Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rybelsus -huono olo

Vierailija
19.04.2023 |

Sain sairauteni hoitoon noita tabletteja jotka ovat samaa kuin se paljon puhuttu piikitettävä laihdutus/ diabeteslääkitys.

Tuo Rybelsus aloitetaan 3 mg suuruisella kuukauden ajan. Sitten 7 mg, johon olen siirtynyt. Yököttävä oli, karsea väsymys, menen sänkyyn nyt vaikka nukuin 8 tuntia.
Ruoan ja kahvin ajatteleminenkin saa aiheuttaa vastenmielisyyttä, niin sen kai pitikin. Siirsin kaiken pakasteeseen sopivan pakastimeen jääkaapista.

Kuukauden jälkeen 14 mg sitten pysyvästi. Jos tämä väsymys ja yököttävä olo ei lopu, jatkanko.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Rybelsusta nyt 8 kuukautta ja tuntuu, että pahoinvointi on pahentunut viimeisten parin kk aikana. Paino on pudonnut 9 kg, mutta painonlasku loppui 5 kk käytön jälkeen. Pudotettavaa olisi kuitenkin vielä 20 kg. Ei ole paino kyllä noussutkaan takaisin. 

Varsinkin aamut on hankalia, kuvottava olo kestää tunteja ja olen jo alkanut pelätä lääkkeen ottoa. Myös närästystä on jonkun verran.

Öisin herään vatsakipuihin, jotka kestää yleensä n puoli tuntia ja helpottaa, kun nousen ylös. Mutta kun nukkuakin pitäisi. 

Olen myös todella alamaissa, en tiedä johtuuko tämä lääkkeestä. Vaikea löytää iloa mistään asiasta. 

En uskalla lopettaa käyttöä, kun pelkään että paino nousee heti. Toisaalta en tiedä, onko järkeä jatkaa, kun koko ajan huono olo, masennusta, eikä paino edes putoa enää. 

Onko muita kokemuksia pitkäaikaisesta lääkkeen käytöstä? 

Vierailija
62/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta tuntuu, että.tulee vetämätön ja väsynyt olo lääkkeestä. Jos ajan myötä menis ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko kenelläkään tullut pahoja allergiaoireita Rybelsuksesta? Minulla niin paha nokkosihottuma ja turvotus että en voi ainakaan toistaiseksi lääkettä jatkaa, aloitin juuri 7mg tänään ja lopetusilmoitus tuli lääkäriltä. Nyt viikon verran katsotaan muuttuuko kasvojen polttava punainen ihottuma ja turvotus pois. Rahallisesti kiukuttaa ja paljon, kk annos lääkettä ei mikään halpa ja en saa käyttää sitä 😵💫

Vierailija
64/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava Rybelsus, nyt pudonnut painoa jo 17 kiloa, 7 kuukauden aikana. Välillä jumittanut, mutta sitten olen tarkastanut kuinka otan lääkkeen, koska se on siis otettava tyhjään vatsaan vain tikalla vettä (6 h ollut syömättä, joten yöllä otan) ja sen jälkeen 2 h syömättä, juomatta. 

Jos heikottaa liikaa yhden viinirypäleen tai teelusikallisen jugurttia tms. tämä siis aikana kun ei pidä syödä.

Tärkeää, että syömiseen liittyvä hormonitoiminta on tukena. 

Minulla jumitti myös 3 kuukauden kohdalla, mutta muutin ottoaikaa jne niin taas lähti painoa alenemaan. Vielä 8 kiloa niin ormaalin ylärajalla. Elämä muuttui tuhat kertaa paremmaksi, olin jo luovuttanut etten voi laihtua. BMI oli 34.

Vierailija
65/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma ei saa laihdutuslääkettä-uliuliuli. Mamma saa laihdutuslääkkeen-uliuliuli. Mikään ei ole hyvä.

Vierailija
66/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, eli se kuvottava olo on mielestäni jopa tärkeä osa painonpudotusprosessia, koska se, ettei pysty syömään kuin hyvin pieniä määriä, koska ei ole oikein näläntunnetta ja kylläinen olo ihan parista suupalasta ja lisäksi kuvottaa, niin tokihan se auttaa uudistamaan syömisen tapaa. 

