Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää Estonian keularampin nostaminen merestä?

Vierailija
18.04.2023 |

Hyvä hyvä, uusia tutkimuksia nykyaikaisin menetelmin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiirirakenne on surkea: jo ennen Estoniaa laivoissa oli ramppeja ja visiirejä pettänyt mutta tuurilla ei tullut henkilövahinkoja. Näistä ei vain ollut mitään rekisteriä josta viranomaiset olisivst jakaneet aivayhtiöille tietoa onnettomuuksista. Tämä ja koko Estonian onnettomuuden kulku selviää loppuraportista, jonka olen netistä lukenut aikoinaan. Suosittelen!

https://turvallisuustutkinta.fi/fi/index/tutkintaselostukset/vesiliiken…

Tuolla se on edelleenkin luettavissa. Uskon tuohon enkä foliohattuihin.

Vierailija
42/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visiirirakenne on surkea: jo ennen Estoniaa laivoissa oli ramppeja ja visiirejä pettänyt mutta tuurilla ei tullut henkilövahinkoja. Näistä ei vain ollut mitään rekisteriä josta viranomaiset olisivst jakaneet aivayhtiöille tietoa onnettomuuksista. Tämä ja koko Estonian onnettomuuden kulku selviää loppuraportista, jonka olen netistä lukenut aikoinaan. Suosittelen!

Eikös näitä mahdollisia vuotoja paikkailtu niinkin typerillä ratkaisuilla kuin patjoilla ja sensellaisilla? Näin muistan lukeneeni jostain vai onko jotain salaliittoa.

Muistaakseni tuossa raportissa oli jotain epämääräisistä korjauksista. Itselleni jäi epämääräinen kuva luokituslaitoksista ja luokituksista; miten kunkin aluksen merikelpoisuus todetaan ja kunto? Kysehän on bisneksestä. Estonia oli selvästikin kelvottomassa kunnossa kulkemaan avomerellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena matkustanut Turusta Tukholmaan tai Kappelskäriin Diana II:lla. Se oli hyvin paljon Estonian kaltainen. Ramppirakenne samanlainen mutta! Reitillä ei ole isoja avomeriosuuksia.

Vierailija
44/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lapsena matkustanut Turusta Tukholmaan tai Kappelskäriin Diana II:lla. Se oli hyvin paljon Estonian kaltainen. Ramppirakenne samanlainen mutta! Reitillä ei ole isoja avomeriosuuksia.

Eikö tällä aluksella visiiri pettänyt ennen Estoniaa, mutta pääsi satamaan?

Vierailija
45/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nostetaan ja tutkitaan, jos se johtaa siihen että lauttaliikenteen turvallisuutta saadaan kehitettyä.

Vierailija
46/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yllätyksenä, että ne keulavisiirit on tuohon aikaan hitsattu merellä olon ajaksi kiinni noissa ro-ro-aluksissa myrskykelillä. Hyi olkoon. Ihme, ettei noita ole enemmänkin merenpohjassa.

https://i.ytimg.com/vi/UcG8GryOm8U/maxresdefault.jpg

Ei niitä millään kiinni hitsata. Mistä Alienseista te näitä keksitte?

Jos vettä alkaa puskea sisään, niin sormi suussako vaan katsotaan? Uskokaa tai älkää, mutta hitsattu ne on ja satamassa taas avattu. Tästä on kertoneet merimiehet.

Vierailija
47/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 1992 lopussa alus aikarahdattiin TR-Linelle, joka käytti sitä RostockTrelleborg-reitillä. Aluksen keulavisiiri vaurioitui ja repesi osittain irti myrskyssä eteläisellä Itämerellä tammikuussa 1993[6].

Wikipedia

Kyllä repesi visiiri ja vain vuotta ennen Estoniaa! Eikö ollut tuokaan tiedossa Tallinkilla?!

Vierailija
48/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hyvä tutkia enempi liikenteessä olevien laivojen visiireitä. Kuolleita ei enää saa henkiin.

Vierailija
49/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis hyvä tutkia enempi liikenteessä olevien laivojen visiireitä. Kuolleita ei enää saa henkiin.

Toisaalta eikö ole aika hassua samalla kun laivojen turvallisuus parantuu ei matkustajilla ole mitään vastuuta itsestään vaan voivat vapaasti ryypätä itsensä tainnoksiin. Mitä merkitystä on kaikilla pelastussuunnitelmilla ym. kun suuri osa hädin tuskin pysyy laivalla edes tolpillaan.

Vierailija
50/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta eikö ole aika hassua samalla kun laivojen turvallisuus parantuu ei matkustajilla ole mitään vastuuta itsestään vaan voivat vapaasti ryypätä itsensä tainnoksiin. Mitä merkitystä on kaikilla pelastussuunnitelmilla ym. kun suuri osa hädin tuskin pysyy laivalla edes tolpillaan.

Aika hyvä pointti. Pelastussuunnitelmassa pitäisi varmaan ottaa huomioon juovuksissa olijat, miten heidät pelastettaisiin. Tuollaisessa tapauksessa ei varmaan kyllä olisi aikaa rueta etsimään ja raahaamaan sammuneita ulos hyteistään pelastusveneisiin, joten rajallinen aika lienee parasta käyttää tolpillaan olevien ja sairauden, vanhuuden, tms. syystä huonosti liikkuvien pelastamiseen, muuten ei ehkä kukaan pelastu.

Juopumus on itse aiheutettu tila joka voi koitua tällaisissa tapauksissa kohtaloksi.

Vierailija
51/51 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 1992 lopussa alus aikarahdattiin TR-Linelle, joka käytti sitä RostockTrelleborg-reitillä. Aluksen keulavisiiri vaurioitui ja repesi osittain irti myrskyssä eteläisellä Itämerellä tammikuussa 1993[6].

Wikipedia

Kyllä repesi visiiri ja vain vuotta ennen Estoniaa! Eikö ollut tuokaan tiedossa Tallinkilla?!

tallinkia ei oo tainnut olla olemassakaan sillon vielä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi