Uusioperheen rahat
Elämme uusioperheessä kahden erillisen talouden piinallista todellisuutta.
Itse olen matalapalkka-alalla, mieheni on hyvin korkeapalkkainen.
Tilanne on alkanut piinata, sillä miehen työsuhde-edut alkaa olla maan huippua. Eli luxusta riittää ihan arkisessa työnteossa. Ja minun työetuihin kuuluu bussilippu.
Mitä olette tehneet vastaavissa tilanteissa?
En pysty olla enää iloinen yhdestäkään hänen uudesta jutusta. Palkankorotuksesta, autosta, bonuksesta, osingosta, ökylahjoista.
Minua loukkaa että hän haluaa pitää selvästi omat rahat vaikka koko elämä on yhteistä. En haikaile ökyä, mutta joku raja tällaisessa kahden kerroksen perheessä olisi oltava.
Kommentit (142)
Äänestä demareita, jotta rikkailta verotetaan rikkaudet pois aiheuttamasta kateutta köyhissä.
Ette kai te pöhköt asu saman katon alla? Jos näin, niin ei ihme jos erilaiset tutlotasot ahdistaa. Paras neuvo on että eroatte tai muutatte erilleen.
No ilmeisesti yrityksesi kiipustaa ylempään elintasoluokkaan sängyn kautta ei nyt onnistunut. Hyväksy tilanne ja eroa, voit kattella jonkun vanhemman ukon joka jaksais ruveta sua elättämään (ja muksujaai ilmeisesti, kun uusperheestä puhuit). Tää nykyinen versio ei siihen haksahda.
Eroa, niin loppuu se ahdistus sitten eikä tarvitse enää olla kateellinen toisen tuloille.
Kahden kerroksen perheestä pääsee eroon eroamalla.
Etsippä sitten tasoistas seuraa niin ei tarvitse ulvoa.
Meillä on ainakin uusperheessä ollut aina kaikki rahat yhteisiä. Toki kaikki menee mikä tuleekin, niin elintaso on kaikilla sama.
Ei meillä työnantaja anna työsuhde-etuja kuin sille, joka on tässä firmassa töissä. En edes ymmärrä, että vaatiiko ap tosissaan, että puolison työnantaja maksaa hänen hammasremonttinsa, tarjoaa autoedun ja osinkoja vain siksi, että ap:n puoliso saa ko. etuja.
Miten olisi, josko hankkisit parempipalkkaisen työn ja tulisit toimeen omilla tuloillasi. Avioliitossa omaisuus ei ole yhteistä ellei sitä ole yhdessä hankittu eikä laki edellytä tarjoamaan puolisolle tämän vaatimaa elintasoa, minimi riittää.
Meillä on uusperhe ja 2 eri elintasoa ihan kuin ap:lla, mutta toisinpäin. Eli minulla on rahaa ja miehellä ei.
Yhteisiä lapsia ei ole. En ryhdy enempää elättämään aikuista miestä. En voisi kunnioittaa maksullista miestä ja se veisi myös itsetuntoni, eli jos tämä ei hänelle käy, niin pitää muuttaa erilleen tai erota sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä työnantaja anna työsuhde-etuja kuin sille, joka on tässä firmassa töissä. En edes ymmärrä, että vaatiiko ap tosissaan, että puolison työnantaja maksaa hänen hammasremonttinsa, tarjoaa autoedun ja osinkoja vain siksi, että ap:n puoliso saa ko. etuja.
Tarkoitin että hyvää, etuja, rahaa kaatuu miehelleni ovista ja ikkunoista, mikä korostaa tätä meidän huimaa elintasokuilua.
Ja vaikeus olla onnellinen hänen puolestaan kasvaa.
Minä olen meistä se älykäs ja sivistynyt, joka ratkaisee homman kuin homman. Mutta alamme edustavat ääripäitä, joten tässä nyt ollaan. Ja niille ei voi paljoakaan.
Mieheni ei ole ilmeisesti kovin empaattinen kun ei ymmärrä kuinka ahdistava asetelma on. Se minua eniten vaivaa.
Asumme yhdessä ja jaamme muutoin koko elämämme.
Kaikenlaisia gold diggereitä sitä onkin. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että hyvää, etuja, rahaa kaatuu miehelleni ovista ja ikkunoista, mikä korostaa tätä meidän huimaa elintasokuilua.
Minä olen meistä se älykäs ja sivistynyt, joka ratkaisee homman kuin homman. Mutta alamme edustavat ääripäitä, joten tässä nyt ollaan. Ja niille ei voi paljoakaan.Mieheni ei ole ilmeisesti kovin empaattinen kun ei ymmärrä kuinka ahdistava asetelma on. Se minua eniten vaivaa.
Jos olet älykäs ja sivistynyt, niin varmaan hoksaat työnteon ja palkan yhteyden. Yleensä työnantajat eivät maksa turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen meistä se älykäs ja sivistynyt, joka ratkaisee homman kuin homman. Mutta alamme edustavat ääripäitä, joten tässä nyt ollaan. Ja niille ei voi paljoakaan.Mieheni ei ole ilmeisesti kovin empaattinen kun ei ymmärrä kuinka ahdistava asetelma on. Se minua eniten vaivaa.
Voitte jakaa elämänne eri asunnoista käsin, jolloin toisen "pröystäilyä" ei tarvitse olla koko ajan katsomassa.
Mutta senhän sinä tiesitkin. Ei vaan sopinut sinut alkuperäiseen lokkeilu-strategiaan.
En suostuisi koskaan tällaiseen. Yksi perhe ja yhdet tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo elintasokuilu käytännössä näkyy jos "jaatte koko elämän" ?
Ilmeisesti mies pitää sinua perheen piikana, jonka sai ilman palkanmaksua. Ymmärrän sen, että rahat uusioperheessä ovat erillisiä, mutta elintaso perheessä pitää kaikilla olla sama. Toki se päättää tason, joka tuo rahat, mutta se taso on sitten sama hänelle itselleen kuin muillekin perheenjäsenille.