Rybelsus -huono olo
Sain sairauteni hoitoon noita tabletteja jotka ovat samaa kuin se paljon puhuttu piikitettävä laihdutus/ diabeteslääkitys.
Tuo Rybelsus aloitetaan 3 mg suuruisella kuukauden ajan. Sitten 7 mg, johon olen siirtynyt. Yököttävä oli, karsea väsymys, menen sänkyyn nyt vaikka nukuin 8 tuntia.
Ruoan ja kahvin ajatteleminenkin saa aiheuttaa vastenmielisyyttä, niin sen kai pitikin. Siirsin kaiken pakasteeseen sopivan pakastimeen jääkaapista.
Kuukauden jälkeen 14 mg sitten pysyvästi. Jos tämä väsymys ja yököttävä olo ei lopu, jatkanko.
Kommentit (160)
Se huono olo menee ohi ja sitten samalla loppuukin Rybelsuksen laihduttava vaikutus. Kun sitä otetaan päivittäin, niin uskon, että elimistö tottuu siihen ajan kanssa. Näin kävi itselläni ja hain siksi piikitettävää Ozempicia ja nälkä pysyy taas poissa.
Minullakin painon putoaminen loppui kuin seinään 6 kuukauden käytön jälkeen, vaikka matkaa normaalipainoon on vielä 15 kg. Puolessa vuodessa lähti 9,5 kg, sen jälkeen tullut 2 kg takaisin muutamassa kuukaudessa. Käytän Rybelsusta maksimiannoksella. Tässä nyt mietin, mitä teen jatkossa. Jos lopetan, tulee varmasti kaikki takaisin vielä nopeammalla aikataululla ja jos jatkan, niin saattaa silti tulla takaisin, mutta hitaammin ja samalla maksan 120 € kuukaudessa.
Lääkäri kyllä sanoi aloittaessani, että tämä on loppuiän lääke, mutta ei sitä että lääkkeen laihduttava vaikutus loppuu suht pian. Ajattelinkin, että jossain kohtaa ei enää laihdu, mutta en ymmärtänyt että se tulee näin pian ja että paino alkaa sitten nousta. Elimistö kai tottunut vähäisempään ruokaan, siksi paino nousee nyt vielä helpommin kuin ennen. Syön kuitenkin selkeästi vähemmän kuin ennen lääkettä, mutta enemmän kuin lääkkeen aloituksen jälkeen.
Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Sama juttu täällä, että laihduin muutamassa kuukaudessa 7kg ja nyt ei sitten tapahdu enää mitään. Pettymys koko lääke, koska sivuvaikutuksia paljon ja hiton kalliskin!
Aloitin 14 annoksen oton elokuun alussa. Jotensakkin nyt junnaa paikoillaan. Nyt kun pääsen "omaan rytmiin" kesän jälkeen, muutan lääkkeen ottoa. Eli syön kahvi ja aamiaisen noustuani. Siitä 6-6,5h otan lääkkeen ja puolituntia siitä ruokailu. Muutoinkin ruokailu painottuu iltapäivään niin tuntuu kuin lääkkeen teho on hiipunut illaksi.
Jos ei tehoa jatkossa, täytyy miettiä muuta.
5kg tähän mennessä lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä, että laihduin muutamassa kuukaudessa 7kg ja nyt ei sitten tapahdu enää mitään. Pettymys koko lääke, koska sivuvaikutuksia paljon ja hiton kalliskin!
Painon laskun pysyhtyminen voi johtua siitä, että haima alkaa erittää taas enemmän insuliinia, joka nostaa painoa verrattuna siihen, että insuliinin eritys on vajaavaista. Tämän lääkkeen tärkein vaikutus on insuliinin erityksen lisääntyminen haimasta.
Vierailija kirjoitti:
Maha on kovalla koko ajan, kalliiksi tulee laxoberonkuulia ostaa koko ajan. Kallista tämä touhu on.
Otan heti jos päivä jää väliin pussin Pegorion 12g. Tarvittaessa kaksi. 50 pussia maksoi n.35€ ja kestää melko pitkäksi aikaa kun joku 2-3 pussia/viikko.
Hyvä aine kun pehmittää ulosteen
Aloitin tänään 3 mg laihdutukseen. En tiedä onko niin "yty" että tämä pieni kuvotus johtuu heti ekasta pilleristä mutta jotain huomaan olossa. Ehkäpä tämä on jotain muuta, ruoasta johtuvaa tai flunssaa pukkaa. Toivotaan että ei tuu kauheesti haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painon laskun pysyhtyminen voi johtua siitä, että haima alkaa erittää taas enemmän insuliinia, joka nostaa painoa verrattuna siihen, että insuliinin eritys on vajaavaista. Tämän lääkkeen tärkein vaikutus on insuliinin erityksen lisääntyminen haimasta.
Mitä tälle voi tehdä?
No minulla menossa 14mg ei pahaa oloa kun otan tabletin kuudelta aamulla ja vasta tunnin päästä yritän syödä jos on nälkä mutta väkisin jotain😀Laihtunnut olen 6 kg saa nähdä tuleeko paino takaisiin kun ruoka alkaa maistua jos alkaa🥱
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tänään 3 mg laihdutukseen. En tiedä onko niin "yty" että tämä pieni kuvotus johtuu heti ekasta pilleristä mutta jotain huomaan olossa. Ehkäpä tämä on jotain muuta, ruoasta johtuvaa tai flunssaa pukkaa. Toivotaan että ei tuu kauheesti haittavaikutuksia.
Kyllä mulla tuli jo eka tabletista paha olo, nyt 7 mg menossa ja huono olo,mutta ei joka päivä,huh.
Minulla 14 verensokerit "kolahtaa" niin alas että kaikki "tehot" on nolla.
Minulla muutoinkin syönnin jälkeen sokerit nousee nopeasti ylös ja sitten nopeasti alas.
Minulla ei ole todettua diabetestä. Yli painoon syön.
5. päivä menossa ja tämä on kolmas kerta kun istun TÄNÄÄN ripulilla. Olen saanut tämän päivän ruuista 28 grammaa rasvaa, joka on ihan normimäärä, joten ei pitäisi aiheuttaa. Eilen söin 🤬 salaattia ilman kastiketta ja kaikki puolisulana pihalle myöhään illalla.
Sanokaa, että tämä ei ole tätä hamaan tappiin asti! Tunti ruokailun jälkeen ja tyhjennyn kuin paineastia -- ja söin kaksi desin mitallista ruokaa!
Minulla näyttää jo tämä 3g aloitusannos toimivan, ettei tee mieli syödä (ja vielä vähemmän tän nolon ripuloinnin takia), mutta valitettavasti ei myöskään janota. No, hyvä että urheilukellossa saa juontimuistutuksen.
Lääkkeen nimi on kyllä hyvin osuva, nimittäin vessassa kuuluu varmaan koko taloyhtiölle, että ryyybellllsuuuus.
Lopettaisin tähän paikkaan, mutta imeytymishäiriön vuoksi laihduttaminen perinteisin voimin ei vaan onnistu (PT+ravintoneuvonta+terapia = 400g vuodessa).
Istutaan sitten 🤬 ripulilla kolmen tunnin välein koko loppuelämä. Jäänee lyhyeksi.
Vasta yksi viikko 3 mg takana. Paino pudonnut jo hiukan, koska ei tee mieli mässyttää mitään ylimääräistä, ei edes suklaata. Ruoka maistuu normaalisti silti. Ihanaa ja kummallista. Ei ole ylimääräistä väsymystä - pikemminkin ruuan jälkeinen väsymys on helpottanut, koska sokerinousut ei ole niin voimakkaita.
Parina ekana päivänä oli ripulia ja lievää huonovointisuutta pari tuntia. Nyt jäljellä oikeastaan vain röyhtäily :D
Jostain luin, että tehoa voi hiukan säädellä sillä, kuinka pitkään on syömättä lääkkeen ottamisen jälkeen. Ohjehan on puoli tuntia, mutta parina päivänä venytin aikaa ja odotin tunnin ennen aamiaista, jolloin imeytyy kai paremmin. Ajattelin hyödyntää tätä tietoa, kun siirryn vahvempaan annokseen. Aluksi voi ottaa lääkkeen vaikka jo 20 minuutin kohdalla, niin voi lieventää oireita. Toisaalta minun on helppo kikkailla, kun ei ole diabetestä. Silloin en uskaltaisi leikkiä määrillä.