Olen itse huomannut että suurin haaste on muuttaa se tapasyöminen, tietyissä tilanteissa, tunnetiloissa, annoskoko jne 

Kuvotukseen on minulla auttanut kun olen ottanut pienen määrän jotakin sopivaa, joka ei tunnu niin kuvottavalta, esim pikkulusikallisen maustamatonta jugurttia, desin jotain maitoa, tai hedelmänpalan. 

Kuvotus menee ohi, ainakin minulla meni. 

Ja nyt kun paino putoaa, mieliala nousee, elämä alkaa hymyillä, niin ajattelen että onpa tämä helppoa, nyt kun vain jatkan terveellisen ja sokerittoman syömisen harjoittelua - toisaalta makeanhimo on poistunut kokonaan, kiitos Rybelsuksen! 

Vielä kun saan säädettyä automatisoituneen syömisen, eli hitaasti ja kylläisyyttä kuunnellen, niin uskon että jossain vaiheessa jopa voisin jopa luopua Rybelsuksesta, koska olen opetellut syömään oikein, mutta vielä ei ole aika. 

Vierailija
67/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väsyttänyt, ja useimmat harmilliset oireet poistuivat (ilmavaivat, kuvotus) poistuivat muutamassa kuukaudessa vaikka mg annos nousi, ainoastaan ummetus on jäänyt, mutta sekin on nyt hoidossa kun juon vettä riittävästi ja otan runsaasti kuituja. Ollut harmillista koksa ei ole koskaan ennen vaivannut, vaan vatsa toiminut tosi hyvin kerran päivässä, nyt vie muutamia päiviä.

Vierailija
68/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselöäni ollut nyt 9 kk käytössä, annos 14 mg. Kun annosta nostettiin, muutaman kerran kun pienentyneillä annoksilla myös ruokailuväli pääsi venymään, tuli todella kuvottava olo ja lopulta oksennus, hyvin äkillisesti. Kun oppi siihen, että kun lounas on klo 11, pitää ennen klo 18 syödä pieni välipala, jos päivä venyy, niin pahoinvointikohtaukset loppuivat.

Paino putoaa kilon kuussa, ja sihde ruokaan muuttuu.

Vierailija
69/160 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, verensokeri tasaisena ja suhde ruokaan muuttuu! Tulos loppuiäksi normaalipaino!

Vierailija
70/160 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni 3 tabletti, vahvinta 14 Mg söin pizzan palan kanssa kokeeksi, äsken juuri, kun ilman syömistä, paha olo, voisi verrata pahimpaan krapulaan x 2 mutta varmasti laihtuu ! Lähteny jo 20 cm vyötäröstä. Jäänyt päiviä väliin syömisestä, josta myös paha olo tulee, eli ehkä 100g kerralla ja tarpeeksi usein, kait sen sitten ..

kokemuksella, kokeilujen, kouluttamalla, onnistuu ? 🤔🙃

Vierailija
71/160 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on jatkuvasti kovalla ollut, tietyt ruuat inhottavat, esim. liharuat. 3 mg käyttänyt, laihtumista ei mainittavin vielä, ehkä sit kun aloitan 7 mg

Vierailija
72/160 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diabetekseen samat lääkkeet kuin kirjoittajalla 55 eli Metforem, Jardiance ja Rybelsus. Kaikista tullut huono ja täysinäinen olo kuin muumilla eli full of shit. Metrofem ei pudottanut sokereita ollenkaan. Rybelsuksesta menossa 7 mg ja muutaman päivän päästä siirryn 14 mg. En saa kelakorvausta, koska ole tarpeeksi lihava. Törkeän hintainen lääke.

Vierailija
73/160 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla diabetekseen samat lääkkeet kuin kirjoittajalla 55 eli Metforem, Jardiance ja Rybelsus. Kaikista tullut huono ja täysinäinen olo kuin muumilla eli full of shit. Metrofem ei pudottanut sokereita ollenkaan. Rybelsuksesta menossa 7 mg ja muutaman päivän päästä siirryn 14 mg. En saa kelakorvausta, koska ole tarpeeksi lihava. Törkeän hintainen lääke.

Ja lisäyksenä vielä, että paino ei ole pudonnut yhtään.

