Torin typerät turhankyselijät
Ottaa taas niin paljon aivoon toi Tori.
Ilmoituksessa lukee selkeästi tuotteen tiedot, mitat, väri, paino, merkki, postituskulut ja tuulensuunta.
Kyselijä ilmaantuu. Kysyy kaikki vaikka ilmoituksessa lukee. Suuttuu kun huomauttaa. Sitten kysyy paljonko maksaa lähettää. Lopulta kysyy paljonko maksaa yhteensä lähetettynä.
"No emmä otakkaa kun euron liian kallis"
Saat***na mistä noita älykääpiöitä sikiää!!!!
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Miehet myös tuntuvat harrastavan usein tätä "myyn ensimmäiselle ostajalle" -kilpajuoksua. Kerran oli tuote myyty toiselle sillä välin kun olin kirjaimellisesti matkalla sitä noutamaan.
Tätä olen aina ihmetellyt. Jos yksi on jo tulossa noutamaan, kai nyt edes sen aikaa voit varata tavaran hänelle? Ei kai voi sanoa monelle henkilölle yhtä aikaa, että lähtekää ajamaan kilpaa tänne ja eka joka ehtii, saa ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit on niitä, että joo voisin ostaa ,mutta saan vikapäivä liksan. Voitko varaa sen ulle.
En voi. Olen myymässä täällä tavaroita.
Köyhänä joudun ostamaan aivan kaiken aina käytettynä. Joskus olen joutunut pyytämään varaamaan tuotetta kaksi pv ennenkuin saan tilin ja voin maksaa tuotteen, siis esim. silloin kun pesukone levisi. Sori siitä.
Mikset mieluummin katso tarjolla olevia tuotteita vasta kun sinulla on ne rahat millä maksaa? Et sinä kuitenkaan sitä tuotetta yhtään sen nopeammin saa. Minä en ainakaan varaa yhtään mitään kenellekään, vaan myyn ensimmäiselle joka maksaa pyydetyn hinnan. Samoin toimin myös ostajana. Otan yhteyttä myyjään, kerron että haluan ostaa tuoteen, ja sovin noudosta tai postituksesta myyjän ilmoittamien vaihtoehtojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet myös tuntuvat harrastavan usein tätä "myyn ensimmäiselle ostajalle" -kilpajuoksua. Kerran oli tuote myyty toiselle sillä välin kun olin kirjaimellisesti matkalla sitä noutamaan.
Tätä olen aina ihmetellyt. Jos yksi on jo tulossa noutamaan, kai nyt edes sen aikaa voit varata tavaran hänelle? Ei kai voi sanoa monelle henkilölle yhtä aikaa, että lähtekää ajamaan kilpaa tänne ja eka joka ehtii, saa ostaa?
No tietenkään ei luvata tuotetta useammalle. Mutta vasta kun tarkka noutoaika on sovittu, on tuote varattu. Vapautuu siinä vaiheessa, jos noutajaa ei kuulu sovittuun ajankohtaan. Itse en suostu pitkiä aikoja varaamaan. Noudon on onnistuttava heti, tai viimeistään seuraavana päivänä. Muussa tapauksessa kehoitan ostajaa varmistamaan ennen noutoa, että tuote on edelleen myynnissä.
autonrenkaita myin torissa, joku kysyi että miksi myyt niitä? vastasin että rahan takia !
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa varata, niin olen sanonut näin:
Kyllä voi varata. Mutta minulla varausmaksuna on tuotteen hinta. Maksa tuotteen hinta minulle nyt, niin varaan sen sinulle ja voit noutaa kun ehdit / voin postittaa kun palaat lomilta jne. Jos et voi maksaa nyt, niin katsellaan onko tuote myymättä vielä kun saat rahaa.
90 % ei enää kiinnosta kysyjää. Ja olen yleensä saanut tuotteen myytyä toiselle.
