Nainen! Olen sinua nuorempi mies. Kumman pitäisi tehdä aloite?
Tässäpä pulma. Ilmassa kaikenlaista.
Paha tehdä siirtoa, koska en tiiä, kumman meistä se pitäis tehdä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sääntöä kuka aloitteen tekee mutta usein mies joutuu sen tekemään koska naisten itsetunto ei kestä pakkien saamista.
Ei, vaan naisten ei tarvitse tehdä aloitteita. Jos naisten täytyisi tehdä aloitteita, niin itsetunto kestäisi sen ihan samalla tavalla, kuin miestenkin. Koska myöskään miehillä ei usein tätä itsetuntoa ole, Suomessa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sääntöä kuka aloitteen tekee mutta usein mies joutuu sen tekemään koska naisten itsetunto ei kestä pakkien saamista.
Palstan ulkopuolisessa elämässä, siis tosielämässä, ne aloitteet tehdään niin, että puolin ja toisin luetaan toisensa verbaalista ja nonverbaalista viestintää. Ei kumpikaan kysy, että "aletaanks olee" tai "mennäänkö sänkyyn" vaan jos yhdessä viihdytään hyvin, niin etsitään yhä enemmän tilaisuuksia viettää aikaa yhdessä, ehdotetaan sellaisia, keskustelut pitenevät ja syvenevät ja molemmat viestittävät riveillä ja rivien välissä olevansa vapaita ja kiinnostuneita toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan ulkopuolisessa elämässä, siis tosielämässä, ne aloitteet tehdään niin, että puolin ja toisin luetaan toisensa verbaalista ja nonverbaalista viestintää. Ei kumpikaan kysy, että "aletaanks olee" tai "mennäänkö sänkyyn" vaan jos yhdessä viihdytään hyvin, niin etsitään yhä enemmän tilaisuuksia viettää aikaa yhdessä, ehdotetaan sellaisia, keskustelut pitenevät ja syvenevät ja molemmat viestittävät riveillä ja rivien välissä olevansa vapaita ja kiinnostuneita toisesta.
Ja tuossa ajassa kykenevät naiset ottavat miehensä hetkessä menemällä suoraan keskustelemaan, kenelle haluavat.
Olen elämäni aikana huomannut, että ne naiset jotka teinistä asti odottelevat miesten aloitteita ja saattavat jopa sovinisesti huudella kuinka "se vain kuuluu miehille", jäävät aika helposti yksin elämässä muutaman narsisti kumppanin jälkeen.
Sitten taas miehet jotka eivät osaa tehdä aloitteita vaikuttavat jäävän melkeimpä aina yksin.
Olevinaan siis miesten pitäisi hoitaa homma, mutta naistenkin pitää osata myös vastata siihen. Tee ihmeessä aloite, mutta jos vastaus ei miellytä vaikka olisikin jokseenkin myöntävä niin tarkkaile punaisia lippuja. Elä omistaudun pelkästään sen takia, että saat hyväksyntää. Se on liukumäki läheisriippuvuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi nainen tässä! Kumpi vaan voi tehdä aloitteen, joten miksi et se olisi sinä?
Ihan turhaan odotettiin mieheni kanssa melkein vuosi tunteidemme kanssa kun ei kumpikaan ilennyt tehdä aloitetta ikäeron vuoksi. Minä ajattelin ettei hän voisi millään olla kiinnostunut näin nuoresta ja hän etten voisi olla kiinnostunut niin vanhasta. 14v ikäero ei sitten lopulta ole edes tuntunut missään.
Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun hän on 65-vuotias eläkeläinen ja sinä 51 vuotta ja mahdollisesti työurasi huipulla tai ainakin vahvasti kiinni työelämässä, se alkaa tuntua. Ja kun sinä pääset eläkkeelle (luultavasti 67-vuotiaana ellei vielä vanhempana), hän on 82-vuotias omaishoidettava.
Ja tuonko takia pitäisi sitten koko elämä himmailla? Että jos sitten joskus vaikka tuleekin jotakin, koska... Tuossa puhutaan niin pitkistä ajoista, että harva suhde niin kauan kestää, ja kuolemakin saattaa korjata jo nuorella iällä. Älkää rakkaat ihmiset himmailko ja pelätkö elämää! (Sitä paitsi Airakin otti Ekusta eron, kun tuli vanhaksi.)
Onpa täällä positiivista keskustelua nyt, kun iät ovatkin toisin päin. Ei varmasti suositeltaisi paljon aloitteiden tekemistä, jos kyseessä olisi vanhempi mies ja nuorempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on aina helpompi tehdä aloite kuin naisen.
No ei se miehellekään helppoa ole, paitsi ehkä joillekin pelimiehille. Muistakaa naiset se, jos joku mies tekee aloitteen.
Miehen pitää tehdä aina aloite, jos haluaa sen naisen, joka oikeasti kiinnostaa.
Ei kummankaan. Tykkään vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on aina helpompi tehdä aloite kuin naisen.
Millähän perusteella? Voisin lyödä koko omaisuudestani vetoa, että miehiltä saa tyypillisesti lempeämmät pakit.
Tavismiehet ei kelpaa naisille ja tavismiehille ei kukaan tee aloitetta.. Tavismies on kuin ilmaa kaiken ikäisille naisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen. Ja kertoa sille naiselle millä asialla olet liikenteessä, onko kevyttä seuraa vai oletko deittailemassa. Sitten hän sanoo joo tai ei.
Ooih, olisipa ihanaa, jos joku nuorempi kolli kävisi ehdottelemaan. Kesäpoika, mmmm.... Ihan unelma!
N44
Itseä ei taas ole koskaan nuoremmat kiinnostaneet. Haluan suunnilleen itseni ikäisen miehen.
Minulle taas kelpaisi nuorempi, kiitos, ja tervetuloa rohkeasti kyselemään vaan!
Minulla on jo ikäiseni mies, mutta eihän hän pysy kyydissäni ollenkaan! Olen kuulemma liian kiinnostunut seksistä. No hitto, mieheni oli nuorempana ihan toista maata. Nyt ei jaksa mitään. Hän ei ole pitänyt itsestään huolta, itse käyn salilla ja olen muutenkin hyvässä kuosissa - ja seksi tosiaan kiinnostaa.
Ja naiset yläpeukuttaa tätä petturia hekumoissaan 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen. Ja kertoa sille naiselle millä asialla olet liikenteessä, onko kevyttä seuraa vai oletko deittailemassa. Sitten hän sanoo joo tai ei.
Ooih, olisipa ihanaa, jos joku nuorempi kolli kävisi ehdottelemaan. Kesäpoika, mmmm.... Ihan unelma!
N44
Itseä ei taas ole koskaan nuoremmat kiinnostaneet. Haluan suunnilleen itseni ikäisen miehen.
Minulle taas kelpaisi nuorempi, kiitos, ja tervetuloa rohkeasti kyselemään vaan!
Minulla on jo ikäiseni mies, mutta eihän hän pysy kyydissäni ollenkaan! Olen kuulemma liian kiinnostunut seksistä. No hitto, mieheni oli nuorempana ihan toista maata. Nyt ei jaksa mitään. Hän ei ole pitänyt itsestään huolta, itse käyn salilla ja olen muutenkin hyvässä kuosissa - ja seksi tosiaan kiinnostaa.
Ja naiset yläpeukuttaa tätä petturia hekumoissaan 😢
Mistä sinä tiedät, vaikka noilla olisi joku avoin aviosuhde ja se on seksiin innostumattomasta miehestä ihan OK, että vaimo menee vieraisiin?
Fwb voisi sopia oikeastaan paremmin kuin loistavasti tuossa tapauksessa. Varmaan se nuorempi mieskään ei etsi tuosta kuumasta naisesta mitään aviovaimoa itselleen, vaan hyvää seksiseuraa?
Vierailija kirjoitti:
Hieman on jäänyt kaivelemaan kun kohtasin hyvin kiinnostavan miehen ravintolassa, sanotaanko että tuli miehelle heti selväksi, että mukaan ei minua saa silloin, mutta siis mies ei lähtenyt etsimään uutta seuraa vaan vietimme todella mukavan illan / yön aamulla kuuteen asti. Pidin itseäni ikäloppuna 50 v ja mies oli 42 v. Minut oli mies jättänyt 7kk aikaisemmin 30 yhteisen vuoden jälkeen ja en minä osannut toimia mitenkään. Vielä erotessamme mies pyysi puhelinnumeroni, enkä pöljä antanut.
Jälkikäteen jäi oma tyhmyys kaivertamaan, voisi miehellä posket punoittaa kun tietäisi millaisia "päiväunia" hänestä näen.
Ei voi kun hämmästellä tätä teidän typeryyttä.
Mieluummin elää hetkessä ja jos joku ihminen kiinnostaa, niin hänen kanssaan kannattaa viettää aikaa. Ei ole mitään sääntöjä, eikä se ole laitonta, kun ollaan täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehet ei kelpaa naisille ja tavismiehille ei kukaan tee aloitetta.. Tavismies on kuin ilmaa kaiken ikäisille naisille!
Jep. Kaikilla meillä palstan naisilla on gigaleukainen lentäjäkirurgi, jolla on täydellinen hiusraja.
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset ajattelee, että on noloa, jos nainen joutuu tekemään aloitteen. Tuntuu itsensä tyrkyttämiseltä. Eli suosittelen miestä aina tekemään aloitteen.
Mutta kun se ei nykyään onnistu enää. Pitää tuntea jo aika hyvin ennenkuin nykyään mies voi lähestyä naista. Joku voi pitää vieraan miehen lähestymistä ahdistavana eli naiset huomioon ottava mies ei voi lähestyä naista ihan noin vain. Tietysti jos mies ei kunnioita naisia niin silloin tietysti pystyy aina olemaan aktiivinen ja nämä taitaa ollakin niitä jotka nykyään pelkästään tekevät aloitteita. Ei ole muuten selitettävissä se, että naiset löytävät vain huonoja miehiä. Kuten täältäkin on saanut lukea.
Miksi tässä ketjussa liketys-suhde on niin jyrkästi positiivinen? Entä jos aloittaja olisi ollut vanhempi mies ja kysyisi neuvoa selvästi nuoremman naisen lähestymiseen? Tykkäisittekö (naiset) yhtä paljon silloin tästä ketjusta?
Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun hän on 65-vuotias eläkeläinen ja sinä 51 vuotta ja mahdollisesti työurasi huipulla tai ainakin vahvasti kiinni työelämässä, se alkaa tuntua. Ja kun sinä pääset eläkkeelle (luultavasti 67-vuotiaana ellei vielä vanhempana), hän on 82-vuotias omaishoidettava.