Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin typerät turhankyselijät

Aivot sulaa
19.04.2023 |

Ottaa taas niin paljon aivoon toi Tori.
Ilmoituksessa lukee selkeästi tuotteen tiedot, mitat, väri, paino, merkki, postituskulut ja tuulensuunta.
Kyselijä ilmaantuu. Kysyy kaikki vaikka ilmoituksessa lukee. Suuttuu kun huomauttaa. Sitten kysyy paljonko maksaa lähettää. Lopulta kysyy paljonko maksaa yhteensä lähetettynä.
"No emmä otakkaa kun euron liian kallis"
Saat***na mistä noita älykääpiöitä sikiää!!!!

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kumma ilmiö, että pyydetään tuomaan tavara ostajalle. Kysellään kulkeutuuko toiseen kaupunkiin 50 km päähän. Öö, ei? Maksa postikulut, senkin kitupiikki.

Vierailija
102/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

slämit ilmoittaa "maksan 10% pyydetysta hinasta ku tavara on kautettu". Näitä riittää riesaksi asti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää myös ne, jotka kysyy jotakin esim. Voitko mitata kohdan x ja voiko noutaa huomenna jne. Minä mittaan ja vastaan. Sen jälkeen ostajasta ei kuulu mitään. Käytöstavat? Jos aloitat keskustelun, ei sitä päätetä ghostaamalla- ei ole iso vaiva vastata että kiitos mittaamisesta ja harmi, tämä onkin väärä koko.

Sitten on myös ne myyjät, jotka eivät vastaa kyselyyn ollenkaan. Siis kysyn esimerkiksi: hei, onko nämä vielä vapaana? Voisinko noutaa huomenna illasta? Myyjä on lukenut mutta ei vastaa, tavarat on silti myynnissä vielä viikon päästäkin. Jos olet myynyt jo tavaran niin poista ilmoitus, kiitos.

Sitten on näitä jotka laittaa ilmoituksen niin, ettei siinä näy puhelinnumeroa, mutta eivät myöskään lue toriviestejään kolmeen viikkoon.

Aargh

Vierailija
104/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kumma ilmiö, että pyydetään tuomaan tavara ostajalle. Kysellään kulkeutuuko toiseen kaupunkiin 50 km päähän. Öö, ei? Maksa postikulut, senkin kitupiikki.

Itse kyllä kysyn jos on lähipaikkakunta, koska monesti työmatkan varrella olen itsekin käynyt jotain kauppoja. Ihan loogista jos se toinen aduu ns kehyskunnassa ja kyselijä lähimmässä kaupungissa. E loukkaannu jos minulta kysytään tuota- vastaan onko minulla sinne ajoa vai ei- yksinkertaista.

Vierailija
105/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää myös ne, jotka kysyy jotakin esim. Voitko mitata kohdan x ja voiko noutaa huomenna jne. Minä mittaan ja vastaan. Sen jälkeen ostajasta ei kuulu mitään. Käytöstavat? Jos aloitat keskustelun, ei sitä päätetä ghostaamalla- ei ole iso vaiva vastata että kiitos mittaamisesta ja harmi, tämä onkin väärä koko.

Sitten on myös ne myyjät, jotka eivät vastaa kyselyyn ollenkaan. Siis kysyn esimerkiksi: hei, onko nämä vielä vapaana? Voisinko noutaa huomenna illasta? Myyjä on lukenut mutta ei vastaa, tavarat on silti myynnissä vielä viikon päästäkin. Jos olet myynyt jo tavaran niin poista ilmoitus, kiitos.

Sitten on näitä jotka laittaa ilmoituksen niin, ettei siinä näy puhelinnumeroa, mutta eivät myöskään lue toriviestejään kolmeen viikkoon.

Aargh

Ehkä myyjä ei jostain syystä halua myydä juuri sinulle, mutta tavara on kuitenkin edelleen myynnissä tai ehkä hänellä on kaupat kesken jonkun toisen kanssa, toki silloinkin olisi kohteliasta vastata tiedusteluun ja kertoa tilanne.

Vierailija
106/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä kysyn jos on lähipaikkakunta, koska monesti työmatkan varrella olen itsekin käynyt jotain kauppoja. Ihan loogista jos se toinen aduu ns kehyskunnassa ja kyselijä lähimmässä kaupungissa. E loukkaannu jos minulta kysytään tuota- vastaan onko minulla sinne ajoa vai ei- yksinkertaista.

Mä en enää tee tuotakaan. Torissa on niin paljon oharien tekijöitä, ettei kannata järjestää omaa aikatauluaan ja mahdollista työmatkaansa jonkun muutaman euron tavaran vuoksi, jonka ostaja ei sitten saatukaan sovitulle paikalle.

Vierailija
107/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä on se, kun monia tavaroita on monilla myynnissä, niin ostaja voi valita siltä joka tuo tai sitten ostaa lähempää, "jos juuri sinua ei kiinnosta myydä tuotettasi".

Eli näissä on vaaditaan myös myyjältä sitä joustoa ja palvelua, muutoin on turha luulla, että saat mitään kaupaksi, ostajat siirtyvät toisen myyjän luokse.

Vierailija
108/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on se, kun monia tavaroita on monilla myynnissä, niin ostaja voi valita siltä joka tuo tai sitten ostaa lähempää, "jos juuri sinua ei kiinnosta myydä tuotettasi".

Eli näissä on vaaditaan myös myyjältä sitä joustoa ja palvelua, muutoin on turha luulla, että saat mitään kaupaksi, ostajat siirtyvät toisen myyjän luokse.

Minulle ainakin myyjänä on ihan ok, että kauppa jää syntymättä ellen ala kuskaamaan sitä ostajalle.

Vierailija
109/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat tinkijät on olleet tätä tasoa.*tulee ostamaan tuotetta*. "Oho mulla ei ollutkaan enempää rahaa mukana, ota nämä" o.O (puuttuu yksi kolmasosa)... Silloin vituttaa. Kyllä se oikeasti tingitään tosiaan jutellessa tuotteesta viestein, ei hakiessa tuotetta.

Mulle ostaja sanoi viesteissä hakupäivänä oikein kahdesti, että varmisti vielä että on sopiva raha 10e mukana. Jutteli hakemaan tullessaan pitkään mukavia, kehui tuotteita aivan ihaniksi, ja maksun tullessa alkoi laskea pikkurahoja kukkarosta. Oikein tikistämällä löytyi 7,30e ja tuntui monta kertaa yrittävän saada minut tyytymään vielä vähempään. Ärsytti niin kovasti että annoin mennä tuohon hintaan, mutta en enää mielelläni myy naamatusten. Helpompi kasvottomana olla kova ja vaatia oikea summa tilille.

Myin lapsen fillarin, hinta oli 20 e ja ostaja lupasi maksaa noutaessaan. Tuli miehensä kanssa, tarkastivat fillarin, oli OK ja mies oli viemässä sitä autolle, kun ilmoitin, että maksu ensin ja nappasin pyörän itselleni. Nainen alkoi kaivelemaan lompakkoa laukusta, ei löytynyt. Miehellä sama, epäili, että lompakko jäi autoon ja sanoi, että vie sen pyörän samalla, kun hakee rahat. No en suostunut. Lopulta nainen kaiveli taskuista ja laukunpohjalta 14 e ja sanoi, että eikös ole tasaraha noin. Totesin, että ei ole, joten enköhän laita pyörän takaisin varastoon. Siinä vaiheessa selittivät, että maksavat samantien tilille, mutta sanoin, että liian epävarmaa eli nämä kaupat oli nyt sitten tässä.

Oliko muuten, kröhöm, heimolaisia? Eli naisella valtava hame johon mahtuu puoli kauppaa?

Vierailija
110/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat tinkijät on olleet tätä tasoa.*tulee ostamaan tuotetta*. "Oho mulla ei ollutkaan enempää rahaa mukana, ota nämä" o.O (puuttuu yksi kolmasosa)... Silloin vituttaa. Kyllä se oikeasti tingitään tosiaan jutellessa tuotteesta viestein, ei hakiessa tuotetta.

Mulle ostaja sanoi viesteissä hakupäivänä oikein kahdesti, että varmisti vielä että on sopiva raha 10e mukana. Jutteli hakemaan tullessaan pitkään mukavia, kehui tuotteita aivan ihaniksi, ja maksun tullessa alkoi laskea pikkurahoja kukkarosta. Oikein tikistämällä löytyi 7,30e ja tuntui monta kertaa yrittävän saada minut tyytymään vielä vähempään. Ärsytti niin kovasti että annoin mennä tuohon hintaan, mutta en enää mielelläni myy naamatusten. Helpompi kasvottomana olla kova ja vaatia oikea summa tilille.

Myin lapsen fillarin, hinta oli 20 e ja ostaja lupasi maksaa noutaessaan. Tuli miehensä kanssa, tarkastivat fillarin, oli OK ja mies oli viemässä sitä autolle, kun ilmoitin, että maksu ensin ja nappasin pyörän itselleni. Nainen alkoi kaivelemaan lompakkoa laukusta, ei löytynyt. Miehellä sama, epäili, että lompakko jäi autoon ja sanoi, että vie sen pyörän samalla, kun hakee rahat. No en suostunut. Lopulta nainen kaiveli taskuista ja laukunpohjalta 14 e ja sanoi, että eikös ole tasaraha noin. Totesin, että ei ole, joten enköhän laita pyörän takaisin varastoon. Siinä vaiheessa selittivät, että maksavat samantien tilille, mutta sanoin, että liian epävarmaa eli nämä kaupat oli nyt sitten tässä.

Oliko muuten, kröhöm, heimolaisia? Eli naisella valtava hame johon mahtuu puoli kauppaa?

Juuri tämä tuli itsellekin mieleen, ei muut tuollaista tee.

Tosin jäljemmin oli viestissä, että oli jokin "tavallinen työssäkäyvä pariskunta" tms, joten se taas sotii tuota ensimmäistä vastaan.

Vierailija
111/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aargh

Oliko muutes nykyään niin, ettei Tori puhelinnumeroa enää näytä?

Vierailija
112/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
113/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Kerran joku fiksu kysyi käytetyn vauvanvaatteen kohdalla tarkempia tietoja siitä, kuinka paljon vaatetta on käytetty. :D

Ilmeisesti pesukertojen määrä kiinnosti. Kaikkea sitä.

Vierailija
114/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muutes nykyään niin, ettei Tori puhelinnumeroa enää näytä?[/quote]

Kyllä. Huijausten vähentämiseksi. Nyt tuli myös tunnistautumismahdollisuus

Vierailija
115/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Torin perseilijät lienevät pääsääntöisesti sitä persaukisinta ja yksinkertaisinta kansanosaa, joiden mielestä kaikki yritykset kusettavat asiakkaitaan, ja näiden yksinkertaisessa ajatusmaailmassa Torilla myyvät yksityishenkilötkin ovat vähän kuin yrityksiä, joten niitä voi vedättää miten haluaa koska myyjäkin lähtökohtaisesti yrittää vedättää ainakin hinnassa.

Vierailija
116/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa varata, niin olen sanonut näin:

Kyllä voi varata. Mutta minulla varausmaksuna on tuotteen hinta. Maksa tuotteen hinta minulle nyt, niin varaan sen sinulle ja voit noutaa kun ehdit / voin postittaa kun palaat lomilta jne. Jos et voi maksaa nyt, niin katsellaan onko tuote myymättä vielä kun saat rahaa.

90 % ei enää kiinnosta kysyjää. Ja olen yleensä saanut tuotteen myytyä toiselle.

Etkö ota mitään viikkovuokraa säilytyksestä? Esim sohva tai pöytä on aika isoja säilyttää jos ostaja viivyttelee

Vierailija
117/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään hyväkuntoiset kengät. Kokoa ei kerrota, mutta mitäpä väliä, kun nyt olis hyväkuntoiset kengät! Myydään kumisaappaat hornankuusessa. Oho, kumppareissa on pohjassa reikä! En yhtään huomannut, ei kai se haittaa? Myydään huonekalu samassa kauounginosassa, oho se onkin oikeasti toisella puolen kaupunkia. Tavaraa hintaan 1 e, lähetetää - eiku se onkin 20 e, vain nouto.

Näitähän riittää.

Vierailija
118/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aargh

Ehkä myyjä ei jostain syystä halua myydä juuri sinulle, mutta tavara on kuitenkin edelleen myynnissä tai ehkä hänellä on kaupat kesken jonkun toisen kanssa, toki silloinkin olisi kohteliasta vastata tiedusteluun ja kertoa tilanne.

99% tapauksissa kun kysytään onko vielä myynnissä, voinko noutaa huomenna seuraava kysymys on myisitkö halvemmalla. Yleensä ilmoituksissani lukee etten vastaa tinkijöille. Silti yritetään.

Vierailija
119/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huumorina. Minkäs tyhmä tyhmyydelleen voi?

Ilmoita ne ylläpitäjälle häiriköinnistä.

Vierailija
120/141 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa kun myy niin näkee kyllä tosi surullisia lapsiperheitä. Monesti on tullut oven taakse sellainen emäntä oven taakse joko tinkaamaan viime hetkessä tai "rahat unohtaneena", että kyllä sitä miettii, millaiset olot kotona on.

Yhteistä näille, että haluavat reimaa, popia jne. merkkihaalareita halvalla.

Minä taas naureskelen näitä ahneita rikkaita, jotka haluaa kuluneesta romusta isot rahat. Joku nuhjaantunut reikäinen merkkituote, jolla ajatellaan olevan jälleenmyyntiarvoa, vaikka kuuluisi roskikseen.

Monet haluavat vain eroon tavaroista, joten yleensä aina jos jaksaa etsiä, niin löytää sopivan tuotteen sopivalla hinnalla. Tietysti joutuu noutamaan. Itse en enää viitsi noutaa mistään kauempaa, kun niin usein yritetty myydä risoja tai muuten käyttökelvottomia vaatteita ja tavaroita. Se potuttaa, kun käytät vapaa-aikaa ja bensaa siihen, että käyt katsomassa reikäisiä kurahousuja jossain kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi