Torin typerät turhankyselijät
Ottaa taas niin paljon aivoon toi Tori.
Ilmoituksessa lukee selkeästi tuotteen tiedot, mitat, väri, paino, merkki, postituskulut ja tuulensuunta.
Kyselijä ilmaantuu. Kysyy kaikki vaikka ilmoituksessa lukee. Suuttuu kun huomauttaa. Sitten kysyy paljonko maksaa lähettää. Lopulta kysyy paljonko maksaa yhteensä lähetettynä.
"No emmä otakkaa kun euron liian kallis"
Saat***na mistä noita älykääpiöitä sikiää!!!!
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa kun myy niin näkee kyllä tosi surullisia lapsiperheitä. Monesti on tullut oven taakse sellainen emäntä oven taakse joko tinkaamaan viime hetkessä tai "rahat unohtaneena", että kyllä sitä miettii, millaiset olot kotona on.
Yhteistä näille, että haluavat reimaa, popia jne. merkkihaalareita halvalla.
Minä taas naureskelen näitä ahneita rikkaita, jotka haluaa kuluneesta romusta isot rahat. Joku nuhjaantunut reikäinen merkkituote, jolla ajatellaan olevan jälleenmyyntiarvoa, vaikka kuuluisi roskikseen.
Monet haluavat vain eroon tavaroista, joten yleensä aina jos jaksaa etsiä, niin löytää sopivan tuotteen sopivalla hinnalla. Tietysti joutuu noutamaan. Itse en enää viitsi noutaa mistään kauempaa, kun niin usein yritetty myydä risoja tai muuten käyttökelvottomia vaatteita ja tavaroita. Se potuttaa, kun käytät vapaa-aikaa ja bensaa siihen, että käyt katsomassa reikäisiä kurahousuja jossain kaukana.
En kyllä näe itseäni ostamassa minkäänlaisia kurahousuja, oli ne sitten rikki tai ei, mistään kauempaa. Kyllä normaalilla vanhemmalla nyt täytyy olla varaa ostaa marketista kurahousut lapselleen.
Ihan vapaasti. :) Minulla on muutama merkki, joista käytännössä todettu että reikiä tulee vain paikattavissa oleva määrä. Olen näitä löytänyt kirppiksiltä lähes käyttämättöminä. Torista en enää hae kurahousuja muuta kuin jos hintalappu on kiinni, koska niissä oli aina reikiä. Kirppiksellä voi katsoa reiät.
Uudet sadevaatteet ovat nykyään enimmäkseen surkeaa pehmeää muovia, joka ei kestä mitään. Vedenpitävät housut pitää olla alla, koko ajan paikata ja silti pian joutuu laittamaan roskiin. Toki minulla on myös aktiivinen lapsi. Tietysti joku voi haluta käyttää omaisuutensa kurahousuihin, onhan se sallittua.
Mutta hei, osta sinä vaan niitä uusia Sirahveja! :D Siinä on lapsellesi jopa pariksi päivää ehjät sadeasut. Eikä muut ole paljon parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat tinkijät on olleet tätä tasoa.*tulee ostamaan tuotetta*. "Oho mulla ei ollutkaan enempää rahaa mukana, ota nämä" o.O (puuttuu yksi kolmasosa)... Silloin vituttaa. Kyllä se oikeasti tingitään tosiaan jutellessa tuotteesta viestein, ei hakiessa tuotetta.
Mulle ostaja sanoi viesteissä hakupäivänä oikein kahdesti, että varmisti vielä että on sopiva raha 10e mukana. Jutteli hakemaan tullessaan pitkään mukavia, kehui tuotteita aivan ihaniksi, ja maksun tullessa alkoi laskea pikkurahoja kukkarosta. Oikein tikistämällä löytyi 7,30e ja tuntui monta kertaa yrittävän saada minut tyytymään vielä vähempään. Ärsytti niin kovasti että annoin mennä tuohon hintaan, mutta en enää mielelläni myy naamatusten. Helpompi kasvottomana olla kova ja vaatia oikea summa tilille.