Vierailija
74/160 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin lääkettä painonpudotuksen tueksi. Järkyttävä väsymys, voimat täysin poissa, voimakasta kuvotusta ja pahoinvointia lähes koko ajan. Ruokahalu meni kokonaan, en pystynyt syömään juuri mitään. Lisäksi tosi pahaa ummetusta. Kuten joku aiemmin totesi, minäkin olin käytännössä lähes työkyvytön. Olin myös alakuloinen, kun oli koko ajan väsynyt ja huono olla. Paino ei tippunut kokeilun aikana juurikaan. Lopetin käytön, kun alkoi raju oksentelu ja voimakkaat vatsakivut. Todettiin tulehtunut sappirakko. Lääkeselosteen mukaan sappirakon vaivat ovat melko harvinaisia, mutta minua tämän jälkeen hoitanut lääkäri kertoi, että hänellä on ollut muutamia asiakkaita, joilla on myös ollut sappeen liittyviä ongelmia kyseisestä lääkkeestä. Olen jatkanut painonpudotusta tehden ruokavalioon muutoksia ja jaksan liikkua vähän enemmän. Voin niin paljon paremmin nyt, vaikka todella hidasta laihtuminen on. 

Vierailija
75/160 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on kovalla koko ajan, kalliiksi tulee laxoberonkuulia ostaa koko ajan. Kallista tämä touhu on.

Vierailija
76/160 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2022 aloitin Saxenda pistoksilla, aluksi laski kivasti, sitten jäi "junnaa". Tuli muutto, jätin lääkkeen n.1v jälkeen. Olin 13kg laihtunut. Kaikki "häsläys, jätin painon seurannan, kaikki palasi.

Viime syksynä sain turvotusta, lonkan limapussit tulehtu. Paino n.5kg normaalia enemmän

Paino oli se 100kg. Aloitin nyt tämän tabletti lääkkeen. 7mg menossa. Paino laskenut n.10kg eli nyt normaalissa kesäpainossa (talvella nousee muutaman kilon)

Mökillä, ulkohuussi ja muuta säpinää. Vatsa ei tahdo toimia. Normaalisti joka päivä "kakkonen". Nyt alkaa jäädä päiviä väliin. Muutama pussi pegoriin 12g, niin vatsa ei mene kovalle. Toivottavasti kotioloissa alkaa taas toimia. 

Tavoite nyt että paino se 60-70kg. Se tietää sitten loppuelämän säännöllistä syöntiä ja pieniä annoksia.

Nyt ei ole varaa enää tästä livetä.

Vierailija
77/160 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edel.jatkaen. huono etova olo tulee jos en syö säännöllisesti. Eli säännöllisesti pieniä aterioita niin ruoka maistuu. Vähästä tulee kylläiseksi.

Pegoriin 12g pitää vatsan toimivana. Jos yksipäivä ettei ole toiminut, heti seuraavana päivänä otan pussin lääkettä, tarvittaessa useamman.

Voimattomuutta on mutta aina kun olen laihduttanut, on ollut voimattomuutta. Kun työn alkaa aina kuitenkin sitä voimaa on ollut.

Vierailija
78/160 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustu.

Vierailija
79/160 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lääkkeen otto nyt niin tarkalleen 6 tuntia syömättömänä? 

Vierailija
80/160 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla takana nyt 9 kk Rybelsusta. Kahdessa kuukaudessa annos nostettiin 14 mg:aan. Paino pudonnut 8 kg, eli melko vähän, kun ylipainoa kuitenkin on reilusti. Pahoinvointia, mutta ei oksentelua, närästystä, ummetusta, alakuloa, vatsakipuja, makumuutoksia suussa ja univaikeuksia on ollut alusta asti. Kuvottava olo ei vie ruokahalua, vaan ennemminkin ruoka auttaa siihen.

Olen alkanut ottaa tabletin nyt vain joka toinen päivä kalliin hinnan ja heikkojen tulosten takia. En kuitenkaan uskalla kokonaan lopettaa, koska todennäköisesti nämä vähäisetkin pudonneet kilot tulee sitten takaisin. Välillä, kun on menoviikonloppu tms. Paino saattaa nousta parikin kiloa takaisin, mutta tiukalla kuurilla saan sen pudotettua siihen, että pudotus on taas sen 8 kg. 

Minulle tämä ei ole ihmelääke, mutta pudotuksen tuki kyllä. Ennen tätä en ole pystynyt pudottaa yhtään, paino on vain noussut koko ajan. Mutta kallista on, 120 euroa kuukaudessa lopun ikää, että saan pidettyä nuo vaatimattomat 8 kiloa pois. Jollei nyt sitten onnistu tämä joka toinen päivä tabletti, kallista kyllä sittenkin.