Rybelsus -huono olo
Sain sairauteni hoitoon noita tabletteja jotka ovat samaa kuin se paljon puhuttu piikitettävä laihdutus/ diabeteslääkitys.
Tuo Rybelsus aloitetaan 3 mg suuruisella kuukauden ajan. Sitten 7 mg, johon olen siirtynyt. Yököttävä oli, karsea väsymys, menen sänkyyn nyt vaikka nukuin 8 tuntia.
Ruoan ja kahvin ajatteleminenkin saa aiheuttaa vastenmielisyyttä, niin sen kai pitikin. Siirsin kaiken pakasteeseen sopivan pakastimeen jääkaapista.
Kuukauden jälkeen 14 mg sitten pysyvästi. Jos tämä väsymys ja yököttävä olo ei lopu, jatkanko.
Kommentit (160)
Vuoden syönyt täyttä annosta ja ei muita oireita kuin ummetusta välillä, syön biabeteslääkkeen kaverina.
4 kk Rybelsusta takana ja huono olo vaan pahenee. Jos en syö, on huono olo, jos syön, niin sama juttu. En ole laihtunut enää muutamaan viikkoon, sitä ennen lähti 3 kuukaudessa 6 kg. Ei tee mieli yhtään mitään, kuvottava olo vaan koko ajan. Loppuukohan tämä kuvotus ikinä? Pudotettavaa olisi vielä 13 kg normaalipainon ylärajalle.
Vierailija kirjoitti:
4 kk Rybelsusta takana ja huono olo vaan pahenee. Jos en syö, on huono olo, jos syön, niin sama juttu. En ole laihtunut enää muutamaan viikkoon, sitä ennen lähti 3 kuukaudessa 6 kg. Ei tee mieli yhtään mitään, kuvottava olo vaan koko ajan. Loppuukohan tämä kuvotus ikinä? Pudotettavaa olisi vielä 13 kg normaalipainon ylärajalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei ikävää! Mulla ollut kans muutaman kuukauden ajan Rybelsus ja tuntuu myös että olo ja väsymys vaan pahenee. Ozempicin kanssa ei ollut samoja ongelmia. Itsellä tosin 3kk aikana paino pudonnut noin12kg näiden lääkkeiden avulla, varmaan se on todella yksilöllistä.
Eniten minua auttaa vaan nousta ja tehdä normaaleita asioita, jotta kuvotus ja väsymys ei olisi koko ajan mielessä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siihen huonovointisuuteen mitään lääkettä olemassa? Joku vatsalääke?
Tämä on semmonen hiljainen kuvotus, ei semmonen että vaikka oksua pukkaisi.
Ehkä joku maitohappopilleri tms. auttaisi, yritän välttää napsimasta käsikauppalääkkeitä koska kaikella taas on vaikutuksensa muihin lääkkeisiin ja niiden imeytymiseen
Primperan on hyvä pahoinvointilääke. Mä käytän sitä tarvittaessa just tollasen kuvailemasi kaltaiseen pahoinvointiin.
7mg nyt menossa. Ei ole ollut huono olo. Olen rakennus töitä tekevä mies. Paino tippunut kivasti. Olut ei maistu enää ollenkaan. Ruoka on maistunut normaalisti. Minulla on molemmat polvet rikki. Se on suurin syy painon vähentämiseen. Aloitus paino oli 115kg, nyt on 107.. Hyvä lääke.
Tänään aloitin 7 mg. Reseptin sain nettilääkäriltä. Painoindeksi 34. Kuukauden annoksen otin apteekista 122 Euroo. Tueksi muuhun laihdutukseen ja jojoiluun. Viimeinen keino🙈Katotaan miten käy🤗
Hei, lopetitko Tybelsus 14mg lääkärin ohjeiddn mukaan vai miten? Mitkä oluvat ohjeet? Mulle lekuri sanoi, että pitää lopettaa tosi hitaadti ja painoa tarkkailemalla annostus. Mitähän se käytännössä tarkoittaa? Jostain luin että jos lopettaa kerralla kokonaan on vaarana verensokerin nousu huoppuun ka nipeasti.
Mulla oli laihdutukseen, mutta oli pakko sivuvaikutusten takia lopettaa. Jatkuva kuvotus, ylävatsakivut ja aivan järkyttävä olo, olin työkyvytön käytännössä.
Se menee ajan mittaan ohi! Sivuvaikutukset ovat tosi yksilöllisiä.
Rybelsuksen (7mg) lopetin kun joutui menemään joka päivä oksentamaan kolme kertaa.Syömisen kanssa piti olla tarkkana varsinkin jos ruoassa oli rasvaa vähääkään, niin täräytti melkein heti salamapaskan elikkä jos ei päässyt vessaan 30 sek. kuluessa niin housut vaihtoon ja perspesulle. Väsymistä en havainnut, kuuden kuukauden aikana paino kuitenkin tippui 10 kiloa jonka jälkeen viiteen kuukauteen ei paino liikkunut enää minnekkään ja sitten lopetinkin tuotteen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Hei, lopetitko Tybelsus 14mg lääkärin ohjeiddn mukaan vai miten? Mitkä oluvat ohjeet? Mulle lekuri sanoi, että pitää lopettaa tosi hitaadti ja painoa tarkkailemalla annostus. Mitähän se käytännössä tarkoittaa? Jostain luin että jos lopettaa kerralla kokonaan on vaarana verensokerin nousu huoppuun ka nipeasti.
Olen ap. Siis vuoden syönyt, nyt on resepti haettu loppuun, lääkäri ensi viikolla. Laihtumista 17 kiloa. Koska se pitää sokeriarvot hyvin kurissa, luultavasti jatkan sillä. Painon putoaminen hidastunut.
Reseptillä saatava pahoinvointilääke auttaa. Siitä kannattaa puhua reseptin kirjoittaneen lääkärin kanssa.
Itsellä paino nousi korona-aikaan 97 kiloon (pituus 165) eli painoindeksi yli 30. Annostus ensin 7mg ja hidas nosto -> 14mg. Paino on pudonnut tasaisesti 1/2 kg viikossa. Karsea ummetus 14mg kanssa on ollut ainoa sivuvaikutus.
Helpottunut olo koska suvussa on diabetesta ja tämä saattaa estää kakkostyypin diabeteksen alkamisen!
Kerrankin ihan oikeaa keskustelua ja vielä kiinnostavasta aiheesta. Erittäin hyvää päivän jatkoa kaikille.
Oma kokemus huono. Järkyttävä väsymys kokoajan, mitään ei jaksa. Alkuun rajua oksentelua ja ripulia. "tasaantui" jatkuvaksi huonovointisuudeksi niin että vaan vaakatasossa kohtuullinen olotila. Pyörrytystä ja huimausta, niin että parikertaa pökertynyt niin että tullut kolhuja. Mihinkään ei uskalla lähteä eli esim. liikunta jota harrastanut useamman kerran viikossa jäänyt kokonaan. uimahalli ei ole hyvä paikka pökräillä. paino ei ole laskenut ja ennen niin tasaiset sokerit huitelee missä sattuu. Ensimmäisen kuukauden jälkeen vatsa heittäytyi täysin toimimattomaksi. 3kk täynnä ja nyt menee vaihtoon lääkitys tältä osin
Alkuvaiheessa sain yhden rasvaripulin. En yleensä en ennenkään ole kovin rasvaisia ruokia syönyt, kanaa, kalaa, kasviksia.
Mutta käytiin ulkona syömässä ja otin jonkun pihvin ja mukaan tuli ranskalaiset. Jälkiruokakahvin ehdin juoda, sit istuin vessassa puoli tuntia.
En ole raskaampaa sapuskaa senjälkeen kokeillut.
Oon nyt kuukauden syönyt 3 mg. Tänään aloitin 7 mg. Lievää pahoinvointia oli parina päivänä aluksi. Muuten ihan ok, joskin sokerit on yhä koholla ja ruoka kyllä maistuu ihan entiseen tapaan ja väsyttää ihan järkyttävästi. Toivottavasti asiat paranevat ajan oloon. Olutta en pysty juomaan kuin muutaman ja sitten alkaa kuvottaa, mutta se ei lienee huono asia.
Siihenhän noiden lääkkeiden vaikutus perustuu, syöminen alkaa kuvottaa, jos annos ei ole sopiva. Ei pitäisi pikalaihdutukseen pyrkiäkään.
Usein tulee myös ripulia tai ummetusta.
Pienennä annosta, niin helpottaa. Tietysti lääkäriin pitäisi ottaa yhteyttä.
Liian nopea laihtuminen tietenkin väsyttää. Luultavasti pitkän aikaa käytettäessä myös joistain vitamiineista tulee puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän noiden lääkkeiden vaikutus perustuu, syöminen alkaa kuvottaa, jos annos ei ole sopiva. Ei pitäisi pikalaihdutukseen pyrkiäkään.
Usein tulee myös ripulia tai ummetusta.
Pienennä annosta, niin helpottaa. Tietysti lääkäriin pitäisi ottaa yhteyttä.
Liian nopea laihtuminen tietenkin väsyttää. Luultavasti pitkän aikaa käytettäessä myös joistain vitamiineista tulee puutetta.
Olisi kiva jos nämä kommentit perustuisivat edes jonkinlaiseen tietämykseen ja kokemukseen. ei lääke annostusta saa missään tapauksessa itse säädellä, aina keskusteltava lääkärin kanssa. Ei kuvota vain syöminen vaan voi olla kokoajan huono olo. Eikä ole laihtuminen joka väsyttää vaan lääkkeen sivuvaikutus
2 tyypin diabetes , painoind 31 ,myös muita sairauksia. Ozempic mulla mut sitä kun ei nyt saa, kirjoitettiin rybelsus. On ollut Oz aikana vähän närästystä ei juuri muuta. Rybelsus käytössä nyt viikon. Tänään oksensin, kuvotti pitkään 😲 Söin kai liian tuhdin aamiaisen...? Annokset on pienentyneet kyllä.