Av-matka prinssi Charlesin kruunajaisiin - mukaan lähtijöitä?
Prinssi Charles kruunataan (virallisesti siis) kuninkaaksi 6.5.2023 Westminster Abbeyssa.
Toisin sanoen, kyseiset juhlat ovat kuin luotu av-ihmisille, kai mukaan lähtee enemmänkin porukkaa?
Kommentit (1887)
En pääse reissuun
Hinna Maapkylä
Ei kiinnosta kun juhlakalua ei ole enää olemassa. Fake fake.. koko juttu.
Ei ole kunkkua missään ei sielä ei ruotsissakaan..
Päöseekö porvoolaiset halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Päöseekö porvoolaiset halvemmalla?
No ei. Ja kaikki pitää pyytää muutenkin kirjallisena, kun porvoolaisilla tahtoo välillä mennä jutut hieman överiksi, ja ovat jopa usein kokonaan vailla totuuspohjaa.
Onko vielä niitä ilmaisia lippuja. Pitääkö osata englantia, meinaan kun en osaa.. Pitääkö ottaa omat eväät vai onko siellä kaikki ylöspito. Ei kait ylöspidosta joudu maksaa. Onko siellä sviitti yöpymistä varten. Saako siellä ottaa valokuvia? MIllaset pukeutumisssäännöt, kun mulla on vanha toppatakki jota olen pitänyt kauan, onhan se vähän kulunut, mutta haittaako tuo. Jos en pääse mukaan, niin voin tulla vaikka siihen sillalle heiluttamaan englannin lippua, jonka leikkaan pahvista, mutta mulla ei ole punaista tussia, niin teen siitä sinivalkoisen lipun.
Onhan kaikille porvoolaisille ikuinen porttikielto av-reissuille???
Kouvolatukan just ja just kestän, porvoolailaisia en
Joudun sisustamaan 9m2 mökkini, en voi osallistua. Kiitos kuitenkin kutsusta🙃
Osallistuuko ärsyttävin fiktiivinen hahmo ikinä reissuun, en tule, ellei
Vierailija kirjoitti:
Kai meidät otetaan vastaan myös kunnioittavasti?
Punainen matto koneen portaiden edessä, juhlallinen saapuminen Britannian maaperään ja tapahtuman televisiointi jokapuolelle maailmaa?
Ei sentään jokapäiväinen tapahtuma ole, että av-klubin jäsenet saapuvat johonkin!
No kyllä mä tykkäisin eniten sen laatikkoleukaisen kirurgin poskipususta poistuessani koneesta. Ja siis Camillahan unohtuu tulevalta kunkulta saman tien, kun me av-mammat piiritämme hänet!! Munsala-puvut, tampoonikorut ja kyykkyvatkauksen rentouttamat lihat!! Mieti nyt ite 😀
Etupenkkiin sitten mammat, maksoi mitä maksoi 🤣
Mä aattelin laittaa Munsalan hameeseen halkion ja jättää pikkarit pois. Onko ok?
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin laittaa Munsalan hameeseen halkion ja jättää pikkarit pois. Onko ok?
Ihanaa. Vähän särmää vois lisätä ja laittaa pohojalaasen puukon siihen reiteen vaikka Varustelekan reisipidikkeellä kiinni. Vilahtelee sitten halkiosta, notta tiedetään, että vinkujien ei kannata lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Vähän särmää vois lisätä ja laittaa pohojalaasen puukon siihen reiteen vaikka Varustelekan reisipidikkeellä kiinni. Vilahtelee sitten halkiosta, notta tiedetään, että vinkujien ei kannata lähestyä.
Oon sanaton! Vois ehkä yhdistää vielä sukkanauhat ja verkkosukat, vai oisko liikaa jo? Sellaiset helat, vai mitkä vitjat ne nyt on, vielä lanteille. Lähtisköhän tuo puukkofirma sponssaamaan. ....
Täytyy vielä kysyä Charlesin kansliasta saako puukkoa käyttää asussa. Mutta sehän kuuluu pohojalaaseen perinteeseen. Onhan heilläkin siellä afternoon tea ja mitä kaikkea nyt onkaan.
Viekäähän Karlesille terkkuja. Siitä kuninkattaren vanna pee -ketkusta en oo koskaan tykännyt. Nauttisin kovasti, jos joku teistä tulis ruunatuksi sen tilalle. Vilkuttakaa sitte kuitenkin. Kattelen telkkarista. Persiet olalle, kun on sen aika. Tulisin muuten mukaan, mutta toinen mun puujaloista meni päreiksi ukkosessa. Siitä rytäkästä jäi muutama muukin pikku kauneusvirhe.
Elma-täti kirjoitti:
Viekäähän Karlesille terkkuja. Siitä kuninkattaren vanna pee -ketkusta en oo koskaan tykännyt. Nauttisin kovasti, jos joku teistä tulis ruunatuksi sen tilalle. Vilkuttakaa sitte kuitenkin. Kattelen telkkarista. Persiet olalle, kun on sen aika. Tulisin muuten mukaan, mutta toinen mun puujaloista meni päreiksi ukkosessa. Siitä rytäkästä jäi muutama muukin pikku kauneusvirhe.
Älä nyt luovuta vielä, pyörätuolilla pääsee hyvin ja työntäjiä löytyy. Aina meistä joku on ehkä siinä kunnossa, ettet unohtuisi matkan varrelle. Lisäksi sinne tuolin alatasolle saisi kivasti kyhättyä kylmälaukun paikan viinaksille. Persiet olalle siis!
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kehtaan lähteä, koska oon niin äkillisesti rupsahtanut?
Kato Camillan kuvaa. Hyvin kehtaat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö pukeutua yhteneväisesti. Kaikki vaikka royal blue siniseen päästä varpaisiin.
Saanko laittaa tummansinistä? Se sopii mulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Elma-täti kirjoitti:
Älä nyt luovuta vielä, pyörätuolilla pääsee hyvin ja työntäjiä löytyy. Aina meistä joku on ehkä siinä kunnossa, ettet unohtuisi matkan varrelle. Lisäksi sinne tuolin alatasolle saisi kivasti kyhättyä kylmälaukun paikan viinaksille. Persiet olalle siis!
Ei se minua haittaa, vaikka jäisinkin sinne matkalle. Pärjättiin sitä pula-aikanakin. Jos vaikka jonkun loortin sieltä löytäsin matkaani vielä vanhoilla päivillä ni joutasin jäädä sinne kokonaan. Otan miäsvainaan viskit meille evääksi mukaan. Ne ei sitten sovi tuolin alle. Oisko sillä Karlesilla kantajaa lainata, kun niitä on semmonen rapiat 300 pulloa ja kerranhan tämmöselle matkalle vaan mennään. Oman tyynyn otan sitte mukaan. Rupeen ompelemaan parempaa päällepantavaa oitis.
Vierailija kirjoitti:
Muuten, tuli vain mieleen tälläinen arka aihe:
- Otetaanko samalla osaa Charlesin pitkään - siis pitkään - odotukseen kuninkaaksi? Kauanhan se Ellu sitä kruunua panttasi, Charlesin puolisokin päätettiin tämän puolesta. Samalla kun esim Andrew sai sikailla miten haluaa...
Pitäisikö tästä kaikesta jokin keskustelutuokio/osanotto järjestää? Vai mitä muut sanoo?
Ehdottomasti pitää keskustella, miten tuollainen tärkeä asia otetaan puheeksi. Vierasta kieltä pitää aina vähän miettiä. Jotain sinne päin, että sorry for juu kun sun mamma lasted so pitkään. Että kondoleetsat siitä for you. Juu have finaalisti sukkeeded in pekomin a king. Ihan vain ehdotan näin, kun tulee tätä kielitaitoa pidettyä yllä jatkuvasti.
En pääsekään mukaan
Jäin kiinni näpistelystä
Hinna Maapkylä