Miksi niin monet eivÀt halua parisuhdetta?
Tai edes parittelua, kun ovat niin "voimaantuneita" đ
Kommentit (34)
Osa haluaa parisuhteen mutta miksi he haluavat parisuhteen?
On erittÀin vaikeaa löytÀÀ tasapainoista ihmistÀ kumppaniksi.
Ollessani parisuhteessa, tilipÀivÀn jÀlkeen ei paljon rahaa jÀÀnyt kÀyttöön.
Nyt sinkkuna jÀÀ yli 800âŹ, sen laitan sÀÀstötilille auton ostoa varten.
Parisuhteen kaltainen suhde riittÀÀ tÀllÀ hetkellÀ.
Yksin koko elÀmÀ tÀhÀn asti niin en enÀÀ osaisi olla kenenkÀÀn kanssa. Olen tÀysin erakoitunut. N34
Haluaisin parisuhteen mutta tavismies ei kelpaan naisille.. en ole koskaa seurustellut vaikka haluaisin.. olen kuin ilmaa naisille koska naiset on nirppanokkia..
Sinkkuna ollessa olen löytÀnyt uuden harrastuksen ja sen sekÀ työn ettÀ lasteni myötÀ minulla on kalenteri mukavan tÀynnÀ erilaista menoa. En sinÀnsÀ ole pÀÀttÀnyt ettenkö voisi parisuhteessa olla. En vain tee mitÀÀn parisuhteen löytymisen eteen. MikÀli joku ihana ihminen elÀmÀÀni ilmestyisi ja hÀnene ihastuisin, niin tilanne olisi eri. Nyt ei vain ole ketÀÀn ihastusta tullut elÀmÀÀni, jolloin joutuisin uudelleen arvioimaan ajankÀyttöÀni tai miettimÀÀn onkohan ihastukseni minusta kiinnostunut.
En halua satuttaa itseÀni enÀÀ. En vain tule hyvÀksytyksi omana itsenÀni ja hyvÀn alun jÀlkeen suhteet menevÀt aina siihen, ettÀ muutun itsestÀÀnselvyydeksi, jonka kanssa ei enÀÀ ole erityisen kiinnostavaa tehdÀ mitÀÀn.
MÀ olen oikeastaan ollut aina parisuhdeihminen, mutta jotenkin kaikki suhteet on aina pÀÀttyneet huonosti (ihan eri syistÀ, eli ei ole mitÀÀn kaavaa). Nyt olen 38v. Lapset on jo tehty jo pÀÀttyneessÀ avioliitossa, ettÀ senkÀÀn puolesta ei ole mitÀÀn painetta.
Mua on alkanut ahdistaa ajatuskin siitÀ, ettÀ joku mies tulisi tÀnne esittÀmÀÀn mielipiteitÀÀn siitÀ, miten minÀ hoidan arkisia asioita, arvostelemaan mun ulkonÀköÀni, luonteenpiirteitÀni jne. tai lyttÀÀmÀÀn asioita, joista innostun/joita tavoittelen, tai ettÀ ylipÀÀtÀÀn pitÀisi kaikesta aina neuvotella jonkun kanssa (tyyliin mennÀÀnkö me viikonloppuna mökille vai jÀÀdÀÀnkö kaupunkiin).
Mun elÀmÀ on siis niin paljon helpompaa, kun teen just niin kuin itsestÀ tuntuu (tosin lapsirajoitteilla, eli noh okei, en lÀhellekÀÀn niin kuin itsestÀ tuntuu, mutta ainoana aikuisena saan tehdÀ pÀÀtökset itse) ja sillÀ suoritustasolla, miltÀ musta sinÀ pÀivÀnÀ tuntuu. Siis jos olen vÀsynyt, voin jÀttÀÀ tiskit tiskipöydÀlle ilman, ettÀ kukaan valittaa, ja laittaa ne myöhemmin.
Mulla on vaativa työ ja ne lapset, ja miehestÀ tulisi helposti lisÀrasite tai lisÀpainetta, vaikka olisikin ihan perushyvÀ mies kyseessÀ. KyllÀ se suhde toisaalta paljon hyvÀÀkin voisi tuoda (seksiÀ, lÀheisyyttÀ, itsetuntoboosteria, ihania viikonloppu-getawayta, hyvÀÀ seuraa), mutta riskit negatiivisille vaikutuksille on kuitenkin olemassa.
Koska parisuhteesta ja seksistÀ ei ole muuta kuin haittaa, stressiÀ ja vaivaa. Ei kiinnosta kyllÀ muutenkaan.
N29
Koska parisuhde ei ole pakettiratkaisu, joka vain poimitaan kaupanhyllyltÀ ja sillÀ on merkitystÀ kenen kanssa on parisuhteessa. Samoin ap:n kÀsitys seksistÀ pelkkÀnÀ paritteluna ilman henkistÀ ja tunneyhteyttÀ on puistattava. Seksille kyllÀ- parittelujyystÀmiselle ei.
en ikinÀ pÀÀse edes parisuhteeseen asti, koska nykyajan deittikulttuuri on mitÀ on. en halua joutua pettymÀÀn kerta toisensa jÀlkeen, kun menin taas luottamaan ihmiseen, joka ei sitÀ ansaitse. huonoja kokemuksia on sen verran, ettÀ nyt saa riittÀÀ.
jossain vaiheessa aloin tajuta, ettÀ hetkinen, eihÀn miun tarvii olla kenenkÀÀn kanssa vaikka tÀÀ yhteiskunta sitÀ haluaa. ei oo enÀÀ mitÀÀn paineita ja se on tosi vapauttavaa. koen olevani onnellisempi yksin, enkÀ enÀÀ haluamalla halua parisuhteeseen.
haluan ettÀ voin tehÀ mitÀ, missÀ ja millon tahdon, eikÀ miun oo pakko ottaa 24/7 huomioon toisen ihmisen tarpeita ja toiveita. ehkÀ jos kumppaniehdokas ois yhtÀ matkailu- ja seikkailuhenkinen, voisin harkita suhdetta, koska sillon hÀn ei mitenkÀÀn rajottais miun elÀmÀÀ todennÀkösesti. lisÀks haluan asua itekseni ja se on mulla tosi vahvana, joten miehen pitÀs ymmÀrtÀÀ ettei vika ole hÀnessÀ, vaan kyse on miun omasta tilantarpeesta ja that's it.
jÀnnÀ ettÀ tÀÀ asia tuntuu sua haittaavan. ihmeellisellÀ sÀvyllÀ ainakin tuon viestin kirjotit :D
Siksi koska on myös ihan ok tehdÀ oman mielen mukaan, eikÀ niin kuin valtavirta tekee. Vain koska niin on aina tehty.
Parisuhteen myötÀ elÀmÀn pitÀÀ tÀyttyÀ eikÀ pilkkoutua kaikenlaiseen arki pienuuteen ja opetteluun. Yksin omissa oloissa olevilla illuusio kokonaisuudesta nÀyttÀÀ monilla toimivalta.