Onko teidän miehillä tällaisia ihmeellisiä ärsyttäviä lapsellisuuskohtauksia
Minä tulin viideltä töistä, siivoilin siinä hetken, pistin tiskit, siivosin keittiön, otin myös lakanat pois sängystämme ja laitoin ne pesuun. (Miehelläkin oli työpäivä, mutta hän pelasi tietokoneella kun tulin kotiin ja sen jälkeen lähti kaverinsa kanssa uimahalliin)
Joo, en ehtinyt vielä laittaa uusia lakanoita, ja mies paineli parikyt minuuttia sitten (n. klo 20.30) makkariin, sanoi olevansa väsynyt ja menevänsä nukkumaan.
Sitten makkarista kuului "mitä v i ttua, täällä ei oo lakanoita! Kai sä v i ttu tajuat että jos sä otat lakanat pois, niin sit sä laitat kyllä uudetkin!"
Siihen kommentoin, että joo en ehtiny vielä laittaa, että laita sinä alulakana ja itelles pussilakana ja tyynyliina, mä laitan sit omani kun tuun ite nukkuun.
Mies jatkoi äksyilyä "no v i ttu meen sit ilman lakanoita nukkuun, todellakin meen"
Ja meni.
Siinäpähän sitten meni. En jaksanut provosoitua, mutta kieltämättä näinä hetkinä miettii, että onko muidenkin keski-ikäiset miehet yhtä lapsellisia...
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän naisten pitänyt pitää jännittävistä miehistä? Näin palstalla aina väitetään
Kiukutteleva mies ei ole jännä.
Vierailija kirjoitti:
Alulakana.
Aluslakana.
Meillä kyllä minä olin äksyäjä, onneksi mies on tasainen luonne, eikä juuri hermostunut kiukkuamisestani.
Vuodet on kyllä kulmia hioneet, ja harvoin enää tarvitsee mitään mielenosoituksia pitää, jos toinen "tekee väärin".
Joo tällaisia miehiä (ja naisia) on, tullut todistettua kaverin exän käyttäytyneen samalla tavalla, ja molemmat kolmekymppisiä. Kommenteista päätellen käyttäytyy tällä tasolla usein, pistäisin ukon vaihtoon vaikka kuinka hyviä puolia miehestä löytyisi. Tuosta käytösmallista on vaikea oppia eroon vanhemmalla iällä enkä itse ainakaan tämmöistä jaksaisi. Kyllä niitä tervejärkisiä miehiäkin on jotka osaavat itse vaihtaa lakanansa ilman vetämättä itkupotkuraivareita.
Ei ole mun mies tuollainen.
Vaihtoon.
Kaikkia möllejä te siskot siedätte. Yksinolo on hyvän miehen/suhteen vaihtoehto. Huono ei ole mikään vaihtoehto. Siinähän pilaa omaa ainutkertaista elämäänsä.
Elämässä tulee ihan riittämiin oikeita vastamäkiä. Se tyhjästä raivoava puoliso ei kestä niitäkään. Ja moni hyväkin suhde kariutuu esim traumaattiseen kriisiin tai syvään suruun.
Ei ole syytä olla epätyydyttävässä suhteessa. Raha ole eikä mielestäni saa olla syy sietää väkivaltaista kumppania. Raivo tyhjästä ja puolisolle haistattelu on henkistä väkivaltaa. Jokaisen aikuisen pitää tulla omillaan kuitenkin toimeen.
Toki joku voi haluta loistaa jonkun toisen olkapäille nousten. Katsokaa, miten fiksu minä olen ja tuo toinen tuommoinen. Joku voi haluta olla marttyyri. Minua aina kiusataan kodissani.
Pitäisi yrittää tulla tietoiseksi itsestään. Mihin tarpeisiin sinulla AP vastaa se, että olet tuollaisen kanssa ja että valitat siitä Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla?
Ratkaisuhan on ilmiselvä. Eihän tuollainen ole mies ensinkään, saati kenenkään sivistyneesti itse käyttäytyvän naisen mies.
Oli. Sai etsiä itselleen oman asunnon, jossa voi kiukutella niin paljon kuin haluaa. Edelleen etsinnässä kiukuttelunsietävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on yleensä paljon enempi aikuinen kuin minä.
Niin minunkin 😁
Silti laittaisin tuollaisen aloituksessa kuvaillun kaltaisen äijän luiskaan ihan miettimättä. Jollei normaalisti toimintakykyinen ihminen pysty laittamaan sänkyyn uusia lakanoita ihan suu supussa ja riippumatta, kuka ne on ottanut pois niin ei ole parisuhdematskua.
V*ttu jos mun mies kerrankin mäkättäisi mulle jostain lojuvista tiskeistä tai vaihtamattomista lakanoista, saisi jatkossa nalkuttaa tyhjille huoneille. Onneksi älyää pitää mutinat mahassaan niin kuin minäkin pidän itselläni mielipiteeni kaikista hänen kesken ja tekemättä jääneistä hommistaan.
Odottelinkin näitä mies-viha-satuja :) Ei huono, ihan kohtuu omaperäinen, toki sisälsi vakio-kliseet.
Joo, oli samantyylistä. Lusikat jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Oli. Sai etsiä itselleen oman asunnon, jossa voi kiukutella niin paljon kuin haluaa. Edelleen etsinnässä kiukuttelunsietävä nainen.
En ihmettele. Kaikki naiset, joilla on ilkeä kiukutteleva vauvamies - säästäkää mielenterveytenne ja heittäkää ukko luiskaan! Mahdollisimman pian! Itse kuuntelin huutoa ihan liian pitkään.
Ei tuo mitään lapsellisuutta ole, vaan sairasta ja inhottavaa vastenmielistä käytöstä, yäk. Kuka puhuu omalle rakkaalle tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muutamankin kerran sattunut että olen ottanut sängystä lakanat pesuun ja unohtanut laittaa uudet. Silloin kuuluu makkarista miehen kysymys mitkä sänkyvaatteet laitan. Käyn antamassa kaapista puhtaat ja mies laittaa ne paikalleen tai laitetaan yhdessä. Kertaakaan ei ole kiukunnut tuollaisesta asiasta.
Eikö mies osaa itse hakea lakanoita kaapista?
Varmaan osaa, mutta saa huudot jos laittaakin "väärät" lakanat. Sitten ihmetellään miksi mies ei laita lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muutamankin kerran sattunut että olen ottanut sängystä lakanat pesuun ja unohtanut laittaa uudet. Silloin kuuluu makkarista miehen kysymys mitkä sänkyvaatteet laitan. Käyn antamassa kaapista puhtaat ja mies laittaa ne paikalleen tai laitetaan yhdessä. Kertaakaan ei ole kiukunnut tuollaisesta asiasta.
Eikö mies osaa itse hakea lakanoita kaapista?
Varmaan osaa, mutta saa huudot jos laittaakin "väärät" lakanat. Sitten ihmetellään miksi mies ei laita lakanoita.
Tätähän miehet käyttävät yleisimpänä syynä sille, että haluavat luistaa kotitöistä...
Siellä taas yksi yksinäinen sinkkumamma keksii tarinoita.
Sun miehellä on sutinaa jonkun kanssa. Halusi mennä nukkumaan, ettei tartte sun kanssa olla hereillä ja pettyi pahasti, kun ei onnistunut. Teinikapina päällä - irrottautumistuskia.
Vierailija kirjoitti:
Mies sitten vaihtoon. Vai mitä ajattelet?
Mitä järkeä? Samanlaisia monet vapaatkin miehet on. Itse olen asunut kahden miehen kanssa (eri aikaan), ja tuommoisia ne oli. Muuten kyllä hyvin erilaisia toisiinsa verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on yleensä paljon enempi aikuinen kuin minä.
Olipa raikas tuulahdus, joku nainen sentään harrastaa itsereflektiota.
Silloin kun miehellä on stressiä töissä, niin on. Hän hermostuu silloin mitä pienimmistä asioista ihan raivoon. Kuten jos joku keittiön kaapin ovi on jäänyt aavistuksen raolleen, tai hellan päällä on pannu tai kattila, vaikkei siellä olisi laitettu ruokaa, tai koristetyynyt on epäsymmetrisesti sängyn päällä. Palaute tulee tyylillä "etkö sinä akka osaa stana edes tyynyjä laittaa oikein". Minä totean vaan, että taitaa olla hermo kireällä, onko töissä kiireitä. Kyllä se siitä aina rauhoittuu.