Suositelkaa adhd-ryhmiä facessa, jotka on suunnattu tarkkaamaton ADHD
Kuulun muutamaan ADHD -ryhmään, mutta en koe saavani sieltä vertaistukea tai yhteenkuuluvuudentunnetta, koska olen selvinnyt elämästä suht hyvin, käyn töissä ja koskaan ei ole ollut maksuvaikeuksia tai elämänhallinnan kanssa ongelmia -ainut on räjähtänyt koti.
Tuntuu, että noissa ryhmissä kirjoittelevilla on todella paljon pahempia ongelmia enkä (anteeksi tästä) jaksaisi lukea, miten jollain on huostaanotto tulossa tai kumppani hakkaa. Nuo jutut vievät minulta voimia, kun itselläni tuo oireilee uupumisena esim. töissä.
Eli olisiko suositella lähinnä tarkkaamaton ADHD (eli ent. add) ryhmiä?
Kommentit (5)
Nostan kerran jos joku sattuisi tietämään.. en mielelläni mene jokaiseen ryhmään kokeilemaan, kun joissakin kysellään jopa todisteita esim. reseptistä, että pääsee ryhmään...
Sama tilanne kuin ap:llä. Tuntuu että keskusteluissa oletus on hyperi/impulsiivinen ympyröissä. Luulen että hoito ja lääkityskin ovat keskimäärin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nostan kerran jos joku sattuisi tietämään.. en mielelläni mene jokaiseen ryhmään kokeilemaan, kun joissakin kysellään jopa todisteita esim. reseptistä, että pääsee ryhmään...
Ai hirveys. 😂🤯 Mä olen toisista syistä todella monet nettivertaisryhmät kolunnut, ja mun on sanottava että mitään hyötyä niistä ei oikein ole mulle ollut vaan itseasiassa päinvastoin. Ehkä tällä hetkellä olisi tärkeintä että löytäisit työpaikan jossa kykenet uupumatta olemaan. Tai se että nykyinen työpaikka on sellainen jossa ymmärretään ja tarvittaessa kyetään joustamaan. Sinussa ei ole vikaa, vaan tällainen ominaisuus ja on vaan koitettava sitkeästi etsiä itselleen sopivaa ympäristöä. Tiedän, se on vaikeaa. Tuli mieleen että voithan tietysti kokeilla jotain ahdistusryhmää kun kerran adhd aiheuttaa sulle ahdistusta ja eiköhän noistakin ryhmistä löydy monta muutakin joilla adhd, joko diagnosoitu tai diagnosoimaton. Tsemppiä
https://www.terveyskyla.fi/vertaistalo/l%C3%B6yd%C3%A4-vertaistukea/ets…
Tuommoisenkin löysin googlamalla "adhd vertaistuki"
T. 4
ei sellaista ole,valitettavasti.