Lääkäri tosiaan kirjoitti reseptin vuodeksi, mutta sanoi, että kahden kuukauden päästä kontrolli. Silloin myös on taas uudia lääkkeitä tulossa markkinoille, joten tarvittaessa vaihdetaan johonkin toiseen. Kertoi myös, että Rybelsus yleensä pudottaa painoa vain ensimmäisen vuoden aikana. Mulla matkaa normaalipainoon noin 40 kiloa.
Nyt yritän vain ajatella, ettei ole kiire mihinkään. En halua liian nopeaakaan painon pudotusta, jottei ala iho roikkua tai muuta. Sehän on monelle ihan todellinen terveysongelma, ei mikään turhamaisuus. Kärsivällisyyttä tämä vaatii ja mieli haluaisi jo sännätä edelle.
14mg menossa. Tulee päiviä ettei mikään lähde vatsasta liikkeelle. Närästys. Pakko jättää pari päivää lääke ottamatta että vatsa lähtee toimimaan.
Ulostuslääkettä säännöllisesti. Pudottanut tämä lääke ulosteenmäärän "minimiin" (suolessa ei enää bakteerimassaa?)
Vaikka reilusti ylipainoa en ole aiemminkaan syönyt isoja määriä ruokaa. Syönyt kyllä iltapäiväpainotteisesti ja pitkät ruokailuvälit.
Painoa pudonnut 6kg kesäkuun alusta.
Aika kauhulla luen kuinka moni käyttää näitä laihdutukseen. Kun lihavia arvostelee, niin ne kommentoi tälläkin palstalla, että oma asia. Tuntuu kuitenkin veromarkkoja palavan lääkärikäyntien ja kontrollikokeiden muodossa. Kalliiksi tulee selkärangattomuus. Ja kai tämä pillerikin kohta loppuu apteekeista, että diabeetikoille ei riitä tätäkään.
Lääkäriin yhteys, voi olla, että pienempi määrä riittäisi sitä lääkettä. Ei muutenkaan ole hyvä liian nopeasti laihtua, koska siitä tulee sitten muita ongelmia, kuten hiusten lähtöä, ihon roikkumista ym.
Ja se kauhean huono olo ei varmaan ole tarkoitus.
Muistakaa myös, että jos lapsia ei ole aikeissa tehdä, niin monille on tullut yllätysraskaus laihduttua, koska lihavuus sinänsä vaikeuttaa raskautumista.
Ei sopinut ozempic.Nyt hyvin meni rybelsus 3-7mg nostot.Mut 3lääkkeen jälkeen 14mg.Vatsa suolisto kuin tulessa,siitä muutama otto vas.jalan kipu nousi lonkkaan, siitä päähän hampaat jotka poistettu hermosärkyä,Pään juiliminen inhottavaa,lääkitsin,pari päivää sänkypotilas,nukuin koko ajan kävin kuitenkin kävelyllä aik.aamuisin,jatkoin bybelsusta kolme päivää,sitten tulikin jo pun.pilkkuihottuma säärissä,nousi reiteen.Hermosärkyt siellä täällä.Ei ikinä ennen noin.Kävelin ontuen,no pienet herbesrakkulatkin puhkesi huulen alle..mitä tämä on,päätä edelleen sattuu aikaajoin..
Kyllä lihava saa maksaa omasta pussista lääkkeen. Lihava ei ole aina lihava siksi että söisi paljon.
Itse olen ollut lähes aina lihava, kovalla työllä jo nuorena laihduttanut ja lihonut sitten aina uudestaan.
Oli kiven alla että lääkäri suostui antamaan kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen vaikka toinen kilpirauhanen tulehduksissa tuhoutui nuorena. Vaikka oli vaikeus saada silmiä auki aamuisin. Kyllä tämä toinen piiskaa toista seliteltiin. Se että viimein sain lääkkeen ei laiduttanut.
Vaikea yksityisen ihmisen muuttaa että teollisuus/kaupat myy enemmän ja enemmän "huonompaa" ruokaa, se on myyvämpää.
En enää voi syödä suomalaista viljaa muuta kuin kauraa. Kun tutulle haeskelin leipää, kaikissa tahtoo lukea, lisätty gluteenia?Miksi?
Minulla vuodessa pudonnut 18 kiloa. Lääkkeen vaikutus kai heikentynyt kun laihtuminen pysähtyi tuohon. Vielä olis saman verran taulukkopainoon.
Diabetesarvot pysyvät lääkkeellä hyvinä, saan kelakorvattuna 43 euroa kuukausi