Perheeseen kolmas auto vai kulkisitko bussilla työmatkat?
Olen aloittamassa työt naapurikaupungissa. Pääasen perille yhdellä bussilla ja kokonaismatka-aika kotoa työpaikalle kestää noin tunnin. Kotipäässä kävelyä bussille noin 15min ja työpaikan päässä pysäkiltä työpaikalle noin 20min. Autolla matka kestäisi noin 20-25min ja työpaikalla voi vuokrata parkkipaikan noin 60€/kk. Bussilippu kuukaudeksi noin 70€. Mun työaika 8-16.15 ja tuon ajan oltava paikalla.
Kotona asuva lapsi on töissä suht lähellä omaa työpaikkaa ja hän kulkee sinne nyt meidän toisella autolla ja pysäköinti ilmainen. Hänellä työaika 7.30-15.30.
Ostaisiko kolmannen auton vai kulkisitko bussilla? Matka lapsen työpaikalta minun työpaikalle kestää noin 10min.
Kommentit (33)
Ehdottomasti kimppakyyti lapsen kanssa.
Viet lapsen töihin tai lapsi menee bussilla tai pyörällä. Auto lienee kuitenkin teidän aikuisten omistuksessa. Lapsi voi ostaa oman auton, sillä se tulee eteen joka tapauksessa joskus.
Sulla jää n. 20 min ylimääräistä aikaa mennä töihin. Siinä ehtii ottaa rauhallisen kahvikupin äänikirjan patissa tai kevyen 15 min kävelyn.
Poispäin mennessä lapsesi ehtii hyvin kävellä sun työpaikalle tai vaikka käydä kaupassa ennen kuin poimit. Ei mitään järkeä mennä bussilla/ostaa kolmatta autoa.
Lapsi ensin töihin, sitten itse omalle työpaikalle aamukahville.
Hommaisin 6 autoa. Vaihtelu virkistää.
Kompromissi: mies menee pyörällä töihin
Osta skuutti ja pakkaa se autoon. Menette autolla lapsesi työpaikalle, auto jää sinne ilmaiseen paikoitukseen, sinä menet skuutilla omalle työpaikallesi. Iltapäivällä lapsi hakee sinut ja ajelette yhdessä kotiin skuutti kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi: mies menee pyörällä töihin
Tämä! Mikäs se miehen työmatka on?
Katsoin juuri, että jos kävelisin lapsen työpaikalta omalle. Siihen menisi noin 30min.
Oma työaika siis loppuu 16.15 jolloin voin alkaa koneita sulkemaan. Eli en ole pihalla klo 16.15 vaan ehkä 16.25-16.30 ja kesken olevat asiat tulee hoitaa loppuu ennen lähtöä, eli voi venyä yli tuonkin ajan.
Pyöräily kotoa ei tule kyseeseen kummallekaan. Skuuttia en osta eikä mies voi pyörällä/bussilla mennä kun pitää isoja työkaluja jne työvälineitä kuljettaa.
Ap
Sen tiedän että bussi kyydit tekevät minut rairaaksi...50 tyyppiä ahtaassa tilassa?Siellä leviää kaikki flunssasta mustaan surmaan ja hyppy kauppaan.
Laskepa, kuinka kauan sun pitää tehdä töitä maksaaksesi sen auton. Menee aika kauan aikaa, ennen kuin nettoat palkastasi yhtään mitään.
Maksaako lapsi auton käytöstä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Skuuttia en osta eikä mies voi pyörällä/bussilla mennä kun pitää isoja työkaluja jne työvälineitä kuljettaa.
Ap
Mies ajaa sinut ja lapsen työpaikoille ennen omia hommiaan.
Ja sama kotiapäin.
Yksi auto riittää.
Olis nyt kannattanu miettiä loppuun, ennen ku ottaa työt vastaan. Sanoitko lapselle, että alkaa palkastaan säästämään omaan menopeliin, kun saat työtä niin otat autosi takaisin käyttöön.
Veisin sillä toisella autolla lapsen töihin ja hakisin työpäivän jälkeen.
Muutamalla satasellakin saa ostettua koppero auton lapselle, jolla se pääsee töihin. Itse ajoin vuoden 600e maksaneella Fordilla jolla kuljin töihin. Sitten romuttamolle ennen seuraavaa katsastusta. Hyvin se liikkui. Ostopaikasta kotiin ajoin sen motaria pitkin parisataa kilsaa ja vuoden toimi eikä jättäny tielle.
Vierailija kirjoitti:
Veisin sillä toisella autolla lapsen töihin ja hakisin työpäivän jälkeen.
Lapsi ehtii kävellä ap:n työpaikalle töidensä jälkeen. Laosihan tässä autoton on, ei ap.
Tai keräätte kumpikkn saldoa (sinä aamulla, lqosi iltapäivällä) jolloin auto voi olla lapsen työpaikalla ilmaisessa parkissa.
Heität lapsen duuniin ennen kuin menet itse. Sitten haet lapsen töistä samalla kun lähdet itse. Ei mitään järkeä hankkia kolmatta autoa.