Myin lapsen fillarin, hinta oli 20 e ja ostaja lupasi maksaa noutaessaan. Tuli miehensä kanssa, tarkastivat fillarin, oli OK ja mies oli viemässä sitä autolle, kun ilmoitin, että maksu ensin ja nappasin pyörän itselleni. Nainen alkoi kaivelemaan lompakkoa laukusta, ei löytynyt. Miehellä sama, epäili, että lompakko jäi autoon ja sanoi, että vie sen pyörän samalla, kun hakee rahat. No en suostunut. Lopulta nainen kaiveli taskuista ja laukunpohjalta 14 e ja sanoi, että eikös ole tasaraha noin. Totesin, että ei ole, joten enköhän laita pyörän takaisin varastoon. Siinä vaiheessa selittivät, että maksavat samantien tilille, mutta sanoin, että liian epävarmaa eli nämä kaupat oli nyt sitten tässä.
Oliko muuten, kröhöm, heimolaisia? Eli naisella valtava hame johon mahtuu puoli kauppaa?
Minä myin rotukoiranpentua ja heimolaismies soitti (tiesi puhetyylistä) että hän maksaa puolet hinnasta hakee heti. No, ihan niin kiire ei ollut päästä pennusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää myös ne, jotka kysyy jotakin esim. Voitko mitata kohdan x ja voiko noutaa huomenna jne. Minä mittaan ja vastaan. Sen jälkeen ostajasta ei kuulu mitään. Käytöstavat? Jos aloitat keskustelun, ei sitä päätetä ghostaamalla- ei ole iso vaiva vastata että kiitos mittaamisesta ja harmi, tämä onkin väärä koko.
Sitten on myös ne myyjät, jotka eivät vastaa kyselyyn ollenkaan. Siis kysyn esimerkiksi: hei, onko nämä vielä vapaana? Voisinko noutaa huomenna illasta? Myyjä on lukenut mutta ei vastaa, tavarat on silti myynnissä vielä viikon päästäkin. Jos olet myynyt jo tavaran niin poista ilmoitus, kiitos.
Sitten on näitä jotka laittaa ilmoituksen niin, ettei siinä näy puhelinnumeroa, mutta eivät myöskään lue toriviestejään kolmeen viikkoon.
Aargh
Oliko muutes nykyään niin, ettei Tori puhelinnumeroa enää näytä?
Sen saa estettyä omista asetuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kyselee jotta laskisit hintaa. Rahamies fi kysele.
Autokaupoissa on ihan sama juttu. Renkaanpotkijoita kyllä ilmaantuu maukumaan osamaksua.Hinnassa pitää aina olla pelivaraa tingata. Jos ei ole, on hinnoitellut tuotteen väärin. Kun asiakas saa tingattua, vaikka vain hieman, hän on tyytyväisempi mahdolliseen kauppaan.
Älytöntä. Ostaja on tyytyväinen jos saa tingattua - häh, voi olla. Tinkaa vaan tinkaamisen ilosta. Jos tuote on hinnoiteltu oikein niin ei tarvitse tinkiä. Tinkiminen on ärsyttävää ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Torin perseilijät lienevät pääsääntöisesti sitä persaukisinta ja yksinkertaisinta kansanosaa, joiden mielestä kaikki yritykset kusettavat asiakkaitaan, ja näiden yksinkertaisessa ajatusmaailmassa Torilla myyvät yksityishenkilötkin ovat vähän kuin yrityksiä, joten niitä voi vedättää miten haluaa koska myyjäkin lähtökohtaisesti yrittää vedättää ainakin hinnassa.
Sitten on myös niitä, jotka ovat varakkaita/nousukkaita, jotka ostavat kierrätyshengessä design- vintagea. Ajattelevat, että myyjä on tyhmä ja köyhä. Saa tinkiä ja kyykyttää, kun luulee että myyjä ei ymmärrä tuotteensa arvoa.
Ketuttaa nuo tinkijät, taaskin on viestejä yhden euron tinkijältä, Eihän 1 euro kauppaa estäisi, mutta kun ei jaksaisi.. 1 euro .. jos ei ole sitä euroa niin älä osta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat tinkijät on olleet tätä tasoa.*tulee ostamaan tuotetta*. "Oho mulla ei ollutkaan enempää rahaa mukana, ota nämä" o.O (puuttuu yksi kolmasosa)... Silloin vituttaa. Kyllä se oikeasti tingitään tosiaan jutellessa tuotteesta viestein, ei hakiessa tuotetta.
Mulle ostaja sanoi viesteissä hakupäivänä oikein kahdesti, että varmisti vielä että on sopiva raha 10e mukana. Jutteli hakemaan tullessaan pitkään mukavia, kehui tuotteita aivan ihaniksi, ja maksun tullessa alkoi laskea pikkurahoja kukkarosta. Oikein tikistämällä löytyi 7,30e ja tuntui monta kertaa yrittävän saada minut tyytymään vielä vähempään. Ärsytti niin kovasti että annoin mennä tuohon hintaan, mutta en enää mielelläni myy naamatusten. Helpompi kasvottomana olla kova ja vaatia oikea summa tilille.