Eli suomennettuna tarkoitat että ei voi varata, mutta noutaa voit myöhemmin jos haluat. Ja suurin osa ei ole kiinnostuneita koska eivät alunperinkään kysyneet että voivatko noutaa myöhemmin vaan että voivatko varata.
Onko tosiaan niin kauhean vaikeaa vain vastata ystävällisesti. Ja ei, en oo ikinä ostanut torista tai huutonetistä mitään mutta vtuttaa ihmiset jotka on ilkeitä ihan huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on useammin, kun kerran A) odotellut ostajaa, joka ei koskaan saapunut, B) kuunnellut tinkaajaa, joka yrittää sovitusta hinnasta huolimatta saada tuotteen about ilmaiseksi, niin hyvin nopeasti oppii myymään ensimmäiselle, joka antaa rahat käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on useammin, kun kerran A) odotellut ostajaa, joka ei koskaan saapunut, B) kuunnellut tinkaajaa, joka yrittää sovitusta hinnasta huolimatta saada tuotteen about ilmaiseksi, niin hyvin nopeasti oppii myymään ensimmäiselle, joka antaa rahat käteen.
Tämän takia en osta enää mitään noudolla. Ei ihan oikeasti kiinnosta ajaa - sovitusti! - 20 km päähän vain kuullakseen, että myyjä myikin tavaran nopeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulee yhteydenottoja joissa kysytään onko tämä vielä vapaana ja kun vastaan kyllä niin ei mitään vastausta.
Juu, sama täällä. Se on melkein kuin koodikieltä, joka tarkoittaa, että viestittelijä jutustelee vain lämpimikseen eikä ole ostamassa mitään.
No ei sitä kannata ottaa niin vakavasti, siihen voi vastata ihan vain juu tai ei. Olen oppinut, että monet ihmiset haluavat ensin selvittää mitä vaihtoehtoja ylipäätään on jäljellä ennen kuin päättävät mitä ostavat. Eipä se minua juurikaan häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa pannuun kanssa nuo annetaan ilmoitukset joissa pitää tuoda joku hemmetin suklaalevy ja kahvipaketti. Minä en kyllä lähde kauppaan ostoksille myyjän takia. Voin antaa vastaavan summan rahaa.
Silloin tuo voisi olla myynti-ilmoitukset kohdalla muutenkin. laittaa hinnaksi vaikka sen 5 e, ei mitään näitä voisitko tuoda kultakatriinan tummaa paahtoa. Joopa joo.
Olen itsekin antanut tavaraa ilmaiseksi eikä tulisi mieleenkään anella jotain kahvipakettia niistä.
No ei varmaan kellään olisi mitään sitä vastaan, jos kahvipaketin sijaan ojennat vitosen käteen.
Tuon nimellisen "hinnan" ainoa tarkoitushan on karsia pois ne, jotka eivät ole tosissaan. Jos olet ikinä mitään vähänkin parempaa Torissa lahjoittanut, tiedät varmaan, että ottajia olisi tulossa kymmeniä, ja iso osa noista ei lopulta edes tule hakemaan vaikka sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten on nämä myyjät jotka eivät ilmeisesti haluakaan myydä tuotetta.
Kirjoitan aina tyyliin "Hei, ostan tämän jos on vielä vapaana,. Voisiko sen noutaa esim. päivänä x klo y.? Tai ehdottaisitko sinulle sopivaa ajankohtaa. "
Niin ei, mitään ei kuulu. Sitten joskus viikon-kahden päästä tulee viestiä,kun olen jo hankkinut vastaavan toiselta myyjältä. Itse suosin nopeita kauppoja.
Minäkään en tajua näitä myyjiä jotka eivät millään jaksa myydä. Viime viikolla tuli tällainen vastaan:
"Hei! Ostaisin tämän, jos on vielä vapaana."
"Ok"
"Haluatko maksun mieluummin Mobilepaylla vai tilisiirtona?"
"On mulla Mobilepay"
"Kiva juttu. Kerro vaan numero niin maksan heti."
Päivä kuluu. Kysyn vielä toisen kerran, minne voisin maksaa. Myyjä näkee viestin, mutta ei maksa mitään.
Vielä toinenkin päivä kuluu, sitten vasta tulee tilinumero (ei Mobilepay, mutta samapa tuo). Ei nimeä, ja ilman nimeähän ei voi maksaa.
Jätän ostamatta, koska ajattelen, että jos kaupankäynti on jo tässä vaiheessa näin nihkeää, on varmaan vieläkin vaikeampaa kerjätä myyjää lähettämään jo maksetun tuotteen.
Torissa kun myy niin näkee kyllä tosi surullisia lapsiperheitä. Monesti on tullut oven taakse sellainen emäntä oven taakse joko tinkaamaan viime hetkessä tai "rahat unohtaneena", että kyllä sitä miettii, millaiset olot kotona on.
Yhteistä näille, että haluavat reimaa, popia jne. merkkihaalareita halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa pannuun kanssa nuo annetaan ilmoitukset joissa pitää tuoda joku hemmetin suklaalevy ja kahvipaketti. Minä en kyllä lähde kauppaan ostoksille myyjän takia. Voin antaa vastaavan summan rahaa.
Silloin tuo voisi olla myynti-ilmoitukset kohdalla muutenkin. laittaa hinnaksi vaikka sen 5 e, ei mitään näitä voisitko tuoda kultakatriinan tummaa paahtoa. Joopa joo.
Olen itsekin antanut tavaraa ilmaiseksi eikä tulisi mieleenkään anella jotain kahvipakettia niistä.
Siitä todellakin on lahjoittaminen kaukana, jos tavaran noutajan pitää ensin mennä kauppaan ostamaan joku kuuden euron kahvipaketti. Nuo ilmoitukset pitäisi kieltää.
Joo ei se ole lahjoittamista, jos pitäisi erikseen kauppaan mennä hakemaan jotain tiettyä maksuksi. Joko raha tai ilmainen, en ihan periaatteesta lähde mihinkään noihin suklaa/kahvihommiin.
99% niistä jotka kysyy "vieläkö löytyy" ei osta. Jos ne olisi tosissaan, ne ehdottaisi jo hakua tms samassa viestissä. Ja mitään ei kannata varata ellei joku maksa varausmaksua, nopeimmat syö hitaat eli ekalle myydään. Ei ikinä kannata jättää muille myymättä ja odotella jotain varailijaa joka todennäköisesti tekee oharit.
Vasta joku aika sitten oli joku idiootti joka ensin tinki, sitten olisi pitänyt tuoda kotiovelle ja lopulta olikin vääränkokoinen tuote. Mitenhän tuonne toriin on niin paljon eksynyt kaikkia reppanoita. Eipä siellä jaksakaan siksi enää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Torissa kun myy niin näkee kyllä tosi surullisia lapsiperheitä. Monesti on tullut oven taakse sellainen emäntä oven taakse joko tinkaamaan viime hetkessä tai "rahat unohtaneena", että kyllä sitä miettii, millaiset olot kotona on.
Yhteistä näille, että haluavat reimaa, popia jne. merkkihaalareita halvalla.
Joo ja on näitä joilla ei "vahingossa" ole koko summaa mukana tai sovittu noudosta ja yrittävät tinkiä. Sitten jos myyjä joustaa, myhäilevät lähtiessään. :)
"Paras" kokemus nettikaupasta on kuitenkin ulkomailta, kun suomalainen yliopistovaihtari tuli FB-ryhmän kautta ostamaan patjaa, oli sovittu käteisestä. Ovella sitten patjaa hakiessa sanoo: "Kävin tossa baarissa odottaessa ja meni rahat, niin pitääkin maksaa tilille."
Siinä vaiheessa mietin kyllä, että onko suomalainen luotettavuus vain joku vanha myytti.
No ei kannata ottaa turhan henkilökohtaisesti.Minimi tinkivara,ennakko tai käteinen maksuksi, itse olen tarjoutunut kuljettamaankin ennakkomaksua ja bensakuluja vastaan,mutta ei ole tarvinnut kuitenkaan niin tehdä.Varaamaan ilman ennakkomaksua en koskaan alkaa enkä esittelemään tuotetta ilman varmaa ostajaa. Viime hetken tinkijöille kannata osoittaa vain ovea.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan ilmoitukseen hinnan posteineen tai jos nouto onnistuu niin esim klo 18-20 välillä arkisin ja MobilePay maksuna. Enkä vastaa muihin kyselyihin. Poistan vaan viestit suoraan. Kohteliaille tarjoajille voin vastata.
Sekö on typerä ostajaehdokas, joka ei käytä MobilePayta, vaan maksaisi käteisellä?
En vastaa mihinkään kysymykseen joka käy ilmi ilmoituksesta.
En varaa tuotetta, eka hakija/maksaja saa tuotteen.
En vie tavaraa kenellekään.
En odota, jos joku ei tule ajallaan hakemaan vaan seuraavalle vaan eteenpäin tavara.
Monista viesteistä huokuu koijarointi - en vastaa tai sitten olen hyvin suora.
Ennemmin poltan tavaran kun alan temppuilemaan kenenkään kanssa.
En anna mitään ilmaiseksi (Torissa), koska sillä osastolla on eniten säätämistä.
En tingi ovella.
Jos viestittely takkuaa tai kestää päiviä, niin ei kauppoja.
Loppui ongelmat ja kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Monilla on vaihtoehtona kahvipaketin hinta tai se kahvipaketti. Kaikesta mitättömästä sitä vedetäänkin herneet nenään-jos ei kiinnosta tuote, siirry seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on vaihtoehtona kahvipaketin hinta tai se kahvipaketti. Kaikesta mitättömästä sitä vedetäänkin herneet nenään-jos ei kiinnosta tuote, siirry seuraavaan.
Mutta onko noiden ilmoitusten paikka annetaan-osastolla? Onko se antamista, jos ehtona on kahvipaketti/5€?
Hassua, että minulla on kaikki hankalat ostajat olleet miehiä. Naiset ovat tehneet joitain ohareita, mutta ahdistaa myydä esim. mitään kameroihin liittyvää kun yleensä iskee ne tinkaajamiehet ja nipottajat ja negaajat (jotka ajattelevat saavansa alennuksia haukkumalla tuotteen). Jotkut miesostajat VAATIVAT kommunikoida puhelimitse tai nähdä kasvotusten. Jotkut inttävät postiennakkoa ja että tavara pitäisi lähettää ennen kuin raha näkyy edes tilillä. Sellaista yleistä vaatimista vain. Naisten kanssa ei minulla ole ikinä ollut tällaista.
Pahimmat myyjät ovat olleet miehiä myös. Olen oppinut, että miesten kuntoluokituksiin ei ole luottaminen, vaan kunto voi olla "hyvä" vaikka vaate olisi täynnä reikiä tms. Miehet myös tuntuvat harrastavan usein tätä "myyn ensimmäiselle ostajalle" -kilpajuoksua. Kerran oli tuote myyty toiselle sillä välin kun olin kirjaimellisesti matkalla sitä noutamaan.
Pervot tietysti ihan oma kategoriansa noiden lisäksi.
No, yksi painajaisostaja oli pariskunnan nimellä, en tiedä kumpi osapuoli sieltä kirjoitti. Heidän mielestään muutaman kympin vintage-tuote ei ollut tarpeeksi hyvässä kunnossa. Suostuin kyllä palauttamiseen, ei se ollut ongelma, mutta en vastannut samana päivänä koska en jatkuvasti tarkista Tori-viestejä, ja ahdisti kun tämä pari alkoi uhkailla heti poliisilla.