Rybelsus -huono olo
Sain sairauteni hoitoon noita tabletteja jotka ovat samaa kuin se paljon puhuttu piikitettävä laihdutus/ diabeteslääkitys.
Tuo Rybelsus aloitetaan 3 mg suuruisella kuukauden ajan. Sitten 7 mg, johon olen siirtynyt. Yököttävä oli, karsea väsymys, menen sänkyyn nyt vaikka nukuin 8 tuntia.
Ruoan ja kahvin ajatteleminenkin saa aiheuttaa vastenmielisyyttä, niin sen kai pitikin. Siirsin kaiken pakasteeseen sopivan pakastimeen jääkaapista.
Kuukauden jälkeen 14 mg sitten pysyvästi. Jos tämä väsymys ja yököttävä olo ei lopu, jatkanko.
Kommentit (165)
Oletteko puolitelleet tabletteja? Oman Kelakorvauksen saisi sillä konstilla ainakin alkuun. Onko toiminut samoin jos puolittaneet tabletin?
Tai oletteko ottaneet vain joka toinen päivä vahvempaa annostusta ja silti toiminut?
Toki jos ruokalaskut putoaa niin siinä tulee Kelakorvausta lääkkeestä myös?
Olen käyttänyt Rybelsus-lääkettä pari vuotta. (mies, 67, ykköstyypin diabeetikko). Alku, ehkä ensimmäinen vuosi, ei ollut hääppöinen. Pahoinvointia, ummetusta, ei laihtumista. Helkkarin kallista, kun Kela ei korvaa.
Nyt menee paremmin. Olen laihtunut melkein kymmenen kiloa, insuliinin tarve on vähentynyt selvästi. Jalkakivut vähenneet, niin liikunta onnistuu paremmin.
Eli kannattaa antaa sille aikaa. Minun elämääni lääke on parantanut.
Vierailija kirjoitti:
Rybelsus 7mg tosiaan käytössä ja otan sen ohjeen mukaan aina tyhjään vatsaan, pienellä määrällä vettä ja samaan kellon aikaan. MUTTA joka kerta tuntuu kuin tabletti jäisi ikäänkuin kurkkuun pyörimään tai ylipäätään on sellainen palan tunne jatkuvasti kurkussa. Onko tää normaalia? Tai onko jollain muulla samaa?
Sama juttu. Jostain syystä juuri Rybelsus jää pyörimään kurkkuun, ja pahanmakuista on. Ehkä on jokin syy että siinä ei ole kovaa, liukasta kuorta että menisi helposti alas? Otan sen heti herättyäni ja sitten lueskelen nettiä ainakin tunnin että ehtii liueta ja vaikuttaa. Eläkeläiseltä onnistuu, työssä käydessä vaikeampaa.
Jos me kaikki oltais samanlaisia, niin sinäkin olisit lihava. Mutta onneksi ei olla, en haluaisi olla kaltaisesi ilkeilijä.