Onko normaalia jos jännittää ajamista pitkän ajan jälkeen?
Itseä jännittää jos olen pitkän aikaa ajamatta autoa ja joudun lähtemään miehen autolla jonnekin. Itse siis ajan vain harvoin (kerran 2kuukaudessa about). Liikun pyörällä oikeastaan kaikkialla. 😊
Kommentit (31)
Ajan joka viikko työmatkaa 600km ja olen sitä mieltä että aina pitää vähän jännittää jotta osaa olla valpas. Vuodessa siis ajan n. 30 000km.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ajanut kahdeksaan vuoteen enkä enää uskalla yrittääkään.
Mäkään en ole ajanut kahdeksaan vuoteen, olin silloin liikeonnettomuudessa ja sen jälkeen on olen vältellyt asiaa.
Olen kyllä mietiskellyt, että ottaisin muutaman ajotunnin autokoulusta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti ap kun ajaisit autoa jossain kaupungissa ja et tiedä yhtään mitä tehdä tai et muista mitä joku liikennemerkki tarkoittaa. Mieti sitä paniikkia :D
Tämän takia kannattaa kortin saanninkin jälkeen harjoitella näitä.
Pitkälle pääsee jo kun tietää:
- Kielletty ajosuunta
- Yksisuuntainen tie
- Vasemmalle kääntyessä edestä tulevia väistetään
- Oikealle käännyttäessä ei väistettäviä ole (tasa-arvoinen risteys)
- Tietää hierarkian -> Liikennesäännöt > Liikennevalot > Poliisi
No mua jännittää yleensä keväällä vähän, kun lähden melkein vuoden tauon jälkeen paripyöräisellä traktorilla äkeen kanssa maantielle. Äkkiä siihen taas tuntuman saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti ap kun ajaisit autoa jossain kaupungissa ja et tiedä yhtään mitä tehdä tai et muista mitä joku liikennemerkki tarkoittaa. Mieti sitä paniikkia :D
- Kielletty ajosuunta
- Yksisuuntainen tie
Ja tietysti ajokaistat ja suunnat.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaiset on tosi kivoja tuolla liikenteessä. Rystyset valkoisina puristetaan rattia, niska jännittyneenä vahdataan eteenpäin. Kuollut kulma on jäänyt unholaan, vilkkua ei siinä jännityksessä muisteta käyttää, ylipäätään ei riitä energiaa ennakoimaan ja huomioimaan muuta liikennettä kun keskitytään vain siihen omaan suoritukseen.
AuToA sAa AjAa VaIn He JoTKa AjAvaT pÄivITtäIn!!!!!!!! Terveisin: LiiKeNnE-PoLiISi
Selvin päin jos lähtee niin jännittää aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kielletty ajosuunta
- Yksisuuntainen tie
Lisäten vielä tähän
- nuolivalo - väistettäviä ei ole
- Pallovalo - väistettäviä saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on kortti ja miksi autoilet????
Miksi sinunkaltaiset hengittävät vielä?
Ap:n kaltaiset on tosi kivoja tuolla liikenteessä. Rystyset valkoisina puristetaan rattia, niska jännittyneenä vahdataan eteenpäin. Kuollut kulma on jäänyt unholaan, vilkkua ei siinä jännityksessä muisteta käyttää, ylipäätään ei riitä energiaa ennakoimaan ja huomioimaan muuta liikennettä kun keskitytään vain siihen omaan suoritukseen.