Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveelliset tarjottavat

Vierailija
17.04.2023 |

Yritän noudattaa terveellisempää ruokavaliota, ja karsia esim sokeria. Arjessa onnistunkin, mutta kun pyydän ystäviä käymään, kaavoihini kangistuneena tarjoan rasva- sokerileivoksia vierailleni. Ja sitten tuhoan vielä jäljelle jääneet leipomukset itse. Mitä terveellisiä ( ja mielellään ei kovin työläitä) tarjottavia te muut olette keksineet? Vieraanikin varmaan arvostaisivat terveellisiä herkkuja.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus vauvapalstaa. Ap kysyy kysymyksen ja 2/3 vastauksista on väittelyä aloituksen kannalta epärelevanteista asioista.

Vierailija
62/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lisää ehdotuksia? Minulla on sama ongelma.

Kikhernetaikinasta sämpylät raejuustolla kevennettyinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei oo nyt superterveellistä, mutta parempi kuin monet muut sokerihötöt. Eli pannukakku. Sen päälle voi laittaa sokeritonta omenasosetta. Nää on hyvä yhdistelmä.

Vierailija
64/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Focaccia + salaatti

Dippijuurekset, hummus

Hedelmäsalaatti

Kahvin kanssa itse arvostaisin enemmän vaikka hedelmiä kuin leivonnaisia, ja illanistujaisissa focaccia on varma hitti. Monesti itse tarjoan kahvin sijasta ihan itsetehtyä smoothieta. Olen myös lopettanut kyläilyn sellaisissa paikoissa joissa on pakkomielle sortikkaaseen kahvipöytään.

Vierailija
65/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vauvapalstaa. Ap kysyy kysymyksen ja 2/3 vastauksista on väittelyä aloituksen kannalta epärelevanteista asioista.

Anteeksi vaan. Kaikki terveelliset ehdotukseni saivat lukemattomia alanuolia, joten ihmettelin, missä vika.

Vierailija
66/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä jauhen lihasta(pestyä)

Vierailija
67/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niita vieraita ei ihan joka paiva kay kylassa, niin tarvitseeko sita tarjoilupuolta niin kamalasti fiksailla "terveellisemmaksi"? Olennaista lienee se, etta normiarjessa tekee niita hyvia valintoja. 

Vierailija
68/72 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollu terveellisinä tarjoiluina hedelmälautanen ( vesimeloni, viinirypäle, passion, verigreippi, appelsiini, luumu, nektariini). Oon joskus tehny myös itse smoothieta. Sit ollaan syöty ihan perus ruisleipää leivänpäällisillä.

En nyt sanoisi terveelliseksi tuollaista sokerikuormaa.

Vierailija
69/72 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos kaikille ideoistanne terveellisiksi tarjottaviksi! Kiva huomata, että en yksin pohdi asiaa. Tottahan sekin on, että joskus voi syödä sokeri- rasvapommejakin, kun annos on kohtuullinen eikä sokerivaihde jää päälle, niin että alkaa kovasti tehdä mieli sokeriövereitä. Minullahan on ongelmana juuri se, että syön itse ylijääneet herkut. Jostain syystä en saa niitä pakastimeen, vaan syön vaikka makeaa piirakkaa kuin leipää. Ja vieraitakin on viime aikoina käynyt viikottain.

Vierailija
70/72 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampanjaa ja mansikoita.

Vierailija
71/72 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureslastuja (kaupan), itse leivottua leipää/sämpylöitä, hedelmäsalaattia.

Vierailija
72/72 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kyseli perinteisestä terveellisempien tarjottavien reseptejä ja ihmiset vääntää karppaus vastaan hiilariton.. No, itse olen tehnyt ruis ja kauranapeista kuppeja erilaisilla täytteillä kuten kasvis, kala, kana jne. Esim savukala salaatti toimii myös vaikka riisikakun päällä, jos gluteeniton pitää olla. Makea vaihtoehto itsellä ollut kakku, jota kummilapseni kutsuu valejuustokakuksi. Pohja melkeimpä mitä vaan muroja, täyte maustamatonta tuorejuustoa johon sekoitettu purkillinen vauvojen marja tai hedelmäsosetta. Pikaversio ilman liivatetta toimii hyvin, jos ei seiso kauaa huoneenlämmössä. Liivatteella saa halutessaan tiukemman ja kestävämmän koostumuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän