Voiko joku flunssan tapainen aiheuttaa närästystä?
Tietäisikö joku? Siis ihan sellaista, joka polttaa kurkkua.
Kommentit (9)
Olisi kiinnostavaa tietää. Korkea kuuma ja vatsakipuja, sitten tosi kova närästys ja siinä se.
Jos menet makuulle nopeasti syömisen jälkeen, kuten flunssassa saattaa tapahtua, niin kyllä se voi aiheuttaa närästysoireita. Ei se ole ainoa syy, mutta makuuasento syömisen jälkeen vaikuttaa asiaan.
Kyllä, minulla oli koronassa ihan hirveä närästys ja vatsaoireita. Siitä hoksasin, ettei ole tavallinen flunssa.
Voi tietysti.
Sulla on refluksitauti ilmeisesti. Sitä voi pahentaa vaikka mikä. Joillain myös flunssa.
Mua alkaa närästää kun väsyn. Ja sairaana väsyy nopeammin. Että sillä lailla mulla noi kaksi on yhteydessä toisiinsa.
Tulin tänne Googlesta hakusanoilla: flunssa närästys. Minulla ei ole ikinä ennen ollut närästystä muulloin kuin raskausaikoina. Tämän viestiketjun yhden kommentin perusteella tein koronan kotitestin ja positiivista näyttää. Onkohan närästys joku uusi koronaoire?
Ei, vaan närästys aiheuttaa flunssan kaltaisia oireita. Ainakin itselläni. Kun oikein närästää, kurkku saattaa olla kipeä, nenän limakalvot saattavat reagoida, jopa silmät ovat kutiavat ja tikkuiset. Ja jos oikein pahaksi pääsee närästys, niin saattaa olla hieman kuumeinen olo ja viluttaa.