Myin lapsen fillarin, hinta oli 20 e ja ostaja lupasi maksaa noutaessaan. Tuli miehensä kanssa, tarkastivat fillarin, oli OK ja mies oli viemässä sitä autolle, kun ilmoitin, että maksu ensin ja nappasin pyörän itselleni. Nainen alkoi kaivelemaan lompakkoa laukusta, ei löytynyt. Miehellä sama, epäili, että lompakko jäi autoon ja sanoi, että vie sen pyörän samalla, kun hakee rahat. No en suostunut. Lopulta nainen kaiveli taskuista ja laukunpohjalta 14 e ja sanoi, että eikös ole tasaraha noin. Totesin, että ei ole, joten enköhän laita pyörän takaisin varastoon. Siinä vaiheessa selittivät, että maksavat samantien tilille, mutta sanoin, että liian epävarmaa eli nämä kaupat oli nyt sitten tässä.
Oliko muuten, kröhöm, heimolaisia? Eli naisella valtava hame johon mahtuu puoli kauppaa?
Minä myin rotukoiranpentua ja heimolaismies soitti (tiesi puhetyylistä) että hän maksaa puolet hinnasta hakee heti. No, ihan niin kiire ei ollut päästä pennusta eroon.
Minulle koiranostajaehdokas esitti, että hän maksaa tilille heti 50 euroa, kuukauden kuluttua toiset 50 euroa ja sitten kuukausi siitä 50 euroa.
Tuo summa ei ihan riitä, nimittäin koiran hinta oli korkeampi. Lisäksi en ilmoituksessa luvannut lainoittaa kenenkään ostoksia. Kieltäydyin.
Useimmiten olen ostavana osapuolena enkä myyvänä. En kysele turhia mutta tässä hieman asioita mitkä myyjissä ärsyttää:
- Ei ilmoitettu hintaa, tee tarjous!
Näissä tapauksissa myyjällä on aina mielessä tietty hinta millä ovat valmiita myymään. Odotetaan vain jos joku tarjoisikin enemmän. Jos tarjoat liian "vähän", eivät vastaa mitään.
- Toimitustapa
Myyjä voi valita ilmoitusta tehdessään nouto tai lähetys. Useimmilla ei ole valittu kumpaakaan ja sitten suututaan kun kysyy postitusta. Joillakin on valittuna toimitustavaksi lähetys mutta tekstissä lukee vain nouto. Säästäisi molempien aikaa valita ilmoitukseen toimitustapa ja vaikka lisäksi kertoa tekstissä.
- Tinkaamisesta suuttuminen
Todella moni on hinnoitellut tavarat älyttömän korkealle. Se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus jos tekee tarjouksen tuotteesta, joka on seissyt torissa kuukausikaupalla älytyömän hintapyynnin takia.
- Ei tiedetä halutaanko myydä ollenkaan
Laitetaan tavara myyntiin toriin vain katsoakseen löytyykö kiinnostusta. Mitä enemmän ostajaehdokkaita ilmaantuu, sitä vähemmän halutaan myydä. Ilmoitetaan vaan etten ehkä haluakaan myydä tuotetta. Kahden viikon päästä kysytään ostajalta oletko vielä kiinnostunut ja jälleen alkaa sama pähkäily halutaanko sittenkään myydä.
Koiran ostajan olisi suotavaa kertoa ensin myyjälle, että minkälaiseen kotiin koiraa ollaan ottamassa.
Ei sitä koiraa voi myydä sellaiselle, joka vaan toteaa, että tulen ostamaan koiran.
Pääsääntöisesti nämä ostajaehdokkaat haluaa tulla katsomaan koiraa, mutta itsestään ei haluta kertoa mitään. Juttuhan on sillä tavalla, että meidän koti ei ole mikään hollitupa, jonne kaikki halukkaat voi tulla pällistelemään koiraa. Yksikin muija tuli penskansa kanssa, ja oleili pari tuntia. Sitä ei niinkään kiinnostanut pentu, vaan kaikki muu. Sen takia on pitänyt kieltäytyä myymästä ja katsomaan tulemasta, kun ei haluta mihinkään kysymyksiin vastata.
Tässä muutama ilmainen vinkki hikeentyville Tori-myyjille stressin vähentämiseksi:
1. Mikäli et halua hinnasta tinkimistä, laita heti ilmoitustekstin alkuun "Valmiiksi tingitty hinta!" tai "En tingi hinnasta!". Jos joku silti yrittää tinkiä, älä vastaa viestiin.
2. Kuvaile tuote mahdollisimman tarkasti ilmoitustekstissä: mitat, kunto, väri jne. Arvioi kunto mieluummin hieman alakanttiin kuin yläkanttiin. Kerro myös mikäli et missään nimessä postita tuotetta (voit jättää sitten postituksesta kyselevät huomiotta).
3. Mikäli et ole ihan varma mihin hintaan olet valmis myymään, lisää hintaan hiukan sitä tinkivaraa. On monesti vaikea tietää, minkä hinnan joku on valmis tuotteestasi maksamaan. Se saattaa selvitä vasta tarjousten perusteella.
4. Jos tuotteesi on ollut viikkoja/kuukausia myynnissä, hinta on liian korkea tai tuote ei kelpaisi edes ilmaiseksi.
5. Mikäli ostaja haluaa varata tuotteen, pyydä varausmaksu tai tuotteen koko hinta. Ilmaiseksi varailu ei ole reilua sinulle, eikä muille halukkaille ostajille.
6. Ota rennompi asenne koko touhuun, äläkä ota tarjouksia/kysymyksiä/kommentteja henkilökohtaisina loukkauksina! Meitä ostajia ja myyjiä on niin kovin moneen eri junaan. Eri tavoin outoja, huolimattomia, tökeröitä, törkeitäkin. Niin se on ja tulee aina olemaan.
Hyviä kauppoja ja aurinkoista kevättä!
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten olen ostavana osapuolena enkä myyvänä. En kysele turhia mutta tässä hieman asioita mitkä myyjissä ärsyttää:
Näissä tapauksissa myyjällä on aina mielessä tietty hinta millä ovat valmiita myymään. Odotetaan vain jos joku tarjoisikin enemmän. Jos tarjoat liian "vähän", eivät vastaa mitään.- Toimitustapa
Myyjä voi valita ilmoitusta tehdessään nouto tai lähetys. Useimmilla ei ole valittu kumpaakaan ja sitten suututaan kun kysyy postitusta. Joillakin on valittuna toimitustavaksi lähetys mutta tekstissä lukee vain nouto. Säästäisi molempien aikaa valita ilmoitukseen toimitustapa ja vaikka lisäksi kertoa tekstissä.- Tinkaamisesta suuttuminen
Todella moni on hinnoitellut tavarat älyttömän korkealle. Se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus jos tekee tarjouksen tuotteesta, joka on seissyt torissa kuukausikaupalla älytyömän hintapyynnin takia.- Ei tiedetä halutaanko myydä ollenkaan
Laitetaan tavara myyntiin toriin vain katsoakseen löytyykö kiinnostusta. Mitä enemmän ostajaehdokkaita ilmaantuu, sitä vähemmän halutaan myydä. Ilmoitetaan vaan etten ehkä haluakaan myydä tuotetta. Kahden viikon päästä kysytään ostajalta oletko vielä kiinnostunut ja jälleen alkaa sama pähkäily halutaanko sittenkään myydä.
Ilmoitusta tehdessä voi ruksia kohdan Voin lähettää tuotteen. Ja ilmoitukseen tulee sitten merkintä Lähetys.
Mutta jos tuon kohdan jättää välistä, niin toimitustavan kohdalla ei lue mitään. Eli siihen ei tule lukemaan, että Nouto.
Eli jos jonkun ilmoituksessa ei lue Lähetys, niin tod.näk myyjälle käy vain nouto.
Joku oli asettanut hinnan, ja sen jälkeen luki "tai tarjoa". Kun tarjosin alempaa hintaa, niin kävi lopulta ilmi, että joko myy sanomallaan tai korkeammalla hinnalla.
Ilmoituksessa luki myös, että vain pari kertaa käytetty, mutta ko pyörää oli selvästi ajettu pari vuotta, kulumisen jälkiä oli joka puolella. Ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää myös ne, jotka kysyy jotakin esim. Voitko mitata kohdan x ja voiko noutaa huomenna jne. Minä mittaan ja vastaan. Sen jälkeen ostajasta ei kuulu mitään. Käytöstavat? Jos aloitat keskustelun, ei sitä päätetä ghostaamalla- ei ole iso vaiva vastata että kiitos mittaamisesta ja harmi, tämä onkin väärä koko.
Sitten on myös ne myyjät, jotka eivät vastaa kyselyyn ollenkaan. Siis kysyn esimerkiksi: hei, onko nämä vielä vapaana? Voisinko noutaa huomenna illasta? Myyjä on lukenut mutta ei vastaa, tavarat on silti myynnissä vielä viikon päästäkin. Jos olet myynyt jo tavaran niin poista ilmoitus, kiitos.
Sitten on näitä jotka laittaa ilmoituksen niin, ettei siinä näy puhelinnumeroa, mutta eivät myöskään lue toriviestejään kolmeen viikkoon.
Aargh
Ehkä myyjä ei jostain syystä halua myydä juuri sinulle, mutta tavara on kuitenkin edelleen myynnissä tai ehkä hänellä on kaupat kesken jonkun toisen kanssa, toki silloinkin olisi kohteliasta vastata tiedusteluun ja kertoa tilanne.
Ok sherlock- olen siis ilmeisesti viestilläni loukamnut jotenkin myyjää ja hän on tehnyt päätöksen, ettei myy minulle. Kerro mikä seuraavassa viestissäni aiheuttaisi moisen ?
Viikon vanha ilmoitus lipastosta, josta puuttuu korkeusmitta.
Hei. Onko tämä lipasto vielä myynnissä? Voisitko mitata korkeuden. Voisinko hakea tänään illalla tai huomenna päivällä. t. Omanimi
Mikä viestissäni on niin ärsyttävää että minulle voi jättää vastaamatta, vaikka tuote on vielä myynnissä. Mielestäni myyjällä ei tässä tapauksessa ole käytöstapoja.
Edelliseen jatkoa. Viestitän siis aina kohteliaasti, en tingi, kysyn lisätietoa vain jos joku oleellinen tieto puuttuu kuten se korkeus, ilmoitan aina milloin haku sopisi (päivän tai max kahden sisällä) jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen logiikka tuo että tarjoaa puolet jos noutaisi heti. Koiran kohdalla nyt varsinkin! En kyllä eläintä edes tuollaiselle möisi, mietityttäisi liikaa kohdellaanko sitä hyvin jos asenne on tuo.
Mullekin tullut (tavaroista) tuollaisia tarjoan puolet ja noudan tänään -tarjouksia. Ilmoituksiin, jotka olen just lisännyt toriin. Jaa että välittömästi laskisin hintaa puolella??? Hinnoittelen myös tuotteeni niin, etten laske mitään tinkivaroja mukaan ja muutenkin jo usein edullisemmin kuin moni muu - tarkoituksena saada tavara kiertoon, ei rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa myyjällä on aina mielessä tietty hinta millä ovat valmiita myymään. Odotetaan vain jos joku tarjoisikin enemmän. Jos tarjoat liian "vähän", eivät vastaa mitään.- Toimitustapa
Myyjä voi valita ilmoitusta tehdessään nouto tai lähetys. Useimmilla ei ole valittu kumpaakaan ja sitten suututaan kun kysyy postitusta. Joillakin on valittuna toimitustavaksi lähetys mutta tekstissä lukee vain nouto. Säästäisi molempien aikaa valita ilmoitukseen toimitustapa ja vaikka lisäksi kertoa tekstissä.- Tinkaamisesta suuttuminen
Todella moni on hinnoitellut tavarat älyttömän korkealle. Se ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus jos tekee tarjouksen tuotteesta, joka on seissyt torissa kuukausikaupalla älytyömän hintapyynnin takia.- Ei tiedetä halutaanko myydä ollenkaan
Laitetaan tavara myyntiin toriin vain katsoakseen löytyykö kiinnostusta. Mitä enemmän ostajaehdokkaita ilmaantuu, sitä vähemmän halutaan myydä. Ilmoitetaan vaan etten ehkä haluakaan myydä tuotetta. Kahden viikon päästä kysytään ostajalta oletko vielä kiinnostunut ja jälleen alkaa sama pähkäily halutaanko sittenkään myydä.Ilmoitusta tehdessä voi ruksia kohdan Voin lähettää tuotteen. Ja ilmoitukseen tulee sitten merkintä Lähetys.
Mutta jos tuon kohdan jättää välistä, niin toimitustavan kohdalla ei lue mitään. Eli siihen ei tule lukemaan, että Nouto.
Eli jos jonkun ilmoituksessa ei lue Lähetys, niin tod.näk myyjälle käy vain nouto.
Tuo kohta "voin lähettää tuotteen" on nykyään täpättynä automaattisesti. Se pitää hoksata ottaa erikseen pois, jos ei halua lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan tavara myyntiin toriin vain katsoakseen löytyykö kiinnostusta. Mitä enemmän ostajaehdokkaita ilmaantuu, sitä vähemmän halutaan myydä. Ilmoitetaan vaan etten ehkä haluakaan myydä tuotetta. Kahden viikon päästä kysytään ostajalta oletko vielä kiinnostunut ja jälleen alkaa sama pähkäily halutaanko sittenkään myydä.Ilmoitusta tehdessä voi ruksia kohdan Voin lähettää tuotteen. Ja ilmoitukseen tulee sitten merkintä Lähetys.
Tuo kohta "voin lähettää tuotteen" on nykyään täpättynä automaattisesti. Se pitää hoksata ottaa erikseen pois, jos ei halua lähettää.
Ainakin Tori-sovelluksessa tuo "Voin lähettää tuotteen" pitää merkitä itse.
Jos tekee ilmoituksen ilman sovellusta niin sitten siinä on lähetys valittu oletuksena.
Mutta pointtina tuossa oli, että ilmoitukseen ei tule lukemaan Nouto-sanaa jos tuon jättää laittamatta.
Kun tuo yllä oleva kirjoittaja ihmetteli miksi jotku ei laita kumpaakaan vaihtoehtoa. Niin siksi ilmoituksissa ei lue Nouto kun semmoista ei voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä myyjillä koko nimi ja oma sellainen ilmossa.
Minä en osta mitään jos ei ole oikeata nimeä. Joku urpo tulee taas selittelemään. Muten voit tietää onko oikea nimi.
Tiedoksi myyjille. Kun ostat vaikka uuden tv hinta 1000 ekee tuot sen liikkeestä ulos niin hinta tippuu 500 ekeen.
Älkää pyytäkö hurjia summia jostain käytetystä tavarasta.
Hinnat kohdilleen niin kauppa käy.
Ja sitten ne annetaan pöljät. Pyytävät mitä milloinkin kahvia karkkipussia lapsille ruokaa jne vastineeksi kun antavat ilmaiseksi.
Tori saisi lopettaa täysin nämät ruinaaja antajan ilmot.
Se ei ole hullu joka pyytää vaan...
Älä tule seli seli EVVK.
Juuri tällaisten persoonien takia roudaan nykyään mieluummin kaiken roskiin kuin olen tekemissä näiden kanssa. Voi vttu mikä asenne.
Ihanko roskiin? Miksi et lahjoita kierrätyskeskukseen?
Kierrätyskeskuksessa joutuisi asioimaan joidenkin tukityöllistettyjen kanssa, joiden äly ja asenne on samalla tasolla näiden Torin venkoajien kanssa. Mieluummin roskiin tai kaatopaikalle, ihan sama mikä tavara in kyseessä.
Eräs mummeli osti meidän kierrätyskeskuksesta maljakon. 10 e. Tuli takaisin, halusi perua kaupan kun ei olekaan helmisarjaa. Sanoin että reflahan se on, näkee symmetriasta. Myyntihinta 80 e. Tämän sanoin siinä vaiheessa kun kauppa oli purettu ja rahat (10 e) palautettu.
En ole myynyt torissa, tai oikeestaan missään muuallakaan yhtään mitään pitkään aikaan. Nyt laitoin kesämökkini myyntiin toriin. Ilmoituksessa lukee enempi kuin selkeällä Suomen kielellä että, KAIKKi lisätiedot ja kyselyt soittaen, klo 17 jälkeen.
No. Sähköpostissa on ollut jo noin 50 kyselyä, ja just samoista asioista jotka lukee jo siinä myynti-ilmoituksessa. En viitsi edes vastata, jos ei lueta kunnolla edes sitä myynti-ilmoitusta ja kysellään lähinnä ajankuluksi.
Ja tasan 2 kpl soittoja keskellä päivää, jotka on mennyt kutakuinkin näin: Hei, kuule, mä tarjoon nyt summan X, ihan näkemättä.
Ja minun vastaus: joo, kiitos mielenkiinnosta ja hyvää illanjatkoa.
Tällaiseksiko tämä kaupanteko on nykyään mennyt?
En kyllä näe itseäni ostamassa minkäänlaisia kurahousuja, oli ne sitten rikki tai ei, mistään kauempaa. Kyllä normaalilla vanhemmalla nyt täytyy olla varaa ostaa marketista kurahousut lapselleen.