Mitä ajattelet jos lapsesi vaihtaa kutsumanimensä? Ei pidä siitä jonka hänelle valitsit?
En ymmärrä isäni asennetta. Hänen mielestään on häpeällistä jos vaihdan nimeni.
En pidä nimestäni ja minähän siitä nimestä kärsin, ei isäni.
Kommentit (11)
Vaihda vaan mutta jätä vanhempiesi antama toiseksi nimeksi. Voit joskus hyväksyä sen. Ja lapsenlapsesi käyttävät sitä todennäköisesti taas etunimenä omilla lapsillaan..
Kyllä nimen voi vaihtaa. Vahdetaanhan tukan väriäkin
Isäsi kutsuu sinua tod näk lopun elämäänsä kuitenkin sillä alkuperäisellä
Varaudu siihen, että kaikki sukulaisesi kutsuvat sinua oikealla, alkuperäisellä nimelläsi elämäsi loppuun saakka.
Vaihtakoon. Minäkin olen vaihtanut. Ne annetut nimet nyt on muutenkin vain sellaisia että onpahan jokin millä rekisteröidään yhteiskunnan jäseneksi. Jos oma nimi joskus löytyy niin tottakai sen ottaa.
Lapsen oma asia, ainakin aikuisena.
Nuoren lapsen lennokkaampia älynväläyksiä todennäköisesti toppuuttelisin.
Olen keskustellut asiasta aikuisten lasteni kanssa, että pitävätkö nimistään? Kyllä pitävät, eivät vaihtaisi.
Minä ja mun pikkusisko ollaan vaihdettu etunimemme. Oli täysin ok asia meidän vanhemmille. Ei pidetty omista etunimistämme (varsinkin pikkusiskoni nimi oli vähintäänkin aika kamala) ja itsellä asia liittyi myös vakavaan väkivaltatraumaan, en kestänyt enää kuulla sitä nimeä jota hoettiin täysin kuvottavassa oikeudenkäynnissä...
Vaihdoin 28-vuotiaana nimekseni "haltia-nimen" jonka olin antanut itselleni 14-vuotiaana eräänä kesäisenä yönä teltassa taskulampun valossa haha :D Lisäsin toiseksi nimekseni omasta mielestäni erään kauneimmista suomalaisista tyttöjen nimestä, Ilona.
Eli anna mennä vaan, se on sinun elämäsi ja sinun nimesi.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että kaikki sukulaisesi kutsuvat sinua oikealla, alkuperäisellä nimelläsi elämäsi loppuun saakka.
Eikö tuo ole aika töykeää jos niin tekevät?
Lapsen oma asia.
Joskus myös käy niin, että jo lapsuudessa kutsumanimeksi vakiintuu joku muu nimi kuin passissa lukee.
Meidän perheessä näin on useammallakin. Minua on lapsesta asti kutsuttu etunimestä lyhennetyllä nimellä ja nykyäänkin toki käytän sitä. Siskoani kutsutaan hänen toisella nimellään, on kutsuttu varmaan pikkulapsesta asti. Pikkusiskoa taas on vauvasta asti kutsuttu kolmannella nimellään.
Luulisin, että vanhemmat ymmärtäisi oikein hyvin, jos joku meistä vaihtaisi nimensä myös virallisesti niin että se nimi olisi passissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda vaan mutta jätä vanhempiesi antama toiseksi nimeksi. Voit joskus hyväksyä sen. Ja lapsenlapsesi käyttävät sitä todennäköisesti taas etunimenä omilla lapsillaan..
Kyllä nimen voi vaihtaa. Vahdetaanhan tukan väriäkin
Isäsi kutsuu sinua tod näk lopun elämäänsä kuitenkin sillä alkuperäisellä
Miks muuten tämä on saanut monta alapeukkua. Ihan järkevä kommentti.
Ihan ok homma.