu käytäntö jossa johtava lääkäri päättää saatko mitään tutkimuksia. Siis ihminen joka ei ole edes nähnyt sinua päättää tutkitaanko vai ei. Tämä on vakuutuslääkäri 2.0 tuotuna julkiseen terveydenhuoltoon.

Vierailija
51/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt mennä yksityiselle

Miksi? Maksamme veroja saadaksemme hoitoa julkisella.

Täysin turhaan maksamme veroja. Itse en käytö enää missään tapauksessa julkista perusterveydenhuoltoa, ja viimeiset operaatiotkin on tehty yksityisellä. Eli se siitä jonottamisesta😂

Vierailija
52/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele! Itse sairastuin fyysisesti ja ramppasin lääkärissä. Mut suljettiin myös psykiatriselle osastolle!! Olen edelleen fyysisesti sairas ja mulle pakkosyötetään psykoosilääkettä! Lopulta aloin valehdella lääkäreille että olo on hyvä, että pääsisin pois. Nyt kärsin hiljaa joka päivä ja teeskentelen että voin hyvin, koska pelkään joutuvani uudestaan psykiatriselle. Kannattaa mieluummin tuupertua sinne kotiin kun ravata lääkärissä. Jos ei siis halua päätyä mielisairaalaan fyysisesti kipeänä.

Vierailija
53/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Maksamme veroja saadaksemme hoitoa julkisella.

Täysin turhaan maksamme veroja. Itse en käytö enää missään tapauksessa julkista perusterveydenhuoltoa, ja viimeiset operaatiotkin on tehty yksityisellä. Eli se siitä jonottamisesta😂

Minäkin olen luovuttanut. Psykiatriset arvailut vain lisääntyy joka tk käynnillä mutta mitään ei tutkita eikä halua ottaa oireista selvää. Parempi mennä yksityiselle ennen kuin niistä terveydenhuollon papereista tulee enää yhtään hullumpia.

Vierailija
54/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Vuonna 2013 Pirkko Mannola meni julkisen puolen terveydenhuoltoon valittelemaan oireitaan mutta sieltä hänet laitettiin kotiin. Yksityinen sydänlääkäri puolestaan löysi heti sydäninfarktin ja teki pallolaajennuksen sekä pelasti Pirkon hengen.

Vierailija
55/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle osui kerran hyvä psykiatri, joka määräsi sydänfilmiin kun valitin ahdistusta rinnassa (tiesin itse että oli psyykkistä). Mutta liian usein tapahtuu tuollaista, että ei suhtauduta vakavasti fyysisiin oireisiin. Törkeää ja rikollista.

Toimenpiteet ovat hyvin kalliita. Mullekin on turhaan tehty vaikka mitä tutkimuksia, kun olin ahdistuksissani ym., joten sen puolesta hieman ymmärrän lääkäreitä. Ehkä ajattelivat ettei 43- vuotias tukossa ole.

Olis nuo nyt voinut suvunkin puolesta taistella Ninon puolesta.

Vierailija
56/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi vaikea ensimmäiseksi olettaa, että nuorella henkilöllä olisi sepelvaltimo tauti.

Etenkin, jos ei ole huomattavaa ylipainoa.

Eikä muita oireita, jotka johdattaisivat tutkivan lääkärin oikeaan diagnoosiin.

Millainen oli tämän potilaan verenkuva?

Sepelvaltimo tautia sairastavilla on pääsääntöisesti

korkeat kolestroli arvot.

Eivät lääkäritkään mitään ennustajia eivätkä taikureita ole.

He tutkivat potilasta potilasta ensisijaisesti potilaan kertomien oireiden mukaan.

Kuolihan Katri Helenankin poika kolmekymppisenä. Ei ikä ole mikään este sairauksille tai kuolemalle. 

Se vaan nyt on totta että Suomen lääkärit eivät välttämättä ota potilasta vakavasti, jos vähääkään epäillään mt-ongelmia. Sen jälkeen olet vain "hul-lu". Sen jälkeen on vaarallista sairastua jos on ikinä saanut minkään sortin mt.diagnoosin tai edes epäilyn siitä. 

Vierailija
57/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus ei ole yhtä paha mutta mun ibs:ästä on syytetty stressiä ja tungettu masennuslääkkeitä, vaikka tutkimukset sanoo että ibs:ssä on kyse dysbioosista eli huonosta suolistobakteeritasapainosta ja masennuslääkkeiden todettu pahentavat tätä dysbioosia. Tässä vielä käynyt monta astetta pahempi moka, kun ei viitsitä hoitaa kunnolla.

Vierailija
58/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepelvaltimotauti tappaa vuosittain edelleen viidenneksen Suomessa kuolevista ihmisistä. Jos tätä tautia seulottaisiin yhtään aktiivisemmin niin uskallan väittää että kuolleisuuskin alentuisi huomattavasti.

Vierailija
59/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus ei ole yhtä paha mutta mun ibs:ästä on syytetty stressiä ja tungettu masennuslääkkeitä, vaikka tutkimukset sanoo että ibs:ssä on kyse dysbioosista eli huonosta suolistobakteeritasapainosta ja masennuslääkkeiden todettu pahentavat tätä dysbioosia. Tässä vielä käynyt monta astetta pahempi moka, kun ei viitsitä hoitaa kunnolla.

Käypähoidolla ne menee. Ja tuon hoidosta tulet olemaan itse vastuussa.

Vierailija
60/159 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen intiaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi vaikea ensimmäiseksi olettaa, että nuorella henkilöllä olisi sepelvaltimo tauti.

Etenkin, jos ei ole huomattavaa ylipainoa.

Eikä muita oireita, jotka johdattaisivat tutkivan lääkärin oikeaan diagnoosiin.

Millainen oli tämän potilaan verenkuva?

Sepelvaltimo tautia sairastavilla on pääsääntöisesti

korkeat kolestroli arvot.

Eivät lääkäritkään mitään ennustajia eivätkä taikureita ole.

He tutkivat potilasta potilasta ensisijaisesti potilaan kertomien oireiden mukaan.

Kuolihan Katri Helenankin poika kolmekymppisenä. Ei ikä ole mikään este sairauksille tai kuolemalle. 

Se vaan nyt on totta että Suomen lääkärit eivät välttämättä ota potilasta vakavasti, jos vähääkään epäillään mt-ongelmia. Sen jälkeen olet vain "hul-lu". Sen jälkeen on vaarallista sairastua jos on ikinä saanut minkään sortin mt.diagnoosin tai edes epäilyn siitä. 

Sitä ei toki julkisuuteen ole kerrottu, että oliko poika kokenut että oireita on. Pojan isä Timo Kalaoja kuitenkin kuoli samaan sairauteen myöskin hyvin nuorena, josta syystä terveydenhuollon ainakin olisi pitänyt ottaa tilanne vakavasti mikäli siitä olisi käyty sinne valittamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi