Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperheen rahat

Vierailija
18.04.2023 |

Elämme uusioperheessä kahden erillisen talouden piinallista todellisuutta.
Itse olen matalapalkka-alalla, mieheni on hyvin korkeapalkkainen.
Tilanne on alkanut piinata, sillä miehen työsuhde-edut alkaa olla maan huippua. Eli luxusta riittää ihan arkisessa työnteossa. Ja minun työetuihin kuuluu bussilippu.

Mitä olette tehneet vastaavissa tilanteissa?
En pysty olla enää iloinen yhdestäkään hänen uudesta jutusta. Palkankorotuksesta, autosta, bonuksesta, osingosta, ökylahjoista.
Minua loukkaa että hän haluaa pitää selvästi omat rahat vaikka koko elämä on yhteistä. En haikaile ökyä, mutta joku raja tällaisessa kahden kerroksen perheessä olisi oltava.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muodostit uusperheen? Ajattelitko miehen maksavan kaiken? Ette jutelleet talousasioista etukäteen?

Vierailija
22/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta rakkaudelta.

Rahan perässä pariutumisessa harvoin on rakkaudesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi koskaan tällaiseen. Yksi perhe ja yhdet tulot.

Suostuisit jos itse olisit se reilusti enemmän hankkiva.

Vierailija
24/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole itsekkäitä paskiaisia.

Vierailija
25/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, onneksi on meitä jotka emme halua käyttää puolisoa hyväksemme myöskään taloudellisesti.

Vierailija
26/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mepä ollaan fiksumpia. Yksi perhe ja KYMMENET tulot, molemmilla.

Vierailija
27/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Useimmille on jokseenkin itsestään selvää, että koko perheellä on sama elintaso tuloista ja varoista riippumatta.

Onko teillä niin täysin eri harrastukset, eri ruuat ja muutenkin selvästi eri elintaso, vai mikä sinua stressaa? Älä ainakaan lapsia tuon kanssa tee, sillä lapsella tulisi olemaan sama elintaso kuin sinulla.

Työnantajat harvemmin pelkästä älystä ja sivistyksestä maksavat, työnteosta sen sijaan enemmän.

Vierailija
28/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, onneksi on meitä jotka emme halua käyttää puolisoa hyväksemme myöskään taloudellisesti.

Yhteinen elämä myös taloudellisesti olisi sinusta hyväksikäyttöä? Se on sitten tarkkaa hommaa, että onnistuu löytämään taloudellisesti täsmälleen samantasoisen puolison, myös mahdolliset perhevapaat huomioon ottaen.

Vierailija
29/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illä tavoin ap pidät itseäsi älykkäänä? Miksi et hyödynnä älyäsi opiskelemalla itsellesi hyväpalkkaisen ammatin?

Vierailija
30/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen työssä annetaan työntekijälle bussilippu? Etkö osaa itse ostaa omaa lippuasi?

Tuttava on pankissa töissä, heillä kuuluu työetuihin jopa aamiainen. En voi olla ihmettelemättä, että ovatko kaikki työntekijänsä jotain juhlivia sinkkuja, että kotona ei tartte aamiaisia paljon rustailla, vai mitä ihmettä...

Vierailija
31/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa perheissä tilanteet ja tulot vaihtelevat. Se parempituloinen voi joutua työttömäksi, sairastua tai lähteä opiskelemaan, ja pienituloisempi voi saada huomattavan perinnön. Miten sitten toimitaan, jos taloudellinen asema kääntyykin päälaelleen?

Vierailija
32/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen elämä myös taloudellisesti olisi sinusta hyväksikäyttöä? Se on sitten tarkkaa hommaa, että onnistuu löytämään taloudellisesti täsmälleen samantasoisen puolison, myös mahdolliset perhevapaat huomioon ottaen.

Uusperheessä monet asiat ovat toisin kuin ydinperheessä.

Vierailija
33/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa perheissä tilanteet ja tulot vaihtelevat. Se parempituloinen voi joutua työttömäksi, sairastua tai lähteä opiskelemaan, ja pienituloisempi voi saada huomattavan perinnön. Miten sitten toimitaan, jos taloudellinen asema kääntyykin päälaelleen?

Jatketaan kuten ennenkin eli jokainen elättää itse itsensä eikä ajattele, että puoliso on pankki.

Vierailija
34/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illä tavoin ap pidät itseäsi älykkäänä? Miksi et hyödynnä älyäsi opiskelemalla itsellesi hyväpalkkaisen ammatin?

Koska en ole koskaan juossut rahan vaan kiinnostusten perässä.

Mutta sitten kun se tulokuilu on yhtäkkiä nenän edessä omassa kodissa niin ei sille ole immuuni.

Toinen ostaa törkyhintaisen puvun kun itse käytät ystäväsi vanhaa mekkoa. Toisella markkinoiden paras pyörä. Itsellä se sama kuin lukiossa.

Vaikkei rahan perässä juokse, mutta kun asetelma hieroo naamaan eritasoisuutta sitä ei voi unohtaa/ohittaa. Itselläni se ei sovi perhekäsitykseen mitenkään.

Edelleen toivoisin kokemuksia saman kokeneilta.

Ap

Vierailija
35/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Ei kai parhaan ystävän kanssa yritetä pysyä eri vaan samalla puolella. Välillä toinen, välillä toinen vetää.

Vierailija
36/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen työssä annetaan työntekijälle bussilippu? Etkö osaa itse ostaa omaa lippuasi?

Tuttava on pankissa töissä, heillä kuuluu työetuihin jopa aamiainen. En voi olla ihmettelemättä, että ovatko kaikki työntekijänsä jotain juhlivia sinkkuja, että kotona ei tartte aamiaisia paljon rustailla, vai mitä ihmettä...

Meillä työnantaja maksaa bussiliput ja kannustaa näin julkisen liikenteen käyttöön. Ihan perus toimistohommia teen. 

Vierailija
37/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hittoa mä just luin????????!

Mitä ihmettä sä teet tuollaisen itsekkään ihmissian kanssa?? Mä en ikinä katsoisi tuollaista ukkoa... Totta helvetissä samassa perheessä on kaikilla sama elintaso.

Vierailija
38/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kannattaa katsoa kumppani samasta ankkalammesta, niin ei tarvitse tällaisia miettiä. Näin tein itsekin, kun vaimostani erosin. Hän halusi harrastaa ja puuhailla, itse edetä työelämässä.

Nyt uuden vaimon kanssa ei ole kertaakaan tarvinnut raha-asioita miettiä.

Vierailija
39/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt teillä molemmilla lapsia vai vaan sinulla? Uusperhe oli otsikossa.

Ehkä puolisosi ei halua elättää sinun lapsiasi. Hän saattaa myös ihan töissä tarvita laadukkaita vaatteita tms.

Vierailija
40/142 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt teillä molemmilla lapsia vai vaan sinulla? Uusperhe oli otsikossa.

Ehkä puolisosi ei halua elättää sinun lapsiasi. Hän saattaa myös ihan töissä tarvita laadukkaita vaatteita tms.

Hänellä kolme lasta, meillä kohta yhteinen.

Puhuin hyvin kalliista vaatteista, en peruslaadukkaista vaatteista. Kuilu on oikeasti iso.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän