Rybelsus -huono olo
Sain sairauteni hoitoon noita tabletteja jotka ovat samaa kuin se paljon puhuttu piikitettävä laihdutus/ diabeteslääkitys.
Tuo Rybelsus aloitetaan 3 mg suuruisella kuukauden ajan. Sitten 7 mg, johon olen siirtynyt. Yököttävä oli, karsea väsymys, menen sänkyyn nyt vaikka nukuin 8 tuntia.
Ruoan ja kahvin ajatteleminenkin saa aiheuttaa vastenmielisyyttä, niin sen kai pitikin. Siirsin kaiken pakasteeseen sopivan pakastimeen jääkaapista.
Kuukauden jälkeen 14 mg sitten pysyvästi. Jos tämä väsymys ja yököttävä olo ei lopu, jatkanko.
Kommentit (160)
En ole laihtunut yhtään kahdessa kuukaudessa. Maha on lähes jatkuvasti löysällä, että kaupassakin pitää lähteä kesken kaiken vessaan. Vaikutusta on iltapäivään asti, mutta illalla onkin sitten kova nälkä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole diabeetikko, vain ylipainoa. Takana vasta kaksi päivää 3 mg, joten painon tippumisesta ei vielä tietoa. Mutta omalla kohdalla ei ole ilmaantunut mitään sivuoireita. Vatsakin toimii kuin ennenkin. Otin ekan tabletin kaksi päivää sitten aamulla. Jo samana päivänä päivällisellä jätin osan annoksesta syömättä. Illalla ei tullut sitä pohjatonta herkuttelu- & napostelunälkää. Söin pari leipäpalaa illalliseksi ja se riitti hyvin. Uskomaton tunne kun ei ole jatkuvasti nälkä. Eli omalla kohdalla lähti heti toimimaan. Parissa viikossa näkee lähteekö paino laskemaan, mutta alku on lupaava.
Nyt on viikko Rybelöä takana. Ruokailurytmi on asettunut normaaliksi: Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Nälkä tulee kyllä, mutta normaalilla tavalla. Se pohjaton napostelunälkä ja jatkuva jääkaapilla juokseminen iltaisin on poissa. Joskus illalla tulee vielä aterioid
Nyt takana kaksi viikkoa. Tilanne on jatkunut samana - ei muutoksia olossa. Toisella viikolla lähti 1,3 kiloa. Hyvin siis toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole diabeetikko, vain ylipainoa. Takana vasta kaksi päivää 3 mg, joten painon tippumisesta ei vielä tietoa. Mutta omalla kohdalla ei ole ilmaantunut mitään sivuoireita. Vatsakin toimii kuin ennenkin. Otin ekan tabletin kaksi päivää sitten aamulla. Jo samana päivänä päivällisellä jätin osan annoksesta syömättä. Illalla ei tullut sitä pohjatonta herkuttelu- & napostelunälkää. Söin pari leipäpalaa illalliseksi ja se riitti hyvin. Uskomaton tunne kun ei ole jatkuvasti nälkä. Eli omalla kohdalla lähti heti toimimaan. Parissa viikossa näkee lähteekö paino laskemaan, mutta alku on lupaava.
Nyt on viikko Rybelöä takana. Ruokailurytmi on asettunut normaaliksi: Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Nälkä tulee kyllä, mutta normaalilla tavalla. Se pohjaton napostelunälkä ja jatkuva jääkaapilla juokseminen ilta
Kuukaudessa lähti 6 kiloa ja 4cm vyötärö mittaa. Vaatekoko tippui yhdellä pykälällä. Tämä lääke näyttää sopivan ja toimivan toisilla paremmin kuin toisilla ja itse olen ollut onnekas kun on minulle sopinut. Kannattaa kyllä kokeilla jokaisen itse jos on tarvetta painon pudotukseen. Aika monella alkuvaiheen pahoinvointi näemmä menee ohi. Jatkan käyttöä edelleen ja toistaiseksi samalla annostuksella, kun se edelleen tehoaa. Mutta tämä "live-seuranta" päättyy tähän.
+1 Rybelsus - https://hespac.com/ozempicfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Ozempicin kanssa tuli paha olo kun siirryin täyteen 1mg annostukseen. Taisi mennä kolmisen viikkoa ennenkuin helpotti.
Itselläni paino pudonnut yli 14 kiloa 8 kuukauden aikana. Syön sitä ylläpitovahvuutta, mutta omalla kohdallani toimii, että syön 1 tbl joka toinen päivä. Ja vaikka lääke on kallis, tasottuu tuo noin 60euron kuukausittainen hinta ruokalaskussa, kun ei tule mätettyä enää kaksin käsin ruokaa. Minulta siis iso suositus. Lisäksi verenpaine tasoittunut ja rasvamaksa poistunut, eli vaikka kohdallani aloitettiin "vain laihtumiseen", on uskoakseni aika moni kansansairaus ehkäisty.
Onko kokemuksia 14 mg käyttöön siirtymisestä? Tuliko huonovointisuutta? Kauan se kesti?
Aloitusannoksen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Nyt oon noin viikon syönyt 7mg ja tänään on ollut pahoinvointia. On sellainen olo että tuleeko oksennus ja mahaan vähän sattuu. Ruoka ei maistu enää yhtä hyvältä kuin ennen enkä pysty syödä enää yhtä paljon kuin aiemmin.
9 kk takana, -13kg. Nyt bmi 23. Syön nyt ja pidän hamaan tappiin asti ylläpitona joka toinen päivä 14mg pillerin. Alussa 7 mg jolla aloitin suoraan oireet: jäätävä väsymys, närästys, ummetus, hiusten lähtöä, oksentelua illalla, jos erehtyi syömään liikaa, liian rasvaista tai sokerista. Tämä kesti n 6 kk. Edelleen punaviinin tuoksu oksettaa, muutaman oluen voi ottaa, loput tulee yli. Alkoholi jäi pois. Kuullostaa pahalta, mutta peiliin katsoessa tunnen pelkkää iloa. Pystyn kumartumaan, näen varpaat, energiataso noussut.
Mulla on 3mg annos ollut noin parisen viikkoa. Eilen ekaa kertaa mulla tuli illalla pahoinvointia ja sellainen olo että tuleeko oksennus ja lopulta ihan pieni oksennus tuli. Söin sitä ennen kaksi lautasellista kalakeittoa, leipää ja kakkua eli olo tuli tosi täyteen. Voiko olla että söin liikaa ja siksi tuli tuo oksennus? Mahaan myös sattui. Vielä seuraavanakin päivänä vatsa oli arka ja en uskaltanut alkuun syödä joten jätin lääkkeenkin väliin. Vatsassa on sellainen outo olotila edelleen, ei varsinaisesti kipu vaan vähän kuin paineen tunne. Mutta tuo paineen tunne varmaan kuuluu asiaan?
Kertokaa onko nämä normaaleja juttuja? Ja mistä voin tietää ettei ole vatsatautia kun töissä sitä kuitenkin on. Tosi hankala juttu.
Käytin Rybelsusta reilut puoli vuotta ja laihduin nelisen kiloa. Sivuoireina pahoinvointi ja ummetus. Se ruuan aiheuttama yökötys lienee vaikutus eikä sivuvaikutus. Söin niitä vahvimpia. Painon lievän alenemisen lisäksi verensokerit pysyivät paremmin kurissa. Ei mikään ihmelääke, olin toivonut vähän reippaampaa laihtumista.
Sitten kun laatikko loppui enkä ehtinyt uutta hakemaan, se jäi.
Aloitin nyt taas syödä niitä miedompia, eikä toistaiseksi ole vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3mg annos ollut noin parisen viikkoa. Eilen ekaa kertaa mulla tuli illalla pahoinvointia ja sellainen olo että tuleeko oksennus ja lopulta ihan pieni oksennus tuli. Söin sitä ennen kaksi lautasellista kalakeittoa, leipää ja kakkua eli olo tuli tosi täyteen. Voiko olla että söin liikaa ja siksi tuli tuo oksennus? Mahaan myös sattui. Vielä seuraavanakin päivänä vatsa oli arka ja en uskaltanut alkuun syödä joten jätin lääkkeenkin väliin. Vatsassa on sellainen outo olotila edelleen, ei varsinaisesti kipu vaan vähän kuin paineen tunne. Mutta tuo paineen tunne varmaan kuuluu asiaan?
Kertokaa onko nämä normaaleja juttuja? Ja mistä voin tietää ettei ole vatsatautia kun töissä sitä kuitenkin on. Tosi hankala juttu.
Lääke tekee sen, että ruoka sulaa tavallista hitaammin. Kenenkään sisuskalut eivät tykkää siitä, että sinne tungetaan määräänsä enemmän. Siten nuo ovat ihan luonnollisia ja asiaan kuuluvia tuntemuksia jos on tankannut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytin Rybelsusta reilut puoli vuotta ja laihduin nelisen kiloa. Sivuoireina pahoinvointi ja ummetus. Se ruuan aiheuttama yökötys lienee vaikutus eikä sivuvaikutus. Söin niitä vahvimpia. Painon lievän alenemisen lisäksi verensokerit pysyivät paremmin kurissa. Ei mikään ihmelääke, olin toivonut vähän reippaampaa laihtumista.
Sitten kun laatikko loppui enkä ehtinyt uutta hakemaan, se jäi.
Aloitin nyt taas syödä niitä miedompia, eikä toistaiseksi ole vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Sinulla ei ole ilmeisesti vikaa suolistohormoneissa. Sen vuoksi niihin vaikuttava lääke ei auta sinua laihtumaan. Sinun pitää etsiäjokin muu tapa laihtumiseen. Voit vaikka leikata joka ateriasta viidesosan pois ja korvata sen kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä. Se on hidas ja turvallinen tapa laihduttaa annoskokoa pienentämättä.
Itsellä ei tuo rybelsus vaikuttanut mihinkään, ei verensokeriarvoihin eikä mihinkään muuhunkaan. Janumet huomattavasti parempi ja siihen kylkeen insuliinia pieni määrä.
Jos on sairaskuluvakuutus, niin joutuu maksamaan vain 100eur omavastuun. En ole edes viitsinyt selvittää että kerranko 100eur vai kerran vuodessa. Toki parempi jos tarvitsisi koko lääkettä.
Rybelsus 7mg tosiaan käytössä ja otan sen ohjeen mukaan aina tyhjään vatsaan, pienellä määrällä vettä ja samaan kellon aikaan. MUTTA joka kerta tuntuu kuin tabletti jäisi ikäänkuin kurkkuun pyörimään tai ylipäätään on sellainen palan tunne jatkuvasti kurkussa. Onko tää normaalia? Tai onko jollain muulla samaa?
Vierailija kirjoitti:
Maha on kovalla koko ajan, kalliiksi tulee laxoberonkuulia ostaa koko ajan. Kallista tämä touhu on.
Kalliiksi se jatkuva ylensyöminenkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mamma ei saa laihdutuslääkettä-uliuliuli. Mamma saa laihdutuslääkkeen-uliuliuli. Mikään ei ole hyvä.
Kaiken tulisi tapahtua sillä omalla mukavuusalueella. Miinuskaloreiden aiheuttamaa nälkää ei siedetä, mielitekoja ei jakseta vastustaa, liikuntaa ei viitsitä harrastaa, laihdutuslääkkeen ruokahalua vähentävää huonoa oloa ei kestetä. Ei ihme, että tällaset henkilöt ovat ylipainoisia ja sellaisina myös pysyvät.
https://tinyurl.com/rybelsista Olen hiljattain alkanut käyttää Rybelsusta. Ruokahaluni on vähentynyt, enkä voi syödä liian rasvaista ruokaa.
Laihduta. Tai syö laksatiivia niin anuksestas tulee RYBELSUS